Kan inte uppdatera grafikkorts drivrutin

Permalänk
Medlem

Kan inte uppdatera grafikkorts drivrutin

Hej!

Mitt förra grafikkort har jag skickat in eftersom att det höll på att dö (blåa artifacts) så nu sitter jag med ett gammalt Geforce 8800 GTS. Grejen är att jag inte kan uppdatera drivrutinerna till kortet men jag kunde det förut.

När jag satt i kortet så kunde jag installera drivrutinerna utan problem, efteråt testade jag att spela 2-3 CS:GO matcher och då frös datorn. Efter att jag har startat om datorn igen så har jag inte längre drivrutinerna så upplösningen är riktigt låg och har ingen NVIDIA kontrollpanel.

Testar att installera drivrutinerna igen men när den håller på att installera så hör jag ett "USB reconnect" ljud och skärmen blir svart. Kan inte göra någonting. Efter en stund så får jag ett windows error som säger "dpc watchdog violation". Kan sedan starta datorn i felsäkert läge utan problem och köra en DDU. Efter det så kan jag starta datorn som vanligt igen men utan drivrutiner till kortet. Samma sak händer igen och igen när jag försöker installera drivrutinerna. Skärmen blir svart och efter ett tag så får jag ett error meddelande och jag måste köra en DDU.

Kanske inte borde förvänta mig så mycket av ett 8800 men undrar om det finns en lösning till problemet.

CPU: i5 3570k
RAM: 16GB
GPU: Geforce 8800 GTS
SSD & HDD
Windows 10 64

Tack och god jul!

Permalänk

Har för mig att 8800 serien slutade stödjas för ett tag sen?

Är dock osäker. Kan ju varit så att drivarna fungerade ändå men inte korrekt eller nått så den typ blivit bannlyst av windows efter crashen om du försökte med en för ny.

Hade nog rätt 342.01 är senaste till 8800 som verkar finnas hos nvidia.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig att 8800 serien slutade stödjas för ett tag sen?

Är dock osäker. Kan ju varit så att drivarna fungerade ändå men inte korrekt eller nått så den typ blivit bannlyst av windows efter crashen om du försökte med en för ny.

Hade nog rätt 342.01 är senaste till 8800 som verkar finnas hos nvidia.

Yes det är 342.01 jag försöker installera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som att även 8800 GTS blivit defekt.