Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Tur dem inte lyssna på detta då, ganska wierd jämförelse. Dagens krigsföring ur ett modernt armè vs armè perspektiv är också helt obsolete eller vad man vill kalla det.. man kan nukeà skiten ur varandra ändå. M4 härstammar från tyskarnas MP/STG i alla fall. Om något så var ju ww1,ww2 fortfarande ganska Close up, alla olika pjäser som artilleri,flyg/bombflyg,tanks,infanteri m.m spelade stor roll i krigsmaskinen. I dag är infanteri,slagskepp,tanks näst intill meningslöst, du har robotar som fungerar tvärs över världen m.m .. när man tänker på det är dagens krigsföring ganska trist. (Nu pratar jag inte om USMC vs terrorceller i Afghanistan eller liknande utan om vi hade haft något modernt krig pågående med två starka armèer vilket vi ska vara glada att vi inte har)

Jo klart inte sjysst jämförelse men skrev också att det var min åsikt med fet text för att poängtera att jag tycker så inte vad alla andra tycker så det är väldigt viktigt att göra det idag så folk inte blir ledsna på något sätt.

Ja ett krig idag i modern historia skulle vara över ganska fort to be fair om några ledare flippar och bestämmer sig för att nuka varandra and thats it. Och helt plötsligt får vi ett Fallout universum haha.

Men just det att jag tycker att de äldre krigen inte är så spännande det finns liksom ingen hemlig teknik som någon sida inte känner till, Så här i efterhand så why "relive it" För dem kan ju inte lägga till något vi kan ju historien om det vi vet vad båda sidor hade då så det är vad det är i princip. Sen får man ta till bästa möjliga metod för att vinna. Men för mig som älskar teknik så älskar jag den moderna militär tekniken mer en den äldre tekniken. Den var mer så här "Här har du ett vapen det dödar folk och gör inge mera en så" Hahah även om moderna vapen är exakt samma skit som de innan men mer uppiffade typ ihopkopplade med ens hjälm så du kan urskilja targets från civila m.m. Det är mer spännande i mitt tycke en. "Här ta ett vapen, Försök att inte slakta civila"

Sen att vi har robotar som når tvärs över världen och kan slå ut targets utan problem så vet man ju alltid att i princip så kan inte ett krig vinnas utan att man går in med mark trupper. Därför tycker jag det är spännande med mark trupper som är ihop kopplade med sina hjälmar och vapen på ett helt annat sätt en det som var under WW1 och 2 lite mera teknik som verkligen kan överraska motståndaren på ett helt annat sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Nej, inte direkt... men men.

Tror de kan bli helt ok faktiskt, slippa alla granater och clusterfucks
Vi får nog se gameplay snart, då blir det lättare att bilda sig en uppfattning.

Självklart vi får vänta på gameplay och se hur dem bundlar det.

Permalänk
Medlem

YEAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Codename Eagle var även min första tanke när jag såg nyheten, cirkeln är sluten. Spelade aldrig hela spelet eller multiplayer, men måste ha spelat demo-banan som börjar med fallskärmslandning säkert några dussin gånger. På den tiden var ett FPS med fordon imponerande.

Permalänk
Medlem

RipCOD

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Frågan är varför titeln är så dum, varför inte köra på Battlefiel 1916? Hundra år sen i år, mitt i WW1 och får en att tänka på BF1942 nostalgiskt.

Kan hålla med att titeln "Battlefield 1" är riktigt dum.

Battlefield 1916 hade suttit som en smäck.

Det fanns ju fler krig innan WW1 t e x.... Romerska armén med sina legioner & Amerikanska inbördeskriget för att nämna några.

Så ja, Battlefield 1 är en väldigt dum titel.

Hur som helst så skal det bli roligt att testa spelet, jag är ju ändå en Battlefield Vet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Bara inte tanksen blir något MBT liknande som i andra installationer av Battlefield, som att Mk IV i trailern såg ut att göra 50kmh, när de knappt kunde köra i 7kmh.

#TRIGGAD

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Namnet är ju korkat... varför inte välja ett årtal????

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kan hålla med att titeln "Battlefield 1" är riktigt dum.

Battlefield 1916 hade suttit som en smäck.

Det fanns ju fler krig innan WW1 t e x.... Romerska armén med sina legioner & Amerikanska inbördeskriget för att nämna några.

Så ja, Battlefield 1 är en väldigt dum titel.

Hur som helst så skal det bli roligt att testa spelet, jag är ju ändå en Battlefield Vet

Hoppas vi slipper amerikanska inbördeskriget dock. Jag finner det extremt utjatat rent medialt eftersom amerikanerna är så stolta över sitt pyttelilla krig utan egentliga tekniska innovationer eller storskalighet.
WW1 är så brutalt mycket större än de små konflikterna. Däremot finns det precis som du säger många stora krig innan. Tex 30åriga kriget eller något av de större krigen kina fört kanske vore något

Permalänk
Entusiast
Skrivet av spelgubbe:

Tar plats?? Kom igen, google translate kan bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

*Tittar ner i signaturen och ser "Corsair Vengance" RAM*

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Rasmus117:
Nu har du tyvärr inte rätt.
"Although tank tactics developed rapidly during the war, piecemeal deployments, mechanical problems, and poor mobility limited the military significance of the tank in World War I, and the tank did not fulfil its promise of rendering trench warfare obsolete. "

Rakt från engelska wikipedia.

