Nyaste och bästa mobilen just nu?

Permalänk
Medlem

Nyaste och bästa mobilen just nu?

Hej!
Jag var en av de lite mindre lyckliga som la en beställning på en note 7 förut. Så här sitter jag med en mindre bra telefon och undrar om någon swecklockare som har mer koll på mobilmarknaden nu och kan rekommendera en senaste luren? Gick i tankarna att skaffa mig en s8 när den väl kommer ut men det känns inte som att min nuvarande mobil kommer hålla till april-mars. Just när det gäller mobilen så har jag en ganska stor budget så det är mest hårdvaran/mjukvaran som jag är ute efter.
Mina krav:
Bra batteritid (Bästa möjliga)
Bästa processor
Öppen android mjukvara - Med detta menar jag att mobilen antingen ska vara rootad från fabrik eller att den ska vara orootad men ganska "clean". Funktioner som jag behöver är till exempel music controll med volymknapparna.

Har funderat på en oneplus 3t men jag vet inte riktigt om jag ska ta den/(en annan) eller om jag ska vänta på en s8.

Någon som har några bra rekommendationer? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den bästa telefonen med iOS är iPhone 7 Plus med 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag tycker att den bästa telefonen med iOS är iPhone 7 Plus med 256GB.

Tack för ditt tips men som sagt, söker en android lur

Permalänk

Denna telefon har inbyggd FLIR värmekamera + många andra riktigt schysta egenskaper.

Hade verkligen haft denna i åtanke själv om jag hade kunnat "göra om" mitt senaste mobilköp.

https://www.inet.se/produkt/1999800/cat-s60-dual-sim#merinfo

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem

Oneplus 3

Inte så jävla dyr heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Oneplus 3

Inte så jävla dyr heller

Oneplus 3T kom för några veckor sen också

Permalänk
Hedersmedlem

Läs på lite och se om du kan importera en Google Pixel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det närmaste en Note 7 du kommer är nog en Xiaomi Mi Note 2. Annars finns ju även OP3T som andra har nämnt.
Kanske borde ta en titt på Xiaomi Mi Mix? Där snackar vi intressant telefon

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Denna telefon har inbyggd FLIR värmekamera + många andra riktigt schysta egenskaper.

Hade verkligen haft denna i åtanke själv om jag hade kunnat "göra om" mitt senaste mobilköp.

https://www.inet.se/produkt/1999800/cat-s60-dual-sim#merinfo

Haha visst har den fina egenskaper, men den är ganska långt ifårn mina prioriteringar. Värmekamera är inget som har ett värde för mig
Tack i alla fall!

Skrivet av DozeN:

Oneplus 3

Inte så jävla dyr heller

Skrivet av kinkyboo:

Oneplus 3T kom för några veckor sen också

Jo! SOm sagt, lutar på en one plus 3t just nu.
Men jag letar efter någon annan som är lite bättre (kanske bättre bateri/skärm?) eftersom min mobilbudget kan sträcka sig lite till. Kommer inte byta lur på ett tag så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Jo! SOm sagt, lutar på en one plus 3t just nu.
Men jag letar efter någon annan som är lite bättre (kanske bättre bateri/skärm?) eftersom min mobilbudget kan sträcka sig lite till. Kommer inte byta lur på ett tag så

Som Mate 9 Pro jag nämnde ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Som Mate 9 Pro jag nämnde ovan?

Aa exakt!
Riktigt fin lur faktisk, tack för tipset!
Men hur tror du det är med bloatware då? Har den massa skräp förinstallerat? (Vill inte roota den)

Permalänk
Medlem

@Repair: Jag har själv en Huawei P9, inte mycket bloat i den, bästa mobil jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

@Repair: Jag har själv en Huawei P9, inte mycket bloat i den, bästa mobil jag haft.

Då blir det nog en sån. Men hur är det med musikkontrollen?
Går det exempelvis byta låt genom att långtrycka volymknapparna?

Permalänk

3t helt klart, pixel XL o s7 edge prestanda för halva priset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Aa exakt!
Riktigt fin lur faktisk, tack för tipset!
Men hur tror du det är med bloatware då? Har den massa skräp förinstallerat? (Vill inte roota den)

Glöm inte att spana in "vanliga" Mate 9, utan edge.
Jag har en sådan då jag inte gillar edge, den är underbar.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Det närmaste en Note 7 du kommer är nog en Xiaomi Mi Note 2. Annars finns ju även OP3T som andra har nämnt.
Kanske borde ta en titt på Xiaomi Mi Mix? Där snackar vi intressant telefon

Shit, Xiaomi Mi Mix är riktigt fin!
Vet inte om jag litar på dem dock haha.

