PermalÀnk
Medlem
●

4kg Gös fÄngad i KlÀmmingen pÄ en Nils Master wobbler.

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MoNkeY-05:

Hur kĂ€nns det i ryggen efter nĂ„gra timmar, tro? Är det bekvĂ€m sittstĂ€llning?

Tack pÄ förhand för feedback

Jag var ju bara ute i 3 timmar sÄ det Àr inget riktigt lÄngtidstest. För ett sÄdant pass var den jÀkligt skön att sitta och slappa i och man kan stÀlla in den rÀtt fritt. DÀremot skall jag nog göra en styvare sits att ha under sÄ den kommer upp nÄgra centimeter och inte suger upp allt vatten som kom in i kajaken.

Det kÀndes att man inte Àr nÄgon van paddlare. Underarmar, hÀnder och axlar var lite ömma dagen efter trots att jag bara paddlat nÄgra kilometer!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem
●

@silent87: Schysst gös!

SjÀlv hÄller jag mest till i abborr- och gÀddvatten med min lilla bÄt.
Inga större firrar att tala om men en hel del smÄtt finns dÀr.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ribatex kör 40% pÄ alla beten och drag till och med 25 September.

Var lite tomt med prylar pÄ hemsidan förut men verkar ha trillat in lite mer nu.

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●

Det var skoj att se Claes och Timo fiska lite gÀdda nu pÄ Fiskefeber, det rycker i fisketarmen....

PermalÀnk
Medlem
●

NÄgon som har bra tips pÄ spinnfiske efter gÀdda i norra delarna av vÀttern? Helt nytt för mig sÄ tips mottages gÀrna.

Trevlig fredag, imorgon blir det gÀddjakt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nu nÀr hus Àr köpt (tilltrÀde till vÄren) sÄ kommer jag Àntligen fÄ lite yta att pyssla. Utöver egenbryggning av öl sÄ klurar jag pÄ att börja snida egna wobblers. NÄgon som hÄller pÄ med det och har nÄgra tips?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB flÀskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MoNkeY-05:

Nu nÀr hus Àr köpt (tilltrÀde till vÄren) sÄ kommer jag Àntligen fÄ lite yta att pyssla. Utöver egenbryggning av öl sÄ klurar jag pÄ att börja snida egna wobblers. NÄgon som hÄller pÄ med det och har nÄgra tips?

Det finns grupper pÄ FB.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av f@boy:

Det finns grupper pÄ FB.

Det var vÀl inte det han frÄgade efter eller? LÀnka om du har ett konkret tips eller hÄll dig frÄn att svara i den hÀr trÄden.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Henrik-W:

Det var vÀl inte det han frÄgade efter eller? LÀnka om du har ett konkret tips eller hÄll dig frÄn att svara i den hÀr trÄden.

OjdÄ, förlÄt för tipset. Bra att du vet vad TS vill ha för tips.
Om du inte tror TS kan söka sjÀlv pÄ Fb sÄ gör jag det:
https://www.facebook.com/groups/259198744243138/?fref=ts

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av f@boy:

OjdÄ, förlÄt för tipset. Bra att du vet vad TS vill ha för tips.
Om du inte tror TS kan söka sjÀlv pÄ Fb sÄ gör jag det:
https://www.facebook.com/groups/259198744243138/?fref=ts

Är det hĂ€r en FB grupp som du vet Ă€r bra och aktiv? Är du sjĂ€lv med?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av f@boy:

OjdÄ, förlÄt för tipset. Bra att du vet vad TS vill ha för tips.
Om du inte tror TS kan söka sjÀlv pÄ Fb sÄ gör jag det:
https://www.facebook.com/groups/259198744243138/?fref=ts

Citat:

Du mÄste logga in för att fortsÀtta.

