Permalänk
Medlem
Skrivet av swaegbot:

Varför är det dåligt om man har en router i sitt rum dock? Eller jag missförstod nåt

Om du fick längre kabel och hastigheten blev inte långsammare det är bra ju, den nya kabeln är troligtvis av bättre kvalitet då.

Nej jag ville mest gömma den på ett centralt ställe i lgh. Nu står den nu nära all annan teknik så då kan jag lätt koppla in den via kabel istället för wifi alt en massa långa kablar.

Permalänk

Tja!

Flyttade ner mitt kontor(och router) till nedre våningen då vi fick fiber för några veckor sedan.
Nu har WiFi signalen blivit dålig i vissa rum.

Jag har en Netgear WNR2200 som jag köpte begagnad för nåt år sedan och tänkte nu uppgradera.

Vad bör jag skaffa för router? Har 100 / 10 fiber. Kör nätverkskabel från datorn till routern,
då min ISP av någon anledning disablat 3 av de 4 portarna på fiberboxen.

Bor I villa, två våningar, så jag behöver bra räckvidd. Spelar mycket spel, dock inte över WiFi.
Det är några mobiltelefoner, laptop, surfplatta, tv och chromecast som kommer använda WiFi.

Såg att det var bra pris på Nighthawk R7800 nu, men jag kanske inte behöver lägga så mycket för mina behov?
https://www.dustinhome.se/product/5010977498/nighthawk-x4s-r7...

Så billigt som möjligt är alltid bra, men jag vill inte ha nåt skräp

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Tjena.
Ska köpa ny router för min asus 56u klarar inte hela huset på 2 våningar. Det är ett trä hus.
Behöver man mu mimo? Har ca 15-20 olika enheter uppkopplade nästan alla är trådlösa.
Vill även kunna sitta ute på tomten och ha bra anslutning.
Vill inte ha någon förlängare har provat det.
Har en budget på ca 3500 kr.
Vi är 5 personer i huset.
Så den ska klara spel, streama mm.
Även gärna att den går att styra me telefonen speciellt att man kan stänga av internet till vissa enheter när ungarna inte lyssnar
Någon som har något bra förslag?
Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kock3n:

Tjena.
Ska köpa ny router för min asus 56u klarar inte hela huset på 2 våningar. Det är ett trä hus.
Behöver man mu mimo? Har ca 15-20 olika enheter uppkopplade nästan alla är trådlösa.
Vill även kunna sitta ute på tomten och ha bra anslutning.
Vill inte ha någon förlängare har provat det.
Har en budget på ca 3500 kr.
Vi är 5 personer i huset.
Så den ska klara spel, streama mm.
Även gärna att den går att styra me telefonen speciellt att man kan stänga av internet till vissa enheter när ungarna inte lyssnar
Någon som har något bra förslag?
Mvh Jimmy

Jag hade en Asus RT-AC66U tills igår, då den bara tillät 1 användare på 2.4GHz. Alla andra var anslutna men hade inte tillgång till nätet. Idag så var jag iväg och köpte en TP-Link Archer C3200.
Måste säga att jag är väldigt nöjd, testade mot grabbens dator som är uppkopplad via wifi och tidigare hade han ca 40-45 MBit/s men med routerbyte så fick jag 100 MBit/s villket är max.
Kommer troligtvis att byta min trådade dator till wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kock3n:

Tjena.
Ska köpa ny router för min asus 56u klarar inte hela huset på 2 våningar. Det är ett trä hus.
Behöver man mu mimo? Har ca 15-20 olika enheter uppkopplade nästan alla är trådlösa.
Vill även kunna sitta ute på tomten och ha bra anslutning.
Vill inte ha någon förlängare har provat det.
Har en budget på ca 3500 kr.
Vi är 5 personer i huset.
Så den ska klara spel, streama mm.
Även gärna att den går att styra me telefonen speciellt att man kan stänga av internet till vissa enheter när ungarna inte lyssnar
Någon som har något bra förslag?
Mvh Jimmy

Dra en nätverkskabel och sätt upp en accesspunkt, typ ubiquiti. Du kommer inte att ångra dig...

