Permalänk

Ambilight för 30k?

Tänkte köpa en tv med Ambilight för 30k, helst vill jag att det ska vara fyrsidig ambilight.

Vad är skillnaden på dessa två http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2826167 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2826151

Har ni några andra tips på tvs? Shoppa tv känns som en jävla djungel.
Dom lanserades båda 2014, har det inte kommit ut något bättre till liknande peng under 2015/16, eller funkar inte tv branschen så?
65tum är ett måste!

http://www.philips.se/c-p/65PUS8601_12/8600-series-ultratunn-... kanske är svaret på alla mina frågor?

Permalänk

Vad gäller de två första du länkade verkar det inte vara någon större skillnad. Den första har högre uppdateringsfrekvens än den andra, samt högre ljusstyrka. Utöver det är det energiklassen som skiljer dom åt där den första har B och den andra A+.

Den sista är nyare än de andra två, lanserad 2015. Klart det bättre valet anser jag men det är bara min åsikt. Kan kolla på den här länken och jämföra alla tre: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2826151,2826167,3441560. Vet inte hur pålitligt Prisjakt är dock så det kan vara värt att dubbelkolla en del saker med Philips själva.

Permalänk

Är Philips bra grejer i övrigt då? Sjukt kass respons verkar dom få.. är bilden SÅ dålig? Tänker att om man ställer in den lite själv så ska den väl vara hyffsat i klass med övriga tillverkare? om vi nu jämför mot lcd skärmar

Permalänk

Är själv en lojal Sony konsument men jag vill inte försöka få dig att ändra dig eller så. Det jag kan säga om den Philips tv:n min farsa har är att den är sjukt oresponsiv i menyer och annat. Den modellen är dock gammal och dom du har länkat och typ alla nya Philips apparater har Android TV vilket bör vara bättre. Vad gäller bilden kan jag inte klaga på den min farsa har, men som sagt det är en gammal modell så jag kan inte direkt tala för dom du har länkat till. Mitt råd är att besöka ett par butiker som har modellerna inne, eller åtminstone några nyare Philips apparater. Visst, materialet dom visar i butik är ganska missledande men kan vara värt det ändå.

Permalänk
Skrivet av Blackeagle95:

Är själv en lojal Sony konsument men jag vill inte försöka få dig att ändra dig eller så. Det jag kan säga om den Philips tv:n min farsa har är att den är sjukt oresponsiv i menyer och annat. Den modellen är dock gammal och dom du har länkat och typ alla nya Philips apparater har Android TV vilket bör vara bättre. Vad gäller bilden kan jag inte klaga på den min farsa har, men som sagt det är en gammal modell så jag kan inte direkt tala för dom du har länkat till. Mitt råd är att besöka ett par butiker som har modellerna inne, eller åtminstone några nyare Philips apparater. Visst, materialet dom visar i butik är ganska missledande men kan vara värt det ändå.

Tack för ett givande svar. Att den eventuellt har lite dåliga menyer kan jag leva med, tråkigt att det inte finns en vettig elektronikaffär i en 20mils radie, så får leta på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Tänkte köpa en tv med Ambilight för 30k, helst vill jag att det ska vara fyrsidig ambilight.

Vad är skillnaden på dessa två http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2826167 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2826151

Har ni några andra tips på tvs? Shoppa tv känns som en jävla djungel.
Dom lanserades båda 2014, har det inte kommit ut något bättre till liknande peng under 2015/16, eller funkar inte tv branschen så?
65tum är ett måste!

http://www.philips.se/c-p/65PUS8601_12/8600-series-ultratunn-... kanske är svaret på alla mina frågor?

Modellerna från 2014 verkar sakna stöd både för senaste versionen av HDR, och Ultra HD premium, något man definitivt vill ha i en TV för 30 000 kr.

Du kan vara säker på att priset på 30 000 kronor minst kommer att ha halverats inom ett år.
En av Samsungs tidigare toppmodeller UE65JS9005har sjunkit i pris från 55 000 kronor i juni förra året till 19 990 kronor i februari 2016. Lite drygt ett halvår.