DĂ€r dog det.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

PermalÀnk
Medlem ★
●

tja clockare!
köpte bÄt i somras som ligger i norra vÀnern. Har inte fiskat pÄ över en mÄnad nu, nÄgon som har tips?
fiskar gÀdda , gös och abborre.
Önskar tips om vad och var man fĂ„ngar fisk lĂ€ttast nu.
har barnen med i bÄten och vi slÀpper oftast tillbaka det vi lyckats fÄnga.
spinn och enklare trolling Àr det som gÀller.
tack // Magnus

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Blommen75:

tja clockare!
köpte bÄt i somras som ligger i norra vÀnern. Har inte fiskat pÄ över en mÄnad nu, nÄgon som har tips?
fiskar gÀdda , gös och abborre.
Önskar tips om vad och var man fĂ„ngar fisk lĂ€ttast nu.
har barnen med i bÄten och vi slÀpper oftast tillbaka det vi lyckats fÄnga.
spinn och enklare trolling Àr det som gÀller.
tack // Magnus

Oklart med gÀddan och gösen, men abborre Àr ju rÀtt fint pÄ hösten (oftast). Enklaste tipsen Àr vÀl att söka vid grynnor eller strukturer, dock knepigt utan lod om man inte kan sina vatten

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
●
Skrivet av MoNkeY-05:

Nu nÀr hus Àr köpt (tilltrÀde till vÄren) sÄ kommer jag Àntligen fÄ lite yta att pyssla. Utöver egenbryggning av öl sÄ klurar jag pÄ att börja snida egna wobblers. NÄgon som hÄller pÄ med det och har nÄgra tips?

Jag gör det en del. Finns en grym bok i Àmnet med instruktioner och mallar mm.

https://goo.gl/images/8oc0TP

PermalÀnk
Medlem
●

Kan jag fÄ vara hÀr ocksÄ trots att jag bara dörjer makril ett par gÄnger om Äret?

Visa signatur

”Det Ă€r en myt att det inte finns arbete att söka i svĂ„ra tider. Det finns alltid lediga platser. [
] En viktig orsak till att ungdomar inte fĂ„r jobb Ă€r att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Hzup:

Kan jag fÄ vara hÀr ocksÄ trots att jag bara dörjer makril ett par gÄnger om Äret?

SjÀlvklart! Alla fiskare Àr vÀl vÀlkomna

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av MoNkeY-05:

Nu nÀr hus Àr köpt (tilltrÀde till vÄren) sÄ kommer jag Àntligen fÄ lite yta att pyssla. Utöver egenbryggning av öl sÄ klurar jag pÄ att börja snida egna wobblers. NÄgon som hÄller pÄ med det och har nÄgra tips?

Har gjort en del beten i mina dar, och Àven en enklare guide frÄn gymnasiet, pma mail sÄ skickar jag
Har Àven kakyl pÄ var allt finns att köpa samt vad det kostar sÄg jag nu ocksÄ, dock gamla priser, men de borde ju inte Àndrat sig allt för mkt.
Kul om nÄgot skulle fÄ nÄ nytta fört!

PermalÀnk
●

Är ingen "fiskare" men tycker det Ă€r rĂ€tt roligt att fĂ„ lite luft och kanske fĂ„ nĂ„got pĂ„ kroken ( hĂ€nder inte sĂ„ ofta som jag vill dock ).. har en nĂ€ra vĂ€n som Ă€r en riktig fiskegalning som jag brukar Ă„ka ut med.

Det roligaste Àr nÀstan att det Àr en sÄ sjuuuuk materialsport och det finns fina grejer att lÀgga vantarna pÄ

PermalÀnk
Medlem ★
●

@drwlz: tack för svar

jo jag har bra bÄt med bra lod och har vÀl börjat kÀnna vattnet runt mig. Har lyckats fÄ en del abborre pÄ poppers pÄ grundvatten(1-3)m och en del gÀdda pÄ trolling. Men den stora frÄgan?!
Var stĂ„r fisken nu? Är det abborre med poppers pĂ„ grundvatten fortfarande eller börjar gĂ€ddan komma upp?.
Är ingen latmask sĂ„ kan jĂ€mt Ă„ka och prova sjĂ€lv men önskar ss tips dĂ„ ungarna inte har nĂ„t tĂ„lamod.

