Nytt Evga BQ 650w agg tickande fläkt!

Permalänk
Medlem

Nytt Evga BQ 650w agg tickande fläkt!

Tjena alle's

Jag beställde för en gångs skull ett agg från Evga! då jag vet att dem gör bra prylar! får hem agget sätter i det och trycker på power knappen! tick tick tick tick tick ljudet blev allt högre ju längre jag hade på burken.

Jag lägger örat intill agget mycket riktigt är det just agget som låter! ut ur burken RMA det till komplett får ett nytt likadant sätter i det i burken och tamejfan samma oljud. RMA igen!

Nån mer som upplevt detta med era Evga agg? jag har alltid trott att Evga tillverkar brutalt bra grejer! har dem tummat ordentligt på kvallen på dessa agg tror ni?
Ja jag vet att det inte är deras high end agg men ändå liksom så borde dem inte låta såhär!

Vore trevligt med lite info från er vad ni har upplevt med Evga genom åren. jag vet nu ej vilket märke man ska välja på Komplett vore trevligt med tips om det! inget superdyrt nu tack

Mvh Tom

Permalänk
Medlem

Har ett evga agg som fungerar felfritt! ++ för komplett som alltid ställer upp utan problem

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Tjena alle's

Jag beställde för en gångs skull ett agg från Evga! då jag vet att dem gör bra prylar! får hem agget sätter i det och trycker på power knappen! tick tick tick tick tick ljudet blev allt högre ju längre jag hade på burken.

Jag lägger örat intill agget mycket riktigt är det just agget som låter! ut ur burken RMA det till komplett får ett nytt likadant sätter i det i burken och tamejfan samma oljud. RMA igen!

Nån mer som upplevt detta med era Evga agg? jag har alltid trott att Evga tillverkar brutalt bra grejer! har dem tummat ordentligt på kvallen på dessa agg tror ni?
Ja jag vet att det inte är deras high end agg men ändå liksom så borde dem inte låta såhär!

Vore trevligt med lite info från er vad ni har upplevt med Evga genom åren. jag vet nu ej vilket märke man ska välja på Komplett vore trevligt med tips om det! inget superdyrt nu tack

Mvh Tom

Har ett GQ 650W jag med, köpt i somras.
Har exakt samma problem! När ECO mode är på tickar det i typ 30min efter uppstart men blir lägre å lägre tills det tillslut slutar.
Kommer igen vid hög belastning.. Hade ju varit intressant att veta vad det kan bero på!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Har ett GQ 650W jag med, köpt i somras.
Har exakt samma problem! När ECO mode är på tickar det i typ 30min efter uppstart men blir lägre å lägre tills det tillslut slutar.
Kommer igen vid hög belastning.. Hade ju varit intressant att veta vad det kan bero på!

Jaså skönt att höra att fler har detta problem! är så jädrans irriterande!
Om jag får tillbaka agget så kommer jag ta ur evga fläkten sätta i en egen och köra den med fläktkontroller för att slippa tickandet!

Jaså kommer det tillbaka vid hög belastning fi fan! hade jag vetat om detta hade jag aldrig köpt detta agg! det borde ju finnas en fix för detta tycker man! riktigt illa av Evga att inte uppmärksamma detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Jaså skönt att höra att fler har detta problem! är så jädrans irriterande!
Om jag får tillbaka agget så kommer jag ta ur evga fläkten sätta i en egen och köra den med fläktkontroller för att slippa tickandet!

Jaså kommer det tillbaka vid hög belastning fi fan! hade jag vetat om detta hade jag aldrig köpt detta agg! det borde ju finnas en fix för detta tycker man! riktigt illa av Evga att inte uppmärksamma detta.

Ja den tanken har slagit mig åxå. Ska försöka skicka in mitt till veckan å se vad inet säger om detta. Vore ju skönt om det nya agget kunde kontrolleras innan dom skickar det.

Japp fläkten går ju igång vid hög belastning i ECO mode galet irriterande! Ja man tycker så. Ser ut att inte vara ett jätte ovanligt problem heller.. men men är väll bara att byta fläkt för den händiga om det är så att det bara är den det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma agg men det funkar felfritt, inget knackande och knäpptyst under lite load med ECO-mode aktiverat.
Verkar som ni haft otur :/

Permalänk
Medlem

[quote postid="16435450" userid="147463" name="of-doom"]
Ja den tanken har slagit mig åxå. Ska försöka skicka in mitt till veckan å se vad inet säger om detta. Vore ju skönt om det nya agget kunde kontrolleras innan dom skickar det.

Japp fläkten går ju igång vid hög belastning i ECO mode galet irriterande! Ja man tycker så. Ser ut att inte vara ett jätte ovanligt problem heller.. men men är väll bara att byta fläkt för den händiga om det är så att det bara är den det är fel på.

Jag körde Be Quiet förut och dem var totalt knäpptysta. men nu hade inte Komplett just det märke då jag köpte hela burken på komplett!

Så jag valde Evga för dem står för kvalite i mina ögon sedan förr!!!! men nu har jag ändrat uppfattning.
Men man får hoppas att man får byta agg till ett annat märke men man får väl tillbaka agge't tyvärr!

Det är bara köpa en 140mm fläkt öppna agge't byta fläkten stoppa sladden på sidan av fläkten låta sladden gå direkt till ett fläktuttag på moderkortet så kan man styra den genom AIsuite det gör jag just nu på ett corsair cx430w.

Som lät som ett rea plan nu är det tyst igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloumi:

Jag har exakt samma agg men det funkar felfritt, inget knackande och knäpptyst under lite load med ECO-mode aktiverat.
Verkar som ni haft otur :/

Vad händer om du slår av eco mode?
grattis att du slipper detta oväsen!

Permalänk
Medlem

@120hz: Då går fläkten men kan inte påstå att jag hör något tickande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloumi:

@120hz: Då går fläkten men kan inte påstå att jag hör något tickande.

Skönt för dig! personligen kommer jag aldrig mer välja Evga! då jag är ute efter så tysta komponenter som möjligt avskyr oljud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Skönt för dig! personligen kommer jag aldrig mer välja Evga! då jag är ute efter så tysta komponenter som möjligt avskyr oljud!

EVGA är i allmänhet bland dom tystaste, synd att du fått dåliga exemplar/andra parametrar som spelar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

EVGA är i allmänhet bland dom tystaste, synd att du fått dåliga exemplar/andra parametrar som spelar in.

Ja tyvärr är det nog så! typiskt min otur
Kommer köra Be Quiet hädanefter då jag vet att dem är toktysta!