Philips toppmodell Philips 65PUS8901 verkar vara helt överlägsen vanlig ambiligt eftersom den har 9 projektorer som lyser upp väggen, i stället för vanliga LED-lampor. Skillnaden verkar vara enorm om man läser tester i internationell press.

Jag funderar också på en 65-tum, men väntar ett år eller så med att köpa tills HDR-standarden är skriven i sten och Ultra HD premium blir vanligare och billigare. Dessutom verkar LCD vara betydligt sämre än OLED (som bara LG har) på de flesta punker. Och dessutom vill jag vara säker på att Netflix och 4k bluray-spelare ska fungera bra, vilket det inte verkar göra riktigt ännu. Köper man en toppmodern tv idag kommer den att kännas urgammal om två år och vara värd noll och ingenting på begagnat-marknaden. Men har man obegränsat med pengar så... Varför inte?

Permalänk
Medlem

Nästan alla apparater jag tittat på har kritiserats av en eller flera som köpt dem. Inte lika ofta av professionella skribenter. Speciellt långsamma menyer verkar de flesta apparater ha. Dåligt stöd för Netflix och andra streaming-tjänster har andra apparater. Många klagar också på dålig svärta, clouding, bandning, skiftande färger, streck i bilden, kontakter på baksidan som är svåra eller omöjliga att komma åt om man har tv:n nära väggen eller på väggstativ. Alltid är det något som är fel.

Betalar man väldigt mycket för en toppmodern TV vill man ju inte att den ska ha några stora fel eller brister.

Permalänk
Medlem

Är du ute efter en vanlig TV så rekommenderar jag samsungs nya SUHD-TVs med bättre färgomfång än de flesta andra apparater. Bland den bästa svärtan imho och brukar va på fina reor ibland också.

OBS!
Det går att köpa till "Ambilight" till vilken TV som helst.
Dock är det inte en Plug'nPlay-barnlek tyvärr och vissa begränsningar finns (belysningen fungerar inte på interna TVkanalerna, bara på inkommande källor via t.ex. HDMI osv), men det går att fixa och färdiga kit finns att köpa.
Se t.ex. http://lightberry.eu/

...Detta blir väl nästan "OT" men tycker ändå det är värt att nämnas:

Har du kikat nåt på OLED-TVs?
Jag gissar på att du inte har det, annars skulle du högst troligtvis prioritera om

Det jag menar är: Ska du ändå lägga 30k på en TV så är det ju i det närmaste att begå ett lagbrott om du inte spanar in OLED-apparater innan köpet.
Reor förekommer titt som tätt om du bara har lite tålamod, även om 65" och 30k tyvärr kan va svårt att nå i dagsläget.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=...

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk
Skrivet av markusarea:

Är Philips bra grejer i övrigt då? Sjukt kass respons verkar dom få.. är bilden SÅ dålig? Tänker att om man ställer in den lite själv så ska den väl vara hyffsat i klass med övriga tillverkare? om vi nu jämför mot lcd skärmar

Jag har en philips tv med ambilight och tycker den funkar perfekt. Den jag har är 32pft6500. Kommer uppgradera framöver med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av Duxus:

Är du ute efter en vanlig TV så rekommenderar jag samsungs nya SUHD-TVs med bättre färgomfång än de flesta andra apparater. Bland den bästa svärtan imho och brukar va på fina reor ibland också.

OBS!
Det går att köpa till "Ambilight" till vilken TV som helst.
Dock är det inte en Plug'nPlay-barnlek tyvärr och vissa begränsningar finns (belysningen fungerar inte på interna TVkanalerna, bara på inkommande källor via t.ex. HDMI osv), men det går att fixa och färdiga kit finns att köpa.
Se t.ex. http://lightberry.eu/

...Detta blir väl nästan "OT" men tycker ändå det är värt att nämnas:

Har du kikat nåt på OLED-TVs?
Jag gissar på att du inte har det, annars skulle du högst troligtvis prioritera om

Det jag menar är: Ska du ändå lägga 30k på en TV så är det ju i det närmaste att begå ett lagbrott om du inte spanar in OLED-apparater innan köpet.
Reor förekommer titt som tätt om du bara har lite tålamod, även om 65" och 30k tyvärr kan va svårt att nå i dagsläget.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=...

