Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Totalt kommer de bli 12 chassi fläktar, och 2 på cpu kylaren. Plus nättagget då

8st av dessa kommer styras via pwm på grafikkortet, dvs dom kommer stanna helt vid idle. Resterande får styras via cpun Så är min tanke iaf. Ska göra en tråd, om min tanke kommer fungera tänkte jag. Vet inte om pwmerna på grafikkortet klarar mitt syfte, men ska ta reda på detta. Tanken är god iallafall, tror jag =D

De är lugnt, har ju semester så =D

Häftigt!

Skall bli intressant och se om det går bra.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekke:

@MarkSix: Nej jag försökte reklamera direkt hos postombudet, jag såg ju så fort jag fick paketet i händerna att det inte var juste. Men eftersom de hunnit "checka ut" paketet så sa de att jag måste kontakta kundtjänst, som i sin tur hänvisade mig till att kontakta webhallen. Dryg väntan som blev ännu drygare.

Det låter underligt. Posten ska ju hantera reklamationer av varor som skadadats eller stulits under transport. Jag tror du kommer få problem med webhallen med detta.

Permalänk
Medlem

prata precis med inet, jag beställde mitt asus strix oc 12 juni... jag låg på plats 73 i kön av iaf 200+ ... evigt jävla väntande

Permalänk
Medlem

Fick hem mina 1080 ftw igår. Prövade några spel bland annat Battlefront, Doom (som inte stödjer SLI i vulkan tydligen)… GTA V som av någon anledning inte körs i full fart (cpu 30% och korten 35-40% vardera). Det märktes att det fanns gott med mos över, i Battlefront körde jag 200% resolution scale (3440x1440x2) och där kom jag upp i 90 fps som högst, 70 som lägst men hade under en spelsession på 15 minuter ett medel på 82fps. Hade liknande siffror i GTA och doom låg 90+.

Summa sumarum - Grymt flås i korten men finns fortfarande mycket prestanda att hämta ur dessa bestar. Nu återstår bara att se hur bolagen väljer att optimera spelen för att kunna belasta dessa till fullo.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flurken:

Frågade deras kundtjänst. De har inte fått några svar från EVGA, trots att de frågat upprepade gånger. Avbeställde och beställde ett strix från webbhallen som fanns i lager.

Deras kundtjänst kunde inte säga något bättre till mig heller så jag tänkte jag får fråga själv, jag fick svar på 2 minuter när jag frågade personen som fördelar utskicken per återförsäljare i norden för EVGA. Så jag undrar hur NetOnNet ställer sina frågor. Detta är en del av det svaret jag fick 15/7.

Citat:

NetonNet are on my allocation sheet for next week on the GTX 1080 FTW.
They should receive this stock next Friday 22nd July.
Please give them a day or too lee way though so likely Monday/Tuesday 25th/26th July.

Fick igår mitt leveransbesked ifrån NetOnNet att mitt 1080 FTW är påväg, så det var inte så illa gissat av EVGA, lite tull förseningar får man räkna med. För någon vecka sedan var det endast 14 förhandsbokningar på FTW kortet på NoN, så undra hur många kort dom fick totalt ifrån EVGA.

Idag är mitt 1080 FTW-kort äntligen installerat. Beställde FTW-kortet i början av juni för 3790kr då de ej hade några R9 390 på lager när mitt gick sönder i maj, så jag klagade inte.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Skrivet av jojje123:

prata precis med inet, jag beställde mitt asus strix oc 12 juni... jag låg på plats 73 i kön av iaf 200+ [...]

Tråkigt att höra. Eftersom Komplett är ett av få företag som öppet redovisar uppskattade leveransdatum kan nämnas att man återigen räknar med att få in "100+" Asus 1080 Strix OC-kort vid nästa leveranstillfälle, som dessvärre dock nu sägs vara först 11 augusti. Förhoppningsvis får övriga svenska återförsäljare - därbland Inet och Cdon - motsvarande tilldelning senast samma datum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Häftigt!

Skall bli intressant och se om det går bra.

