Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Helst skulle du ju ha en med 83.11ac standarden, inte uråldriga 802.11n.

Skickades från m.sweclockers.com

Känner inte en jättebehov av AC, utan mer att "det skulle va kul".
Har bara 100-lina in och varken tankar eller spelar, det mest krävande jag vill göra är att kunna streama film och för att va hyfsat framtidssäker så är det ju bra om jag når 25 Mb/s vilket är Netflix rekommendation för 4k, men som jag förstår det klarar N av det utan problem?
Det är viktigare att den funkar bra, inte behöver startas och, och klarar av att leva i en lägenhet med 15-20 andra synliga nät (varför jag vill ha 5GHz)

EDIT:
Såg i.o.f. att kjell hade bra pris på ac56u, är den ett bättre val då?
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/tradl...

Permalänk

Nyligen fått en 1000Mbps lina och är sugen på en router med AC.

budget typ 1200Ish

Just nu tittar jag på Linksys EA6900, 1100kr på inet och Asus RT-AC66U 1200kr.

Att absolut maxa AC hastigheten är inte jättenoga men hög throughput på WAN-LAN är viktigt och stabilitet.. Just nu har vi en ZyXEL Historia som tappar chromecast 2 ifrån nätverket konstant och även mobiler har en tendens att behöva reconnecta till nätverket titt som tätt, så mina prioriteringar är.
Stabilitet > Throughput WAN-LAN > Räckvid för trådlösa (Bor I en etta.)
Linksys routern är snyggare så sambon skulle vara mer bekväm att ha den synligt och Linksys har ju Cisco i ryggen så det känns... Stabilt men jag har hört att menyn för EA6900 är rätt kass.

Någon som har någon bra input?

Permalänk
Skrivet av Pie-or-paj:

Känner inte en jättebehov av AC, utan mer att "det skulle va kul".
Har bara 100-lina in och varken tankar eller spelar, det mest krävande jag vill göra är att kunna streama film och för att va hyfsat framtidssäker så är det ju bra om jag når 25 Mb/s vilket är Netflix rekommendation för 4k, men som jag förstår det klarar N av det utan problem?
Det är viktigare att den funkar bra, inte behöver startas och, och klarar av att leva i en lägenhet med 15-20 andra synliga nät (varför jag vill ha 5GHz)

EDIT:
Såg i.o.f. att kjell hade bra pris på ac56u, är den ett bättre val då?
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/tradl...

Ska vara OK, dock lider deras AC routers av överhettning vid hård belastning. Men fungerar troligen om du bara ska köra lätt belastning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av IluvBread:

Nyligen fått en 1000Mbps lina och är sugen på en router med AC.

budget typ 1200Ish

Just nu tittar jag på Linksys EA6900, 1100kr på inet och Asus RT-AC66U 1200kr.

Att absolut maxa AC hastigheten är inte jättenoga men hög throughput på WAN-LAN är viktigt och stabilitet.

Jag har en Asus RT-AC66U. Tycker den funkar ok. Jag har alla finesser avstängda och har ingen HD ansluten.

Bra sprutt LAN-WAN. Har en 100/100 lina och den maxar iaf den. Stabiliteten är ok, Wifi har spårat ur nån gång (gick inte att ansluta på 2,4GHz, men väl på 5GHz, funkade efter omstart). Min åldrande laptop tappar Wifi anslutning ibland, men jag tror att det lika gärna kan bero på min laptop, för min sambo har inte klagat.

Jag upplever inte att den är lika stabil som t.ex. gamla Linksys WRT-54GL, men den är helt ok och Wifi-anslutningen kan man få förvånansvärt bra sprutt på

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag tycker den är ok och hyfsat prisvärd för dom pengarna.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ska vara OK, dock lider deras AC routers av överhettning vid hård belastning. Men fungerar troligen om du bara ska köra lätt belastning.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för varningen. Jag kollade upp problemen och vissa hade löst det med att bara placera routern mer öppet, då jag antagligen kommer ha rätt låg belastning samt har den rätt öppet hoppas jag att det inte blir några problem, och om det blir det så såg jag flera som löst de med att ta upp ett hål i plasten över kylflänsen.