Permalänk

Hej! Behöver lite kloka tips; flyttade in i en ny lägenhet för någon månad sen på ca 70kvm och tog med mig en gammal router från kontoret som stod och dammade. Föga förvånande så är den relativt ostabil, och funderar på om jag ska köpa ny router innan jag åker tillbaka till grannlandet på torsdag. Lite inne på en Airport express då jag hade min mamma som fungerade alldeles ypperligt, men vill egentligen spendera liten mindre pengar. Kan få något bra runt 500?

Hastighet är inte så viktigt, vi har 30/10 i lägenheten men prissätter stabilitet väldigt högt. Den routern vi har nu bråkar massor med chromecasts, så det är viktigt att den är stabil även till det.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorro_66:

Sen kan du glömma bort ditt nätverk för nu har ett som bara funkar och funkar
jag använder bara Ubiquiti produkter hemma grymt nöjd allt bara funkar år efter år

Stämde kanske fram till FW 3.7.17 tyvärr, akta er för den. Controller 5.2.7-5.2.9. Sådana problem förväntade jag mig verkligen inte av dom, finns trådar på sammanlagt flera 100 sidor på deras forum.

Grava kommunikationsproblem på 2.4 GHz. Brickade även vissa gen 1 AP:s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Stämde kanske fram till FW 3.7.17 tyvärr, akta er för den. Controller 5.2.7-5.2.9. Sådana problem förväntade jag mig verkligen inte av dom, finns trådar på sammanlagt flera 100 sidor på deras forum.

Grava kommunikationsproblem på 2.4 GHz. Brickade även vissa gen 1 AP:s.

Jo, de verkar ha problem nu. Avvaktar själv inköp av en AC LR tills jag ser att det verkar hyfsat stabilt igen.

Permalänk
Snusfri

Min Asus RT-N56U börjar bli allt sämre och det börjar bli dags att införskaffa en ny router.
Framförallt är det WIFI som börjat krångla till vissa enheter, har kikat lite på ERL men är lite tveksam.

Som det är kopplat nu:
1. Internet > Switch
2. Switch > Router och Semesterfilmserver
3. Router > Gaming/Laptop/Semesterfilmer (trådat) samt Mobil/Lenovo Datorsticka (trådlöst)

Lite konstigt kopplat men det har fungerat bra hitills, dock som sagt så sjunger routern på sista versen.

Nya routern skall såklart vara stabil och snabb, vill få ut så mycket av gbit-lanet som möjligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

asus rt-ac3200 vs tp-link archer c3200

Hej,
vilken av dessa två ger mest bang for the buck??

Båda kostar just nu lika mycket och för mig som inte har speciellt stor kunskap om routrar/nätverk så ser jag ingen skillnad mellan dessa.

Vad säger expertisen på Sweclockers??
Jag prioriterar bra täckning kombinerat med bra hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Jo, de verkar ha problem nu. Avvaktar själv inköp av en AC LR tills jag ser att det verkar hyfsat stabilt igen.

3.7.21.5389 verkar lösa stabilitetsproplemen med Ubiquiti AC Lite/LR/pro. Skulle inte tveka att köpa en själv i dagsläget (men tapetsering står på att göra listan...)

Permalänk
Medlem

Har Asus fortfarande problem med AC68U? Läst en del oroväckande trådar här och är ute efter en ny router. AC66U har jag också kikat på, någon som har bra erfarenheter av den?