Har läst om Lightberry, folk får ofta kämpa flera månader för att få igång det så det är inte aktuellt, jag har kikat på oled ja men behöver 65tums tv och det är lite för dyrt för min del. Prioriterar ambilight före bättre bild så det blir ingen samsung

Permalänk
Medlem

Kan intyga att Philips har lite sega menyer osv, jag köpte en 47" med amblight för ca ett år sedan, riktigt nöjd för övrigt. Skön känsla när man ser på film eller tittar på tv på kvällen.

Tror dock de lite dyrare modellerna med nyare och starkare processorer orkar dra menyn bra mycket bättre. Den du länkat längst ner i ursprungliga posten verkar vara en vettig tv, riktigt snygg också

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

@markusarea: När jag var och kollade på Philips TV-apparater med Ambilight så blev jag personligen besviken. Jag tyckte att det var alldeles för få dioder på baksidan för att skapa ett jämt sken. Det gick utan problem att räkna hur många dioder det fanns på baksidan även när man satt framför TVn. Dessutom så tyckte jag att TVns sätt att välja färg på dioderna var lite skum. Den valde färger som kunde vara flera centimeter in från skärmkanten. T.ex. så kunde en närbild på ett ansikte mot mörk bakgrund leda till att vissa dioder lyste upp i ljusa ansiktsfärger trots att hela ansiktet var inramat av mörka färger på själva panelen. Såg minst sagt konstigt ut och förstörde inlevelsen för mig.

Nu var detta i och för sig ca 2 år sedan jag var och kollade så de kan såklart ha förbättrat sig på den punkten med de senaste modellerna. Det kan även vara så att jag är överdrivet kräsen också. Jag skulle ändå föreslå dig att kolla på en TV i butik innan du köper den. 30 000 är rätt stora pengar, speciellt om man riskerar att bli missnöjd.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Casgar:

@markusarea: När jag var och kollade på Philips TV-apparater med Ambilight så blev jag personligen besviken. Jag tyckte att det var alldeles för få dioder på baksidan för att skapa ett jämt sken. Det gick utan problem att räkna hur många dioder det fanns på baksidan även när man satt framför TVn. Dessutom så tyckte jag att TVns sätt att välja färg på dioderna var lite skum. Den valde färger som kunde vara flera centimeter in från skärmkanten. T.ex. så kunde en närbild på ett ansikte mot mörk bakgrund leda till att vissa dioder lyste upp i ljusa ansiktsfärger trots att hela ansiktet var inramat av mörka färger på själva panelen. Såg minst sagt konstigt ut och förstörde inlevelsen för mig.

Nu var detta i och för sig ca 2 år sedan jag var och kollade så de kan såklart ha förbättrat sig på den punkten med de senaste modellerna. Det kan även vara så att jag är överdrivet kräsen också. Jag skulle ändå föreslå dig att kolla på en TV i butik innan du köper den. 30 000 är rätt stora pengar, speciellt om man riskerar att bli missnöjd.

Ska besöka en polare som har ambilight

Permalänk

Vad tror ni om denna som kommer ut i Juni/juli? http://www.trustedreviews.com/philips-65pus7601-review

kostar säkerligen 7k mindre. det som känns intressant är ju

"But where it differs from most of the other 4K/HDR screens launching this year – including other models in Philips' own range – is in its use of a direct LED lighting system with 128 zones of localised light control."

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Vad tror ni om denna som kommer ut i Juni/juli? http://www.trustedreviews.com/philips-65pus7601-review

kostar säkerligen 7k mindre. det som känns intressant är ju

"But where it differs from most of the other 4K/HDR screens launching this year – including other models in Philips' own range – is in its use of a direct LED lighting system with 128 zones of localised light control."

Ser mycket intressant ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av markusarea:

"But where it differs from most of the other 4K/HDR screens launching this year – including other models in Philips' own range – is in its use of a direct LED lighting system with 128 zones of localised light control."

Det här är helt klart något som gör LCD-apparater åtminstone är och krafsar i fotknölarna på plasma- och OLED-apparater när det gäller kontrast och bildkvalité. Som Voltaire63 sa: "Ser mycket intressant ut."

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casgar:

Det här är helt klart något som gör LCD-apparater åtminstone är och krafsar i fotknölarna på plasma- och OLED-apparater när det gäller kontrast och bildkvalité. Som Voltaire63 sa: "Ser mycket intressant ut."

Så du menar att ambilight gör att alla LCD-apparater som finns är nära plasma & oled när det kommer till kontrast och bildkvalité...? Förklara gärna..

Förövrigt känns det ju nästan självklart att vänta på sommar 2016 modellen över att välja 2 år gamla apparater? HDR kompabilitet är verkligen ett stort plus om man fortfarande ska köra LCD i denna budgeten, och 4k är ju absolut någonting som ger en märkbar skillnad på en 65" panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Så du menar att ambilight gör att alla LCD-apparater som finns är nära plasma & oled när det kommer till kontrast och bildkvalité...? Förklara gärna..

Förövrigt känns det ju nästan självklart att vänta på sommar 2016 modellen över att välja 2 år gamla apparater? HDR kompabilitet är verkligen ett stort plus om man fortfarande ska köra LCD i denna budgeten, och 4k är ju absolut någonting som ger en märkbar skillnad på en 65" panel.

Philips 65PUS7601 har "direct LED lighting system with 128 zones of localised light control". En typ av local dimming. Detta skapar svärtan i bilden. Något som förklaras i artikeln som markusarea länkade till. Ambilight är LED på baksidan av apparaten och har inget med bildkvaliteten att göra.

Man ser inte någon stor skillnad mellan HD och UHD på normalt tittavstånd med bara en 65 tumsskärm. Men tittar man från en halvmeter är skillnaden ju stor. Och det är ju alltid bra att ha. Däremot HDR verkar göra stor skillnad i bildkvalitet.

65PUS7601 är ju just en 2016 års modell. Därav vårt stora intresse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Voltaire63:

Philips 65PUS7601 har "direct LED lighting system with 128 zones of localised light control". En typ av local dimming. Detta skapar svärtan i bilden. Något som förklaras i artikeln som markusarea länkade till. Abilight är LED på baksidan av apparaten och har inget med bildkvaliteten att göra.

Men ser inte någon stor skillnad mellan HD och UHD på normalt tittavstånd med bara en 65 tumsskärm. Men tittar man från en halvmeter är skillnaden ju stor. Och det är ju alltid bra att ha. Däremot HDR verkar göra stor skillnad i bildkvalitet.

65PUS7601 är ju just en 2016 års modell. Därav vårt stora intresse.

Ah, ber om ursäkt - läste fel i både artikel och ditt citat, hehe.
Jo det är såklart en stor fördel att de åtminstonde har 128 zoner, det är ändå förhållande vis små med andra ord - även om det är ett par miljoner "zoner" på en OLED panel så måste det ju vara väsentligt bättre än Plasma eller äldre LCD paneler.

Du har kanske rätt om pixlarna, men jag skulle ändå vilja säga att det måste vara märkbart även på 1-2 meters avstånd på en 65" panel.. Märker själv inte jättestor skillnad mellan 720 och 1080p på min 55", sitter kanske 5 meter från TV'n men jag kan absolut säga om jag tittar på 1080p eller 720p i 99% utav fallen. Bitrate är såklart viktigt också. Men visst, 1080p är väl det vi kommer få vänja oss vid ett tag till (dom flesta TV-kanaler är ju fortfarande SD och resten är ju i princip bara 720p)
Mjo, HDR verkar riktigt trevligt.

