Har du root/jailbreak? Säg hejdå till Pokémon GO!!

Permalänk
Medlem

Har du root/jailbreak? Säg hejdå till Pokémon GO!!

http://phandroid.com/2016/09/10/pokemon-go-0370-update-buddy-...

"In an effort to crack down on the amount of bots, scrapers, and cheating their way through the game, Niantic is also making the controversial move to prevent rooted or jailbroken users from playing the game. It’s unfortunate for those with rooted devices playing the game legit, but since this is how GPS spoofers are cheating — and ruining the game for others — it was a logical move."

http://www.xda-developers.com/latest-update-to-pokemon-go-blo...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Det är bra och borde införas på alla spel även om en del andra enheter kanske kan bli drabbade så vore det skönt med spel som har mindre med fuskare

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Finns en app till Android som hete RootCloak. T.ex gör den att Snapchat fungerar när jag har Root och Xposed installerat, vilket den annars inte skulle göra. Så den fungerar nog på Pokemon Go också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Det är bra och borde införas på alla spel även om en del andra enheter kanske kan bli drabbade så vore det skönt med spel som har mindre med fuskare

då borde alla datorer som kör windows bannlysas från att köra spel också. speciellt csgo. alla cheats jag sett har gjorts till windows datorer.
säger inte att alla använder cheats, men dom kan göra. det är samma logik som att banna alla som har rootad telefon.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

då borde alla datorer som kör windows bannlysas från att köra spel också. speciellt csgo. alla cheats jag sett har gjorts till windows datorer.
säger inte att alla använder cheats, men dom kan göra. det är samma logik som att banna alla som har rootad telefon.

Du är troligtvis rätt ensam om den logiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Du är troligtvis rätt ensam om den logiken...

är jag säkerligen. men förstår inte varför root=cheater, det ger möjligheten. men är inte ett bevis att man är en. jag har en rootad telefon och har aldrig fuskat i en app

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

då borde alla datorer som kör windows bannlysas från att köra spel också. speciellt csgo. alla cheats jag sett har gjorts till windows datorer.
säger inte att alla använder cheats, men dom kan göra. det är samma logik som att banna alla som har rootad telefon.

Fast då borde det väl mer vara att dem med pirat-kopia av Windows borde stängas av, och inte samtliga med Windows? För då borde ju samtliga med t.ex. Android/iOS stängas av av Niantic?

Det är omöjligt att förutspå vem som tänker fuska, men om nu denne MÅSTE använda sig av en rootad/jailbreakad telefon så är det väl rätt uppenbart att de gör vad som krävs för att få bort fuskarna? Sen att det drabbar andra är givetvis tråkigt, men du har ju ett val att inte roota din telefon

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Finns en app till Android som hete RootCloak. T.ex gör den att Snapchat fungerar när jag har Root och Xposed installerat, vilket den annars inte skulle göra. Så den fungerar nog på Pokemon Go också.

Nope.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

"You can hack the game without root access anyway, they just failed to understand that none of the hacks require root. They essentially blocked regular people out of the game, not hackers."

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

då borde alla datorer som kör windows bannlysas från att köra spel också. speciellt csgo. alla cheats jag sett har gjorts till windows datorer.
säger inte att alla använder cheats, men dom kan göra. det är samma logik som att banna alla som har rootad telefon.

Då kan man även banlysa dom med linux och osx när man kan fuska med dom med och skillnaden med root är att många går runt mjukvarans lås för att fuska och ändra filer vilket inte görs i traditionella operativsystem där man går runt spelens skydd som t.e.x punkbuster sen går lös med cheat engine eller går in och ändrar filer manuellt som med borde ge ip ban och förverkad cdkey eller utan chans att återaktivera den så är inte samma logik och jag skiter i pockymon go då mitt intresse varade ca 15 min men fuskandet har ballat ur och drastiska metoder måste tas för att det ska gå att spela på samma vilkor och är inte så kul när nån köpt ett spel för en femhundring som är helt trasigt och sönder haxxat så behövs styras upp på alla plattformar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Då kan man även banlysa dom med linux och osx när man kan fuska med dom med och skillnaden med root är att många går runt mjukvarans lås för att fuska och ändra filer vilket inte görs i traditionella operativsystem där man går runt spelens skydd som t.e.x punkbuster sen går lös med cheat engine eller går in och ändrar filer manuellt som med borde ge ip ban och förverkad cdkey eller utan chans att återaktivera den så är inte samma logik och jag skiter i pockymon go då mitt intresse varade ca 15 min men fuskandet har ballat ur och drastiska metoder måste tas för att det ska gå att spela på samma vilkor och är inte så kul när nån köpt ett spel för en femhundring som är helt trasigt och sönder haxxat så behövs styras upp på alla plattformar