Så men det blev det en AC56U idag då jag kunde plocka upp den hos Kjell vilket är smidigt
Tidiga resultatet är mycket bättre hastigheter enligt mätningar men framförallt inga problem att streama HD, men jag hade nog kunnat köpa nästan vad som helst för att det skulle bli bättre än förut. Får se i längden om det var ett vettigt val eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IluvBread:

Nyligen fått en 1000Mbps lina och är sugen på en router med AC.

budget typ 1200Ish

Just nu tittar jag på Linksys EA6900, 1100kr på inet och Asus RT-AC66U 1200kr.

Att absolut maxa AC hastigheten är inte jättenoga men hög throughput på WAN-LAN är viktigt och stabilitet.. Just nu har vi en ZyXEL Historia som tappar chromecast 2 ifrån nätverket konstant och även mobiler har en tendens att behöva reconnecta till nätverket titt som tätt, så mina prioriteringar är.
Stabilitet > Throughput WAN-LAN > Räckvid för trådlösa (Bor I en etta.)
Linksys routern är snyggare så sambon skulle vara mer bekväm att ha den synligt och Linksys har ju Cisco i ryggen så det känns... Stabilt men jag har hört att menyn för EA6900 är rätt kass.

Någon som har någon bra input?

Jag sitter på en ea6900 och den fungerar suveränt. Dock missade jag rean och pröjsade 1399:- för den, lite småsurt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Jag sitter på en ea6900 och den fungerar suveränt. Dock missade jag rean och pröjsade 1399:- för den, lite småsurt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan tipsa om att flasha Asuswrt-Merlin på ea6900, riktigt stabilt och lite extra funktioner.
OBS att det nästan är ett måste att flasha cfe pga nvram buggen..

http://www.linksysinfo.org/index.php?threads/asuswrt-merlin-t...

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Kan tipsa om att flasha Asuswrt-Merlin på ea6900, riktigt stabilt och lite extra funktioner.
OBS att det nästan är ett måste att flasha cfe pga nvram buggen..

http://www.linksysinfo.org/index.php?threads/asuswrt-merlin-t...

Tack ska kolla upp det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Håller på dra in fiber i kåken sitter på en Asus N66u. Är det idé att uppdatera sig? Kommer köra 250/100mbit. Wifi används bara på hobby enheter så de funkar men hur är de med hastigheterna? Kommer förmodligen ha ganska hög hastighet på minst 2 enheter ibland. Och vilken switch ska ja skaffa har idag 10st internet utag i huset. Kommer använda ca 6.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slänger in en fråga jag med
Kommer flytta in i en villa där jag tagit Comhem Tivo på 100/100.

Kommer ha en stationär dator i källaren som det kommer Spelas, tankas och streamas mm.
Vet inte än vad jag ska köra för anslutning på den än men kanske det blir kabel via powerlines.

Kommer ha Tivo med HD kanaler som jag funderar att driva med:
http://www.inet.se/produkt/5404677/zyxel-pla5256-passthrough-...

Kommer finnas 2-3 mobiler som bara kommer användas till lättare surf.
Kommer även att finnas en Surfplatta som kommer Streama serier och film till en Chromecast 2.

Kommer endast använda stationära datorn + något annat sammtidigt.

Nu kommer det tuffa i det hela, har lagt budgeten på max 1000kr.

Har tittat lite på dom här:
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/tradl...
http://www.inet.se/produkt/5420046/asus-rt-ac55u-ac1200#/spec...

Tar gärna emot tips både på Router och Powerline (måste va 2 uttag så jag kan koppla in smart-tv med)

Visa signatur

"Mjukvara är som sex, bättre när den är gratis." -Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Ja jag kollade på den men den ligger utanför min prisgrupp, en okänd återförsäljare (för mig iaf) och antingen begagnad innan man hittar den hos några av de större butikerna, och då går den på nära 2000:-
Läste lite tester av ea6900 hos bla smallnetbuilder mfl och kom fram till att den verkar prestera riktigt bra.
Vart ett köp idag och ska testa den över helgen, är den undermålig kanske det blir ett återköp och då ska jag ha r7000 i åtanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Smallnetbuild är ju mer eller mindre allt som behövs idag när man tittar efter router.
Själv stod det mellan linksysen, Tp Linken archer c7 och asus ac68 tror ja det var. Tog Tp-linken då den var billigast . De är alla lika snabba och sedan har de alla några för respektive nackdelar.

