Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Jepp, man får massor med godsaker när man klarar av dom olika uppdragen i campaign.

Det är för att dom håller koll på dina arbetstider och anpassar sig därefter:
-Vi har dom tyska dd klara och folk har pratat länge om dom engelska battleships,vi släpper ut dom nästa vecka och brittiska om 1 månad.
-Har ni kollat Kantvals schema?
-Fan han är ledig om 1 månad, jaja vi får ta det om 10 månader istället då han jobbar.

Därav orsakerna till att vissa saker inte blir släppta i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Kantvals:

Jepp, man får massor med godsaker när man klarar av dom olika uppdragen i campaign.

Det är för att dom håller koll på dina arbetstider och anpassar sig därefter:
-Vi har dom tyska dd klara och folk har pratat länge om dom engelska battleships,vi släpper ut dom nästa vecka och brittiska om 1 månad.
-Har ni kollat Kantvals schema?
-Fan han är ledig om 1 månad, jaja vi får ta det om 10 månader istället då han jobbar.

Därav orsakerna till att vissa saker inte blir släppta i tid.

Ta me fan, jag visste det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Två witherer i dag med Kabban.
Skitkul att hitta 3st BB's utan support och köra runt bakom dom, lite HE spam och torpeder senare hade man witherer igen

Permalänk
Medlem

@kantvals det var en Missouri i min match i går när du gick. Rätt säker på att den har radar då någon poppade det på mig i kabban men såg igen annan som kan ha haft radar eller sonar i närheten.

Verkade vara väldigt kort dock så hade igen betydelse i slutändan.

Permalänk
Medlem

@pa1983:

Problemet med Radar på en BB är att man har för lång reload på kanonerna, man får ut en salva(max 2 med tur), dock om det finns flera som är redo eller om DD är i rök så gör den verkligen skillnad.
Det är sällan man jagar DDs med slagskepp , men med radar så kan man iallaf spotta honom och anpassa sig.
Tycker inte det är OP med radar då sonar kan vara mer användbart för BB:s.

Stuntman gick ut med att dom kommer nerfa tyska DDs så att dom inte kan stealthfire och dom har funderingar att se till att inget kan stealthfire på öppet hav utan endast bakom öar osv.

Permalänk
Medlem

Är man ute med Battleships är det sällan man få hjälp av Cruiser att ta Destroyer man få klara av dom själv eller bli sänkt .

Har fått in fin träff bild på Destroyer på 10 km och närmare skjuter stycke skott äter ofta av minst 50% hp på dom ☺

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@pa1983:

Problemet med Radar på en BB är att man har för lång reload på kanonerna, man får ut en salva(max 2 med tur), dock om det finns flera som är redo eller om DD är i rök så gör den verkligen skillnad.
Det är sällan man jagar DDs med slagskepp , men med radar så kan man iallaf spotta honom och anpassa sig.
Tycker inte det är OP med radar då sonar kan vara mer användbart för BB:s.

Stuntman gick ut med att dom kommer nerfa tyska DDs så att dom inte kan stealthfire och dom har funderingar att se till att inget kan stealthfire på öppet hav utan endast bakom öar osv.

Jag tog inte tiden men jag tror inte ens han han skjuta EN gång, verkade som den varade typ 15 sek eller nåt, var riktigt kort då jag kollade efter SA i min rök hela tiden då jag ville veta om den har radar. Vet jag inte räckvidd och tid men rent spontant verkar det nästan vara en "varnings" radar.

BTW jag fick mig en Shinonome

Fy fan vad enkelt mission 5 var, 3000XP, det är inte ens bas XP så man fick ju LÄTT 7-10K med dagens dubbel, camo och XP flaggan med premium, 4K var det sämsta jag fick om vi räknar bort matchen jag "detonerade" i början.

Så tog väl typ 3-4 matcher då även 50 moduler tog 2 matcher för mig med Kahba.

4 dagar tog det att få den. Bara synd att det i princip bestraffar sig att spela med laget utan man klarade det mycket snabbare om man spelade rent och skärt som ett jävla rövhål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag tog inte tiden men jag tror inte ens han han skjuta EN gång, verkade som den varade typ 15 sek eller nåt, var riktigt kort då jag kollade efter SA i min rök hela tiden då jag ville veta om den har radar. Vet jag inte räckvidd och tid men rent spontant verkar det nästan vara en "varnings" radar.