just nu sitter du ju dock och stärker på min poäng.
du sa i din orginalpost att alla spel borde banna telefoner med root/jailbreak. inte bara pokemon go.
du säger "är inte så kul när nån köpt ett spel för en femhundring som är helt trasigt och sönder haxxat så behövs styras upp på alla plattformar" pokemon go är gratis och upp till var och en om man vill spendera pengar på spelet. betalar gör man för datorspel, och om spelet är sönderhaxxat så påverkas dom legita spelarna. säkerligen 99999/100000 fusk till spel är till windows datorer.
så om root=cheater, då är windows=cheater.
eller så implementerar niantic ett anticheat system likt vac eller punkbuster. då hade root varit något man kunnat ha. dom löser inte problemet i sig utan kollektivt bannar alla som kanske kan fuska

Skrivet av Pamudas:

Fast då borde det väl mer vara att dem med pirat-kopia av Windows borde stängas av, och inte samtliga med Windows? För då borde ju samtliga med t.ex. Android/iOS stängas av av Niantic?

Det är omöjligt att förutspå vem som tänker fuska, men om nu denne MÅSTE använda sig av en rootad/jailbreakad telefon så är det väl rätt uppenbart att de gör vad som krävs för att få bort fuskarna? Sen att det drabbar andra är givetvis tråkigt, men du har ju ett val att inte roota din telefon

inte för att piratkopierad windows ger någon fördel jämte en legal version av windows. båda kan exekvera fusk. kräver ett fusk root så kan inte normala användare av android/ios exekvera fusket

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christley:

just nu sitter du ju dock och stärker på min poäng.
du sa i din orginalpost att alla spel borde banna telefoner med root/jailbreak. inte bara pokemon go.
du säger "är inte så kul när nån köpt ett spel för en femhundring som är helt trasigt och sönder haxxat så behövs styras upp på alla plattformar" pokemon go är gratis och upp till var och en om man vill spendera pengar på spelet. betalar gör man för datorspel, och om spelet är sönderhaxxat så påverkas dom legita spelarna. säkerligen 99999/100000 fusk till spel är till windows datorer.
så om root=cheater, då är windows=cheater.
eller så implementerar niantic ett anticheat system likt vac eller punkbuster. då hade root varit något man kunnat ha. dom löser inte problemet i sig utan kollektivt bannar alla som kanske kan fuska

inte för att piratkopierad windows ger någon fördel jämte en legal version av windows. båda kan exekvera fusk. kräver ett fusk root så kan inte normala användare av android/ios exekvera fusket

Absolut är det mest fusk till windows på samma sätt det är mer virus till windows men att banna alla windows användere är stor skillnad mot dom med rootad telefon och alla kör inte rootat och har kringått så man har kontroll över systemet men skulle bli stor skillnad på mängden med fusk för android om rootat vart bannat för spel men tror flera tjänar på det då åtkomst till filerna blir besvärligare och gör det svårare med fusk även om det skulle existera och håller med att det skulle behövas programvara som skyddar men även den går att kringgå men vore med besvärligare utan root ....jag är inte för låsta system och gillar linux så är ironiskt att jag försvara det men när så fruktansvärt många använder android är det flera som vinner på en ban då många spelar legit även på gratis spel med android

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

inte för att piratkopierad windows ger någon fördel jämte en legal version av windows. båda kan exekvera fusk. kräver ett fusk root så kan inte normala användare av android/ios exekvera fusket

Nej, men det är inte heller rätt att säga att alla windows användare borde bli avstängd när det handlar om "rootade" telefoner, och inte "android/iOS" telefoner.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att köra utan Root på Android. Däremot så kan jag vara utan PokéMon Go.

Root använder jag för att kunna göra fullständig backup av telefonen (Titanium Backup), använda AdBlock samt Xposed Moduler. Tror det är väldigt få som använder Root för att just fuska. Då är det ofta lättare att tanka hem en modifierad version av exempelvis PokéMon Go.

