iPhone 7 eller iPhone 7 Plus?

Permalänk
Medlem

iPhone 7 eller iPhone 7 Plus?

Tänkte ta och skaffa mig en iPhone 7 men vet inte om jag ska ha Plus modellen eller vanliga.
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

ta den du har mest nytta av

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

Tänkte ta och skaffa mig en iPhone 7 men vet inte om jag ska ha Plus modellen eller vanliga.
Vad tycker ni?

Jag har själv beställt en 7 plus. Jag använder telefonen väldigt mycket i jobbet så den stora skärmen plus batteritiden gör att det är värt det. Har aldrig klarat en hel dag med den gamla luren.

Nya kameran är också något jag vill testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

@Squish: ja jo kameran är jag med intresserad av, dock så känns den så jäkla stor. Kan vara så att man vänjer sig med antar jag

Permalänk
Medlem

Kört en 6:a i 2 år för att vänja sig med lite större så nu blir det 7+
En 7+ kostar som en note7 så argument om överpris känns inte särskilt relevant nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Jag gick från 5S till 6S+ och var lite orolig för storleken, men det var helt klart rätt val.
Så 7+

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag kör med iPhone 6 Plus just nu och tycker inte alls den är för stor sett till att ha den i fickan. Har däremot inget skal då jag tycker det känns skönare utan.
Upplever däremot inte att den är så bekväm om man bara kan använda sig utav en hand.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

En varas pris är rätt om den säljer

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vilken storlek du föredrar, det kan ju bara du svara på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Ta plus..man ångrar sig alltid efteråt att man inte tog det där ''extra''

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Har tagit bort ett litet sidospår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

6s plus var aldrig ett alternativ för mig, då det redan var ett stort steg upp i storlek från 4s till 6s.
Jag är mycket nöjd med det valet än idag.
Jag har normalstora händer och det är gränsfall att kunna hantera 6s storlek med en hand. Att nå en ikon eller knapp, uppe i vänstra hörnet på skärmen med tummen, är precis så att man når.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

@Squish: ja jo kameran är jag med intresserad av, dock så känns den så jäkla stor. Kan vara så att man vänjer sig med antar jag

Man vänjer sig, ja. I mitt tycke är dock plusen aningen för stor. Inte så jag skulle vilja byta ned mig men Apple hade gärna fått minska ned på kanterna.
Hade en Xperia Z3 innan som kändes stor i början men perfekt när jag vant mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DasIch:

Man vänjer sig, ja. I mitt tycke är dock plusen aningen för stor. Inte så jag skulle vilja byta ned mig men Apple hade gärna fått minska ned på kanterna.
Hade en Xperia Z3 innan som kändes stor i början men perfekt när jag vant mig.

This. Redan 6 Plus hade gigantiska kanter och är större än många telefoner med 5,7" skärm. Att Apple inte skalade av kanterna alls på sjuan är lite pinsamt faktiskt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

Tänkte ta och skaffa mig en iPhone 7 men vet inte om jag ska ha Plus modellen eller vanliga.
Vad tycker ni?

Dra till en butik, titta, Känn och kläm så lär du nog få en bättre uppfattning vilken som passar dig bäst.
Eller så sågar du ut en träbit i båda storlekarna och utgår efter de.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Mr:

6s plus var aldrig ett alternativ för mig, då det redan var ett stort steg upp i storlek från 4s till 6s.
Jag är mycket nöjd med det valet än idag.
Jag har normalstora händer och det är gränsfall att kunna hantera 6s storlek med en hand. Att nå en ikon eller knapp, uppe i vänstra hörnet på skärmen med tummen, är precis så att man når.

Du vet att om du trycker två gånger på hemknappen så åker bilden ner till halva telefonen och även vi med normala händer når dit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kör på 7 Plus.
Beställde själv en 7 Plus 128 gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreasa64:

Kör på 7 Plus.
Beställde själv en 7 Plus 128 gb

Fett med 128GB lagring

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Fett med 128GB lagring

Ja, det är inte helt fel!
Alltid kört på 64GB men eftersom dom tog bort det och körde med 128GB, så fick det bli så!
Mycket bilder, musik osv

Permalänk
Medlem

Jag har haft Iphone 6 Plus i 2 år nu och inte ens för en sekund har jag funderat på att köpa den mindre telefonen i år.

Permalänk
Medlem

Plus modellen ger längre batteritid.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

Om du surfar mycket eller kollar på många videoklipp så är det lätt värt att skaffa en Plus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Plus modellen ger längre batteritid.

Det är helt ofattbart att efter alla generationer som kommit ut att den vanliga utan stor skärm inte har en variant med stort batteri, som Motorola Maxx, Play och en hel hög andra har. Det måste vara rekord på att inte fatta att många vill ha en variant med stort batteri. 4000+ mAh finns i en hel hög med skräpmobiler och budgetlurar nu för tiden. :-/

Permalänk
Medlem

Större batteri + 1080p(Pinsamt att man inte ens har det på vanliga 7an) + 3GB ram med ios(dröm) + dual kamera.

Detta är vad du får från plus varianten. Jag förbokade 7+ och jag vet att den är för stor för mina händer men med alla dessa fördelar så blir valet bus enkelt för mig

Permalänk

@RobinFra: Ingen iPhone typ men måste bara säga att det var sjukt befriande att efter ha haft Galaxy Note 3 -> OnePlus One -> Note 4 sen köpa en Galaxy s7, den är inte heller liten men den passar i alla byxor utan att det ser konstigt ut...

Permalänk
Medlem

köpte en iphone 7 då 7+ inte fanns i lager när jag var på elgiganten i fredags, tror dock det blir o sälja o skaffa en 7plus! tack för all hjälp! uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

7plus. Storleken säger allt Bättre kamera, mer finesser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

@Squish: ja jo kameran är jag med intresserad av, dock så känns den så jäkla stor. Kan vara så att man vänjer sig med antar jag

Frågan är om fickorna vänjer sig.

Personligen handlar jag bara cargopants så jag slipper ha mobilen i handen hela tiden.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har haft en iPhone 6 sedan två år tillbaka, köpte för ~6mån en 6s Plus i hoppet om att "gå över till den större serien" aka. "Phablets".

... Den blev iaf för stor för vardagligt arbete och kändes otymplig i fickor och dylikt.

Gick tillbaka till min 6'a efter c:a 2-3 veckor då jag hade provat storleken, men fann att den inte passade mig.

Så det är en smaksak över storlek än något annat.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Frågan är om fickorna vänjer sig.

Personligen handlar jag bara cargopants så jag slipper ha mobilen i handen hela tiden.

Skrivet av andreas_dock:

och kändes otymplig i fickor och dylikt.

Hur små är ni?
Jag har inga problem med en 6S+ i vanliga jeans, och då har jag ett bookbook-skal på den dessutom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."