Permalänk
Medlem

Jasså har du det.. nice!
Har ni som fått skickat förbokat CV1 också, så att ni är i "prio" kön??
För jag köpte CV1 nyss och bokade Touch 15okt, men har iaf "Estimated delivery" 6-15dec..
Jag hoppas att jag får touch innan helgen iaf..

btw är det UPS som kör ut eller?

Permalänk
Medlem

Stämmer att det år UPS. Planerad leverans på onsdag för min del.

Behöll plats i kön pga förhandsbokningen av headsetet.

Fick mail i onsdag att min order va "processed" i fredags fick jag att den skeppats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKudden:

Jag har fått mail om att den snart skickas och pengarna har dragits. Fick det i fredags. Hoppas den skickas snart ;D Men den 6 december blir det nog inte hehe

Vad har folk för användarnamn i Oculus? Har inga vänner där ännu =/
Mitt är MrKudden. Lägg gärna till så kan man köra lite multiplayer spel.

Kan lägga till dig på Home, jag heter derpious där med utifall fler vill lägga till eller jag glömmer bort Jag får mina Touch imorgon, nästan lika excited över Touch som när jag väntade på själva headsetet.

Permalänk
Medlem

@derpious: Nice! Känner mig som ett litet barn som väntar på julklappar haha. Men mina har ännu inte skickats. Hur lång tid tar det tro? Från lager till dörren så att säga.

Rec room ser hysteriskt kul ut måste jag säga!
Flyttade datorn till vardagsrummet igår så jag har utrymme att röra mig. Fick knappt plats att sitta vid datorn i sovrummet haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKudden:

@derpious: Nice! Känner mig som ett litet barn som väntar på julklappar haha. Men mina har ännu inte skickats. Hur lång tid tar det tro? Från lager till dörren så att säga.

Rec room ser hysteriskt kul ut måste jag säga!
Flyttade datorn till vardagsrummet igår så jag har utrymme att röra mig. Fick knappt plats att sitta vid datorn i sovrummet haha

Verkar ta lika lång tid som headsetet, dvs väldigt fort. Tror mina skickades i fredags eller i helgen, och jag har dem på tisdag (imorgon)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@derpious: Nu fick jag mail att den är skickad! Dessutom fick jag notis från min UPS app att den är redo för leverans imorgon. Den måste ju ha skickats innan dom sa till mig då så att säga.

Däremot något jag är fundersam över är att i mailet står det betala vid leverans. Men pengarna är dragna från mitt konto =S

Permalänk
Medlem

Va... ni lägger väl touch under granen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKudden:

@derpious: Nu fick jag mail att den är skickad! Dessutom fick jag notis från min UPS app att den är redo för leverans imorgon. Den måste ju ha skickats innan dom sa till mig då så att säga.

Däremot något jag är fundersam över är att i mailet står det betala vid leverans. Men pengarna är dragna från mitt konto =S

Stod ju så på Riften också förrut, finns längre bak i denna tråd. Antar att de menar betalas vid deras leverans eller bara felskrivet.

Permalänk
Medlem

@furbel: Ja så var det nog! Längtar enormt mycket efter morgondagen =D

Permalänk
Medlem

Jag förbeställde Oculus rift och stod därmed i prio status för Touch eller vad de kallade det.
Den här gången flöt det på väldigt smidigt jämfört med själva headsetet.
24:e november fick jag ett mail om att min order snart skulle skickas och att jag skulle kontrollera att mina uppgifter stämmer.
2:a december fick jag mail om att min order processats.
3:e december fick jag mail med pre-order bundle code.

Jarfalla, Sweden 06.12.2016 7:15 Ute för leverans
06.12.2016 7:15 Importskanning
06.12.2016 5:28 Destinationsskanning
06.12.2016 5:28 Importskanning
06.12.2016 5:27 Destinationsskanning
06.12.2016 5:27 Importskanning
06.12.2016 5:01 Ankomstskanning
Glostrup, Denmark 05.12.2016 19:15 Avgångsskanning
05.12.2016 13:30 Ankomstskanning
Eindhoven, Netherlands 03.12.2016 6:00 Avgångsskanning
Eindhoven, Netherlands 02.12.2016 19:01 Ursprungsskanning
Netherlands 02.12.2016 13:38 Order behandlad: Redo för UPS

Så nu sitter jag som på nålar och väntar, hade missat att starta nedladdningen av gratisprogramvaran däremot och sitter med en sunkig ADSL så det gör inget om leveransen inte kommer förrän i eftermiddag. Då kanske jag lyckas jobba lite idag också..

