Permalänk
Medlem

Ursäkta för dålig bild, detta är en nyare bild på mitt Miami set med 2 färgmatchande Raven Macaron Pink + andra Raven, Hallowen å Deep Sea från HKP.

Färgmatchade HKP Raven Macaron Pink.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Vart köper ni dessa keycaps ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Vart köper ni dessa keycaps ?

Mina 2 ANSI Miami sets är från ett GB (GroupBuy) på Massdrop (USA) å färgmatchade HKP Raven Macaron Pink är köpta från en sida i Indonesen: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Tyvärr finns dessa HKP Raven Macaron Pink inte i lager mer.

EDIT: Finns detta ANSI/ISO UK Miami set i England, alltså inga Ö, Å å Ä på keycapsen men ISO/UK capsen passar på ISO/Nordic t - bord med standard bottenrads mått (passar inte på corsair k70 - k95 mm å razor chroma, se länk). http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...
Bl.a Ducky (Shine 2/3/4/5 RGB + Ducky One), Das, Wasd mm i länken har standard bottenrads mått.

http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_30561.html

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ny sladd från Pexon kom häromdagen. Det var för lång väntetid för att få den "coiled" tyvärr, men tyckte det blev bra ändå.
Nu är alla synliga sladdar hos mig röda.

Permalänk

Mitt pok3r RGB med vita PBT-caps från ett "vanligt" pok3r och röda blanka PBT-caps från mechboards.co.uk. Handledsstödet köpte jag av JaZid här på sweclockers, är extremt nöjd med det!

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

AMJ96, 62g Zealios och DSA Royal Navy

RS96, Gateron Tactile Clears och GMK Stormtrooper

Akrylchassi med bruna gaterons samt Round 6 mods.

Permalänk
Medlem

@maximm: Damn! Inte många man ser som har två 96-brädor! Snyggt värre

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt nya T-bord idag!
Masterkey Pro L
Röda Cherry brytare

Bilderna är tagna från min Mi 5s Plus ~

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Hårdvaran i mitt custom-tangentbord är äntligen klar!
Atomic-plate, (mest) ergo clears, dvorak och egen layout med programmeringssymbolerna lättillgängliga. Eget chassi i betsad ek med två storlekar på handledsstödet. Ville ha lite retrolook på det hela, liknande hur många DSA- och SA-caps har tecknen printade (tänk granite), men det var innan jag visste att det fanns olika profiler och liknande så det blev inte helt som jag tänkt det. Beställde dessutom med qwerty och har sedan dess bytt till dvorak så raderna är lite blandade i alfadelen för tillfället, men ska byta keycapsens layout till qwerty igen så fort jag har lärt mig var tecknen faktiskt sitter helt i muskelminnet så då blir det bättre igen.
Ber om ursäkt för bildkvaliteten, den blev inte super ser jag. Blir nog ett galleri tids nog, när jag sytt ett fodral, städat lite mer på skrivbordet och hunnit ta några bättre bilder.

Dold text
Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt pga medicinintag
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Själv fick jag lött ihop mitt Red Scarf II idag (tröttnade på att pill-löda dioder på min Likör47 så fick byta till lite omväxlande och avslappnande enkel standard-lödning )
Redscarf II, DSA Granite HC (GMK Carbon kanske kan vara snyggare?), Gateron Clears ("Lätta!")
...

Hiskeliga brytare men fint bygge. Tycker faktiskt Granite HC ser bättre ut än väntat rent och passar väldigt bra på detta. Oförskämt flitigt med flera byggen samtidigt! Sluta få oss andra att verka lata och overksamma!

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Jag är en usel människa!
Permalänk
Medlem

@anon257891: Hur gör du med ÅÄÖ på den här brädan? Eller blir du bara väldigt internationell och skriver allt på engelska?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Bästa versionen so far för mig GH60 (rev.c/satan) Alu-plate och alu-case med sönderklippt musmatta för att dämpa resonansen, brytarna är smorda mx red stammar med gateron brown hus+fjäder.

De vita keycapsen (iopkl;',./) är minimum jag behöver för att ibland titta på FN-lagret innan jag vant mig helt, detsamma gäller för nummerraden, är inte van vid amerikansk layout på sifferraden Skulle vilja ha rAlt, windows, app och controll i vitt för looksen - vilket jag har liggandes, men inte i PBT.

Permalänk
Medlem

@willeykk: Snyggt! Var köpte du caset?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@willeykk: Snyggt! Var köpte du caset?

Tackar! Det kom med ett kit från aliexpress

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

För lite bilder!

The Minivan, Lightcycle DSA, Matias Quiet Click (Trevliga!)
(Beställdes i september -16 ...många brädor som trillar in nu; lödstationen går varm!)
http://i.imgur.com/887Q0e8.jpg
Mini-bygglogg i bilder

Åh gud.. Är så sugen på Minivan.

Permalänk
Medlem

Har köpt ett nytt t-bord, blev ett Vortex POK3R RGB med Cherry MX Brown.