Permalänk

8601 är också 2016 modell.
01 som sist betyder 2016.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

NEJ NEJ NEJ

@markusarea:

Har en 4k 55 tums ambilight från förra året. Jag kan verkligen inte rekommendera philips.

Själva tv bilden är väl ingen katastrof men ALLA extra funktioner är väldigt buggiga. Alla smarttvappar är helt osupportade. Det gäller även andra "extra funktioner" som trådlöst ljud m.m. Skulle använda scartkontakten till en gammal video men den fungerade inte heller. Det är ju ocjkså rätt meckigt att sätta upp en sådan pjäs på väggen och sedan ta med den till affären för att de "ska felsöka"

Supporten är katastrof och oftast norska eller danska ungdomar som tipsar en om att starta om tvn.

Var inne hos en väldigt seriös hifi tv handlare som säljer philips bl.a. och han sade att han tänkte sluta med dom för att i stort sätt alla kom tillbaka och var missnöjda. Han verkligen "avrekommenderade" philips till max. Jag önskar att jag hade vetat det innan jag köpte min. Ambilight är inte värt allt trubbel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cider123:

Ah, ber om ursäkt - läste fel i både artikel och ditt citat, hehe.
Jo det är såklart en stor fördel att de åtminstonde har 128 zoner, det är ändå förhållande vis små med andra ord - även om det är ett par miljoner "zoner" på en OLED panel så måste det ju vara väsentligt bättre än Plasma eller äldre LCD paneler.

Zonernas funktion är att de kan kontrollera bakgrundsbelysningen separat från varandra, till skillnad från enklare varianter där all bakgrundsbelysning agerar som en enda stor zon. Det ger en fördel genom att man kan skapa större skillnad mellan ljusa och mörka partier i en bild, och därigenom uppnå en högre verklig kontrast (ej att blanda ihop med dynamisk kontrast). Problemet med dessa zoner är att om en zon visar till 75% vit och 25% svart så kommer den svarta delen vara betydligt ljusare än om hela zonen skulle visa svart.

LED-panelen i bilden har Local Dimming, d.v.s. zoner.

Anledningen till att plasma och OLED generellt sett har bättre bildkvalité än LCD-apparater är för att de bl.a. inte har dessa s.k. "halo"-bi-effekter eftersom dessa paneler har full kontroll över ljusstyrkan av varje enskild pixel. Plasma och OLED har även möjlighet att dämpa ljuset från pixeln kraftigt, eller till och med stänga av det helt, vilket gör att svarta pixlar på skärmen inte sänder ut något ljus alls, till skillnad från LCD-apparater. Det gör att kontrasten blir bra mycket högre.

Personligen så har inte jag sett eller läst om en enda LCD-baserad TV som fått mig att vilja byta ut min Panasonic Plasma. Av diverse andra orsaker så finns det ingen OLED jag är riktigt intresserad av heller, men de är bra mycket mer intressanta än LCD-apparater i alla fall.

Sen är jag lite skeptisk till ditt påstående gällande 720p vs 1080p på en 55" på 5m då jag har svårt att skilja mellan dem på halva avståndet. Jag skulle gissa att bitrate är viktigare i detta fall, men har egentliga inga belägg eller motbevis för att det är så.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag har en philips med amibilight från 2014 och kan absolut rekommendera amibilight funktionen.. Har tresidig vilket var en av toppmodellen då.. Men som andra nämner så är menyerna ett stort skämt.. Glöm att använda någon typ av funktion på en philips tv.. Allt är skit förutom bilden och amibilight. Dessutom är dom ganska högt prissatta jämfört med andra vad jag märkt.. Men vill man ha amibilight så måste man ju välja dom...
Har en med passiv 3d med vilket är riktigt coolt för 3d filmer. Kommer definitivt uppgradera till 4k HDr i framtiden och hålla mig till philips tyvärr.. Trots mjukvaran.. Dessutom buggar det ibland dock ganska sällan.. Då får man dra ur elen och vänta 2min så blir det bra sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Jag har en philips med amibilight från 2014 och kan absolut rekommendera amibilight funktionen.. Har tresidig vilket var en av toppmodellen då.. Men som andra nämner så är menyerna ett stort skämt.. Glöm att använda någon typ av funktion på en philips tv.. Allt är skit förutom bilden och amibilight. Dessutom är dom ganska högt prissatta jämfört med andra vad jag märkt.. Men vill man ha amibilight så måste man ju välja dom...
Har en med passiv 3d med vilket är riktigt coolt för 3d filmer. Kommer definitivt uppgradera till 4k HDr i framtiden och hålla mig till philips tyvärr.. Trots mjukvaran.. Dessutom buggar det ibland dock ganska sällan.. Då får man dra ur elen och vänta 2min så blir det bra sen

