Lurad utav netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Det där är två olika modeller. Men återigen, vad säger GPU-Z att du har för grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Det där är två olika produkter/artiklar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Det där är två olika datorer.
90PD01L1-M04380 respektive 90PD01G1-M02550.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Det där var riktigt dyrt för den där skräpburken. Det är bara processorn som är värd något, resten av pengarna ramlar ner
i något svart hål. För 10 papp bör man ju kunna få en bra mycket bättre "speldator".

Lämna tillbaks den och be folket här i forumet hjälpa dig med en ny dator.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Det är olika art.nr på dom så kolla vad som står på ditt kvitto 😀

Permalänk
Medlem

"Asus G11CD-NR020T är en blixtrande snabb speldator"

Antar att produktbeskrivnignen är äldre än jesus vid det här laget. Är väl i princip falsk marknadsföring att fortsätta
säga sånt här om en produkt som är så utdaterad.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

@Beatnutz: Okej tack för tipset, ska fundera på det.

Permalänk

@Beatnutz: Kan nog inget mer än att hålla med lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Fasr det där är ju två olika versioner NR020T & NR043T av g11cd-modellen. Vilken av dem är det du har? Hur ser du att det är ett GTX950m och inte ett GTX950. Genom att det står så numera hos NetOnNet eller har du verifierat själv?

Asus verkar inte lista GTX950m på https://www.asus.com/Tower-PCs/G11CD/specifications/

Permalänk
Medlem

@denkillenpåforza: Varför svarar du inte på att du bara kan lämna tillbaka den? Netonnet är hur trevliga och snälla som helst när det gäller öppet köp inom 30 dagar.

Köpte en ångtvätt där för att flyttstäda min lägenhet och använde den i typ två veckor av städande och så började den låta lite konstigt så jag lämnade tillbaka den och det var inga konstigheter alls trots att den var skitig och använd.

Permalänk

@Naki: Kollade på baksidan av burken (inte inuti) och av vad jag kunde se så var "grafikkortet" tunnare än vad ett GTX 950 ska vara.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte prata negativt om Netonnet. Jag har bra erfarenheter och de gav mig väldigt bra goodwill när jag skulle utnyttja ångerrätten av en LG G5 jag köpte.

Men, med det sagt, lämna tillbaka den datorn. Den är riktigt usel (grafikkortet) förhållande till det priset.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Ja den e fin, finns inte ens på acers egna hemsida med de speccsen..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Ursäkta en väldigt dum fråga, men har du installerat drivrutiner och sådant och sett till att skärmen inte sitter i uttaget för den "inbyggda" grafikkretsen?

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

@Naki: Kollade på baksidan av burken (inte inuti) och av vad jag kunde se så var "grafikkortet" tunnare än vad ett GTX 950 ska vara.

Alltså jag förstår inte... Du verkar ignorera oss som säger att du borde lämna tillbaka den. Varför klaga när du har öppet köp?!

Permalänk

@Seroc: Ja alla displayer sitter inkopplade i gpu:n, och senaste drivrutiner är installerade.

Permalänk

@PsyCor: Jag ignorerar inte någon här, jag bara svarade på hans fråga.

Permalänk
Skrivet av denkillenpåforza:

ASUS ROG G11CD-NR043T VS. ASUS ROG G11CD-NR020T

Då är ju frågan vilken du har beställt och vilken du fått?

Permalänk

Ska tilläggas att öppetköp perioden är redan över.

Permalänk
Expertgissare

Men som många andra skriver, varför inte lämna tillbaka datorn?
Tycker du ska prata med Netonnet imorgon och höra med dom

Ja ignorera detta ^
Men prata med dom iaf och hänvisa till vad som står/stod på hemsidan om "en blixtrande snabb speldator" och säg att du inte känner att datorn riktigt lever upp till detta.

Tycker dock att på 30 dagar borde du upptäckt problemet och kunnat kontaktat dom..
Lycka till

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Stog ASUS ROG G11CD-NR043T på fakturan, men på kartongen står ASUS ROG G11CD-NR020T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Ska tilläggas att öppetköp perioden är redan över.

När köpte du den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@conquer: Mellan augusti och september, vilket var runt min födelsedag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Ska tilläggas att öppetköp perioden är redan över.

Men hur kan det vara så när du i ditt första inlägg, som var igår skrev att du märkte det efter någon vecka??

Makes no sense...

Mitt tips, gå till Netonnet och förklara situationen! Sitt inte här och klaga. Vi kan inte hjälpa dig förvandla ett grafikkort till något bättre än vad det är och vi kan inte byta ut din dator till en annan. De som kan hjälpa dig är Netonnet, antingen med öppet köp om det är inom gränsen för vad som gäller eller om de tar emot den på good-will då du förklarar att du antingen inte har någon som helst aning och blint litade på en säljare (vilket i sig är totalt galet) eller att du trodde på en marknadsföring som inte stämmer (vilket också är helt galet).

Permalänk
Skrivet av denkillenpåforza:

Stog ASUS ROG G11CD-NR043T på fakturan, men på kartongen står ASUS ROG G11CD-NR020T.

Kolla om det stämmer att det är ett 950M då. (Ta gpu-z eller nåt, checka bios, maila asus, whatever).

Är det så, så bör du ju inte ha några problem att lämna tillbaka den med tanke på att du fått fel produkt jämfört med vad du beställt.

Vad som kan vara intressant i sammanhanget är att speccen G11CD-NR020T/GTX950M endast verkar säljas hos Netonnet/Siba.

Permalänk
Skrivet av denkillenpåforza:

Stog ASUS ROG G11CD-NR043T på fakturan, men på kartongen står ASUS ROG G11CD-NR020T.

Uppenbart har du inte fått vad du betalat för om du fått en 020T när du betalat för en 043T? Dom får byta ut den mot det du betalat för?

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk

@PsyCor: Klaga? jag har bara utryckt mina egna åsikter, och förresten så är ett forum till för att prata och ge andra personer tips om hur de ska göra. men om du nu tycker att jag klagar så kan du ju bara lämna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Stog ASUS ROG G11CD-NR043T på fakturan, men på kartongen står ASUS ROG G11CD-NR020T.

Om det är ASUS ROG G11CD-NR043T du beställt, och du fått ASUS ROG G11CD-NR020T så borde du kontakta netonnet eftersom du inte fått det du beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Spännande, nu blev jag lite nyfiken på hur Asus löst det. Söker man lite på det så verkar det finnas en del andra Asus-datorer som också använder GTX 950M. Asus måste haft en massa såna över som de verkligen ville bli av med i så fall, för det är ju inte som att man bara kan sätta i dem i en stationär dator. De måste ha tillverkat en PCIe-adapter för GPUn med fläkt och allt. Det vore roligt om du kunde lägga upp någon bild på hur det ser ut inuti datorn, men jag förstår om du inte har lust med det

Men som sagt, om du inte fått vad du beställt så bör du kontakta Netonnet även om tiden för öppet köp gått ut.