Yttligare ett klart exempel varför man inte ska välja webhallen.

Permalänk
Medlem

Yttligare ett klart exempel varför man inte ska välja webhallen.

Idag om man inte missat så kör webbhallen med falsk marknadsföring här på sweclockers:

I sverige får man inte marknadsföra sig som Bäst billigast starkast mm utan att man verkligen är det annars är det så kallad falsk marknads föring. och tittar man i denna bild så hävdar webbhallen att dem är billigast på msi grafikkort i 900 serien enligt prisjakt.
och går man in på prisjakt och gör en snabb sökning så ser man snabbt att det inte är fallet utan webbhallen kommer på 5 plats räknat med att dem ligger på samma pris som komplett och inet. så summan av kardemumman är att dem inte alls är "billigast i sverige" utan 5e billigast i sverige. (och nej tittar man på 14 april i prishistoriken på prisjakt så är webhallen fortfarande inte billigast)

tycker denna annons i övrigt också borde tas ner då den inte bara är felaktig utan också missvisande

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Hedersmedlem

Står i annonsen att de var billigast 2016-04-14 vilket de kanske var. Så annonsen stämmer säkert.
Men visst är det utformat för att misstolkas ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Står i annonsen att de var billigast 2016-04-14 vilket de kanske var. Så annonsen stämmer säkert.
Men visst är det utformat för att misstolkas ;).

Har du läst hela inlägget?

" (och nej tittar man på 14 april i prishistoriken på prisjakt så är webhallen fortfarande inte billigast)"

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

På något kort i 900-serien var dom säkert billigast 14 april..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Står i annonsen att de var billigast 2016-04-14 vilket de kanske var. Så annonsen stämmer säkert.
Men visst är det utformat för att misstolkas ;).

nej tittar du tillbaka i prishistoriken så såg det ut precis samma då 14 april
däremot finns det bättre anonser inets egna anons så visar dem exakt samma grafikkort dock så är annos priset 41kr högre en vad dem visar på hemsidan

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

Gör en anmälan hos konsumentverket.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Kollar du på produkterna i annonsen så är dom billigast. 970 980

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kwame:

Har du läst hela inlägget?

" (och nej tittar man på 14 april i prishistoriken på prisjakt så är webhallen fortfarande inte billigast)"

Skrivet av Allihopa:

nej tittar du tillbaka i prishistoriken så såg det ut precis samma då 14 april
däremot finns det bättre anonser inets egna anons så visar dem exakt samma grafikkort dock så är annos priset 41kr högre en vad dem visar på hemsidan

Näe, jag såg inte den raden. My bad.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Allihopa:
Detta (980) kort säljs enbart av Webbhallen vad jag kan se, då kan de skriva att de är billigast
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2895138

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Då kan du skippa att handla saker någonstans alls då.

Om du endast väljer var du ska handla på saker som denna blir det inte mycket inköp.

Jag har handlat på Webhallen i 10 år och har bara blivit missnöjd en gång med servicen.

Permalänk
Medlem

Jag väljer Webhallen nästan varje gång! Denna lilla grej förtar inte min i huvudsak positiva erfarenhet av företaget.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Inaktiv

Anmäl detta brott till konsumentverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Allihopa:
Detta (980) kort säljs enbart av Webbhallen vad jag kan se, då kan de skriva att de är billigast
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2895138

Tolknings fråga. Jag tittade inte på 980le specifikt då annonsen inte är riktad åt det utan rintar sig till msi 900 serien vilket då omfattar alla 970 980 980ti som msi släppt.

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

@Allihopa: Hämta högafflarna och facklorna!!!111oneonen

Hmm... du har inte provat att rikta din fråga direkt till @Webhallen?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Då kan du skippa att handla saker någonstans alls då.

Om du endast väljer var du ska handla på saker som denna blir det inte mycket inköp.

Jag har handlat på Webhallen i 10 år och har bara blivit missnöjd en gång med servicen.

Ja så kan man göra. Men det har inte med saken att göra. Ämnet handlar om falsk marknadsföring vilket är felaktigt. Och oftast brukar jag handla hos dem som faktiskt är billigast och inte skriver att dem är det

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

Vissa retar upp sig på de löjligaste grejerna jag svär.

Permalänk
Avstängd

Jag undrar mer på vad det "andra" klara exemplet handlade om, då detta var ett "ytterligare" klart exempel?

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av headphone.ninja:

Vissa retar upp sig på de löjligaste grejerna jag svär.

TS kanske läser och tolkar reklam från ett felaktigt och missvisande perspektiv?

TS säger "tycker denna annons i övrigt också borde tas ner då den inte bara är felaktig utan också missvisande".