mvh // Magnus

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Blommen75:

@drwlz: tack för svar

jo jag har bra bÄt med bra lod och har vÀl börjat kÀnna vattnet runt mig. Har lyckats fÄ en del abborre pÄ poppers pÄ grundvatten(1-3)m och en del gÀdda pÄ trolling. Men den stora frÄgan?!
Var stĂ„r fisken nu? Är det abborre med poppers pĂ„ grundvatten fortfarande eller börjar gĂ€ddan komma upp?.
Är ingen latmask sĂ„ kan jĂ€mt Ă„ka och prova sjĂ€lv men önskar ss tips dĂ„ ungarna inte har nĂ„t tĂ„lamod.

mvh // Magnus

GÀddan börjar kliva upp i StockholmsomrÄdet nu, man borde inte göra nÄ annat Àn fiska
Fiska lÄngsamt sÄ löser de sig

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Keni: tackar för det.

Ă„terkommer med rapport .

skitfiske

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Blommen75:

@drwlz: tack för svar

jo jag har bra bÄt med bra lod och har vÀl börjat kÀnna vattnet runt mig. Har lyckats fÄ en del abborre pÄ poppers pÄ grundvatten(1-3)m och en del gÀdda pÄ trolling. Men den stora frÄgan?!
Var stĂ„r fisken nu? Är det abborre med poppers pĂ„ grundvatten fortfarande eller börjar gĂ€ddan komma upp?.
Är ingen latmask sĂ„ kan jĂ€mt Ă„ka och prova sjĂ€lv men önskar ss tips dĂ„ ungarna inte har nĂ„t tĂ„lamod.

mvh // Magnus

Är verkligen ingen expert men jag har för mig att dom större borrarna simmar mer tillsammans med dom mindre nĂ€r det blir kallare i vattnet (slipper leta lika mycket?).

Tror att abborren gillar att hÀnga vid struktur, grÀs, eller annat gömstÀlle. FÄr ofta hugg vid bropelare eller dÀr det ligger mycket stora stenar.

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns det nÄgon som har planerat att hÀnga med pÄ detta event (Stockholm)?
https://www.facebook.com/events/429860650543568/

Var dÀr förra Äret och det var riktigt trevligt.

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
●

HallÄ! Ska ut och fiska gÀdda i insjö i helgen. NÄgra bra tips? Hur djupt gÄr de nu t.ex?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av farbrorjoakim:

HallÄ! Ska ut och fiska gÀdda i insjö i helgen. NÄgra bra tips? Hur djupt gÄr de nu t.ex?

Personligen sÄ har jag haft mest hugg nÀr det har varit lite "sÀmre" vÀder, t.ex blÄsigt och mulet.

Hade nog testat att fiska av branter, kanske i nÀrheten av vÀxtlighet. Tror att dom kan stÄ rÀtt djupt. Beror nog pÄ hur betesfisken rör sig vid fisketillfÀllet.

Är ingen gĂ€ddfiskare egentligen, sĂ„ nĂ„gon mer erfaren kanske kan hoppa in med lite tips

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●

Min största gÀdda lÄg pÄ 9990 gram. Ni fattar? Den var 10 gram frÄn 10-kilosklubben. Vet inte om ni förstÄr hur retligt det Àr - fast Àr ni fiskare sÄ gör ni sÀkert det. Annars Àr jag rÀtt nöjd med sutare pÄ 2,5 kilo (den vÄgen var inte lika exakt), ruda pÄ 1,2 kilo och med gös pÄ 5,4 kilo

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hej.

Jag svÀljer hÀr med min stolthet och sÀger: jag har aldrig fÄtt en fisk pÄ spö. HÀr kanske Àr ett bra stÀlle att ta reda pÄ varför jag Àr Sveriges mest ovilliga djurvÀn.