Permalänk
Medlem

Haha grävde fram min original Big Box utgåva av Codename Eagle och körde på en tidsenlig maskin tack vare detta, var lika kul idag som förr Blir säkerligen ett köp, synd man inte får en bigbox version dock

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Hoppas vi slipper amerikanska inbördeskriget dock. Jag finner det extremt utjatat rent medialt eftersom amerikanerna är så stolta över sitt pyttelilla krig utan egentliga tekniska innovationer eller storskalighet.
WW1 är så brutalt mycket större än de små konflikterna. Däremot finns det precis som du säger många stora krig innan. Tex 30åriga kriget eller något av de större krigen kina fört kanske vore något

Kan hålla med i det du skriver och du får en gilla av mig. Amerikanska inbördeskriget kanske inte tilltalar alla, men du fattade min tanke

De större krigen Kina/Mongolriket hade varit något som hade tilltalat mig
Likaså Romarkrigen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Harlem Hellfighters

En liten rolig "förhandstitt/tankar från journalister/FZ

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Stridsvagnar urusla? Det var ju förhelvete stridsvagnen som vann första världskriget, de plöjde ju allt motstånd för de kunde inte stoppas på ett effektivt sätt.

Jajamen, och zeppelinare användes parallellt med flygande tefat av nazisterna efter 1940.

Nu gömmer de alltsammans på Antarktis/månens baksida i väntan på revansch.

Skrivet av Christley:

kalla kriget konflikt i ett spel hade ju dock varit otroligt tråkigt att spela. hade ju blivit som två sura tjejer som vägrar prata med varandra men bara vill vara bättre än den andra.
eller missade jag att det var ett stort krig i världen med vapen då?

Det är givetvis en setting vi talar om, inte en historisk simulation av att sitta och vänta på ett regemente.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Fuskare tar över = Tomma serverlistor = R.I.P BFOne (på PC i varje fall)

Hade de ut annonserat att de verkligen gjort något revolutionerande för att minimera fusk så hade jag varit helt såld.

Nu kan spelet vara hur bra som helst för att sedan totalt demoleras och fel balanseras av fuskare vilket gör hela spel ideen ospelbar och värdelös.

Kommer hålla ett öga på eventuell beta, om betan domineras av fuskare kommer jag inte att förhandsboka.

Inte för att vara den dryga snubben men.. Hur ska du veta säkert om "betan domineras av fuskare" eller bara av duktiga spelare?

Jag har aldrig någonsin fuskat men kan inte räkna hur många gånger jag blivit kallad fuskare. Alltså många slänger bara anklagelser åt höger och vänster för att dom inte förstår hur bra vissa kan vara utan att fuska. Obs anklagar inte dig för att vara en sådan människa.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Ni hörde det här först:
Det kommer finnas battle pick ups, precis som i Star Wars: Battlefront, och det kommer vara en "Heavy" med ett jättemaskingevär, en "Pyro" med en eldkastare, en ryttare modell "Lawrence of Arabia" som är jättesnabb och har svärd, och Röde Baronen Manfred von Richthofen som är en mästerpilot.

Själv hoppas jag på att jag har fel. Jag avskyr obalans.

Permalänk

@gujukal:

Fel av mig, 32 per lag var det.. :/

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk

Undrar om man kommer kunna ta kål på Adolf, han var ju med på ett hörn i skyttergravarna...

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
SpelClockers

Hum något mer spännande än ett nytt nutida Bf spel. Men vill gärna veta om hur servar ser ut och så STBF war ingen höjdare på PC runt 5000 spelare dagligen atm så jag hoppas att vi får en server browser . Jag gissar på att folk kommer klaga på Lee Enfield att den är OP.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad det blir av detta. Hade hellre sett WW2, modernt eller framtid som tidseror men är inte emot WW1 för det, är bara inte överhypad direkt innan jag ser vad spelet går för. Att de har fordonsklasser gör mig lite oroad tex. Kommer man inte kunna hoppa ur och laga fordonen numera då eller vad? Tex. Till viss del ska de kanske följa eran och kriget men BF är BF. Vissa saker har alltid funnits och när de tas bort är det farligt nära "streamlining" aka göra spelet mer attraktivt för "casuals"....så jag reserverar min hyp tills jag vet mer. De behöver även rendera sikten ordentligt då järnsikten lär bli mer vanliga nu och 3D spotting hoppas jag bara dör.