Gick inget bra. Pwm styrningen från grafikkortet gick inte styra fläkthubb med verka de som. Alla fläktarna i hubben gick 100%. Koppla jag hubben till pwm på moderkortet så funka dom som tänkt, så får väl köra såhär :/

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Mitt FTW kom äntligen idag. Tog några bilder som jämförelse.

Gigabyte GTX 680OC, Palit 1080 GameRock, EVGA 1080 FTW

Gigabyte GTX 680OC, Palit 1080 GameRock, EVGA 1080 FTW

Palit 1080 GameRock, EVGA 1080 FTW

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Igår och i förmiddags hade komplett ett Demo-ex av MSI GTX 1080 Gaming X, och idag hade Webhallen i Solna helt plötsligt ett exemplar (jag körde dit och knep den ) Bara att höka över webbsidorna några gånger per dag, så dyker saker tydligen upp!

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått sitt 1080 kort?

Permalänk
Medlem

Nej (bor i Finland). Har en beställning på ett MSI 1080 Gaming X på Jimms sedan den 10.7 men ännu har inga nya kort kommit in dit. Verkkokauppa har dock tydligen fått en par leveranser under tiden. Dock är kön där betydligt längre. Dustin.fi hade ett i går men orkade inte avbeställa det jag väntar på då jag förväntade mig att Jimms skulle få in kort igår eller idag. Men ingenting trots att de just fått in en hög MSI 1070 Gaming X.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@Porraz:

Grattis till dig

Kommer du ihåg vad det stod för förväntat leveransdatum på din order på komplett?

Tack!
Har ju skjutits fram hela tiden, så sist stog det väl 11 augusti om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av toptre:

Lånar tråden lite.

Är det någon som har upplevt något coil whine?

Har lite coil whine på mitt icke OC strix ngt man knappt hör när chassit är stängt.
Men det försvinner helt när man låser till 60 fps i CSGO.

Vet inte riktigt hur det ska vara, har inte haft stationär på ett bra tag.

Ett kort för sånna pengar vill man helst ha felfritt

Vem fasen låser till 60 fps i cs? Så nära 300 som möjligt är de optimalaste.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Tack för ditt svar.

Ska gå och se i t.ex GPU-Z eller de flesta olika överklockningsprogram, t.ex Asus egna - GPU Tweak II. Vissa kallar det "load %" och andra "usage %".

Anledningen till att jag frågar är för min 8G landar på 72-73C när jag spelar Witcher 3 i 1440p. Har dessutom en 140mm fläkt som står och blåser luft rätt på den.

Har nu haft kortet under lite längre tid, och mitt går absolut aldrig över 61c i spelande. 2088mhz ligger kortet stabilt på, och fläkten går inte högre än 40%

Va endast i 3dmark när jag testade där kortet kom upp på 70c, och de är första och enda gången.

Hur har du med kylningen i chassit? Lufflödet? Varmt i rummet?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Har nu haft kortet under lite längre tid, och mitt går absolut aldrig över 61c i spelande. 2088mhz ligger kortet stabilt på, och fläkten går inte högre än 40%

Va endast i 3dmark när jag testade där kortet kom upp på 70c, och de är första och enda gången.

Hur har du med kylningen i chassit? Lufflödet? Varmt i rummet?

F*n vad skumt ..

Har ganska bra kylning och luftflöde. Har ett 400C med bra kabeldragning så ingenting som förhindrar luftflödet. Nyligen installerat en 140mm fläkt som styrs av kortet och som blåser direkt på det.

Har väl varit rätt så varmt i rummet på sistone ja - men igår kan det inte varit med än 25C och då låg kortet uppe i 75C när jag spelade Witcher 3. :/

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Verkar som att verkkokauppa.com får in msi gaming om ca fyra dagar. Däremot har de Strix inne just nu (inte oc versionen).

Är det någon som vet, är det värt att köpa OC-versionen av Strix eller är det i praktiken samma kort som A8G versionen? Har ett förbokat OC-kort men undrar om jag bara borde beställa A8G istället då det finns i lager.

