Vem drog pluggen på Steam?

Vem drog pluggen på Steam?

Verkar som att någon, eller något har hänt hela steam nätverket.

https://steamstat.us/

Har sett störningar på nätverket titt som tätt, men aldrig så här illa.
Nån som vet vf som hänt?

God Jul antar jag... blir inget spelande i kväll iaf :=/

EDIT: Verkar som nätverket är delvis uppe igen. Alla tjänster är inte igång, men det går att logga in och förhoppningsvis får de igång ev spelservrar mm till alla spelsugna snart
Ni kan ju passa på att titta på deras "typo" på rean av Steam kontrollern... rean som slutar den 2:a dec

EDIT2: Verkar som Steamstat.us är nere nu och vissa användare åter har problem med Steam... ni som är inne, starta inte om klienten.

EDIT3: Steamstat.us är uppe igen, och Steam verkar på bättringsvägen också. Store är nu igång och de flesta andra tjänster också. För en kort sekund såg jag ca 10Miljoner användare igång.

Senast redigerat 2016-12-23 20:07

"Det är kanske Ryssarna"

Tomten så klart, Gaben har inte varit snäll i år.

Jag som har laddat upp med dricka och chips

Steam har alltid "routine maintenance" nån gång mellan torsdag - fredag natt. Månne de är försenade?

han precis installera klart The Witcher 3 game of the year så för mig gör det inget att det är nere

Alltid samma visa vid varje julrea. Man får avvakta så funkar det igen när värsta lagt sig.

STEAM FUNKAR EJ

Hjälp nån som har samma problem ???

Skrivet av Ecfor:

Steam har alltid "routine maintenance" nån gång mellan torsdag - fredag natt. Månne de är försenade?

Hmm, skulle kunna vara det. De brukar dock inte ta så lång tid som flera timmar?
Och de brukar väl inte stänga ner 100% på en gång, utan de minskar lite för lite.

Skrivet av Valonen:

Alltid samma visa vid varje julrea. Man får avvakta så funkar det igen när värsta lagt sig.

Minns inte 100% fail förra året, men jag kan inte göra mycket mer än att avvakta

Så det var därför The Long Dark inte kunde synkronisera med Steams servrar!

Ha! Det var som...

@jojje123: ja, alla verkar det som

Jepp och troligtvis miljontals andra :/

Och jag som ville köpa hem Borderlands 2 idag... hoppas den finns kvar imorgon.

Den tar emot uppdateringar nu i alla fall

Could Not connect to the Steam network

Skrivet av cHowaito:

Och jag som ville köpa hem Borderlands 2 idag... hoppas den finns kvar imorgon.

Nä, det var nog sista exet.

@b0bber:

trodde bara det var jag, trist när man vill lira liksom !!!

Skrivet av Garderoben:

Tomten så klart, Gaben har inte varit snäll i år.

Haha ja han vill ju inte prata om HL3 så då vart det ju andra bullar

Skickades från m.sweclockers.com

https://steamstat.us/ är min goto site för steam, så gott som allt är nere.

Det hoppar nog igång snart igen Själv var jag precis på väg att köpa Dying Light.

Det som har hänt är någon människorättsorganisation som försökt DDOSa Steam så att vi alla inte ska spendera förmycket av våra hårt förtjänta slantar på alla steamrea spel som dyker upp vid Steams julrea. =D

JALLA fixa! Har fan inte hela dan på mig o lira när jag äntligen kan <3

Dött här också, tänkte kolla in vinterrean men det sket sig...

Lite störande var det allt, hade precis tänkt köpa Project Cars nu på rean...

Skrivet av jojje123:

Hjälp nån som har samma problem ???

Yep... typ alla.
Hela Steam är nere.

Kände av att det var långsamt redan igår att gå igenom store osv.

Detta händer ju varje år det är dax för deras wintersale, eller någon annan sale. Känns som att steam skulle ha lärt sig vid detta laget att man skulle fläska på lite kanske.

Skrivet av BM-Mods:

Detta händer ju varje år det är dax för deras wintersale, eller någon annan sale. Känns som att steam skulle ha lärt sig vid detta laget att man skulle fläska på lite kanske.

Att detta skulle vara en överlast är rätt icke troligt. Titta på https://steamstat.us/
Servrarna har gått från nära 100% till 0% på ingen tid alls. Allt är stendött...

Så vi pratar totalt haveri av redundanta system, eller attack, eller värre....

@Paddanx: dom e fett trötta på cash! ge mig istället!

Skrivet av Paddanx:

Att detta skulle vara en överlast är rätt icke troligt. Titta på https://steamstat.us/
Servrarna har gått från nära 100% till 0% på ingen tid alls. Allt är stendött...

Så vi pratar totalt haveri av redundanta system, eller attack, eller värre....

Jo vist är det så, kom bara inte på hur jag skulle formulera mig. Ja något är det absolut som händer och det är inte jätte ovanligt att det händer för STEAM heller, kanske dock för att dom är så pass stora som dom är, men något skydd borde det finnas? Dock svårt att spekulera i utan att veta exakt vad som händer iofs och tror inte allmänheter kommer att få veta exakt vad som händer heller.