Acer Aspire Ethos 5951G Har jag nu..... vad ska jag köpa nytt?

Permalänk

Acer Aspire Ethos 5951G Har jag nu..... vad ska jag köpa nytt?

Jag har i dag denna dator Acer Aspire Ethos 5951G
Acer 5951G

Jag har varit supernöjd med denna dator som jag upplever snabb och har i princip inte strulat något. Jag har Win7 i grunden men numera Win10, men lyckas inte installera den senaste versionen som släpptes i augusti.

Jag känner väll att jag kanske skulle behöva skaffa mig en ny dator, men jag är dels väldigt okunnig på vad jag ska har. MEN jag vet att jag vill ha en dator som är i denna klass jag nu har. Så vad kan du som är datorkunnig rekommendera åt mig?

Datorn (laptop) bör ha en 15-16 tums skärm. Gärna DVD läsare. USB portar givetvis, Bluetooth. Lika snabba som den jag har idag.

En anledning till att jag vill köpa en ny är att jag sen en tid tillbaka har ljusa streck på övre delen av skärmen, är orolig att den ska lägga av.

Nån som kan rekommendera något åt mig?

Permalänk
Medlem

Tycker det är svårt att hjälpa dig när du inte nämner vad du ska ha datorn till och i vilken prisklass

mvh
C

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Hej hej

@Nils_Nils_Nils:

Om du köper en ny så är jag intresserad av din laddare till din dator. Jag har exakt samma modell men min sladd är typ död.
Du hade uppgraderat datorn till 10 men den klarar inte av det systemet för visa drivrutiner funkar inte med win 10. Jag hade det med men installerade tillbaka de som va.

En dator som verkar bra är Acer Aspire E5-575g