Permalänk

RX 480 AMD

Tja, har tänkt att införskaffa mig RX 480 grafikkortet men har ett problem. Jag vet inte vilket "märke" jag ska köpa, såsom Gigabyte, Sapphire, XFX, MSI osv. Vilket är det bästa eller vilket rekommenderar ni? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

MSI. Sapphire brukar göra riktigt bra kylare men det gäller inte RX 480. Har ingen aning hur GA och XFX kylare är däremot. MSI's kylare fick däremot riktigt bra kritik utav Swec redaktionen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jeg kjøpte et Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8gb (1342mhz core)
Det er ikke tyst når du fyrer opp et spill eller benchmark, men viftene går ikke før kortet er oppe i +52`c

Det har 2 stk bios onboard, kan veksles med en liten bios switch på pcb.
Stock bios er OC bios med en mer aggresiv VDDC (gpu core volt) på ca.1.21v
Bios nr 2 har en lavere VDDC ca 1.150v, så kortet kjører litt lavere temp på bios nr 2.
Bruker du MSI Afterburner og lager en custom fancurve får du et kort som kan holde acceptabelt lavt lydnivå.
Mitt Sapphirekort skal vannkjøles (EK VGA Supremacy) det finnes ikke full cover vannblokk til non reference RX 480 i dag, too bad.....

Har ikke testet max overclock, men jeg tror med vannkjøling det vil bli bra, sånn kjappt testet jeg litt med bios nr 2, og uten å røre VDDC eller powertarget klarte jeg fint 1375mhz med custom fancurve i MSI AB. Silicone lottery!!
Undervolting har i noen tilfeller gjort at RX 480 overklokker bedre på stock kjøling?!!!! Forstå det den som kan!!
My guess... klen kjøling med stock cooler.
Mhz scalerer med temp, lavere temp...høyere overclock.

PS! Litt coilwhine på mitt kort, mitt første AMD kort med coilwhine (jeg har hatt en 10-12 stk)

MSI sin RX 480 har vel den beste kjøling pr. i dag, men også den høyeste prisen.

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Medlem

Kör MSI. Deras kylare för 480 är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade MSI och jag är supernöjd. Har ett gammalt trångt chassi med rutten airflow men grafikkortet går ändå väldigt svalt och tyst.

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750