Så jäkla nöjd!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Mitt MX red Filco. Tror att det kommer bytas ut mot ett leopold 980M, vill dock testa en topre bräda innan det händer.
Ber om ursäkt för potatis bilden och den ur usla röda esc.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

http://i.imgur.com/XD5CBeI.jpg

Mitt MX red Filco. Tror att det kommer bytas ut mot ett leopold 980M, vill dock testa en topre bräda innan det händer.
Ber om ursäkt för potatis bilden och den ur usla röda esc.

Kul att du har kvar det sisådär ett år senare! Vad är det för keycaps du hittat? Ser riktigt nice ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Kul att du har kvar det sisådär ett år senare! Vad är det för keycaps du hittat? Ser riktigt nice ut!

Lite blandade caps. Enjotpbt hangul set från shadovved(?) s groupbuy, POM på piltangenterna, random pbt esc och min brobot v2. Det kom ju lite roligare färger på just Hangul set någon månad efter jag köpte mitt, men är fortfarande ganska nöjd. Föredrar dessa över gmk, känns mer hållbart på något sätt.

Blev min daily driver dagen som vi bytte, kär i stor vänster shift för starcraft och andra spel. Har dock inte hittat någon smidig lösning för <.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av johan450:

Lite blandade caps. Enjotpbt hangul set från shadovved(?) s groupbuy, POM på piltangenterna, random pbt esc och min brobot v2. Det kom ju lite roligare färger på just Hangul set någon månad efter jag köpte mitt, men är fortfarande ganska nöjd. Föredrar dessa över gmk, känns mer hållbart på något sätt.

Blev min daily driver dagen som vi bytte, kär i stor vänster shift för starcraft och andra spel. Har dock inte hittat någon smidig lösning för <.

I linux går det att ställa in språk beroende på vilket fönster man har uppe. Jag har Svenska på allt som har med chat att göra och US ANSI på resten.

Antar att det finns liknande (åtminstone 3e part) till Windows? Annars får man ju nöja sig med att trycka ALT+SHIFT för att byta mellan US och SWE layout på tangentbordet för att komma åt <>.

Snyggt tangentbord förövrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Lite blandade caps. Enjotpbt hangul set från shadovved(?) s groupbuy, POM på piltangenterna, random pbt esc och min brobot v2. Det kom ju lite roligare färger på just Hangul set någon månad efter jag köpte mitt, men är fortfarande ganska nöjd. Föredrar dessa över gmk, känns mer hållbart på något sätt.

Blev min daily driver dagen som vi bytte, kär i stor vänster shift för starcraft och andra spel. Har dock inte hittat någon smidig lösning för <.

Ah, ser grymt ut imo!

Vad kul, jag sålde ducky capsen någon månad efter - men jag byter det mesta rätt regelbundet å andra sidan

Skrivet av huttala:

I linux går det att ställa in språk beroende på vilket fönster man har uppe. Jag har Svenska på allt som har med chat att göra och US ANSI på resten.

Antar att det finns liknande (åtminstone 3e part) till Windows? Annars får man ju nöja sig med att trycka ALT+SHIFT för att byta mellan US och SWE layout på tangentbordet för att komma åt <>.

Snyggt tangentbord förövrigt!

Tror han syftar till att knappen fysiskt inte finns på brädan Att ansi generellt sett är en knapp kort gentemot iso (60% är 61/62 keys, TKL 87/88, full size 104/105)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@willeykk: Jo jag vet, men man löser det problemet genom att swappa språk för att komma åt större än och mindre än knapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@willeykk: Jo jag vet, men man löser det problemet genom att swappa språk för att komma åt större än och mindre än knapparna.

Nu förstår jag hur du menar! Smart sätt att lösa det med olika språk i olika program också, det ska jag definitivt kika mer på för windows - sjukt irriterande att glömma byta tillbaks språk och inse det några spaltmeter in i skrivandet

Permalänk
Medlem

Har kört med shift alt än så länge, hade jag orkat så hade jag väl kanske bytt controllern till en Pegasus hoof och programmerat in någon alt funktion.
Dock har jag verkligen inget behov av det då jag använder < max en-två gånger om dagen.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Idag kom det äntligen fram, mitt Whitefox som har dröjt evigheter helsike vilken kvalla de e på grejjerna! Nu måste ja bara lista ut hur ja får igång LED-raden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Idag kom det äntligen fram, mitt Whitefox som har dröjt evigheter helsike vilken kvalla de e på grejjerna! Nu måste ja bara lista ut hur ja får igång LED-raden

Eftersom det är "visa ditt tangentbord" tråden så kan du väl förära oss med en bild....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Eftersom det är "visa ditt tangentbord" tråden så kan du väl förära oss med en bild....

Skickades från m.sweclockers.com

Herregud va klantig ja är som missar bilden, självklart ska du få det!

Permalänk
Skrivet av maximm:

http://i.imgur.com/CD8rW04.jpg
RS96, Gateron Tactile Clears och GMK Stormtrooper

Vill ha. Har du någon build log? Finns det caps med profil som passar hela eller är det vissa som ser lite fel ut vid numpaden t.ex?