Rösta fram årets bästa produkter i European Hardware Community Awards 2016

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram årets bästa produkter i European Hardware Community Awards 2016

Efter European Hardware Awards som hölls under Computex 2016 i Taipei har det blivit dags för läsarna att säga sitt. Gör din röst hörd och utse årets bästa produkter i Community Awards!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är ju väldans svårt att rösta bland alla dessa produkter som man aldrig klämt och känt på själv. Kan ju max rösta på kanske tre-fyra kategorier

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Säger som ovanstående, för lite information om respektive produkt. Vilket moderkort som är bäst i ITX serien, ja vilken har coolast namn den väljer jag. ALternativ vet ej skulle jag villa ha på några områden där jag inte bokstavligen vet ej skvatt om vad som skiljer alternativen åt.

Permalänk
Avstängd

Färdig! Tackar!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Fanns många kategorier som hade konstiga produkter, möss t.ex. så var det bara skit i listan. Om frågan var vilken mus lyser mest så hade det varit en annan sak.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte säga att detta va lätt, fanns många bra produkter. Men färdig blev man allt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Känns väldigt konstigt att rösta med så få alternativ. Första frågan t.ex. "Bästa CPU" så anser jag att ingen utav dem förtjänar att vinna men man måste välja en utav dem tre, även om jag vet fler modeller som lanserats i år som jag tycker har varit mer innovativa och tar större framsteg. :/ Samma sak med massor andra kategorier. Sedan var det flera kategorier jag inte kände mig påläst nog för att hålla en åsikt om men det går ju inte att göra något åt.

Är det redaktionen som väljer produkterna eller är detta dem ni är givna?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Sen är ju saken den också vad är bästa produkt, är det den som kommer högst fps skalan eller den produkt som är bäst i pris per prestanda och så vidare. Jag kan säga att Titan xp är bästa gpu på prestanda men den är inte bäst när det kommer till priset och den är inte bäst i fall du ska bygga en enkel energi snålt bygg. Samma sak med processerna man kunde välja på de var bara på olika saker, alla skulle passa som bästa produkt men i olika kategorier. Känns som jag har gjort min poäng.

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Medlem

Spelar nog inte så stor roll vad man väljer med tanke på hur testet såg ut. Ta bara nåt och fyll i namnet i slutet.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av philipborg:

Känns väldigt konstigt att rösta med så få alternativ. Första frågan t.ex. "Bästa CPU" så anser jag att ingen utav dem förtjänar att vinna men man måste välja en utav dem tre, även om jag vet fler modeller som lanserats i år som jag tycker har varit mer innovativa och tar större framsteg. :/ Samma sak med massor andra kategorier. Sedan var det flera kategorier jag inte kände mig påläst nog för att hålla en åsikt om men det går ju inte att göra något åt.

Är det redaktionen som väljer produkterna eller är detta dem ni är givna?

Det hölls en första runda där läsarna från varje sajt fick nominera produkter, men det var något som vi och två andra sajter (Lab501 och PurePC) inte deltog i. Med facit i hand kändes det inte som helt rätt beslut och till nästa gång tänkte vi vara med i processen från första början.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det hölls en första runda där läsarna från varje sajt fick nominera produkter, men det var något som vi och två andra sajter (Lab501 och PurePC) inte deltog i. Med facit i hand kändes det inte som helt rätt beslut och till nästa gång tänkte vi vara med i processen från första början.

Då förstår jag situationen. Förstår även att det känns lite halvdant när vissa produkter ni skulle vilja nominera inte finns med trots att ni deltar i projektet.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det borde funnits ett alternativ för "vet ej" eller liknande med varje fråga då jag själv inte har insikt i alla kategorier.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

@Cyberhof:
"vet ej" är att helt enkelt inte svara i en kategori. Man får lämna tomma svar!

Permalänk
Medlem

Det här var nog den märkligaste tävlingen jag ställt upp i..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Brist på bra val att välja emellan. Många som jag saknar som jag skulle ha röstat på annars.

Kategorin "Mini-PC" har produktlinjer, inte enstaka modeller i listan. Det är stor skillnad mellan olika modeller.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Riktigt efterbliven survey.

Resultaten kommer vara helt omöjliga att tolka, dvs slutsatsen kommer bli helt missvisande/meningslös. Typ som att gå fram till nån random på stan och fråga vilken av följande 5 toalettpapper som hen tycker är bäst och sen inte godkänna "vet ej har aldrig använt" som svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Cyberhof:
"vet ej" är att helt enkelt inte svara i en kategori. Man får lämna tomma svar!

Ahh måste ha missat det!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Såna här community surveys är märkliga, jag testar inte tillräckligt många produkter för att ha en god insyn i vad som är bäst. Det blir snarare en undersökning i vilket märke/produkt som har flest fan-boys, alternativt den produkt som recensenter hyllat mest.

Permalänk
Medlem

@jonasies:
Du läste inte instruktionerna då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Riktigt efterbliven survey.

Resultaten kommer vara helt omöjliga att tolka, dvs slutsatsen kommer bli helt missvisande/meningslös. Typ som att gå fram till nån random på stan och fråga vilken av följande 5 toalettpapper som hen tycker är bäst och sen inte godkänna "vet ej har aldrig använt" som svar.

Känns mest som ett marknadsjippo för företagen som hittat på coolast namn / har bäst marknadsföring sedan innan så att folk kanske ens vet vad det är för produkt dom röstar på.

Kommer bli extremt missvisande och detta visar ju ännu mer på hur lite "awards" med mera egentligen har för betydelse i hårdvarubranschen - ingen alls.

Permalänk
Medlem

Playstation VR fanns med bland valen. Har den ens kommit ut i Sverige?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ännu en sån här konstig undersökning....Valde det jag anser är bäst på grafikkort o processor (i7-6950x o GTX 1080) och på moderkort tog jag ASUS en gång o Gigabyte en annan för jag vet att de är bra märken.

Fick ju välja slumpmässigt på så många....fattar inte de som håller i detta att denna undersökning är meningslös??

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Svårt, men valde de företag jag gillar bäst

Logitech vann så fort det fanns med på listan. Glad att Lumia 950XL var med på listan med vet att den inte är den "bästa" telefonen men jag tycker det är den bästa för mig.

Permalänk
Avstängd

Jag tänker inte delta, har ej testat ens 2% av de där produkterna.....

Permalänk
Medlem

chans att vinna kylare!