Permalänk
Medlem

Realtidsövervakning med IP-kamera

Hej!
Jag sitter och tittar på olika kameror för övervakning på en gokartbana inomhus.
Då kartarna rör sig snabbt vill jag ha en fps på 25+ eftersom bilden ska visas för kunder lär bildfrekvensen vara någotsånär stabil.
Är det någon som har erfarenhet av något liknande och kan sina IP-kameror.
Tips mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

Det blir lite klurigt att få tag i något sådan, nästan alla kameror för sådant här cappar på 30fps. Om det nu duger för dig (låter inte som det), så är nästan alla moderna webkameror där. Annars är rekommendationerna när man kollar runt att ta en vanlig videokamera eller dslr och använda den och då kommer du lätt upp i exempelvis 60fps. Anledningen är att det snabbt blir stora volymer i dataströmmarna och normala usb2 gränsnitt eller wifi orkar inte riktigt med.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Nätet är trådat till kamerorna. Problemet är inte att kamerorna är capade till 30fps problemet är om de sjunker till typ 10fps när det händer något framför dom.
Om man nu skulle ta ett par tre vanliga videokameror och vill ha ut feeden ca 60m bort på en splitscreen hur gör man då?
Jag har i dagsläget iSpy och ett par av dlinks billigaste kameror.