Vem drog pluggen på Steam?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eucalyptus:

Finns det ens något lockande erbjudande?

Project Cars var skaplig rea. Tänkte slå till på Game of the year-edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RowBan:

Inte haft nå problem med Steam alls idag.. Spelat Fallout 4 hela dagen.. :S

För nån som är ny på detta med Steam, ska detta ens påverka Singelplayer-spel? Så om mitt internet är nere så kan jag inte ens starta exempelvis Fallout4 eller Witcher 3?

Jag antar att systemet inte är så dumt, men om det är så, så är det ju urbota dumt.

Inte nog med att spelen är låsta till en andrahandsförsäljning, man är även först och främst beroende av sin egen uppkoppling, och i andra hand beroende av att Steam är i gång så att säga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

För nån som är ny på detta med Steam, ska detta ens påverka Singelplayer-spel? Så om mitt internet är nere så kan jag inte ens starta exempelvis Fallout4 eller Witcher 3?

Jag antar att systemet inte är så dumt, men om det är så, så är det ju urbota dumt.

Inte nog med att spelen är låsta till en andrahandsförsäljning, man är även först och främst beroende av sin egen uppkoppling, och i andra hand beroende av att Steam är i gång så att säga?

Spel ska gå att spela offline sålänge det är uppdaterat 100%, senast du loggade in.
Här är instruktioner om hur det hela fungerar: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3160-AGCB...

Permalänk
Medlem

Är det inte märkligt att Steam i princip aldrig går ut med någon information när deras tjänst krånglar?

Någon av deras anställda kunde väl ägna fem minuter åt att skriva på twitter och skicka ut ett pressmeddelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

För nån som är ny på detta med Steam, ska detta ens påverka Singelplayer-spel? Så om mitt internet är nere så kan jag inte ens starta exempelvis Fallout4 eller Witcher 3?

Jag antar att systemet inte är så dumt, men om det är så, så är det ju urbota dumt.

Inte nog med att spelen är låsta till en andrahandsförsäljning, man är även först och främst beroende av sin egen uppkoppling, och i andra hand beroende av att Steam är i gång så att säga?

Skrivet av Oaktree:

Spel ska gå att spela offline sålänge det är uppdaterat 100%, senast du loggade in.
Här är instruktioner om hur det hela fungerar: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3160-AGCB...

Det som inte framgår på den länken är att utgivaren av spelet måste integrera någon komponent från steam api'n så att offline mode fungerar om jag minns rätt. Det är alltså utgivaren av spelet som bestämmer om spelet ska fungera i steam offline läge eller inte, jag körde något gammal klassiker från 1990 tals äventyrs spel för länge sen som enbart har singelplayer och det fungerade inte i offline läge.

Antagligen fungerar majoriteten av singelplayer offline då det officiella verkar vara att allt singelplayer går att köra offline.