BTW jag fick mig en Shinonome

Fy fan vad enkelt mission 5 var, 3000XP, det är inte ens bas XP så man fick ju LÄTT 7-10K med dagens dubbel, camo och XP flaggan med premium, 4K var det sämsta jag fick om vi räknar bort matchen jag "detonerade" i början.

Så tog väl typ 3-4 matcher då även 50 moduler tog 2 matcher för mig med Kahba.

4 dagar tog det att få den. Bara synd att det i princip bestraffar sig att spela med laget utan man klarade det mycket snabbare om man spelade rent och skärt som ett jävla rövhål.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/shinonome.png

Jag kommer inte ens förbi 200 träffar i en match uppgiften...

Permalänk
Medlem

@Rasmus117

Jag körde Kabban i stort sett hela kampanjen, även Udaloi.

Det lönar sig inte att spela för laget eller vinna utan man får köra själviskt.

Med speed flaggan och boost så kan man på många banor lägga sig i bakhåll på sidan eller bakom BB's med sitt lag mitt emot vilket gör att dom har svårt att fly utan att det kostar dom.

Sedan är det bara att börja bränna ner dom för 200+ träffar och Witherer.
Fick över 300 träffar på det viset per match, 513 som bäst på det viset.
Bästa är att stöta på 2-3 BB's, då kan man sätta en eld i taget på dom för witherer mycket snabbare.

Den fungerar ypperligt för att skjuta ut motorer med, roder och göra massa skada på tyska skepp då det är överflöd av tirpitz, bismark och andra högtire BB's.

hade nog i stilen 12-13 witherer totalt på min profil innan jag började på kampanjen och med kabban fick jag 4 witherers på en dag när jag gjorde det uppdraget och lika många witherers nästa dag också.

Så mitt råd är en spamer båt av något slag, helst HE med bra eldskans sedan är det bara att upprepa uppdragen.

Kabban kunde lätt göra 25 moduler med per match så 50 moduler tog 2 matcher för mig att slå ut.

Crusiers med radar fungerar bra med för att få motor och roder på DD's så det är klart enklare att jaga DD's för dom uppdragen.

RN Crusiers eller amerikanska DD's fungerar säkert med, ju högre tier ju bättre.

Man måste bara exploatera spelet till max så går det fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

@Rasmus117

Jag körde Kabban i stort sett hela kampanjen, även Udaloi.

Rätt lönar sig inte att spela för laget eller vinna utan man får köra själviskt.

Med speed flaggan och boost så kan man på många banor lägga sig i bakhåll på sidan eller bakom BB's

Med sit lag mitt emot.

Sedan är det bara att börja bränna ner dom för 200+ träffar och Witherer.

Den fungerar ypperlgit för att skjuta ut motorer med, roder och göra massa sakada på tyska skepp då det är överflöd av tirpitz, bismark och andra högtire BB's.

hde nog i stilen 12-13 witherer totalt på min profil och med khaban fick jag 4 witherers på en dag när jag gjorde det uppdraget och lika många nästa dag också.

Så mitt råd är en spamer båt av något slag, helst HE med bra eldskans sedan är det bara att upprepa uppdragen.

Kabban kunde lätt göra 25 moduler med per match så 50 moduler tog 2 matcher för mig att slå ut.

Crusiers med radar fungerar bra med för att få motor och roder på DD's så det är klart enklare att jaga DD's för dom uppdragen.

RN Crusiers eller amrekanska DD's fungerar säkert med, ju högre tier ju bättre.

Man måste bara exploatera spelet till max så går det fort.

Det enda skepp jag har som jag kan klara det med är Roon med 9 pipor o 10 sec reload, högst nått 173 träffar

Permalänk
Medlem

Man får försöka hitta ett skepp och uppdrag som är enklast för en, upprepa det om och om igen bara för pins.
Man lär sig snart vad som funkar för en.

Permalänk
Medlem

Sådär då har man snart The Mighty Mo, bara 580k freexp kvar o få ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Sådär då har man snart The Mighty Mo, bara 580k freexp kvar o få ihop.

Jag har 230k Free xp, sen 380k på Tirpitz, 200+ på Cleveland och 98k på den nya Hatsuharu.

