Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Finns begränsningar men inga i kategorin spelet skiter sig när du blir L. 14 ;-). Du hittar en tabell på swtor.com. Själv har jag spelat sedan betan men bara varit f2p i 20 hemska minuter innan jag insåg att mitt VISA-kort hade passerat bäst före så jag har tyvärr ingen koll på vad som skiljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, skulle varit 2 separata punkter. Jag var också med på betan och tyckte det var riktigt skoj, men är inte intresserad av att subba till ett spel då jag ofta tröttnar och kilar vidare till nästa. Just nu är jag lite sugen igen, men tänker såklart inte subba.

Blev såklart jävligt less sist när jag inte kunde logga in på min lvl ~14 och inte ens fick någon hjälp ifrån supporten. Grisiga människor, man är ju ändå en potentiell subscriber (såvitt de vet).

Skrivet av Zemlan:

Det finns en del begränsningar, ja. Men för att spela ensam och för storyn för de olika klasserna behöver man inte spendera pengar egentligen. Jag rekommenderar dock att man köper något så man når prefered status iaf.

En full F2P spelare kan inte ändra något som har med utseende osv att göra (ändra titel, matcha kläders färger, gömma hjälm osv) förutom att byta utrustning då dvs. Tror inte de har tillgång till det nya systemet för outfits dock. Prefered har det dock. De kan inte springa innan nivå 10 (kvittar typ tbh men iaf). De har enbart tillgång till två action bars (för lite i min mening men duger i låg lvl). De får tillgång till mounts senare. Ett rätt lågt maxtak på mängden pengar man kan ha i spelet. Kan bara gå ett fåtal (jag om några) flashpoints(spelets dungeons) , utan att köpa tokens, i veckan. Begränsad tillgång till chatten på något vis också. De kan inte ta på sig "epic" gear. De får mindre XP efter lvl 20 (följer man storyn osv är det inget problem dock).

Tror det var det hela i stora drag. Du kan nå lvl 50 såvitt jag vet som full F2P men är inte säker. Dvs varje klass huvudstory innan expansionerna, de går till lvl 50. Men en prefered status spelare har lindrigare begränsningar. Fyra action bars t.ex som enligt mig funkar utmärkt, bara för att nämna något och de vet jag av erfarenhet kan nå lvl 50 i spelet, kan ha fler karaktärer /server osv. Finns nog info på hemsidan.

Man blir det genom att göra ett köp för en viss minimumsumma under en hundralapp tror jag iaf det var (inga mängder iaf) eller om man är en f.d subscriber. Tror just f. d subs får behålla visa andra saker också, som tillgång till expansioner men jag är inte helt säker.

Jag är prefered och tycker det funkar iaf. Spelar enbart för story dock, inget end-game planerat. Har låst upp vissa saker jag ville ha (färgmatchning av saker tex) manuellt i efterhand med pengar istället för att betala varje månad för det är inte värt det för mig då jag spelar rätt sporadiskt och vill enbart spela ensam för storyn med varje klass. Noll intresse av end-game.

Hoppas jag inte rörde till det och var till lite hjälp iaf =).

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, tack för sammanfattningen! Får se om det blir något, är fortfarande lite grinig på dem sen sist.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Keeper of Traditions

Ingen som fortfarande spelar?

Började spela lite igen idag... Mest för single player egentligen då suget efter ett KoToR plötsligt blev väldigt stort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ingen som fortfarande spelar?

Började spela lite igen idag... Mest för single player egentligen då suget efter ett KoToR plötsligt blev väldigt stort.

Jag spelar fortfarande även om det är lite stiltje just nu i väntan på nästa expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aldric T:

Jag spelar fortfarande även om det är lite stiltje just nu i väntan på nästa expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Jao, det känns ganska tomt på servern, men det kanske är olika för olika servrar, och det kanske är mer folk i de högre levlade områdena.

Det känns ändå som att de rättat till en del som krånglade när jag spelade, för typ 5 år sen....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, det känns ganska tomt på servern, men det kanske är olika för olika servrar, och det kanske är mer folk i de högre levlade områdena.

Det känns ändå som att de rättat till en del som krånglade när jag spelade, för typ 5 år sen....

Så kan det nog vara, även om det var ganska livat på Korriban för ett par dagar sedan. Det är ett väldigt bra spel nu, synd att man redan spelat genom det bara, annars hade jag glatt hoppat in i det nu. Folk kommer tillbaka i början på december om inte annat för då släpps nästa del :). Tills dess kan du ju kolla upp Friskyttarna, det är alltid någon från det gillet som spelar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ingen som fortfarande spelar?

Jodå, även vi i Vanheim är aktiva i SWTOR.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aldric T:

Så kan det nog vara, även om det var ganska livat på Korriban för ett par dagar sedan. Det är ett väldigt bra spel nu, synd att man redan spelat genom det bara, annars hade jag glatt hoppat in i det nu. Folk kommer tillbaka i början på december om inte annat för då släpps nästa del :). Tills dess kan du ju kolla upp Friskyttarna, det är alltid någon från det gillet som spelar.

Skrivet av Trudgelmer:

Jodå, även vi i Vanheim är aktiva i SWTOR.

Hade det inte kostat 1000 CC så hade jag nog bytt till en annan server. Det verkar ju finnas ett par med lite fler spelare om man kollar severlistan under peak hours, så att säga, medan min är alltid "light".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade det inte kostat 1000 CC så hade jag nog bytt till en annan server. Det verkar ju finnas ett par med lite fler spelare om man kollar severlistan under peak hours, så att säga, medan min är alltid "light".

