Nvidia gör ny Shield Android TV till 2017

Permalänk
Melding Plague

Nvidia gör ny Shield Android TV till 2017

En uppdaterad version av Nvidias mediaenhet tillika spelkonsol är på ingång, med uppdaterat utseende och spelkontroller, samt troligen även hårdvara.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med den jag har så glad den ej skrotas utan fortsätter utvecklas!

Permalänk
Medlem

Om det är skåror i kontrollen känns det som att död hud och smuts kan fastna. Det är lite äckligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Vad tror ni, samma hårdvara som Nintendo Switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jokklas: Hur använder du den? Kan man spela Steamspel på den?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Väldigt goda nyheter! Bästa enheten till TV jag haft någonsin! Ska bli intressant att se vad som är nytt. Kontrollen ser bättre ut. Touch-knapparna var inte särskilt bra.

@TrueType Du kan streama spel från din dator till den. Men jag använder den som mediaenhet. Netflix, Youtube, Plex, Spotify och annat. Särskilt bra till en 4K-TV!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Väldigt goda nyheter! Bästa enheten till TV jag haft någonsin! Ska bli intressant att se vad som är nytt. Kontrollen ser bättre ut. Touch-knapparna var inte särskilt bra.

@TrueType Du kan streama spel från din dator till den. Men jag använder den som mediaenhet. Netflix, Youtube, Plex, Spotify och annat. Särskilt bra till en 4K-TV!

Samma här fast jag kör lite spel ibland också, även emulerade retroprylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

@jokklas: Hur använder du den? Kan man spela Steamspel på den?

Det går att streama spel men blir ju inte via Steams In Home Streaming då utan andra varianter. Om du har ett någorlunda nytt Nvidia-kort i datorn (typ 6-serien framåt tror jag) finns nån variant som skall funka rätt bra.

Permalänk
Medlem

Älskar min Shield, skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan den (och då har jag orginal mjukvaran på den, inget root eller custom ROM). Dock har jag aldrig gillat fjärrkontrollen. Touchen funkar dåligt, överföring av ljud är som bäst OK samt den "tappas" bort om man har andra bluetooth enheter connectade till shielden. Handkontrollen funkar dock prima.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Ännu fler "nyheter" på Sweclockers som är tagna från Guru3D.com.

Suck, är det så här det går till nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Ännu fler "nyheter" på Sweclockers som är tagna från Guru3D.com.

Suck, är det så här det går till nu för tiden?

Tur för mig som inte läser Guru3D då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tar 2 dirr!!!

Permalänk
Inaktiv

Föredrar att läsa förstahandskällan men det kanske är standard att göra så här eller att ingen bryr sig längre, kan man inte åtminstone skriva vad källan kommer ifrån? Nu är jag off topic så jag får väl kontakta redaktionen i ett enskilt ärende igen.

Edit: källan fanns med denna gång

Permalänk
Skrivet av anon41947:

Ännu fler "nyheter" på Sweclockers som är tagna från Guru3D.com.

Suck, är det så här det går till nu för tiden?

Guru3D hade tagit sin nyhet från Android Police så varför tror du att SC tog den just från Guru3D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Ännu fler "nyheter" på Sweclockers som är tagna från Guru3D.com.

Suck, är det så här det går till nu för tiden?

Förstår inte? Tar inte så gott som alla nyhetstidningar från varandra? Det är väl så det sprids? Jag läser definitivt inte Guru3D så då är det ju bra att en sådan allmän nyhet kommer hit? Har du redan läst nyheten kan du enkelt hoppa över?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Finns så vitt jag vet ingen begränsningar i dagens hårdvara när det gäller prestanda för film och media. Allt flyter utan problem i 4K HDR och den har HDMI2.0a.
Så antingen är det en mindre uppdatering för att få ned tillverkningskostnaden och kanske slänga in bättre wifi. Eller ett prestandalyft enbart för spelandets skull (som är ointressant för mig som bara har den som mediaplayer)

Permalänk
Medlem

Fan va ful den nya kontrollen ser ut om det blir sån design, dom kan ju designa om konsollen istället, inget fel på den första tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e3henri:

Finns så vitt jag vet ingen begränsningar i dagens hårdvara när det gäller prestanda för film och media. Allt flyter utan problem i 4K HDR och den har HDMI2.0a.
Så antingen är det en mindre uppdatering för att få ned tillverkningskostnaden och kanske slänga in bättre wifi. Eller ett prestandalyft enbart för spelandets skull (som är ointressant för mig som bara har den som mediaplayer)

Japp det är bättre wifi bland annat. Gjorde en tråd för nån månad sen om just detta, och mina gissningar verkar stämma ganska bra.

Permalänk

Inget RGB eller fönster?

Permalänk
Medlem

Bra att "Shield" fortfarande lever.
Men hade dock hellre velat se en ny Shield Portable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Japp det är bättre wifi bland annat. Gjorde en tråd för nån månad sen om just detta, och mina gissningar verkar stämma ganska bra.

Här har vi den: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1446809-nvidia-shield-t...

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Finns nåt bekräftat om den där kontrollen? Ser extremt fake ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

En uppdaterad version av Nvidias mediaenhet tillika spelkonsol är på ingång, med uppdaterat utseende och spelkontroller, samt troligen även hårdvara.

Läs hela artikeln här

Ännu en pryl som jag inte behöver men ändå vill ha/prova på. Hatar mitt intresse...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

@StuntmanMike:

Man får väl hoppas att Nvidia använder pascal och inte den utdaterade maxwell som Nintendo.

Permalänk
Skrivet av TappadBakom:

@StuntmanMike:

Man får väl hoppas att Nvidia använder pascal och inte den utdaterade maxwell som Nintendo.

Står ju Maxwell i artikeln såå....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Står ju Maxwell i artikeln såå....

Skickades från m.sweclockers.com

Det gäller den nuvarande versionen..

Citat:

Nuvarande Shield Android TV baseras på Nvidias egen systemkrets Tegra X1 med fyra kärnor Coretex-A57 och fyra Cortex-A32 samt en grafikdel ur generationen Maxwell.
...
Om detta förändras i och med den nya versionen framgår inte.

Permalänk
Skrivet av Xoolo:

Det gäller den nuvarande versionen..

D'oh!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag älskar mina 2 Shield Tv, alltså.

Streamar spel via både Nvidia Experience och Steam som filmer via Kodi och Plex.
Spelen streamas i 4K utan problem (om spelet är väl optimerat för streaming) och jag har aldrig varit ner nöjd med ett köp som Shield Tv. Även filmerna streamas med hd-ljud via Kodi.

Vettefan hur de skulle kunna få mig att uppgradera dock.
Boxen gör ju ALLT jag vill med bravur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kusligt, man ser ju Illuminati överallt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hellworks jag håller med, förutom att det är problem att anv 2 handkontroller med gamestream. Shielden ser bara 1 handkontroll. Det fungerar när man spelar Android spel direkt på Shielden.