Permalänk

WhiteFox ISO

Hej,

Är det någon mer här som köpt ett WhiteFox[*] med ISO-layout från Massdrop? Jag fick hem mitt för ett par dagar sedan, men jag har ännu inte lyckats få ordning på firmware och t.ex. * och <> . Är det någon annan här som kan dela med sig av hur de gjorde?

[*]
https://www.massdrop.com/buy/the-whitefox-keyboard
https://deskthority.net/workshop-f7/the-long-journey-of-the-w...
http://cdn.matt3o.com/uploads/2016/01/whitefox-all-layouts.jp...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Permalänk

Sorry, glömde uppdatera tråden. Jag har löst problemet.

Felion: självklart. Det är den som strular. Den gillar inte ISO-layoten, men jag fick hjälp med att arbeta mig runt problemet.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

@Kent-Mustafa: Har du lust att, om någon annan skulle springa på samma problem, skriva här hur du löste det?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@kent-mustafa Lyckades du få ordning på ' tangenten bredvid enter? Hittar inte rätt i configuratorn. Frustration.

Permalänk
Inaktiv

@Gray:
Work-arounden är att sätta tangentbordet i 6KRO: "6/N-KRO" (Ligger under "special"), så assigna 6/N-KRO, flasha om Whitefoxen, tryck på tangenten som du assignade till 6/N-KRO och *'tada'*

(och ISO-tangenten till vänster om enter heter "ISO#" (under "International")

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Gray:
Work-arounden är att sätta tangentbordet i 6KRO: "6/N-KRO" (Ligger under "special"), så assigna 6/N-KRO, flasha om Whitefoxen, tryck på tangenten som du assignade till 6/N-KRO och *'tada'*

(och ISO-tangenten till vänster om enter heter "ISO#" (under "International")

Tackar! Hade precis hittat lösningen i deras forum. Lite märkligt att koden är så svag att 6-kro krävs för att inte balla ur. Inte för att jag märker någon skillnad mellan de olika lägena men rent principiellt.

Permalänk
Inaktiv

Note-to-self: Ska testa i helgen om det kan funka i NKRO att assigna "tangenten ovanför ANSI-enter" dvs" \" till vår ISO-tangent istället för "ISO#". (det är ju den som blir '* om man kör OS-SE på en ANSI-bräda...väl?)

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon257891:

Note-to-self: Ska testa i helgen om det kan funka i NKRO att assigna "tangenten ovanför ANSI-enter" dvs" \" till vår ISO-tangent istället för "ISO#". (det är ju den som blir '* om man kör OS-SE på en ANSI-bräda...väl?)

Stämmer bra att |\ tangenten ovanför enter blir '* när man har språket inställt på Svenska.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon257891:

Note-to-self: Ska testa i helgen om det kan funka i NKRO att assigna "tangenten ovanför ANSI-enter" dvs" \" till vår ISO-tangent istället för "ISO#". (det är ju den som blir '* om man kör OS-SE på en ANSI-bräda...väl?)

Jupp, fungerar även i NKRO med "tangenten ovanför ANSI-enter" istf "ISO#" (plus att man slipper ställa in 6KRO varje gång man pluggar ur/i brädan).

Var lite fippligt att få in den (\) i on-line configuratorn: fick ta fram en ANSI-bräda och ställa om språk till US för att on-line-configuratorn skulle vilja välja "\".

Går kanske att göra med virituellt tangentbord om man inte har någon ANSI-bräda hemma... men vem har inte det

Permalänk
Medlem

Herrejösses, jag är nästan bitter att jag missade denna drop. Får hoppas att den kommer tillbaka.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

@superapan: Det lär inte vara långt kvar till nästa whitefox. Jag har för mig ha läst matt3o skriva att nästa kommer under feb/mars.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vad var det för pris på förra droppen? Är lite sugen själv också.

Permalänk
Medlem

Barebones gick på $150 med frakt, $135 utan

Permalänk
Medlem

Någon som provat med holtites på Whitefox PCBn? Funderar på att experimentera med det jag har och köpa ett nytt i nästa drop som backup