Permalänk
Medlem

@Bosseh: Jag köpte min ac68u för någon vecka sen, funkar klockrent änsålänge(knackar i trä) Blev rekommenderad genom sweclockers, fast en lätt Google sökning visar nu att många haft wifi problem med 5ghz nätet. Kanske är fixat med ny firmware?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Skrivet av MrQke:

@Bosseh: Jag köpte min ac68u för någon vecka sen, funkar klockrent änsålänge(knackar i trä) Blev rekommenderad genom sweclockers, fast en lätt Google sökning visar nu att många haft wifi problem med 5ghz nätet. Kanske är fixat med ny firmware?

Känns överlag som många hyllar Asus (bara för dom är märkesfreak, inte vad som är bra/prisvärt). ASUs gör ju bra produkter, men det gör många andra företag också (beror vilka för/nackdelar man är ute efter).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Bosseh: Jag köpte min ac68u för någon vecka sen, funkar klockrent änsålänge(knackar i trä) Blev rekommenderad genom sweclockers, fast en lätt Google sökning visar nu att många haft wifi problem med 5ghz nätet. Kanske är fixat med ny firmware?

Ja kanske fixat, vem vet!

Skrivet av Broken-arrow:

Känns överlag som många hyllar Asus (bara för dom är märkesfreak, inte vad som är bra/prisvärt). ASUs gör ju bra produkter, men det gör många andra företag också (beror vilka för/nackdelar man är ute efter).

Ja jag håller med dig. Jag är dock helt opartisk när det gäller märken. Jag byter hejvilt! Tycker ändå det är förhållandevis svårt att navigera i routerträsket, om man som jag, besitter grundläggande kunskaper. Det jag vill ha är en stabil anslutning med bra räckvidd och bra hastighet över både 2,4 ghz och 5 ghz. Den ska klara att någon kör HD-streamat (ex. Netflix) material till minst 1 enhet åt gången, samtidigt som PS4 ska kunna användas och eventuellt någon annan som vill slösurfa. Allt detta för mellan 1000-1500 riksdaler.

Vad mer kan man begära liksom? Problemet är att oavsett vilken modell man tittar på så finns det alltid trådar eller recensioner som säger att dem är rena dyngan och lika många som höjer dem till skyarna. Spelar det i slutändan ingen roll vilken man väljer?? Finns det tex vissa routers som är bättre lämpade för lägenheter? Tänkte eftersom där har ju i princip varenda granne trådlöst. Just nu kör jag med någon skit som ISP:n skickat med och den räckvidden/hastigheten fungerar tillfredsställande ungefär upp till 3 meter från routern, sedan börjar det sega ner ordentligt. Går man in i ett annat rum är det ungefär 1/100 av den hastighet man betalar för!

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Ja, men oftast fortsätter man köpa prylar från dom företagen man har bra erfarenheter av. Aldrig haft ett problem med något av mina 3st moderkortet från Asus eller 3st grafikkort från EVGA, blir lätt att man köper vidare av trygghet. Förövrigt så får jag full styrka med min 68u i min 65kvm lägenhet. Nöjd.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Netgear R7000 någon? Den ser helt fenomenal ut ju. Blir svårt att välja nu...

Permalänk
Skrivet av MrQke:

@Broken-arrow: Ja, men oftast fortsätter man köpa prylar från dom företagen man har bra erfarenheter av. Aldrig haft ett problem med något av mina 3st moderkortet från Asus eller 3st grafikkort från EVGA, blir lätt att man köper vidare av trygghet. Förövrigt så får jag full styrka med min 68u i min 65kvm lägenhet. Nöjd.

Självklart är det så Men lite opartisk hade ju inte skadat.

Skrivet av Bosseh:

Netgear R7000 någon? Den ser helt fenomenal ut ju. Blir svårt att välja nu...

Har denna (kunde inte hålla mig när den kostade 990 kr) Fungerar fint, men enligt mig är det hugget som stucket (R7000 har lite högre trådad prestanda, sen funkar USB 3 lite sämre på ASUS:en du får köra porten i usb 2 läge). Men annars är skillnaden inte stora

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3223...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Självklart är det så Men lite opartisk hade ju inte skadat.

