Revelations - Nytt MMORPG

Permalänk
Medlem

Revelations - Nytt MMORPG

Tjupp!

Ny här på forumet! Bestämde mig för att lägga upp en tråd ang. ett nytt MMORPG som släpps i NA/EU antagligen i början av 2017. CBT släpps nu i Oktober så OBT bör kicka igång i slutet av 2016.

Spelet utvecklas av NetEase, en ledande spelutvecklare i Kina/Asien. Som jag förstått det så har spelet blivit väldigt populärt i Kina/Asien.
Nu publicerar my.com Revelations i NA/EU, fortfarande under utveckling av NetEase, och jag tror det kan bli riktigt nice!
Det verkar som att de har plockat många av de bästa egenskaperna från olika spel, vilket är varför det blivit så pass populärt redan skulle jag tro.

+free 2 play (inte 100% bekräftat men det lutar åt det)
+Läcker grafik (up-to-date in-house utvecklad grafikmotor)
+Helt open world, inga osynliga barriärer eller loading screens mellan världar
+Tydligen väldigt bra optimerat
+Vingar för att kunna flyga, dessutom ska aerial combat vara möjligt
+Balanserad fokus på både PvE och PvP, så bör passa alla i smaken
+Extremt stort utbud på cosmetics för de som gillar sådant
+Många PvP möjlgheter samt guild vs guild battles, inklusive fortress siege battles med upp till 1000 vs 1000 spelare
+En av förmodligen tidernas största PvE raid dungeons, som tydligen ska ta flera månader att klara
+Stort och komplext guildsystem med instanced guild hall för varje guild
+Grymma skill-animationer och fast phased combat med mycket dodge osv.
+Möjligt att välja mellan klassisk tab-targeting (WoW) eller self-aim (TERA)
+Under water samt aerial combat
+Väldigt många roleplay element, för de som gillar sådant
+Player housing
+Inga reskins på vapen, gear och mobs (alltså ändras inte bara skins utan även utseende, design och form)
och listan fortsätter...

Jag har ingen direkt hype, då det oftast inte lever upp till ens förhoppningar om man hoppas för mycket, men jag kommer definitivt prova spelet när det släpps.

Så nu är min fråga, är någon taggad på att prova på detta när det släpps? I så fall få ni gärna lägga till mig på Skype eller skicka ett PM så kan vi väl lira tillsammans

Skype: fizken_92

Vill ni veta mer om spelet kan jag rekommendera er att kolla in Cryy's youtube-kanal.
https://www.youtube.com/user/DeeXGundamPlays

Permalänk
Medlem

2000 spelare som kör i samma battleground, det ska bli kul att se. Blizzard kan inte ens få sina servrar att palla ca 1000 spelare på samma plats. Påminner lite väl mycket om BlackDesert och Finalfantasy för min del, sen att du ska blanda vanliga vapen som pistoler och gevär i ett spel där andra använder magi och svärd känns ju lite "exotiskt och spännande".

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Kollade lite gameplay på Youtube nu, det ser ut Tera eller Guild Wars.

1000 vs 1000, vad är poängen? Kanske coolt om dom tar bort att folk kan respawna iof.

EDIT; Kollad ytterligare en video.

Man kan tydligen spela karaktärer som är barn med "sexiga" spetsunderkläder. Nej tack Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

2000 spelare som kör i samma battleground, det ska bli kul att se. Blizzard kan inte ens få sina servrar att palla ca 1000 spelare på samma plats. Påminner lite väl mycket om BlackDesert och Finalfantasy för min del, sen att du ska blanda vanliga vapen som pistoler och gevär i ett spel där andra använder magi och svärd känns ju lite "exotiskt och spännande".

Ja det kan bli spännande att se hur det går, det lär ju lagga en hel del för många, men å andra sidan är det inte säkert att man någonsin kommer upp i de mängderna. Beror nog helt på hur populärt spelet blir.