Okej, jag har tvÄ gÄnger dragit upp makrill pÄ spö. Detta rÀknar jag inte till mina meriter eftersom 1) jag dÄ bodde pÄ vÀstkusten och det Àr svÄrare att inte fÄ fisk Àn att fÄ fisk. 2) De jÀvlarna hugger pÄ allt. Min farsas 40 Är gamla rostiga torskdrag till exempel.

Nu bor jag dock i Stockholm och om det inte skett nÄgot radikalt lokalt miljöangrepp dÀr jag bor sÄ gör jag antagligen nÄgonting fel. Jag vet bara inte vad.

Jag tycker jag testat mycket. Jag har fiskat i gassande solsken och frusit fingrarna av mig i duggregning skymning. Jag har testat dropshot, sÄdana dÀr gummifiskar med en kula lÀngst fram, spinnare, till och med farsans rostiga torskdrag. Ingenting biter - bokstavligt talat. Jag har kollat sjökort och försökt fiska nÀra branter och grund. Jag har provat olika vevhastigheter och olika djup. Det enda som jag inte testat Àr att fiska frÄn bÄt, för det har jag inte tillgÄng till.

Överallt ser jag fiskare som klagar pĂ„ att de rĂ„kar fĂ„ gĂ€ddor nĂ€r de letar efter abborrar. Jag hade fan blivit överlycklig - och lite skĂ€rrad - om jag fĂ„tt en gĂ€dda pĂ„ kroken.

Vad gör jag egentligen för fel? Hur gör ni? HjÀlp maj.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av izzie:

Hej.

Jag svÀljer hÀr med min stolthet och sÀger: jag har aldrig fÄtt en fisk pÄ spö. HÀr kanske Àr ett bra stÀlle att ta reda pÄ varför jag Àr Sveriges mest ovilliga djurvÀn.

Okej, jag har tvÄ gÄnger dragit upp makrill pÄ spö. Detta rÀknar jag inte till mina meriter eftersom 1) jag dÄ bodde pÄ vÀstkusten och det Àr svÄrare att inte fÄ fisk Àn att fÄ fisk. 2) De jÀvlarna hugger pÄ allt. Min farsas 40 Är gamla rostiga torskdrag till exempel.

Nu bor jag dock i Stockholm och om det inte skett nÄgot radikalt lokalt miljöangrepp dÀr jag bor sÄ gör jag antagligen nÄgonting fel. Jag vet bara inte vad.

Jag tycker jag testat mycket. Jag har fiskat i gassande solsken och frusit fingrarna av mig i duggregning skymning. Jag har testat dropshot, sÄdana dÀr gummifiskar med en kula lÀngst fram, spinnare, till och med farsans rostiga torskdrag. Ingenting biter - bokstavligt talat. Jag har kollat sjökort och försökt fiska nÀra branter och grund. Jag har provat olika vevhastigheter och olika djup. Det enda som jag inte testat Àr att fiska frÄn bÄt, för det har jag inte tillgÄng till.

Överallt ser jag fiskare som klagar pĂ„ att de rĂ„kar fĂ„ gĂ€ddor nĂ€r de letar efter abborrar. Jag hade fan blivit överlycklig - och lite skĂ€rrad - om jag fĂ„tt en gĂ€dda pĂ„ kroken.

Vad gör jag egentligen för fel? Hur gör ni? HjÀlp maj.

KÀnner med dig! Jag tillhör ocksÄ skaran olyckliga fiskare som aldrig fÄr napp.

Sist jag var ute vÀnde det nÄgot, dÄ fick jag mÄnga smÄ abborrar. Körde pÄ gummijigg pÄ ett stÀlle jag aldrig varit pÄ och var ute i ca. 6h. Dom rutinerade fiskare jag pratat med menar pÄ att tiden pÄ dygnet spelar stor roll och att sen kvÀll i sÄ fall Àr bÀst. Man skall tydligen fiska pÄ den sidan vinden ligger pÄ (om man fiskar i en sjö) ocksÄ.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B