Har denna (kunde inte hålla mig när den kostade 990 kr) Fungerar fint, men enligt mig är det hugget som stucket (R7000 har lite högre trådad prestanda, sen funkar USB 3 lite sämre på ASUS:en du får köra porten i usb 2 läge). Men annars är skillnaden inte stora

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3223...

Ändå är Asus rankad högre

http://www.smallnetbuilder.com/tools/rankers/router/view

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Enligt mig är det små saker som få privatpersoner använder/märker av, inte många som kräver över 700Mbit/s hemma . Att köra USB 2 hastighet i stället för 3 är inte någon större nackdel(där jag tror få ens kör USB hårddisk, möjligen skrivare). Skulle mer gå efter priset, köpte min på tillfällig rea t.ex Så asus:ens nackdelar är små (men ändå nämna dessa, så man vet vad man får).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla efter en router på black friday. Kommer ha fiber 100/100 och 8 (+/- 2) enheter ansluta samtidigt, varv en server för semesterbilder som även hanterar relaterad trafik. Kan tillkomma en enhet för att streama ifrån semesterservern (den är i dagsläget kopplad direkt till tv'n). Utöver det är det min main speldator, samt diverse telefoner m.m.

Jag har sneglat lite smått på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3778712 - men jag vet inte om den blir i överkant eller om det finns något mer prisvärt för just mig. Budget max 2k, har ni några andra förslag?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tänkte kolla efter en router på black friday. Kommer ha fiber 100/100 och 8 (+/- 2) enheter ansluta samtidigt, varv en server för semesterbilder som även hanterar relaterad trafik. Kan tillkomma en enhet för att streama ifrån semesterservern (den är i dagsläget kopplad direkt till tv'n). Utöver det är det min main speldator, samt diverse telefoner m.m.

Jag har sneglat lite smått på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3778712 - men jag vet inte om den blir i överkant eller om det finns något mer prisvärt för just mig. Budget max 2k, har ni några andra förslag?

Den routern är inge vidare. Just nu har du tex denna som är bättre, lycka till! https://www.komplett.se/product/858939/datorutrustning/natver...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Den routern är inge vidare. Just nu har du tex denna som är bättre, lycka till! https://www.komplett.se/product/858939/datorutrustning/natver...

Den var betydligt billigare i alla fall. Kan du motivera varför den är bättre? Jag har dålig koll, så vill gärna veta vad säljpunkterna är Tack på förhand!

EDIT: Läste att den saknar Mu-MIMO, är det något relevant?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Den var betydligt billigare i alla fall. Kan du motivera varför den är bättre? Jag har dålig koll, så vill gärna veta vad säljpunkterna är Tack på förhand!

EDIT: Läste att den saknar Mu-MIMO, är det något relevant?

Nackdelen är att Mu-mimo inte är färdigutvecklad och skapar problem med stabiliteten. Dessutom måste enheterna också har stöd för Mu-mimo, annars funkar det inte. Linksysen är stabil och har betydligt kraftfullare hårdvara. Du kommer inte, om inte alla streamar 1080p samtidigt märka någon skillnad

Edit: finns mer att läsa här: https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/natverk/h...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Nackdelen är att Mu-mimo inte är färdigutvecklad och skapar problem med stabiliteten. Dessutom måste enheterna också har stöd för Mu-mimo, annars funkar det inte. Linksysen är stabil och har betydligt kraftfullare hårdvara. Du kommer inte, om inte alla streamar 1080p samtidigt märka någon skillnad

Edit: finns mer att läsa här: https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/natverk/h...

Ok, men nu när 4K närmar sig som standard, kommer det då att uppstå som problem om ett par år? Har jag mycket att vinna med OpenWrt? Tyckte jag läste att den stödjer det.

