Permalänk
Hedersmedlem

VR dator (HTC Vive), budget ~20k

Hallå Swec.

Något oplanerat blev jag med HTC Vive mycket tidigare än väntat vilket gör att jag uppa mitt system lite.
Min plan so far är:

Länk till listan på prisjakt

Det som återstår då (där jag har lite problem att välja något klokt):
- Moderkort
- Kylning (någon typ av vattenkylning, men osäker på vilket system)
- Grafikkort (där planen är att invänta ett 1080, så går väl att räkna bort 6k dit)

Tips och funderingar mottages, tack på förhand!

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt dina behov men en "vanlig" SSD är ju något du kan spara tusen kronor på?

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Ska du köra X99 så rekommenderar jag att satsa på ett av de uppdaterade moderkorten som släpps nu i samband med Broadwell-E så att du får modernast möjliga komponenter. Själv spanar jag på Asus X99-A II ( http://www.fudzilla.com/news/motherboards/40661-asus-announce...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twonkey:

vet inte riktigt dina behov men en "vanlig" SSD är ju något du kan spara tusen kronor på?

Behov och behov. Mer "varför inte".
Och iom att budgeten fortfarande inte är fylld så ser jag ingen vanlig att ta en "vanlig" ssd.

Skrivet av SweDragon:

Ska du köra X99 så rekommenderar jag att satsa på ett av de uppdaterade moderkorten som släpps nu i samband med Broadwell-E så att du får modernast möjliga komponenter. Själv spanar jag på Asus X99-A II ( http://www.fudzilla.com/news/motherboards/40661-asus-announce...

Tack för tips. Vet du hur dags det är planerat för släpp? Jag ska ju som sagt ändå invänta ett 1080 så det kanske ligger bra i tid.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

@Klorixx: Planerad release är i slutet av månaden, vid Computex typ. Så det borde passa rätt bra

Permalänk
Hedersmedlem

Bump, ser inte ut att kunna ändra mitti tidigare inlägg, kanske bara går en viss tid nu?
Anyho, såhär ser status ut just nu:

Det enda (eller iaf det jag är mest osäker över) är nätagget. Både kvalite och styrka. Bör man förändra något här?
Finns det något annat att anmärka på?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W