MVH

Permalänk
Medlem

@headphone.ninja: Stör sig på var det ingen som sa. Skapa en diskution är dock mycket mer intressant, har du något konstruktivt att tillägga eller var du bara tvungen att hävda din rätt att ytra dig ?

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har handlat på Webhallen i 10 år och har bara blivit missnöjd en gång med servicen.

Samma här, handlat där sedan det startade iprincip. Men fick riktigt dålig service en gång och det räckte för mig för att aldrig handla på Webbhallen igen (detta var för cirka sex månader sen någonting). Handlar hellre på inet, netonnet, komplett osv där jag fått bra service, även om det skulle vara billigare på webbhallen.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Allihopa:

(och nej tittar man på 14 april i prishistoriken på prisjakt så är webhallen fortfarande inte billigast)

Den 14:e April och ett par dagar framöver var vi billigast på samtliga kort i kampanjen.
På tre av dem är vi det fortfarande.

Förutom att vi var billigast på just dessa fyra kort så var vi, den 14:e, också billigast av alla 970, 980 och 980 Ti oavsett märke. (Jag kan dock inte svara för natten den 14, om någon av våra konkurrenter var inne och sänkte priset efter ca 18:00 den 14e så kan vi ha missat det.)

Det syns ju också i prishistoriken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2895138 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3455354 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3170470 (konkurrenterna matchade oss kort efter att vi gick ut med bannern, igår sänkte någon under oss för första gången)

Vi har också löpande under kampanjens gång sett till att kontrollera priserna och sänkte 980 Ti-kortet när våra konkurrenter gjorde det ytterligare ett snäpp.

Vi kanske tolkar budskapet på olika sätt, vår intention var inte att vilseleda någon. Vi skrev att vi var billigast när bannern gick live vilket vi också såg till att vi var vid tillfället.
Men om vi missade något kort den 14:e (970, 980 eller 980 Ti) så får du gärna länka. Jag gick genom de kort jag vet varit billigare på prisjakt på senare tid och jag hittar inget. Vi är absolut inte sämre än att erkänna vårat misstag om vi begått sådana dock!

Nu snart en månad senare så har förstås saker ändrats och just därför skrev vi ut ett datum i annonsen då vi visste att priser knappast är statiska.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den 14:e April och ett par dagar framöver var vi billigast på samtliga kort i kampanjen.
På tre av dem är vi det fortfarande.

Förutom att vi var billigast på just dessa fyra kort så var vi, den 14:e, också billigast av alla 970, 980 och 980 Ti oavsett märke. (Jag kan dock inte svara för natten den 14, om någon av våra konkurrenter var inne och sänkte priset efter ca 18:00 den 14e så kan vi ha missat det.)

Det syns ju också i prishistoriken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2895138 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3455354 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3170470 (konkurrenterna matchade oss kort efter att vi gick ut med bannern, igår sänkte någon under oss för första gången)

Vi har också löpande under kampanjens gång sett till att kontrollera priserna och sänkte 980 Ti-kortet när våra konkurrenter gjorde det ytterligare ett snäpp.

Vi kanske tolkar budskapet på olika sätt, vår intention var inte att vilseleda någon. Vi skrev att vi var billigast när bannern gick live vilket vi också såg till att vi var vid tillfället.
Men om vi missade något kort den 14:e (970, 980 eller 980 Ti) så får du gärna länka. Jag gick genom de kort jag vet varit billigare på prisjakt på senare tid och jag hittar inget. Vi är absolut inte sämre än att erkänna vårat misstag om vi begått sådana dock!

Nu snart en månad senare så har förstås saker ändrats och just därför skrev vi ut ett datum i annonsen då vi visste att priser knappast är statiska.

Kollade dom första 3 länkarna och där var nu ju billigast, så TS kan inte heller säga att det är falskmarknadsföring, då det verkar vara han som fattat det helt fel.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@Allihopa: Inte en tolkningsfråga, det kortet jag länkade är helt identiskt med det i annonsen,970-kortet tittade jag inte på, och nämnde inte heller.

Troligtvis är inget speciellt med LE-versionen. De flesta stora butiker brukar lägga till några bokstäver eller siffror efter en varas namn för att slippa betala tillbaka på prisgarantier m.m.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

När vi nu diskuterar falskmarknadsföring kan vi ju även passa på att slänga in ordet "förtal". Inte för att peka finger eller något...

Permalänk
Medlem

Tycker att det är glasklart. Korten som visas i annonsen är billigast där och de som dyker upp när man klickar sig till kampanjen var det också vid det datum som nämns i annonsen. Hade man skrivit något i stil med "Billigast på alla kort i 900-serien" så hade det väl varit falsk marknadsföring, men det har man inte gjort i detta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Troligtvis är inget speciellt med LE-versionen. De flesta stora butiker brukar lägga till några bokstäver eller siffror efter en varas namn för att slippa betala tillbaka på prisgarantier m.m.