Hur mycket är det i reda pengar då? 20:-? Kanske kan vara värt det :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aldric T:

Hur mycket är det i reda pengar då? 20:-? Kanske kan vara värt det :).

Hade för mig att det var dyrare i den officiella butiken, men det kanske finns billigare någon annanstans?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade för mig att det var dyrare i den officiella butiken, men det kanske finns billigare någon annanstans?

Det kan jag tyvärr inte svara på, jag tänkte mest på att 1000 CC borde inte vara någon större utgift.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag undrar lite varför de inte slår ihop servrar när flera är nästan tomma... De kanske riktar in sig mer mot just single player, med endast inslag av multiplayer när man kör instanser (flashpoints?)

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag undrar lite varför de inte slår ihop servrar när flera är nästan tomma... De kanske riktar in sig mer mot just single player, med endast inslag av multiplayer när man kör instanser (flashpoints?)

Bra fråga. Det gjordes ju en sammanslagning för ett (bra) tag sedan, nu vill man kanske inte erkänna att ytterligare en kunde vara vettigt, eller så har du bara råkat vara på fel ställe vid fel tid.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aldric T:

Bra fråga. Det gjordes ju en sammanslagning för ett (bra) tag sedan, nu vill man kanske inte erkänna att ytterligare en kunde vara vettigt, eller så har du bara råkat vara på fel ställe vid fel tid.

De kanske hoppas på att det fylls på igen iom expansionen, men att särskilt många extra skulle stanna kvar efter att de kört igenom det nya nnehållet känns som önsketänkande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nya expansionen ser nice ut. Kanske ska försöka igen.

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Permalänk

Någon som vet vart man kan hitta information om vad som ingår i subscription? Hittar inget om detta när jag googlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som vet vart man kan hitta information om vad som ingår i subscription? Hittar inget om detta när jag googlar.

Så... http://www.swtor.com/free ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Aah, tackar!

Hur många inventory slots och quickbars får man som subscriber?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Aah, tackar!

Hur många inventory slots och quickbars får man som subscriber?

Alla!

Vill minnas att det är 50 slots per char som du sedan kan utöka genom att köpa mer utrymme så växer din magiska ryggsäck. Quickbars får subs 6 st av. Skärmdumpade min stöka sentinel, jag är sub och tror inte jag har gömt något i UI:t.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Alla!

Vill minnas att det är 50 slots per char som du sedan kan utöka genom att köpa mer utrymme så växer din magiska ryggsäck. Quickbars får subs 6 st av. Skärmdumpade min stöka sentinel, jag är sub och tror inte jag har gömt något i UI:t.

http://i.imgur.com/oDHXNwu.jpg

Härligt, härligt.
Är det många som fortfarande spelar SWTOR? Är sub värt sin slant i din mening?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Härligt, härligt.
Är det många som fortfarande spelar SWTOR? Är sub värt sin slant i din mening?

Du är aldrig ensam men det är ingen kö till mobs kan man väl säga. I start-områdena är det alltid ett par hundra spelare så på ett eller annat vis startas nya karaktärer hela tiden vilket jag tar som ett gott tecken. Angående sub kan jag egentligen inte svara dig där, har själv aldrig varit F2P men jag kan tänka mig att för en helt ny spelare är gratis ok, iallafall till att börja med. Det är ju ingen bindningstid heller utan du kan hoppa på och av sub hur du vill i 30-dagars perioder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle börja igen, har en lvl 50 gubbe av typen som sätter upp en sköld framför sig kanske dags att tempa upp den

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Man kanske skulle börja igen, har en lvl 50 gubbe av typen som sätter upp en sköld framför sig kanske dags att tempa upp den

Jag har en genomond Bounty Hunter som skulle kunna få lite mer speltid. Inte rört honom på flera år faktiskt! Vet någon ifall ens karaktär kan raderas från servrarna efter en viss tid?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Jag har en genomond Bounty Hunter som skulle kunna få lite mer speltid. Inte rört honom på flera år faktiskt! Vet någon ifall ens karaktär kan raderas från servrarna efter en viss tid?

Min raderades inte iallafall, och den hade jag inte rört sen någon månad efter spelets release. Däremot verkar de ha släppt karaktärers namn, så när jag kom tillbaks var jag tvungen att byta för att någon jäkel snott mitt namn.

Efter att jag bytt server måste jag säga att spelet känns riktigt aktivt. I och med att man får en gratis max-level karaktär kan man även genast hoppa in och testa end-game.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Får man en gratis level 60 om man blir subscriber?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Krigarvarg:

Får man en gratis level 60 om man blir subscriber?

Har inte kollat vad som krävs, men jag fick en i alla fall. Vet inte om det berodde på att jag var founder eller för att jag köpte en subscription.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Någon som lirar på Ebon Hawk NA?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

FInns det någon svenskguild på Sith Empire sidan???

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Börjar bli sugen att ta upp detta igen efter 5 år, känns som det har hänt en hel del sen sist

Tyckte alltid att spelet var väldigt bra, det var bara ont om endgame.

Är det några kvar som lirar?

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Börjar bli sugen att ta upp detta igen efter 5 år, känns som det har hänt en hel del sen sist

Tyckte alltid att spelet var väldigt bra, det var bara ont om endgame.

Är det några kvar som lirar?

Några är vi allt 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Varje gång jag köper en subscription så dröjer det inte många dagar innan min dator går sönder på ett eller annat sätt. Så denna gången köper jag ett halvårs och ser hur det går. Har inte lirat på ett år men är väldigt sugen att börja om när mitt datorpaket väl kommer!