Microsoft ger sig in i Marijuana-branschen

Permalänk
Rekordmedlem

Microsoft ger sig in i Marijuana-branschen

MS börjar nu i Marijuana branschen, sjunker de inte allt djupare i träsket när de släpper nya mjukvaror nu för tiden ?
“We do think there will be significant growth,” said Kimberly Nelson, the executive director of state and local government solutions at Microsoft.
“This is an entirely new field for us”
http://www.nytimes.com/2016/06/17/business/dealbook/microsoft...
Vad ska man tro om MS framtid, blir de ännu värre än de blivit med Win 8-10 och kommer vi att få svårt flummig mjukvara nu ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad är din ställning till Cannabis?

Permalänk
Medlem

Låter bra tycker jag! Är viktigt att visa att denna bransch är legitim, Microsoft är väl bara med i framtida trender - gäller att få in fötterna snabbt om de vill ha en del av kakan.
Undra när våra politiker ska börja diskutera möjlig avkriminalisering/legalisering, bra jävla pundade hela packet att det tycker en synd ska vara kriminellt.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

MS börjar nu i Marijuana branschen, sjunker de inte allt djupare i träsket när de släpper nya mjukvaror nu för tiden ?
“We do think there will be significant growth,” said Kimberly Nelson, the executive director of state and local government solutions at Microsoft.
“This is an entirely new field for us”
http://www.nytimes.com/2016/06/17/business/dealbook/microsoft...
Vad ska man tro om MS framtid, blir de ännu värre än de blivit med Win 8-10 och kommer vi att få svårt flummig mjukvara nu ?

Är väl som vanligt med storbolag som vill ha med fingrarna överallt och bestämma vad Svensson skall göra.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Låter bra tycker jag! Är viktigt att visa att denna bransch är legitim, Microsoft är väl bara med i framtida trender - gäller att få in fötterna snabbt om de vill ha en del av kakan.
Undra när våra politiker ska börja diskutera möjlig avkriminalisering/legalisering, bra jävla pundade hela packet att det tycker en synd ska vara kriminellt.

Vi får väl vänta åtminstone 30-40 år åtminstone känns det som. Om man inte ens kan diskutera på ett ansvarsfullt sätt om bl.a invandring, hur ska vi kunna diskutera avkriminalisering av droger?

Det finns extrema problem i sveriges rättsystem. Att våldta en 13-åring ger samhällstjänst, men att inneha marijuana blir fängelse och förstör sina jobbmöjligheter 5 eller 10 år fram i tiden.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hahaha! Om de levererar ett par joints med varje win10 uppgradering kanske folk slutar böla så jäkla mycket!

Hoppas ni kan ta skämtet. Trevlig helg!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Vi får väl vänta åtminstone 30-40 år åtminstone känns det som. Om man inte ens kan diskutera på ett ansvarsfullt sätt om bl.a invandring, hur ska vi kunna diskutera avkriminalisering av droger?

Det finns extrema problem i sveriges rättsystem. Att våldta en 13-åring ger samhällstjänst, men att inneha marijuana blir fängelse och förstör sina jobbmöjligheter 5 eller 10 år fram i tiden.

Har samma känsla jag, finns viktigare saker på agendan än droganvändning, även om det är en viktig sak att diskutera. Det är hemskt att en person som mår dåligt och då tar till droger för att må bättre inte får hjälp av samhället utan klassas på samma sätt som en brottsling, det blir inte lättare att må bättre efter en prick i registret! Sen finns det ju en skillnad på intag för rekreation, medicin eller att man har ett drogproblem.

Det enda vi gör här i världen är att knarka, knarka lite musik på väg till jobbet för att höja humöret, knarka onyttig mat eller sex, allt handlar bara om att vi vill ta till oss det som gör oss lyckliga och skygga det vi inte mår bra av.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)