Har även svårt att tygla mig från att handla en massa och vänta på en trolig Jul-rea istället.
Medium och Quill ska tydligen vara gratis med touch men jag har inte sett något om det i pre-order bundle.
Verkar som att man eventuellt måste aktivera touch först så det kanske inte blir tillgängligt innan man har installerat Touch fysiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag förbeställde Oculus rift och stod därmed i prio status för Touch eller vad de kallade det.
Den här gången flöt det på väldigt smidigt jämfört med själva headsetet.
24:e november fick jag ett mail om att min order snart skulle skickas och att jag skulle kontrollera att mina uppgifter stämmer.
2:a december fick jag mail om att min order processats.
3:e december fick jag mail med pre-order bundle code.

Jarfalla, Sweden 06.12.2016 7:15 Ute för leverans
06.12.2016 7:15 Importskanning
06.12.2016 5:28 Destinationsskanning
06.12.2016 5:28 Importskanning
06.12.2016 5:27 Destinationsskanning
06.12.2016 5:27 Importskanning
06.12.2016 5:01 Ankomstskanning
Glostrup, Denmark 05.12.2016 19:15 Avgångsskanning
05.12.2016 13:30 Ankomstskanning
Eindhoven, Netherlands 03.12.2016 6:00 Avgångsskanning
Eindhoven, Netherlands 02.12.2016 19:01 Ursprungsskanning
Netherlands 02.12.2016 13:38 Order behandlad: Redo för UPS

Så nu sitter jag som på nålar och väntar, hade missat att starta nedladdningen av gratisprogramvaran däremot och sitter med en sunkig ADSL så det gör inget om leveransen inte kommer förrän i eftermiddag. Då kanske jag lyckas jobba lite idag också..

Har även svårt att tygla mig från att handla en massa och vänta på en trolig Jul-rea istället.
Medium och Quill ska tydligen vara gratis med touch men jag har inte sett något om det i pre-order bundle.
Verkar som att man eventuellt måste aktivera touch först så det kanske inte blir tillgängligt innan man har installerat Touch fysiskt.

Sitter själv och vet inte vad jag ska göra typ haha. Har inget tålamod för sådant här....synd att vi inte har samma system som USA där man kan följa bilen på en karta xD

Permalänk
Medlem

@Salcin74: Jag kan ta mig till Veddesta o hämta ut dem åt dig på posten om du vill )))

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

omg.. och här sitter man åå väntar på att Oculus ska skicka mig dem.. vet att jag bokade 15okt men ändå.. hur svårt kan det vara att skicka på releasedagen..

Permalänk
Medlem

Ledig från jobb idag och väntar på ups.. borde vara här vid 2 tiden för det var den tiden de kom med riften när den levererades

Laddat ner massor och bara väntar till att prova allt

FYI

Gratis med preorder (man får en kod på mailen):

The Unspoken
VR Sports Challenge

Gratis när man gör vilket som helst köp på oculus home:

Ripcoil

Gratis när man aktiverar kontrollerna i home:

Dead and Buried
Oculus Medium
Quill

Gratisappar:

Bullet Train
NVIDIA VR Funhouse
Toybox
Rec Room
Pro Fishing Challenge VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Ledig från jobb idag och väntar på ups.. borde vara här vid 2 tiden för det var den tiden de kom med riften när den levererades

Laddat ner massor och bara väntar till att prova allt

FYI

Gratis med preorder (man får en kod på mailen):

The Unspoken
VR Sports Challenge

Gartis när man gör vilket som helst köp på oculus home:

Ripcoil

Gratis när man aktiverar kontrollerna i home:

Dead and Buried
Oculus Medium
Quill

Gratisappar:

Bullet Train
NVIDIA VR Funhouse
Toybox
Rec Room
Pro Fishing Challenge VR

Är inte alls avundsjuk..

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Har testat dom nu i en timma ungefär och dom är helt suveräna. Tar lite tid att vänja sig bara. Jag glömmer bort kontrollerna för det mesta. Känns såpass naturligt. Fick dock sluta nyss då jag började bli lite illamående hehe.

Får experimentera lite mer med positionen av sensorerna eventuellt också för att jag ska få lite större play area så att säga.

Permalänk
Medlem

@Affero De är redan ute på bilen sedan klockan 7 i morse så inga problem

@Spawnbadboy Tack för listan, hade missat vissa av gratisapparna. Borde finnas lite på steam också kanske, undrar om några av Vive exklusiva funkar eller kommer att uppdateras för att enkelt stödja Touch.

Någon gång under kvällen kommer jag förmodligen att vilja testa multiplayer i toybox eller något annat. Heter Murklan74 i Oculus om det är någon som vill lägga till mig och testa. Är ju guld värt om man har någon som kan "vara på andra sidan" om man vill dema för kompisar också.

Såg även att de har ett Touch Launch bundle med Superhot och The Climb bland annat men det ligger på 90$ så jag avvaktar nog ltie.

Permalänk
Medlem

@Salcin74: Lägger till dig sen

Permalänk
Medlem

JÄVLA UPS!