Skrivet av gylldevik:

3t helt klart, pixel XL o s7 edge prestanda för halva priset

Skickades från m.sweclockers.com

Jo sant. Vill dock ha något ovanligt som inte utdaterar sig så fort haha.
Valet står mellan Xiaomi Mi Mix och mate 9 pro

Skrivet av jeppe1990:

Glöm inte att spana in "vanliga" Mate 9, utan edge.
Jag har en sådan då jag inte gillar edge, den är underbar.

Kollar på den, tack

Permalänk
Medlem

@Repair: Det går tyvärr inte, tror inte jag haft någon mobil det funkat på sen salig Sony Ericsson K750i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

@Repair: Det går tyvärr inte, tror inte jag haft någon mobil det funkat på sen salig Sony Ericsson K750i...

Funkar faktiskt på samliga one plus enheter så vitt jag vet direkt från fabriken

Permalänk
Medlem

Kollat något på Asus?

Är själv rätt sugen på deras nyaste ZenFone 3

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/mobiltelefoner/asus/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Kollat något på Asus?

Är själv rätt sugen på deras nyaste ZenFone 3

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/mobiltelefoner/asus/

Fin lur, tror dock inte den kan jämföra sig med Xiaomi Mi Mix och mate 9 pro. Eller vad tycker du?

Permalänk
Avstängd

Ska du köpa ny Android så är väl kanske huawei Mate 9 Pro att rekommendera. Ganska dyr men, jävla vad prestanda du kommer då för pengarna. Sitter idag med en p9 (3 månd gammal) och den har batteri på 3000mh medan Mate 9 pro har på 4000mh. Telefonen har dessutom dubbla leica-kameror, välvd skärm, qhd-skärm om jag ej missminner mig.

Den släpps dessutom nu i dagarna!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Xperia XZ kanske ska nämnas? Sägs ha väldigt bra kameror, men mycket mer vet jag inte, men tvivlar på att den har mer bloatware än en Samsung

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Det närmaste en Note 7 du kommer är nog en Xiaomi Mi Note 2. Annars finns ju även OP3T som andra har nämnt.
Kanske borde ta en titt på Xiaomi Mi Mix? Där snackar vi intressant telefon

Gillade Xiaomi Mi Mix riktigt mycket men hittar inget bra ställe att beställa den från.
Tror att det lutar sig mer åt en mate 9 pro som man kan köpa i sverige

Permalänk
Medlem

s7 edge.. mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Xperia XZ kanske ska nämnas? Sägs ha väldigt bra kameror, men mycket mer vet jag inte, men tvivlar på att den har mer bloatware än en Samsung

Sony har inte varit bra sedan jag köpte min k750i sommaren - 05.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Entusiast

Varför skulle 3T bli förlegad snabbare än någon annan flaggskeppstelefon från 2016?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Kan som många andra också verkligen rekommendera oneplus. Om priset inte är ett stort problem kan du ju alltid byta OM du inte skulle bli nöjd. Det blir ju ändå ca 4kkr över jämfört med andra prestandalurar på marknaden som man kan göra annat kul för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Gillade Xiaomi Mi Mix riktigt mycket men hittar inget bra ställe att beställa den från.
Tror att det lutar sig mer åt en mate 9 pro som man kan köpa i sverige

Mi Mix, är det den där med bara skärm på framsidan typ? Isf såg jag en på android authority eller vad det var som hade använt den en vecka innan de flesta typ och jag skulle nog inte köpa den efter hört vad han sa. I princip var den rätt stor vilket är en smaksak, kameran i botten var ingen höjdare men går väl att leva med, det som däremot gjorde den helt oanvändbar för han var högtalaren vid samtal som inte finns utan är väl någon vibrationsgrej de löst det med. Iaf så var denna "högtalare" riktigt usel och var svårt att höra vid samtal.

Kom inte ihåg om det var stort problem med att man kom åt skärmen oavsiktligt men har för mig det. S7 edge har ju riktigt många detta problem på vilket jag skulle bli tokig på. Det samt de reflekterande linjerna som blir längs det kurvade glaset på båda sidor.

Bästa telefonen sett till pengarna är ju utan tvekan 3t, bästa telefonen skulle jag nog säga är pixel/pixel xl. Detta mycket pga mjukvaran och dess uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Lenovo P2.. Sjukt bra prestanda med batteritid som spöar skiten ur andra 100 gånger om! Finns ingen bättre lur enligt mig.. För ärligt talat.. Vem använder telefonen förutom att surfa när man sitter på toaletten med t.ex Blocket och sen för att knäppa kort?