Kört den i några veckor nu och har inte behövt boota om, 200/200 som ja sitter på klarar den galant.
Ända problemet ja haft är att en av Mina datorer tappade ip till dhcpn så fort leasetime gick ute. Löste det genom att permanent tilldela den Mac adressen ett IP.

Permalänk
Medlem

Kan flika in med en liten update ang ea6900.
Den har rullat på nu i2 veckor utan som helst problem, får ut 115/120 från 100/100 lina.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tjena!

Sitter i Lund och har stadsnät med sladd som man kopplar rakt in i väggen.

Kommer denna routern fungera för mig? https://www.inet.se/produkt/5402469/tp-link-archer-d2-ac750-a...

Om inte, vilken sorts router ska jag köpa?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GangsterKillerXx:

Tjena!

Sitter i Lund och har stadsnät med sladd som man kopplar rakt in i väggen.

Kommer denna routern fungera för mig? https://www.inet.se/produkt/5402469/tp-link-archer-d2-ac750-a...

Om inte, vilken sorts router ska jag köpa?

Tacksam för hjälp!

Nej, dy får skaffa en router utan modem i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@trollhattan: Okok, bara för att vara på den säkra sidan i så fall, den här bör väl funka i så fall?

https://www.inet.se/produkt/5404620/asus-rt-n18u-n600

Permalänk
Medlem

Behöver en ny trådlös router för runt 500 lappen!
Jag använder sladd till datorn men vill ändå ha trådlöst för mobiler.
Har noll koll så vilken ska jag köpa?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Asus RT-AC66U sen de kom ut på marknaden 2012 och jag har inte varit missnöjd med den. Ska dock lägga till att den dog för mig efter något år, men fick en ny, har för mig att det var nätadaptern som dog, fick en helt ny router inkl nätadapter i alla fall. Efter det har inget mer hänt.

Hade en Dlink DIR 655 tidigare, men när jag köpte ny TV så visade det sig att den inte klarade att streama 1080p material över WIFI, särskilt inte 1080p 3D filmer, så då bytte jag till en Asus RT-AC66U istället.

Körde först 2 år i 100/10 nät utan problem. Funkade fint att streama ovan nämnda filer utan problem över WIFI trots att filservern och TVn fortfarande hade samma 802.11n nätverkskort som tidigare. Asus routern gjorde att det funkade klockrent!

Sen flyttade jag och fick till slut 1000/100 fiber. Vid en körning av bredbandskollen fick jag 930Mbit (trådat) och vid verklig användning kom jag som mest upp i ca 570Mbit (72mb/s nedladdning av flera torrentfiler samtidigt) Tror dock att jag inte kom upp i mer pga att jag inte kunde hitta tillräckligt många riktigt snabba filer att testa med.

Över WIFI mätt med Bredbandskollen har jag sett 370Mbit med min Samsung S5 över AC-standarden, med laptop och N-standarden i 5Ghz bandet har jag sett 260Mbit.
Har tyvärr inte haft någon stationär eller laptop-dator med AC-standard att testa med så länge jag hade 1000Mbit uppkoppling. Har idag gått ner till 250/100 abonnemang pga priset var lite för saftigt i längden för 1000Mbit, men jag var ju tvungen att testa ett tag

Bytte nätverkskort i min ena gamla (2010) laptop här om veckan, hade ett 802.11n kort i den från fabrik, det kunde bara gå i 2,4Ghz bandet, så då fick man bara ut ca 70-90Mbit trådlöst. Fick tag i ett nyare 802.11ac kort på eBay (200kr) som passade och får då ca 240Mbit mätt från samma ställe i huset (ca 6m från routern som sitter bakom 2 väggar) Det var ju en trevlig boost Men visade inte mer än så då det begränsas av det 250/100 abonnemang jag har idag.