"Customer was not available when UPS attempted delivery. Will deliver to a nearby UPS Access Point™ for customer pick up."

INGEN VAR HÄR!! Har varit hemma hela dagen! Vilka lögnare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

JÄVLA UPS!

"Customer was not available when UPS attempted delivery. Will deliver to a nearby UPS Access Point™ for customer pick up."

INGEN VAR HÄR!! Har varit hemma hela dagen! Vilka lögnare!

Fy fan.. asså fyy fan vad arg jag hade vart alltså! Lider med dig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

JÄVLA UPS!

"Customer was not available when UPS attempted delivery. Will deliver to a nearby UPS Access Point™ for customer pick up."

INGEN VAR HÄR!! Har varit hemma hela dagen! Vilka lögnare!

Vidrigt, jag råkade ut för exakt samma sak när de skulle leverera headsetet.

Permalänk
Medlem

Testat lite nu och är grymt nöjd med mitt köp.Ger klart en heltl annan inlevelse. Har man ett par oculus så är det ingen snack om saken om man skall köpa touch eller inte.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem

Hur fanken "aktiverar" man sina Touch, har fatt de idag men Quill och de andra relaterade spelen kostar fortfarande pengar i butiken som man skulle fa. Nagot tips?

Permalänk
Medlem

@Lolle: Körde bara instllationsguiden sedan var dom gratis i butiken.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem

Det ar ju konstigt, gjorde det och spelade nagra av spelen som kom med men far det fortfarande inte. Korde precis VR Sports Challenge var riktigt kul. Det roliga nu ar nar jag skriver pa mitt tangentbord sa kanns det som att jag haller touch controllerna pa nagot vis, forstar inte riktigt hur detta hande

Gillar de starkt men tror de ar lite lite for stora for mina hander, de ligger aldrig riktigt lika skont i handen som jag hade hoppats och det kanns inte riktigt helt naturligt som jag hade antagit det skulle gora.

Permalänk
Medlem

@Lolle: Dom låg i library för mig efter introduktionen

Jag måste fan vänja mig vid att prata engelska. Jag kan de ju men blev typ stum när jag spelade rec room haha

Permalänk
Medlem

Är det lönt att köpa touch om man inte har ett helt rum till VR?

Jag har lite plats kring skrivbordet, kanske 1x1m ev 1,5x1,5m.

Kräver de flesta spelen mycket plats eller är det mer typ att man står kvar på samma plats och sträcker sig och böjer sig hit och dit?

Permalänk

Hej!
fick min rift i maj och har använt den problemfritt fram tills för några dagar sen när den plötsligt vägrade att ge bild. Startar jag upp oculus home och sätter på mig headsetet så får jag ljud men ingen bild. När jag provar ett spel så står det bara hardware error. Provade att installera om oculus home men det resulterade i att sensorn inte längre hittas. Ska hämta ut mina touch kontroller imorgon så timingen kunde inte vara sämre.

Mvh

Permalänk
Medlem

@kusk0r: Jag kör på en yta som är ungefär 2,5x2,5 meter. Ser ganska stort ut irl men känner ofta att jag vill ha större yta. Hamnar ofta utanför zonen med händerna tyvärr hehe. Men det funkar säkert med mindre yta. Tror det blir frustrerande dock. Testa stå i mitten av din yta och sträck ut armarna så långt du kan åt alla håll. Är ytan du sträcker dig över fritt utrymme eller prylar i vägen? Kamerorna måste vara ca 1-2 meter från varandra för att det ska fungera dessutom. Sedan räknar man arean en bit framför kamerorna förstås. Hoppas denna infon hjälper lite Andra får gärna rätta mig om jag har fel =D

@bandit_n1: Aj fasen sån dålig timing =/ Hoppas det löser sig eller att supporten kan hjälpa dig snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

JÄVLA UPS!

"Customer was not available when UPS attempted delivery. Will deliver to a nearby UPS Access Point™ for customer pick up."

INGEN VAR HÄR!! Har varit hemma hela dagen! Vilka lögnare!

Detta är vida känt när det kommer till UPS. Det finns en tråd där detta har tagits upp flera gånger. Jag har råkat ut för samma sak.
Jag hade då mitt rum precis bredvid ytterdörren (... satt kanske 2.5 - 3 meter från dörren?) och satt och väntade på paketet utan hörlurar hela dagen (plus två dåligt dresserade hundar när det gäller att vara tyst när någon knackar på dörren vilket "underlättar" ännu mer att höra om det kommer någon) men ingen leverans skedde, och självklart kom den där förjävliga uppdateringen på deras hemsida under kvällen.

Du får gärna fråga budet vad han/hon håller på med när leveransen faktiskt sker. Det skulle vara kul att få veta vad för lögn du får höra

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1177250-dalig-service-o...