Le versionen är sämre om jag inte missminner mig. Det rör sig om sämre ström försörjning. Det är alltså ett annat grafikkort även om det har samma kärna och kylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

@headphone.ninja: Stör sig på var det ingen som sa. Skapa en diskution är dock mycket mer intressant, har du något konstruktivt att tillägga eller var du bara tvungen att hävda din rätt att ytra dig ?

Skrivet av Webhallen:

Den 14:e April och ett par dagar framöver var vi billigast på samtliga kort i kampanjen.
På tre av dem är vi det fortfarande.

Förutom att vi var billigast på just dessa fyra kort så var vi, den 14:e, också billigast av alla 970, 980 och 980 Ti oavsett märke. (Jag kan dock inte svara för natten den 14, om någon av våra konkurrenter var inne och sänkte priset efter ca 18:00 den 14e så kan vi ha missat det.)

Det syns ju också i prishistoriken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2895138 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3455354 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3170470 (konkurrenterna matchade oss kort efter att vi gick ut med bannern, igår sänkte någon under oss för första gången)

Vi har också löpande under kampanjens gång sett till att kontrollera priserna och sänkte 980 Ti-kortet när våra konkurrenter gjorde det ytterligare ett snäpp.

Vi kanske tolkar budskapet på olika sätt, vår intention var inte att vilseleda någon. Vi skrev att vi var billigast när bannern gick live vilket vi också såg till att vi var vid tillfället.
Men om vi missade något kort den 14:e (970, 980 eller 980 Ti) så får du gärna länka. Jag gick genom de kort jag vet varit billigare på prisjakt på senare tid och jag hittar inget. Vi är absolut inte sämre än att erkänna vårat misstag om vi begått sådana dock!

Nu snart en månad senare så har förstås saker ändrats och just därför skrev vi ut ett datum i annonsen då vi visste att priser knappast är statiska.

Skrivet av beejac:

När vi nu diskuterar falskmarknadsföring kan vi ju även passa på att slänga in ordet "förtal". Inte för att peka finger eller något...

Jag hålled med Webhallen här. Du får lugna ner dig TS och kolla upp lite fakta istället. Deras annons är så tydlig den bara kan bli, om man kan läsa dvs.

Permalänk
Skrivet av Allihopa:

Idag om man inte missat så kör webbhallen med falsk marknadsföring här på sweclockers:

http://aka-cdn-ns.adtech.de/apps/124/Ad14716028St3Sz1643Sq109803052V0Id12/msi-gtx_Sweclockers_480x400_2.jpg

I sverige får man inte marknadsföra sig som Bäst billigast starkast mm utan att man verkligen är det annars är det så kallad falsk marknads föring. och tittar man i denna bild så hävdar webbhallen att dem är billigast på msi grafikkort i 900 serien enligt prisjakt.
och går man in på prisjakt och gör en snabb sökning så ser man snabbt att det inte är fallet utan webbhallen kommer på 5 plats räknat med att dem ligger på samma pris som komplett och inet. så summan av kardemumman är att dem inte alls är "billigast i sverige" utan 5e billigast i sverige. (och nej tittar man på 14 april i prishistoriken på prisjakt så är webhallen fortfarande inte billigast)

tycker denna annons i övrigt också borde tas ner då den inte bara är felaktig utan också missvisande

Vill du länka till det kort du hittade som inte passade med kampanjen, för jag har inte hittat något än...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Den 14:e April och ett par dagar framöver var vi billigast på samtliga kort i kampanjen.
På tre av dem är vi det fortfarande.

Förutom att vi var billigast på just dessa fyra kort så var vi, den 14:e, också billigast av alla 970, 980 och 980 Ti oavsett märke. (Jag kan dock inte svara för natten den 14, om någon av våra konkurrenter var inne och sänkte priset efter ca 18:00 den 14e så kan vi ha missat det.)

Det syns ju också i prishistoriken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2895138 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3455354 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3170470 (konkurrenterna matchade oss kort efter att vi gick ut med bannern, igår sänkte någon under oss för första gången)

Vi har också löpande under kampanjens gång sett till att kontrollera priserna och sänkte 980 Ti-kortet när våra konkurrenter gjorde det ytterligare ett snäpp.

Vi kanske tolkar budskapet på olika sätt, vår intention var inte att vilseleda någon. Vi skrev att vi var billigast när bannern gick live vilket vi också såg till att vi var vid tillfället.
Men om vi missade något kort den 14:e (970, 980 eller 980 Ti) så får du gärna länka. Jag gick genom de kort jag vet varit billigare på prisjakt på senare tid och jag hittar inget. Vi är absolut inte sämre än att erkänna vårat misstag om vi begått sådana dock!

Nu snart en månad senare så har förstås saker ändrats och just därför skrev vi ut ett datum i annonsen då vi visste att priser knappast är statiska.

Oj oj, säljer ni ispåsar eller kylklampar kanske TS behöver några, kampanjdags? Kylpasta kanske också fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den 14:e April och ett par dagar framöver var vi billigast på samtliga kort i kampanjen.
På tre av dem är vi det fortfarande.

Förutom att vi var billigast på just dessa fyra kort så var vi, den 14:e, också billigast av alla 970, 980 och 980 Ti oavsett märke. (Jag kan dock inte svara för natten den 14, om någon av våra konkurrenter var inne och sänkte priset efter ca 18:00 den 14e så kan vi ha missat det.)

Det syns ju också i prishistoriken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809934 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2895138 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3455354 (billigast hela tiden)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3170470 (konkurrenterna matchade oss kort efter att vi gick ut med bannern, igår sänkte någon under oss för första gången)

Vi har också löpande under kampanjens gång sett till att kontrollera priserna och sänkte 980 Ti-kortet när våra konkurrenter gjorde det ytterligare ett snäpp.

Vi kanske tolkar budskapet på olika sätt, vår intention var inte att vilseleda någon. Vi skrev att vi var billigast när bannern gick live vilket vi också såg till att vi var vid tillfället.
Men om vi missade något kort den 14:e (970, 980 eller 980 Ti) så får du gärna länka. Jag gick genom de kort jag vet varit billigare på prisjakt på senare tid och jag hittar inget. Vi är absolut inte sämre än att erkänna vårat misstag om vi begått sådana dock!

Nu snart en månad senare så har förstås saker ändrats och just därför skrev vi ut ett datum i annonsen då vi visste att priser knappast är statiska.

Skrivet av BM-Mods:

Kollade dom första 3 länkarna och där var nu ju billigast, så TS kan inte heller säga att det är falskmarknadsföring, då det verkar vara han som fattat det helt fel.

Skrivet av xpanterx:

@Allihopa: Inte en tolkningsfråga, det kortet jag länkade är helt identiskt med det i annonsen,970-kortet tittade jag inte på, och nämnde inte heller.

Troligtvis är inget speciellt med LE-versionen. De flesta stora butiker brukar lägga till några bokstäver eller siffror efter en varas namn för att slippa betala tillbaka på prisgarantier m.m.

Skrivet av beejac:

När vi nu diskuterar falskmarknadsföring kan vi ju även passa på att slänga in ordet "förtal". Inte för att peka finger eller något...

Skrivet av Vesh:

Tycker att det är glasklart. Korten som visas i annonsen är billigast där och de som dyker upp när man klickar sig till kampanjen var det också vid det datum som nämns i annonsen. Hade man skrivit något i stil med "Billigast på alla kort i 900-serien" så hade det väl varit falsk marknadsföring, men det har man inte gjort i detta fall.

Skrivet av Forsgren:

Jag hålled med Webhallen här. Du får lugna ner dig TS och kolla upp lite fakta istället. Deras annons är så tydlig den bara kan bli, om man kan läsa dvs.

Skrivet av gaminggirl:

Vill du länka till det kort du hittade som inte passade med kampanjen, för jag har inte hittat något än...

Skrivet av Andreaz1:

Oj oj, säljer ni ispåsar eller kylklampar kanske TS behöver några, kampanjdags? Kylpasta kanske också fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

jag vet inte om man sitter och väljer länkar själv eller om man inte ser längre en näsan räcker men här är några glasklara exempel:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809930
14/4 ligger webhallen på 5 489:-det ligger även komplett inet dustin. Net on net ligger billigast på på 5290 som till och med höjer sitt pirs med 300kr den 14/4

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2809933
14/4 ligger webhallen på 3785:- det ligger även inet cdon komplett. iT-Mania ligger billigast med 3 599:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2895136
14/4 ligger webhallen på 3 599:- där ligger även inet Cdon. Net on net ligger billigast på 3 190:-

Och som kampanjen lyder "Msi GTX 900 kampanj Billigast i sverige Gtx 970, 980 och 980 ti (enligt prisjakt gemförelse 14/4)"
och det går inte att tolka annat en att alla msi kort mellan 970-980ti som finns listade på prisjakt som webbhallen säljer ska dem då vara billigast på vilket inte stämmer.

och han med fryspåsar kanske ska akta sig så han inte kväver sig själv med dem

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K