Förstörda bilder pga krashad disk

Permalänk
Medlem

Förstörda bilder pga krashad disk

Finns det något man kan göra åt en bild som blivit helt kass efter en recover?

Bildexempel

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Hedersmedlem

Har du redan kört en recover? I så fall har väl så mycket som möjligt av bilden redan återskapats och jag skulle personligen tro att det är kört.

Permalänk
Medlem

Det va de jag inte ville höra ..

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Hedersmedlem

Ledsen men om recoverprogrammet inte hittar datan är det förmodligen för att resten av den redan har blivit överskriven och i så fall är den förlorad. Du ger inte mycket info om vad som har hänt? Vadå kraschat? Hur? När? har du använt disken efter det?

Permalänk
Rekordmedlem

Om du har gjort "rätt" och inte skrivit på originaldisken går det att prova andra metoder, att lämna in den till ett recoveryföretag är bäst men dyrast men det går att prova olika recoveryprogram också eftersom de ger lite olika resultat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Andreaz1:

Ska försöka så gott jag kan.

Det har hänt två gånger nu på några år, och varför jag inte gjorde en kopia på disken och kastade den så långt jag orka förstagången, har jag inte svar på..

Till exempel så säger vi att allt är som det ska. Sen plötsligt märker man att diskarna är helt rena. Typ som en ny disk .. Nothing more nothing less.. Det går att skriva på den å allt.

Sen när man gör en scan så hittar man allt via Active Partition Recovery 15 .

Första gången va det inga problem att få över det mesta. Men nu blev det fel på 70% av alla bilder .

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi