Nyaste och bästa mobilen just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Det närmaste en Note 7 du kommer är nog en Xiaomi Mi Note 2. Annars finns ju även OP3T som andra har nämnt.
Kanske borde ta en titt på Xiaomi Mi Mix? Där snackar vi intressant telefon

Skrivet av nisselask:

Som Mate 9 Pro jag nämnde ovan?

Skrivet av gylldevik:

3t helt klart, pixel XL o s7 edge prestanda för halva priset

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Extremaz:

Kollat något på Asus?

Är själv rätt sugen på deras nyaste ZenFone 3

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/mobiltelefoner/asus/

Skrivet av Genx031:

Ska du köpa ny Android så är väl kanske huawei Mate 9 Pro att rekommendera. Ganska dyr men, jävla vad prestanda du kommer då för pengarna. Sitter idag med en p9 (3 månd gammal) och den har batteri på 3000mh medan Mate 9 pro har på 4000mh. Telefonen har dessutom dubbla leica-kameror, välvd skärm, qhd-skärm om jag ej missminner mig.

Den släpps dessutom nu i dagarna!

Skrivet av MrAdde:

Varför skulle 3T bli förlegad snabbare än någon annan flaggskeppstelefon från 2016?

Skrivet av Philippk:

Lenovo P2.. Sjukt bra prestanda med batteritid som spöar skiten ur andra 100 gånger om! Finns ingen bättre lur enligt mig.. För ärligt talat.. Vem använder telefonen förutom att surfa när man sitter på toaletten med t.ex Blocket och sen för att knäppa kort?

Blev nekad till abonomang pga endast csn i bidarag. Tänkte beställa en intressant kinalur med absolut mest focus på batteri, sedan ny mjukvara och snabb procesor. Kollade lite på Xiaomi Mi mix, lite dyr på sidorna som jag kollar på. Har någon av er sätt den billig på en legit sida? Utöver den är oneplus 3t och lenovo p2 (Tack för tipset!) två val som jag funderar över. 3Ts dåliga sida är 4000mah batteri, annars är den skitbra. Men har P2 några nämnvärdiga nackdelar?

Så står i valet mellan dessa tre men det kanske finns fler att nämna?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Blev nekad till abonomang pga endast csn i bidarag. Tänkte beställa en intressant kinalur med absolut mest focus på batteri, sedan ny mjukvara och snabb procesor. Kollade lite på Xiaomi Mi mix, lite dyr på sidorna som jag kollar på. Har någon av er sätt den billig på en legit sida? Utöver den är oneplus 3t och lenovo p2 (Tack för tipset!) två val som jag funderar över. 3Ts dåliga sida är 4000mah batteri, annars är den skitbra. Men har P2 några nämnvärdiga nackdelar?

Så står i valet mellan dessa tre men det kanske finns fler att nämna?
Mvh

Bara en undran, men hur är 4000 mah en dålig sak?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bara en undran, men hur är 4000 mah en dålig sak?

Den är absolut inte dålig. Men den torskar tyvärr i jämförelse med P2s 5100 mAh-batteri

Permalänk

Du kan vänta lite, mobile world Congress snart tror jag

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeybikey:

Du kan vänta lite, mobile world Congress snart tror jag

3-4 månader kvar :/
Beställde nyss en lenovo p2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Den är absolut inte dålig. Men den torskar tyvärr i jämförelse med P2s 5100 mAh-batteri

Man ska dock inte bara gå efter antal mah.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Blev nekad till abonomang pga endast csn i bidarag. Tänkte beställa en intressant kinalur med absolut mest focus på batteri, sedan ny mjukvara och snabb procesor. Kollade lite på Xiaomi Mi mix, lite dyr på sidorna som jag kollar på. Har någon av er sätt den billig på en legit sida? Utöver den är oneplus 3t och lenovo p2 (Tack för tipset!) två val som jag funderar över. 3Ts dåliga sida är 4000mah batteri, annars är den skitbra. Men har P2 några nämnvärdiga nackdelar?

Så står i valet mellan dessa tre men det kanske finns fler att nämna?
Mvh

P2 är ju som sagt starkare än OnePlus på batterifronten, men den har ju inte i närheten av samma prestanda som Oneplus pga den svagare processorn. Annars är det bara småsaker jag ser som negativt, typ USB b och saknat stöd för 802.11ac.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Man ska dock inte bara gå efter antal mah.

Sant, dock har den stömsnålare skärm opch processor också

Skrivet av Windisch:

P2 är ju som sagt starkare än OnePlus på batterifronten, men den har ju inte i närheten av samma prestanda som Oneplus pga den svagare processorn. Annars är det bara småsaker jag ser som negativt, typ USB b och saknat stöd för 802.11ac.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar ändå inte. Bara den inte laggar i sin UI så kommer det bli hur grymt som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Sant, dock har den stömsnålare skärm opch processor också

Spelar ändå inte. Bara den inte laggar i sin UI så kommer det bli hur grymt som helst

Då kommer sen bli hur bra som helst. Xiaomi redmi 4 pro med samma processor och 4100mAh batteri rapporteras ju kunna få uppåt 11h SOT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Repair:

Tack för ditt tips men som sagt, söker en android lur

Är du ute efter cutting-edge så kommer du absolut bli nöjd med Sony Xperia Z5. Finns som vanlig variant (Utan 4K), Premium med 4K skärm, samt Compact som är en nedskalad variant.

Permalänk

Tittade på denna video, och såg denna tråd.

Perfekt, https://www.youtube.com/watch?v=NKY93vCiPIo

Jag skulle rekomendera Iphone 7 plus ifall du är ute efter en snabb telefon.

Gillar du android så skulle jag välja google pixel eller vänta på samsung nya s8 som kommer om ca 3-4 månader.

Edit: såg att du inte villle ha en iphone.