Ja, jag tycker spelet känns lite som en mix av Blade & Soul, ArcheAge och Black Desert. ArcheAge och Black Desert hade ju stor potential och hade ju faktiskt en väldigt stor playerbase i början, dock så lyckades ju utvecklarna/publisher strula till det rejält. Då utvecklarna för detta spelet är ledande i Kina och kanske till och med i Asien så ser jag dem lite som en motsvarighet till Blizzard med förmodligen ett gäng riktigt kompetenta utvecklare. Så hoppas att de inte gör någon major screw up.

Detta med pistoler osv. har ju blivit ganska vanligt i MMORPG's har jag märkt. Gunner-klassen är ju ganska vanligt förekommande i många spel. Däremot har ju olika spel lite olika stil på dessa, vissa är lite mer futuristiskt designade än andra. Jag tror det är främst för att kunna komma med något nytt och spännande som folk inte testat förut, istället för att bara köra på de gamla hederliga klasserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Kollade lite gameplay på Youtube nu, det ser ut Tera eller Guild Wars.

1000 vs 1000, vad är poängen? Kanske coolt om dom tar bort att folk kan respawna iof.

Jag tror det handlar mer om att man vill tyda att det inte finns någon gräns på spelare i princip, så man får känslan att det ska kunna vara en riktigt massiv battle. Känns ju tråkigare om man skulle säga "max 100v100", känns ju inte lika massivt.

Permalänk
Inaktiv

Spontant så kändes detta extremt generiskt. Allt spelet innehåller har redan gjorts i tidigare MMOn. Någon valde att kalla det MMO: The Game.
Men visst, det handlar också om att kunna bygga ihop allting på ett bra sätt vilket har gjorts med varierande resultat i tidigare MMOn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Spontant så kändes detta extremt generiskt. Allt spelet innehåller har redan gjorts i tidigare MMOn. Någon valde att kalla det MMO: The Game.
Men visst, det handlar också om att kunna bygga ihop allting på ett bra sätt vilket har gjorts med varierande resultat i tidigare MMOn.

Jag skulle säga att många MMORPG's har content som är vinnande koncept, och även relativt nytt i MMO världen, som tex. player housing, väldigt komplex och detaljerad character creation, aerial combat osv.

Några av de spel som lyckats väldigt bra med detta är ju ArcheAge och Black Desert. Däremot har de ju misslyckats pga. att utvecklarna gör någon oväntad och dålig förändring, ofta relaterat till Pay 2 Win. Det är ju fallet med både ArcheAge och Black Desert. Spelkonceptet, design och content kan ju vara hur bra som helst, men har man en kass business model så går allt åt helvete ändå.

Detta spelet kan bli bra så länge utvecklarna eller my.com inte strular till det på den fronten. Fördelen är att spelet lyckats väldigt bra i Asien, och vi får samma version som dem, så till en början kan vi i alla fall förvänta oss ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen någon skrev här. Ville bara påminna om att closed beta skulle ha börjat igår men att det har blivit uppskjutet. Någon mer som tänkte vara med och testa spelet då?

Är taggad eftersom spelet går tillbaka mot "Holy Trinity" och att det är mer fokus på PvE och dungeons jämfört med ex. Blade and Soul.

Permalänk
Medlem

jag har redan köpt founderpack deluxe.. supportar spelet 100%

spelat CN versionen 3 månader och kan säga.. nog enda MMO jag fastat totalt för förutom Aion

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Har själv haft ögonen på detta spel i snart ett år så ska bli intressant att testa det nu till torsdag, har varit sjukt less på BHS där de senaste 2 åren har kört ner Tera i grunden och bara fokuserat på val fiske och totalt glömt bort vad som gjorde spelet unikt och speciellt.

Med tanken på hur spelet också har tagit ganska så stor inspiration från Aion (Flyg systemet o.s.v) / Lineage 2 (OWPVP Systemet) / Tera (Combat) så har man varit ganska så intresserad då det är alla spel jag har spenderat ganska så länge med, speciellt L2 samt Tera.

