Permalänk

Easygaming.se

Tjenare!

Vet nu inte om detta är riktigt rätt del av forumet men det var det jag hittade som kändes mest lämpligt... om jag inte är totalt blind och förvirrad vilket inte vore första gången.

Hur som helst. Någon som vet något om detta företag? www.easygaming.se har lyckats förstå så mycket som att det i grunden är ett danskt företag... dock tänkte jag fråga runt lite och se om nån vet nåt positivt eller negativt om dom... såg att dom hade rätt bra priser så funderar på att testa men ville som sagt kolla runt lite först.

Tacksam för svar

MVH
Henrik

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

På trustpilot är det mestadels positiva, några som inte fått sina spel osv. På pricerunner finns det en recension som är negativ, men det som verkar konstigast är jämförelsen av bolagsinfo på den svenska respektive den danska sidan.

Citat:

Svenska sidan:
KONTAKTA OSS
Easy Gaming
Langebjergvænget 19e
4000 Roskilde
Danmark
Kontakt@easygaming.se

Citat:

Danska sidan:
KONTAKTOPLYSNINGER

Easy Gaming
Dubai Aviationpark
Dubai
De Forenede Arabiske Emirater
Kontakt@easygaming.dk

Så för svenskarna har de kontor i danmark och för danskarna i dubai? Det dyker heller inte upp något bolagsengagemang på CVR - danmarks motsvarighet till allabolag - vilket kan vara logiskt då företaget inte ens finns i Danmark. Deras facebooksida lämnar lite att berätta, mer än att de startade 24 april. Känns väldigt skumt.

Söker man även på adressen http://118.dk/?where=Langebjergv%C3%A6nget+19E%2C+4000+Roskil... så kommer det inte upp att det finns ett sånt bolag där. Luktar skumt lång väg.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns väldigt skumt.

Ingen annan än jag som noterat att deras chatt nere i högra hörnet pekar mot "shinylegs-co-uk.myshopify.com" ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

Jag tycker det känns väldigt skumt.

Ingen annan än jag som noterat att deras chatt nere i högra hörnet pekar mot "shinylegs-co-uk.myshopify.com" ?

http://image.prntscr.com/image/b952fa01706a4961bcca21ca157b9f02.png

Såg det nu. Skrev i deras chatt, inväntar svar.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Prövade också att pinga deras webadress och kommer till en host i Kanada. Så ett danskt bolag som är registrerat på en adress i danmark för svenskar och i Dubai för danskar, en adress som inte löper någonstans, som inte heller har något bolagsengagemang överhuvudtaget har alltså en hemsida som är lokaliserad i Kanada? Det verkar verkligen skumt.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk

känns som att jag redan har tillräckligt för att INTE prova handla hos dom

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk

Kan ju passa på att fråga om lite ytterligare företag. Sitter på prisjakt och kollar priser på senaste WoW-expansionen... Easygaming var billigast men som sagt, efter vad som framkommit här är jag klart skeptiskt.

dom 2 näst billigaste var

http://www.oneplay.com/se/ också detta ett danskt företag. Dom har i alla fall 7,66 i betyg av 10 och verkar va hyffsat många bra recensioner.

https://shop.ffgc.se/sv/ svenskt företag i alla fall. 7,0 i betyg, en del negativa recensioner dock men verkar mest ha berott på strul vid prisuppdateringar till prisjakt i samband med en ombyggnation av företagets hemsida. I alla fall vad dom själva säger.

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

@Höstmåne: Hur "billigt" tycker du att det skall vara?
Varför inte bara köpa det hos en etablaerad återförsäljare och känna sig hyfsat trygg med köpet?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Har handlat hos oneplay utan problem en gång tidigare, kändes lite skumt med allt runtomkring men fick koden direkt och den funkade utan problem åtminstone. Andra företaget du länkar till har jag aldrig hört talas om.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Skrivet av backspace:

@Höstmåne: Hur "billigt" tycker du att det skall vara?
Varför inte bara köpa det hos en etablaerad återförsäljare och känna sig hyfsat trygg med köpet?

tjaa, skulle väl helst göra det. Men lever man på lite pengar så försöker man ju få tag i saker billigt. Och kan jag spara 100-150 spänn på något så försöker jag med det plus att jag gärna hjälper små nya företag att komma igång för att öka konkurrensen och därmed få andra att kanske sänka priserna. Dock vill jag helst undvika att bli lurad på pengarna. Förvisso ingen garanti då man kan bli lurad av "stora etablerade" företag också... *host*elgigantens onlineshop*host*...

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk

http://cdon.se/spel/world_of_warcraft%3a_legion-38537221
https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/spel/pc-wow-legi...
om du kan vänta 1-3 dagar till finns säkert ännu billigare om du letar runt lite

tycker inte det är värt att spara några kronor och kanske istället bli av med typ 300ggr så mycket.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Köper mina spel från NetOnNet eller Instant Gaming.

www.netonnet.se
www.instant-gaming.com

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk

ja men n är inte jag här för att diskutera min finansiella situation och/eller huruvuida man är dum i huvudet eller inte för att man försöker spara lite pengar...

Instant gaming är dom seriösa eller? dom hade ju bra priser i alla fall

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.