Tvivlar dock inte på att det kommer att gå att köra PokéMon Go på en rootad telefon även i framtiden. Brukar alltid komma Xposed moduler för att kringgå säkerheten.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det med root

Magisk v6

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Är detta något nytt? Man har inte kunnat spela med jailbreak sedan release.
Men, det har funnits tweaks för att lösa det... sedan release.

https://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/4s6rx7/discussion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Finns en app till Android som hete RootCloak. T.ex gör den att Snapchat fungerar när jag har Root och Xposed installerat, vilket den annars inte skulle göra. Så den fungerar nog på Pokemon Go också.

Mitt rootcloak fungerade inte alls på Snapchat, fick avinstallera hela xposed för att få snapchat att fungera igen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Medlem

För Android funkar det nu med ROOT och med XPOSED

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS:

Googla "hide root" "hide su" eller "cloak su".
Precis som vanligt kan du kuta runt i USA om du känner för det, parkerna där är insane

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd: Det funkar inte med 0.37 uppdateringen.

Samt att så kul är det inte att jag tänker fuska o råka bli bannad
Blir en bannad nu så är det inte ens konto, det är telefonen. Så mindre kul.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Gött då jag mer fritid när jag får tummen och baken och rotar min nya telefon och blir av med pokemon Go.. Det finns väldigt många orsaker att rota sin telefon. För min egen del får jag ej ethernet adapterar (trådbunden nätverkskabel) att fungera till min mobil och då är man ju tvungen att åtgärda detta själv.

Nå jag tycker det är bra att de tar bort fuskare, men jag anser detta är fel sätt att gå. Nå som några skrev i tråden så finns det root som fungerar just nu, min tanke är att vad händer om de ej fungerar imorgon, kan man då bli bannad?

Permalänk
Medlem

@anon159643: Bannad om vad inte fungerar?

Menar du root så nej, du blir inte bannad för att du har root som spelet kan upptäcka. Det bara slutar att fungera.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

@Johan86c: Bannad om vad inte fungerar?

Menar du root så nej, du blir inte bannad för att du har root som spelet kan upptäcka. Det bara slutar att fungera.

Det verkar rimligt.. Och jag ska nog testa och rota när jag får tid.
Annars det stora problemet med spelet nu är att något mer måste komma, men de gör det nog garanterat.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Använd root som jag har länkat till.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Pokemon Go 0.37.0 FUNKAR INTE MED ROOT! Inte i nuläget iallafall. Magisk Manager togglar mellan root på/av. Så när man vill spela pokemon go så stänger man av root för kunna spela och på igen när inte spelar.
Dessutom funkar Magisk metoden inte med Samsung telefoner. Sen funkar Magisk bara på telefoner med unlocked bootloader.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@hakd: Det funkar inte med 0.37 uppdateringen.

Samt att så kul är det inte att jag tänker fuska o råka bli bannad
Blir en bannad nu så är det inte ens konto, det är telefonen. Så mindre kul.

Det är inte släppt då menar du ? fungerar ju galant.. Vi gled runt i new york jag och donnan innan idag.
Rootade och cloakad SU access på mobilerna (Android 7.0), appen kan inte kolla om det finns SU (super user, aka root) tillgång.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Pokemon Go 0.37.0 FUNKAR INTE MED ROOT! Inte i nuläget iallafall. Magisk Manager togglar mellan root på/av. Så när man vill spela pokemon go så stänger man av root för kunna spela och på igen när inte spelar.
Dessutom funkar Magisk metoden inte med Samsung telefoner. Sen funkar Magisk bara på telefoner med unlocked bootloader.

Ja och nej.

1. Ja du stänger av det tillfälligt.
2. Min telefon är en Samsung Note 3 och det fungerar.
3. Skaffa unlocked bootloader då. Kan du roota kan du det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Det är inte släppt då menar du ? fungerar ju galant.. Vi gled runt i new york jag och donnan innan idag.
Rootade och cloakad SU access på mobilerna (Android 7.0), appen kan inte kolla om det finns SU (super user, aka root) tillgång.

Upp till 0.35 så bryr sig spelet inte om du har root.
0.37 finns att ladda ned som apk. Där funkar inte dina metoder. Vad jag har läst iaf och inte för mig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.