Lägenheten är förövrigt på 58 kvm med en del väggar i vägen och majoriteten av enheter kommer använda Wi-Fi. Behöver man ha någon bättre adapter till semesterservern eller räcker en gammal crappy USB-dongel? Till maindatorn däremot så har jag alltid kört med kabel, men är rädd för att det blir lite mer kabel att dra än jag orkar bemöda mig med denna gång - finns det adaptrar med fullgod prestanda och vad kostar såna?

Tack igen!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ok, men nu när 4K närmar sig som standard, kommer det då att uppstå som problem om ett par år?

Har jag mycket att vinna med OpenWrt? Tyckte jag läste att den stödjer det.

Då behöver du mer bandbredd för att det ska göra skillnad. Routern funkar utmärkt för 100mbit och över och oftast är det tex mobilerna som har begränsningar med dåliga antenner osv, inte routern. Har inte haft behov av OpenWrt så vet inte fördelarna där, men tycker man om att fixa och trixa är det säkert trevligt

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ok, men nu när 4K närmar sig som standard, kommer det då att uppstå som problem om ett par år? Har jag mycket att vinna med OpenWrt? Tyckte jag läste att den stödjer det.

Lägenheten är förövrigt på 58 kvm med en del väggar i vägen och majoriteten av enheter kommer använda Wi-Fi. Behöver man ha någon bättre adapter till semesterservern eller räcker en gammal crappy USB-dongel? Till maindatorn däremot så har jag alltid kört med kabel, men är rädd för att det blir lite mer kabel att dra än jag orkar bemöda mig med denna gång - finns det adaptrar med fullgod prestanda och vad kostar såna?

Tack igen!

Kör själv med denna adaptern till två stationära och funkar galant! Har du möjlighet skippa USB, mycket bättre med dem som sitter direkt på moderkortet. Nästintill identisk ms mellan denna och en Cat6-kabel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2183611

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Då behöver du mer bandbredd för att det ska göra skillnad. Routern funkar utmärkt för 100mbit och över och oftast är det tex mobilerna som har begränsningar med dåliga antenner osv, inte routern. Har inte haft behov av OpenWrt så vet inte fördelarna där, men tycker man om att fixa och trixa är det säkert trevligt

Ok, då kör jag på den då! Priset är ju riktigt trevligt just nu och det ser inte ut att vara idé att invänta Black Friday heller.

Skrivet av joeldeluxe:

Kör själv med denna adaptern till två stationära och funkar galant! Har du möjlighet skippa USB, mycket bättre med dem som sitter direkt på moderkortet. Nästintill identisk ms mellan denna och en Cat6-kabel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2183611

Huva, det var bra dyrt för en trådlös enhet. Då får jag säga att det inte är långt att dra lite kabel. Till semesterservern då, något förslag på duglig enhet där?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ok, då kör jag på den då! Priset är ju riktigt trevligt just nu och det ser inte ut att vara idé att invänta Black Friday heller.

Huva, det var bra dyrt för en trådlös enhet. Då får jag säga att det inte är långt att dra lite kabel. Till semesterservern då, något förslag på duglig enhet där?

Låter bra, kabel är även det absolut bästa! Vilken Cat6 som helst (det är en standard) om det var det du tänkte på?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Låter bra, kabel är även det absolut bästa! Vilken Cat6 som helst (det är en standard) om det var det du tänkte på?

Nej, jag tänker alltså kabel till speldatorn. Till semesterservern kör jag nog trådlöst då den inte har jättehögt krav på prestanda. Frågan är hur bra nätverkskort man behöver till den? Jag kör idag ultrabillig usb-variant, men routern står ett par meter ifrån i samma rum och det kommer bli något sämre förhållanden efter flytten. Jag funderar alltså på om man ska fixa ett bättre nätverkskort.

Alternativt ansluter jag den via kabel och placerar tillsammans med routern och ordnar en ren HTPC-enhet istället, men problemet med nätverksprestanda faller då på HTPC'n istället.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather