Permalänk
Skrivet av HazZarD:

gamla fuskkoder till doom som alla pc spelare borde känna till

Borde man........?
Spelare lr fuskare är ju frågan

Tjing

Permalänk
Medlem

Grymt att de lyckas fixa den klassiska doom-känslan! Känns riktigt gött att springa snabbt och skjuta demoner i ansiktet.

Permalänk
Medlem

Vilken svårighetsgrad ska man spela på? Körde precis igenom demot på Nightmare och dog några gånger men det var ju absolut inte omöjligt.

Tänkte mer hur det blir när man möter svårare fiender. Kommer man få panik på att nightmare är för svårt då?

Jag spelar aldrig om spel utan väljer jag en svårighetsgrad så ska det fan spelas igenom med.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv

Hej alla!

Ursäkta en korkad fråga men jag har köpt en skärm där man får doom 4 på köpet. Man har skickat en spelkod till min email. Men var hämtar man hem spelet??

/ P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon135729:

Hej alla!

Ursäkta en korkad fråga men jag har köpt en skärm där man får doom 4 på köpet. Man har skickat en spelkod till min email. Men var hämtar man hem spelet??

/ P

Om där inte står vilken distributör det är så prova med Steam.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Fungerar spelet multiplayer idag för någon igår/idag? Jag har nu suttit i deras lobby i doom och väntat på spelare i 15minuter, börjar smått undra om jag har nått lokalt fel istället som blockar doom

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Börja blir lite besviken. har precis köpt spelet men kan inte få det o funka. om jag starta spelet normalt från steam så hänger det sig i intron. så har gjord så att den skippa det så kommer jag i alla fall in i spelet. men när jag sen vill börja spela så hänger det sig bara.
dvs altså att bilden på skärmen är fryst samt ljudet verka loopa. oftast kan jag bara gå över till andra skärmen, öppna aktivitätshanteraren och avsluta doom så men ibland gå det inte längre att se muspekaren fast jag se på andra skärmen att resten av datorn fortfarande funka och är tvungen att göra en hard reset för att få dator att funka igen.
nån som kan hjälpa mig?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Börja blir lite besviken. har precis köpt spelet men kan inte få det o funka. om jag starta spelet normalt från steam så hänger det sig i intron. så har gjord så att den skippa det så kommer jag i alla fall in i spelet. men när jag sen vill börja spela så hänger det sig bara.
dvs altså att bilden på skärmen är fryst samt ljudet verka loopa. oftast kan jag bara gå över till andra skärmen, öppna aktivitätshanteraren och avsluta doom så men ibland gå det inte längre att se muspekaren fast jag se på andra skärmen att resten av datorn fortfarande funka och är tvungen att göra en hard reset för att få dator att funka igen.
nån som kan hjälpa mig?

Trodde det var fixat, men ska vara någon bugg med vissa grafikkort. Starta spelet och låt det stå, efter några minuter eller så ska spelet fungera som vanligt och det händer endast en gång.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Börja blir lite besviken. har precis köpt spelet men kan inte få det o funka. om jag starta spelet normalt från steam så hänger det sig i intron. så har gjord så att den skippa det så kommer jag i alla fall in i spelet. men när jag sen vill börja spela så hänger det sig bara.
dvs altså att bilden på skärmen är fryst samt ljudet verka loopa. oftast kan jag bara gå över till andra skärmen, öppna aktivitätshanteraren och avsluta doom så men ibland gå det inte längre att se muspekaren fast jag se på andra skärmen att resten av datorn fortfarande funka och är tvungen att göra en hard reset för att få dator att funka igen.
nån som kan hjälpa mig?

testa andra drivrutiner till grafikkortet, hade själv ett problem att fick låg fps i menyn typ 5 eller nåt och gick knappt att flytta musen i menyn och nya drivrutiner löste det.

Permalänk

Någon annan som blir illamående av DOOM? Har aldrig varit med om detta förut och har spelat FPS spel på PC i typ 15 år men jag blir illamående av det här spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Någon annan som blir illamående av DOOM? Har aldrig varit med om detta förut och har spelat FPS spel på PC i typ 15 år men jag blir illamående av det här spelet.

Samma här och jag vet inte riktigt vad det beror på, det kanske är allt skuttande och hoppande? Jag spelar själv en del FPS men har aldrig varit med om något liknande. Spelet verkar roligt och jag skulle gärna köpa det men det känns som bortkastade pengar när man inte kan spela mer än 15-20 minuter i stöten...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Justera om FOV eller låt bli "finisher moves", ja brukar bli lätt åksjuk i spel när man plötsligt tappar karaktärskontroll ala quicktime event men har inte märkt av DOOM och då sitter jag ändå rätt nära en 27.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Ni är klenisar om ni mår illa av ett fps hehe

Permalänk
Medlem

Finns åksjuke tabletter

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Guru3D har testat lite, störst förbättringar för AMDs-kortet vad det verkar: http://www.guru3d.com/news-story/new-patch-brings-vulkan-supp...

Blir ett test även här under kvällen om jag får tid.

Permalänk
Medlem

Saxat från steam:s FAQ :

Does DOOM support asynchronous compute when running on the Vulkan API?

Asynchronous compute is a feature that provides additional performance gains on top of the baseline id Tech 6 Vulkan feature set.

Currently asynchronous compute is only supported on AMD GPUs and requires DOOM Vulkan supported drivers to run. We are working with NVIDIA to enable asynchronous compute in Vulkan on NVIDIA GPUs. We hope to have an update soon.

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag inte haft någon möjlighet att bencha spelet men då jag hade koll på inbyggda FPS-mätaren medans jag spelade så noterade jag att spelet aldrig gick under 100 FPS (förutom i mellansekvenser och liknande) vilket är en stor förbättring mot OpenGL som emellanåt kröp neråt 70 FPS vid spelande.

Blir intressant att se utförligare test framöver. Och Vulkan...? Vill se mer av detta.

Permalänk
Medlem

Fan inte dåligt att få över 60fps i 1440p på ett kort som kostar under 3000kr.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Trevligt o äntligen få lite siffror på hur Vulcan är
Tog bara en titt på FPS mätaren vid senaste checkpointen, från 80-90 till 120-130.

Får testa mer efter jobb.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kikade lite snabbt på vulkan men med SLI är de rätt bortkastat då vulkan i DOOM saknar multigpu just nu. Med bara ett kort så vart det ändå en förbättring att gå från Ogl 4.5 till vulkan, runt 20% (GTX680) men också mer stabil FPS utan plötsliga dippar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Jag är världens största fan av Doom 1 & 2. Diggade Doom 3 väldigt mycket när det kom ut också. Detta spel börjar gå mig på nerverna dock. Det är samma veva om och om igen, där de tidigare spelen erbjöd lite utforskande så är detta spelet bara samma sak om och om igen, du går in i ett rum eller en arena och monster spawnar överallt. 99% av gångerna du dör är det pga. någon billig skit-mechanic som att något monster stod för nära dig och dödade dig på ett slag. Sedan får du ladda om från senaste checkpointen och göra samma rum om och om igen. Seriöst, vem tycker det är kul? Varför kan man inte få quick save:a om spelet ska döda en på så billiga sätt? I de gamla Doom-spelen kunde man åtmistone se varför man dog, man kanske inte hoppade undan från en eldboll osv. I det här spelet är det bara instant kills från fiender som man ser först när man dör.

Och vad har checkpoints att göra i ett spel som detta? Kommer spela klart kampanjen, men sedan är jag klar med det här. 3/5.

De två största problemen med detta spel är checkpointsystemet och att monster teleporteras in. Inget av detta fanns i original-Doom och jag fattar inte varför det ska vara så svårt att låta bli dessa tråkiga element även Doom 3 hade monster som teleporterades in men det spelet var mycket mer rättvist till från skillad från detta där man blir instagibbad av saker man inte kan förutse.

Pinky demons är verkligen SKIT i det här spelet. De kan komma från ingenstans och döda en direkt. Så trist...

Permalänk
Medlem

Hur är det i Singel player ?
Är det nån story osv ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Hur är det i Singel player ?
Är det nån story osv ?

Story och story, det finns ett svagt berättarelement men inget märkvärdigt. Spelet går i stort sett ut på att, som ovanstående skribent nämner, gå in i ett rum och döda alla monster. När det är klart kan man gå vidare i spelet och komma till nästa område fullt med demoner osv. osv.

De flesta säger att multiplayerläget är värdelöst så det är nog främst ett kampanjspel.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Någon mer som får blå skärmar efter någon timmes spelande? Jag sitter på 6700k och gtx 1070. Kan det vara drivrutiner? Har inte någon extrem överklockning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har inte hängt med riktigt i spelmotorn till detta DOOM.
Är det fler spel med denna motorn som kommer? Är det snart? Är vulkan på väg till dessa eventuella spel då, dvs bekräftat?

Sen undrar jag om någon här har kollat skillnaden/belastning på cpu före och efter vulkan?

(Ja det är roligare att prata med er än googla)

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DentonErko:

Jag är världens största fan av Doom 1 & 2. Diggade Doom 3 väldigt mycket när det kom ut också. Detta spel börjar gå mig på nerverna dock. Det är samma veva om och om igen, där de tidigare spelen erbjöd lite utforskande så är detta spelet bara samma sak om och om igen, du går in i ett rum eller en arena och monster spawnar överallt. 99% av gångerna du dör är det pga. någon billig skit-mechanic som att något monster stod för nära dig och dödade dig på ett slag. Sedan får du ladda om från senaste checkpointen och göra samma rum om och om igen. Seriöst, vem tycker det är kul? Varför kan man inte få quick save:a om spelet ska döda en på så billiga sätt? I de gamla Doom-spelen kunde man åtmistone se varför man dog, man kanske inte hoppade undan från en eldboll osv. I det här spelet är det bara instant kills från fiender som man ser först när man dör.

Och vad har checkpoints att göra i ett spel som detta? Kommer spela klart kampanjen, men sedan är jag klar med det här. 3/5.

De två största problemen med detta spel är checkpointsystemet och att monster teleporteras in. Inget av detta fanns i original-Doom och jag fattar inte varför det ska vara så svårt att låta bli dessa tråkiga element även Doom 3 hade monster som teleporterades in men det spelet var mycket mer rättvist till från skillad från detta där man blir instagibbad av saker man inte kan förutse.

Pinky demons är verkligen SKIT i det här spelet. De kan komma från ingenstans och döda en direkt. Så trist...

Världens största fan av Doom 1 och 2 men inte gillar 4:an när det är i princip nästan samma spel som 1:an och 2:an?
Rör på dig hela tiden bara...När pinkys stormar gå åt sidan i sista stund sedan vänd om dig när de passerat och skjut de i ryggen.

Har klarat spelet på ultra-violence och ska ge mig på nightmare snart. Doom 3 var enligt mig inte så bra och Quake 4 ännu värre...Samt hatade bokstavligt talat Rage som jag tvingade mig till att spela men fick till slut nog och avinstallerade skräpspelet...Så man var väldigt skeptisk inför nya Doom men blev bara positivt överraskad. Uppgradera vapen och alla perks samt använd motorsågen strategiskt när du får ont om ammo. Använd också instant kills när monster börjar lysa...det ger hälsa och kan rädda en i jobbiga situationer.

Checkpoints är oftast bra men inte alltid så ibland blir det ladda om många gånger tyvärr. Spelet är uppbyggd så att monster teleporteras in efter diverse händelser som triggar teleporten. Det är bara förberedda sig, välja rätt vapen och kötta :P.
Det jag ogillar med Doom är bossarna. Inte bara i Doom utan i alla spel. Så för min del är det bara jobbigt och man har fått svära en del efter 20:e försöket. Men här är det också lära sig hur det fungerar. I början trodde man ju att det var helt omöjligt...

Permalänk
Medlem

Den här finnen har världsrekordet i speedrun i Ultra Nightmare, men han utnyttjar glitches hela tiden. Jag skulle inte acceptera det som världsrekord

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den här finnen har världsrekordet i speedrun i Ultra Nightmare, men han utnyttjar glitches hela tiden. Jag skulle inte acceptera det som världsrekord

https://www.youtube.com/watch?v=6JvMPMo8INI

suck nej glitches då är man fan en jävla loser och inget annat. Rekord i att vara en dumfan isf och inget annat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

suck nej glitches då är man fan en jävla loser och inget annat. Rekord i att vara en dumfan isf och inget annat.

Games Done Quick-folket fäller en tår, det är ju vad deras speedruns oftast går ut på.

Men jag håller med med @AMD-FX och i viss mån dig, enda det där glitchade klippet kan vara bäst på är bland glitchade runs. Mer vore fel att jämföra den direkt med runs som gjorts utan glitchar.