Många är säkert emot framtiden (214X tex) men som multiplayer FPS lirar jag Battlefield och inget annat, så medan många kanske lirade Titanfall och CoD för de tröttnar snabbt på BF4 eller annat så fortsatte jag med BF4. Så har inget emot det alls faktiskt men det är ologiskt med tanke på Battlefront och Titanfall som också är EA titlar. Bättre att spara det för ett senare släpp antar jag när de inte konkurrerar med sig själva.

Kanske gör det en liten omstart, så vi kommer se WW1, sen ww2, osv tills vi når framtiden. Vore nice :-).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Var kan man kolla på självaste reveal-eventet? Hittar bara skit när jag googlar.

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk
Avstängd

Hur roligt spelet verkligen kmr att bli, kmr avgöras av de små detaljerna som man bara kan spekulera om än så länge...

- T.ex. hur noob-vänliga är fordonen? (har du auto-repair/heal, har du oändligt med ammo) Troligen kmr de vara noob-vänliga för att nå ut till den stora noobiga massan som inte uppskattar svårighetsgrad i spel.

- Hur stor roll kmr medics å scouts egentligen att spela? (kmr medics ha tillgång till samma slags vapen som assaults som gör dem till assaults med medpacks å defib, kmr medics hinna kunna reviva tillräckligt många eller är spawn-tiden för kort, kmr alla ha auto-heal så deras medpacks blir i princip värdelösa å därmed nästan denna roll oxå)

- Från hur många olika håll kmr det gå att attackera från i Rush å Conquest? (kmr man kunna göra härlig nästintill osynlig squad-angrepp från ett håll eller kmr det vara noob-vänliga fordon överallt som kmr spamma oändlig ammo på en)

- Kmr kartorna av medvetna misstag försöka vara anpassade till alla spellägen vilket gör att de måste kompromissa för mkt? (kmr kartorna i kombination med ovanstående faktorer att bli relativt förutsägbara och egentligen bara ett slags storskaligt Operation Metro-krig på olika håll utan några kreativa flanker eller olika utsagor för kartorna tack vare mer kreativa squads å andra spelare)

Jag kan bara spekulera förrän jag testat det själv, att spelet kmr troligen lida av samma speldesignproblem som BF3-4 som kmr göra det till ett ytligt, för noob-vänligt infinite ammo in vehicles-spel där spammande fordon, övermäktiga zeppelinare/nya gunship? kmr göra folk relativt snabbt less på spelet på grund av hur liten inverkan squads kmr kunna ha på kartorna olika utsagor och därmed spelets allmänna skoj.

Spelet kanske kmr bli som Battlefront 2; läckert i utseendet, coolt koncept, men komplett noll spelkänsla där själen ur spelet försvinner så fort du spelat 5 minuter av det. Jag spekulerar, tills att jag testat det, att BF1 kmr få liknande problem som tidigare spel pga massan de vill nå ut till (lata, kränkta millennials med noll tålamod att försöka bemästra något i sina liv).

Folk kmr hinna klaga på buggar, glitchar, obalanserade å orealistiska fordon med auto-heal å infinite ammo vilket kmr leda till tråkiga spamkrig. Om "BF6" nu skulle få heta "BF2" pga detta heter BF1 och det blir inte alls som ursprungliga BF2 i sin speldesign så kmr gamla BF2 få känna sig gruppvåldtagen av EA å nya Dice...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Ni hörde det här först:
Det kommer finnas battle pick ups, precis som i Star Wars: Battlefront, och det kommer vara en "Heavy" med ett jättemaskingevär, en "Pyro" med en eldkastare, en ryttare modell "Lawrence of Arabia" som är jättesnabb och har svärd, och Röde Baronen Manfred von Richthofen som är en mästerpilot.

Själv hoppas jag på att jag har fel. Jag avskyr obalans.

Dock bara om du köper Heavy DLC för $19.99, Pyro DLC för $19.99, Lawrence of Arabia skin för $9.99 och Röde Baronen super pack för $39.99.

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Kommer lyckas, var ju så bra att Jimmie Åkesson fanns på scen.

Vad har Åkesson med detta spel och göra? :S grymt spel

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Vad har Åkesson med detta spel och göra? :S grymt spel

Länkar väl från VODen så kanske du förstår bättre ^.^

https://www.twitch.tv/battlefield/v/64886482?t=6h16m

Permalänk
Avstängd

Snarare Sveriges enda hopp!

Skrivet av RaBlack:

Många som pratar om någon "Jimmy Åkesson"!
Vem fan är den där Jimmy Åkesson ni snackar om... är det någon ny "nazist karaktär" i spelet eller?

MVH

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Namnet är ju korkat... varför inte välja ett årtal????

För att det finns en mod som heter Battlefield 1918 till BF1942.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Snarare Sveriges enda hopp!

Haha Jimmy, våga autha som dig själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Självklart kommer jag köpa detta på releasedagen/Äskar bf och det här med att levla upp vapen mm.
Men vad fanns det för vettiga vapen under första världskriget??
Som kan tänkas va med i spelet.
Springa runt med en klubba med järnpiggar på känns ju lite off.
När man är van vid Automatcarbiner.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.