Frågan är om Missouri blir värd att köpa dubloner på.

Permalänk
Medlem

@Rasmus117: Blir ju väldigt dyrt om du ska göra om xp till freexp. Min rekommendation är om du bestämmer dig för det och inte har bråttom vänta till ett event där du får 35xp per dubblon istället för 25 som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag har 230k Free xp, sen 380k på Tirpitz, 200+ på Cleveland och 98k på den nya Hatsuharu.

Frågan är om Missouri blir värd att köpa dubloner på.

Ärligt talat? Nope, det är det verkligen inte, för det är fortfarande en Iowa-klass med bättre pansarskydd, "sämre" luftvärn och radar du kommer få spendera hutlöst mycket pengar på om du nu funderar på att konvertera en massa XP.

Jag ser själv inte riktigt tjusningen med Missouri men det har mer med hennes ganska obetydliga roll rent historiskt jämnfört med systerskeppet Iowa även om hon deltog i Operation Desert Storm. Rent historiskt sett så finns betydligt mer intressantare krigsfartyg att slänga premium stämpeln på.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Man kan ju "misstänka" att Missouri är myntat enbart på den amerikanska marknaden där hon lär sälja som en flaska vatten alldeles utanför Vatikanen (tro mig, man är törstig och flaskan kostar f*n...) men att även låta oss andra fundera på henne kostar ju inte WG något. Håller dock med om att det inte ens nästan är värt pengarna men tänk er en amerikansk 20-åring vars morfar tjänstgjorde på Missouri. Ett givet köp. Well played WG.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Räknas teamkills i ARP Nachi uppdraget?

Frågar åt en kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Räknas teamkills i ARP Nachi uppdraget?

Frågar åt en kompis.

Jag ber om ursäkt i förväg för mitt otrevliga svar men är det ens en seriös fråga? Hur korkad går att bli? Tror du eller din "kompis" teamkilling är något WG vill uppmuntra till?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Moderator
Moderator

Murmansk är rätt ok skepp om ni vill köpa en tier V premium nu under rean.

Andra rundan med skeppet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag ber om ursäkt i förväg för mitt otrevliga svar men är det ens en seriös fråga? Hur korkad går att bli? Tror du eller din "kompis" teamkilling är något WG vill uppmuntra till?

De måste ju uppmuntra till det då det är extremt få ryska fartyg på hög tier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

De måste ju uppmuntra till det då det är extremt få ryska fartyg på hög tier.

Ni får testa själv tog jag det uppdrag på 1dag men det va min sämsta spelande den dagen man gick enbart efter ryssarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

4st Missouri pengar pressar i en match.
Snylta åt mig en i fiendelaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ni får testa själv tog jag det uppdrag på 1dag men det va min sämsta spelande den dagen man gick enbart efter ryssarna.

Grejen är ju det att folk har slutat spela ryska fartyg för att de märker att de blir helt fokuserade. Finns ju ingen att döda, i genomsnitt så är det 1 ryss per 4 matcher och då ska du ha turen att spawna rätt, hitta honom och vara den som lyckas döda honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Grejen är ju det att folk har slutat spela ryska fartyg för att de märker att de blir helt fokuserade. Finns ju ingen att döda, i genomsnitt så är det 1 ryss per 4 matcher och då ska du ha turen att spawna rätt, hitta honom och vara den som lyckas döda honom.

Spelar som ryss då har man större chans att möta andra ryssar

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Spelar som ryss då har man större chans att möta andra ryssar

Har bara Kirov och Ognevoi och det finns för lite tid för att fixa fram T8.

Permalänk

Jösses, vad har hänt här då?
Inte en kommentar på 10 dagar...

Permalänk
Medlem

Folk är jävla less på att grinda Nachi och tagit julledigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jösses, vad har hänt här då?
Inte en kommentar på 10 dagar...

Jag personligen har tagit en brejk från allt spelande nästan. Återkommer efter nyår.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

En skitsak och förhoppningsvis bara inbillning men jag har väldigt svårt att bli av med känslan av att supercontainers mer eller mindre slutat droppa och det stör mig. Behöver kosing för min Moskva!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Torach:
Aha bra att du lever ;), jag trodde du hade fastnat i civträsket.
Du får komma tillbaka när dom släpper dom tyska DD:s.

Ha det gott