Permalänk
Medlem

Beställde ett msi 1080 gaming x från komplett den 5 Juli och har fortf inte fått min, ni som pratar om kö plats är det något nr som dom ger er via mail lr står det på era ordrar? Undrar om dom fått in någon leverans sen jag beställde men dom har flyttat fram datumet några dagar i taget i över en månad, smart taktik för att folk inte ska avbeställa och beställa utomlands som jag självklart hade gjort om jag visste att det skulle dröja så här länge. Dom är den enda butiken som kör med den här falska marknadsföringen. Sista gången man beställde något på komplett iaf.

Permalänk
Medlem

Beställde en palit 1080 super jetstream från proshop.
Skulle ha kommit in idag enligt orderbekräftelse.
Nu efter lunch uppdaterade de med att det istället kommer in under nästa vecka... hap... ingen uppdatering eller nån info alls via mail fick man.

Permalänk
Skrivet av lyN:

Beställde ett msi 1080 gaming x från komplett den 5 Juli och har fortf inte fått min, ni som pratar om kö plats är det något nr som dom ger er via mail lr står det på era ordrar? Undrar om dom fått in någon leverans sen jag beställde men dom har flyttat fram datumet några dagar i taget i över en månad, smart taktik för att folk inte ska avbeställa och beställa utomlands som jag självklart hade gjort om jag visste att det skulle dröja så här länge. Dom är den enda butiken som kör med den här falska marknadsföringen. Sista gången man beställde något på komplett iaf.

Fick känslan av att det är ganska god tillgång på just MSI GTX 1080 Gaming X, jag tröttnade på att vänta på mitt ASUS Strix OC och knallade in på Webhallen och köpte ett MSI Gaming X som de hade på hyllan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZniiK:

@fantomsmurfen: Verkar som att verkkokauppa.com får in msi gaming om ca fyra dagar. Däremot har de Strix inne just nu (inte oc versionen).

Är det någon som vet, är det värt att köpa OC-versionen av Strix eller är det i praktiken samma kort som A8G versionen? Har ett förbokat OC-kort men undrar om jag bara borde beställa A8G istället då det finns i lager.

Tror inte du märker skillnad på ett OC och ett A8G in game, eller något annat 1080 för den delen heller.

Permalänk
Medlem

@Samlooh:

Kan ju ha tur och ha fått ett guldexemplar

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

inet har på lager några msi gaming och gigabyte 1080 kort på lager ej bokade. dock en OC versioner

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Alinas leverans av 1080 Asus strix OC är uppskjutet till mitten av Augusti enlight deras levertantör.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

@Butatista: Vissa har bra tur :D. Har tyvärr ingen butik i närheten av mig så får väl vänta i över en månad enbart för att komplett är ett oseriöst skitföretag.

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt av proshop, har ni fått något mer mail när leveransen har skickats eller har ni bara fått beställningsbekräftelse? Har fått "Förväntad leverans mellan den 01-08-2016 & 02-08-2016"

Min fråga är då, kommer min leverans då eller skickas det då?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

@xze-:

Förväntad leverans är när du får varan. Du kommer få ett mejl till när dom skickar varan.

Permalänk
Medlem

@lyN:

Får hoppas på att komplett får in sin förväntade leverans idag av msi gaming x.

Permalänk
Medlem

Börjar själv bli lite trött på att Webhallens leverans datum skjuts upp hela tiden, har suttit sen slutet av Maj på en beställning, fortfarande inget och det har gått från 25:e Juli till 8:e Augusti just nu :'(

9:e Augusti nu

Visa signatur

Asus Strix GTX1080 OC |
Intel Core i7 7700K 4.5GHz |
Noctua NH-D15 |
Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz | Asus Strix Z270F Gaming | 2x Samsung 850 EVO 500GB SSD | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 | Asus ROG Swift PG278QR 27" 165Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

@frippe86: Kommer troligtvis inte hända då det hade stått att datumet är bekräftat för några dagar sen. Jag misstänker grovt att komplett hittar på sina datumet för detta kortet då inga andra butiker i hela sverige har haft preliminära datum på just det kortet och om datumen verkligen kommer från leverantörer så har komplett med andra ord exklusiv information vilket verkligen verkar troligt host host. Näh det kan bli en lång väntan.

Permalänk
Medlem

@lyN:

Kan ju hoppas att du har fel:)

Hoppas det innerligt.