Skickades från m.sweclockers.com

Hmpfff, hur värt är 3d? Båda 7601 och 8601 kommer ju ha hdr förutsatt att 8601 får den uppdateringen vilket philips lovat, men den saknar även local dimming.. 7601 saknar 3d, 8601 har aktiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Är Philips bra grejer i övrigt då? Sjukt kass respons verkar dom få.. är bilden SÅ dålig? Tänker att om man ställer in den lite själv så ska den väl vara hyffsat i klass med övriga tillverkare? om vi nu jämför mot lcd skärmar

Jag har 2 phillips apparater, båda är ärve gods. En 32" som kostade runt 4-5000kr 2011, och en 47" relativt high end för 18 000 2012-2013.
Tycker båda har ganska dålig bild, men det skiljer stort mellan kontrasterna. Den dyra skärmen har överraskande bra svärta, men är lite slö. Den billiga modellen kan man inte ens ställa in färgerna på och ljusstyrkan och kontrasten är horribel. Den dyra modellen har även ambilight, men ärligt talat tycker jag det kvittar. Det gör inte upplevelsen bättre, iaf inte för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Hmpfff, hur värt är 3d? Båda 7601 och 8601 kommer ju ha hdr förutsatt att 8601 får den uppdateringen vilket philips lovat, men den saknar även local dimming.. 7601 saknar 3d, 8601 har aktiv.

Aktiv 3d är skit men passiv är riktigt coolt. Men det ska inte vara något som ska avgöra köpet IMO.. Det finns så lite 3d material tyvärr.. Mestadels barnfilmer dock är de riktigt feta i 3d.. Typ Madagaskar och såna disneyfilmer.. Passiv 3d är fett med spelkonsol med dock.. Då kan man köra splitscreen spel med en vän fast utnyttja hela skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Aktiv 3d är skit men passiv är riktigt coolt. Men det ska inte vara något som ska avgöra köpet IMO.. Det finns så lite 3d material tyvärr.. Mestadels barnfilmer dock är de riktigt feta i 3d.. Typ Madagaskar och såna disneyfilmer.. Passiv 3d är fett med spelkonsol med dock.. Då kan man köra splitscreen spel med en vän fast utnyttja hela skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Attans, du skulle ju få mig att köpa 8601! Försöker förboka 7601 i hopp om ett releasedatum, uppdaterar om jag får svar.

Permalänk

Beställde en 8601....

Vad är skillnaden gentemot https://www.hembiobutiken.se/produkter/tv-apparater/65-tum/23...

om man bortser från 4sidig ambilight och extra högtalare, annan design? Skiljer bildkvalitén?

Permalänk

Philips 55PUS7600/12
Har en sådan och det som nämns recensionerna är tyvärr sant, jättefin tv men en jävla massa buggar -.-
Har haft min sen 30 december och måste säga att jag är nöjd med tvn i övrigt, fantastisk bild och väldigt trevligt med ambilight

Med detta sagt hoppas jag du är förbered på buggar och annat, men ändå se att det är en fantastisk tv

EDIT: Såg precis att de släppt en uppdatering för någon vecka sen, måste installeras!

Permalänk

Riktigt surt att dom tog bort 3d från den.. det är väl en princip sak då från och med 2016 har philips slutat med 3d.. fick reda på det efter jag beställde, fan vad irriterande..