Personligen hoppas jag det kommer passa mig i smaken men vem vet, överlag så det jag läst och sett så har spelet riktigt många bra ider, första mmo't på urminnes tider där bäst gear är från crafting vilket jag saknat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Säkert jätte fjantig fråga. Men kommer karaktärerna se annorlunda ut beroende på vilken gear man har på sig eller är det som i de flest nya mmo som kommer nu att alla ser mer eller mindre likadana ut?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Ser ut som dom flesta andra asiatiska MMO:s tippar på att det är ganska likt dvs grind, grind, grind. vad skiljer detta spel från dom andra? Annat än 1000 vs 1000 striderna som jag är skeptiskt till då jag har svårt att tro att servrar/datorer pallar av så många players samtidigt utan lagg.

Permalänk
Medlem

Gillar inte den koreanska grafikstilen, eller asiatiska whatever, Går fetbort för mig:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Säkert jätte fjantig fråga. Men kommer karaktärerna se annorlunda ut beroende på vilken gear man har på sig eller är det som i de flest nya mmo som kommer nu att alla ser mer eller mindre likadana ut?

Citerar från main post:
"+Inga reskins på vapen, gear och mobs (alltså ändras inte bara skins utan även utseende, design och form)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Kollade lite gameplay på Youtube nu, det ser ut Tera eller Guild Wars.

1000 vs 1000, vad är poängen? Kanske coolt om dom tar bort att folk kan respawna iof.

EDIT; Kollad ytterligare en video.

Man kan tydligen spela karaktärer som är barn med "sexiga" spetsunderkläder. Nej tack Kina.

Mmm, såg det. Sådana peddo perverterade karaktärer går fet bort. Nej tack här också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaQuinz:

Tjupp!

Ny här på forumet! Bestämde mig för att lägga upp en tråd ang. ett nytt MMORPG som släpps i NA/EU antagligen i början av 2017. CBT släpps nu i Oktober så OBT bör kicka igång i slutet av 2016.

Spelet utvecklas av NetEase, en ledande spelutvecklare i Kina/Asien. Som jag förstått det så har spelet blivit väldigt populärt i Kina/Asien.
Nu publicerar my.com Revelations i NA/EU, fortfarande under utveckling av NetEase, och jag tror det kan bli riktigt nice!
Det verkar som att de har plockat många av de bästa egenskaperna från olika spel, vilket är varför det blivit så pass populärt redan skulle jag tro.

+free 2 play (inte 100% bekräftat men det lutar åt det)
+Läcker grafik (up-to-date in-house utvecklad grafikmotor)
+Helt open world, inga osynliga barriärer eller loading screens mellan världar
+Tydligen väldigt bra optimerat
+Vingar för att kunna flyga, dessutom ska aerial combat vara möjligt
+Balanserad fokus på både PvE och PvP, så bör passa alla i smaken
+Extremt stort utbud på cosmetics för de som gillar sådant
+Många PvP möjlgheter samt guild vs guild battles, inklusive fortress siege battles med upp till 1000 vs 1000 spelare
+En av förmodligen tidernas största PvE raid dungeons, som tydligen ska ta flera månader att klara
+Stort och komplext guildsystem med instanced guild hall för varje guild
+Grymma skill-animationer och fast phased combat med mycket dodge osv.
+Möjligt att välja mellan klassisk tab-targeting (WoW) eller self-aim (TERA)
+Under water samt aerial combat
+Väldigt många roleplay element, för de som gillar sådant
+Player housing
+Inga reskins på vapen, gear och mobs (alltså ändras inte bara skins utan även utseende, design och form)
och listan fortsätter...

Jag har ingen direkt hype, då det oftast inte lever upp till ens förhoppningar om man hoppas för mycket, men jag kommer definitivt prova spelet när det släpps.

Så nu är min fråga, är någon taggad på att prova på detta när det släpps? I så fall få ni gärna lägga till mig på Skype eller skicka ett PM så kan vi väl lira tillsammans

Skype: fizken_92

Vill ni veta mer om spelet kan jag rekommendera er att kolla in Cryy's youtube-kanal.
https://www.youtube.com/user/DeeXGundamPlays

https://www.youtube.com/watch?v=sw3PWGaURDI

Låter precis som Guild Wars 2

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU