Vem drog pluggen på Steam?

Permalänk
Medlem

Vem drog pluggen på Steam?

Verkar som att någon, eller något har hänt hela steam nätverket.

https://steamstat.us/

Har sett störningar på nätverket titt som tätt, men aldrig så här illa.
Nån som vet vf som hänt?

God Jul antar jag... blir inget spelande i kväll iaf :=/

EDIT: Verkar som nätverket är delvis uppe igen. Alla tjänster är inte igång, men det går att logga in och förhoppningsvis får de igång ev spelservrar mm till alla spelsugna snart
Ni kan ju passa på att titta på deras "typo" på rean av Steam kontrollern... rean som slutar den 2:a dec

EDIT2: Verkar som Steamstat.us är nere nu och vissa användare åter har problem med Steam... ni som är inne, starta inte om klienten.

EDIT3: Steamstat.us är uppe igen, och Steam verkar på bättringsvägen också. Store är nu igång och de flesta andra tjänster också. För en kort sekund såg jag ca 10Miljoner användare igång.

Permalänk
Inaktiv

"Det är kanske Ryssarna"

Permalänk

Tomten så klart, Gaben har inte varit snäll i år.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag som har laddat upp med dricka och chips

Permalänk
Medlem

Steam har alltid "routine maintenance" nån gång mellan torsdag - fredag natt. Månne de är försenade?

Permalänk

han precis installera klart The Witcher 3 game of the year så för mig gör det inget att det är nere

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Alltid samma visa vid varje julrea. Man får avvakta så funkar det igen när värsta lagt sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

STEAM FUNKAR EJ

Hjälp nån som har samma problem ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Steam har alltid "routine maintenance" nån gång mellan torsdag - fredag natt. Månne de är försenade?

Hmm, skulle kunna vara det. De brukar dock inte ta så lång tid som flera timmar?
Och de brukar väl inte stänga ner 100% på en gång, utan de minskar lite för lite.

Skrivet av Valonen:

Alltid samma visa vid varje julrea. Man får avvakta så funkar det igen när värsta lagt sig.

Minns inte 100% fail förra året, men jag kan inte göra mycket mer än att avvakta

Permalänk
Medlem

Så det var därför The Long Dark inte kunde synkronisera med Steams servrar!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Ha! Det var som...

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@jojje123: ja, alla verkar det som

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Jepp och troligtvis miljontals andra :/

Permalänk
Medlem

Och jag som ville köpa hem Borderlands 2 idag... hoppas den finns kvar imorgon.

Permalänk
Medlem

Den tar emot uppdateringar nu i alla fall

Could Not connect to the Steam network

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av cHowaito:

Och jag som ville köpa hem Borderlands 2 idag... hoppas den finns kvar imorgon.

Nä, det var nog sista exet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@b0bber:

trodde bara det var jag, trist när man vill lira liksom !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Tomten så klart, Gaben har inte varit snäll i år.

Haha ja han vill ju inte prata om HL3 så då vart det ju andra bullar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

https://steamstat.us/ är min goto site för steam, så gott som allt är nere.

Permalänk
Medlem

Det hoppar nog igång snart igen Själv var jag precis på väg att köpa Dying Light.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Det som har hänt är någon människorättsorganisation som försökt DDOSa Steam så att vi alla inte ska spendera förmycket av våra hårt förtjänta slantar på alla steamrea spel som dyker upp vid Steams julrea. =D

Permalänk
Medlem

JALLA fixa! Har fan inte hela dan på mig o lira när jag äntligen kan <3

Permalänk
Medlem

Dött här också, tänkte kolla in vinterrean men det sket sig...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Lite störande var det allt, hade precis tänkt köpa Project Cars nu på rean...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

Hjälp nån som har samma problem ???

Yep... typ alla.
Hela Steam är nere.
#16564503

Permalänk
Medlem

Kände av att det var långsamt redan igår att gå igenom store osv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Detta händer ju varje år det är dax för deras wintersale, eller någon annan sale. Känns som att steam skulle ha lärt sig vid detta laget att man skulle fläska på lite kanske.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Detta händer ju varje år det är dax för deras wintersale, eller någon annan sale. Känns som att steam skulle ha lärt sig vid detta laget att man skulle fläska på lite kanske.

Att detta skulle vara en överlast är rätt icke troligt. Titta på https://steamstat.us/
Servrarna har gått från nära 100% till 0% på ingen tid alls. Allt är stendött...

Så vi pratar totalt haveri av redundanta system, eller attack, eller värre....

Permalänk
Medlem

@Paddanx: dom e fett trötta på cash! ge mig istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Att detta skulle vara en överlast är rätt icke troligt. Titta på https://steamstat.us/
Servrarna har gått från nära 100% till 0% på ingen tid alls. Allt är stendött...

Så vi pratar totalt haveri av redundanta system, eller attack, eller värre....

Jo vist är det så, kom bara inte på hur jag skulle formulera mig. Ja något är det absolut som händer och det är inte jätte ovanligt att det händer för STEAM heller, kanske dock för att dom är så pass stora som dom är, men något skydd borde det finnas? Dock svårt att spekulera i utan att veta exakt vad som händer iofs och tror inte allmänheter kommer att få veta exakt vad som händer heller.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.