Gillar min router och känner inte att jag kommer byta den på ett tag. Den ska ha en WAN-LAN troughput på ca 836Mbit enligt tester. Det duger nog gott för de flesta.
1090kr får man ge för den idag enligt prisjakt. Har för mig jag gav ca 2000kr när jag köpte den 2012.
Men det finns säkert många andra lika bra eller bättre routrar idag. Tror dock fortfarande att den duger till de flesta

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Jag har haft en Asus RT-AC66U sen de kom ut på marknaden 2012 och jag har inte varit missnöjd med den. Ska dock lägga till att den dog för mig efter något år, men fick en ny, har för mig att det var nätadaptern som dog, fick en helt ny router inkl nätadapter i alla fall. Efter det har inget mer hänt.

Hade en Dlink DIR 655 tidigare, men när jag köpte ny TV så visade det sig att den inte klarade att streama 1080p material över WIFI, särskilt inte 1080p 3D filmer, så då bytte jag till en Asus RT-AC66U istället.

Körde först 2 år i 100/10 nät utan problem. Funkade fint att streama ovan nämnda filer utan problem över WIFI trots att filservern och TVn fortfarande hade samma 802.11n nätverkskort som tidigare. Asus routern gjorde att det funkade klockrent!

Sen flyttade jag och fick till slut 1000/100 fiber. Vid en körning av bredbandskollen fick jag 930Mbit (trådat) och vid verklig användning kom jag som mest upp i ca 570Mbit (72mb/s nedladdning av flera torrentfiler samtidigt) Tror dock att jag inte kom upp i mer pga att jag inte kunde hitta tillräckligt många riktigt snabba filer att testa med.

Över WIFI mätt med Bredbandskollen har jag sett 370Mbit med min Samsung S5 över AC-standarden, med laptop och N-standarden i 5Ghz bandet har jag sett 260Mbit.
Har tyvärr inte haft någon stationär eller laptop-dator med AC-standard att testa med så länge jag hade 1000Mbit uppkoppling. Har idag gått ner till 250/100 abonnemang pga priset var lite för saftigt i längden för 1000Mbit, men jag var ju tvungen att testa ett tag

Bytte nätverkskort i min ena gamla (2010) laptop här om veckan, hade ett 802.11n kort i den från fabrik, det kunde bara gå i 2,4Ghz bandet, så då fick man bara ut ca 70-90Mbit trådlöst. Fick tag i ett nyare 802.11ac kort på eBay (200kr) som passade och får då ca 240Mbit mätt från samma ställe i huset (ca 6m från routern som sitter bakom 2 väggar) Det var ju en trevlig boost Men visade inte mer än så då det begränsas av det 250/100 abonnemang jag har idag.

Gillar min router och känner inte att jag kommer byta den på ett tag. Den ska ha en WAN-LAN troughput på ca 836Mbit enligt tester. Det duger nog gott för de flesta.
1090kr får man ge för den idag enligt prisjakt. Har för mig jag gav ca 2000kr när jag köpte den 2012.
Men det finns säkert många andra lika bra eller bättre routrar idag. Tror dock fortfarande att den duger till de flesta

Riktigt trevligt inlägg!

Flyttar till min första lägenhet om en månad så kollar på en ordentligare router för min 250/100 lina än den som följer med. Om ingen här kan rekommendera en kring samma prislapp så tror jag det blir denna, + ser den inte förjävlig ut som vissa!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Jag har en presarioCQ60 125eo
och bahnhof 100/10.

Kommer jag att kunna använda Asus RT-N56U eller Netgear WNR3500L trådlöst?

Vet inte vilken av dem men lutar åt netger p.g.a 100 kr billigare...

Permalänk
Skrivet av Repartir:

Jag har en presarioCQ60 125eo
och bahnhof 100/10.

Kommer jag att kunna använda Asus RT-N56U eller Netgear WNR3500L trådlöst?

Vet inte vilken av dem men lutar åt netger p.g.a 100 kr billigare...

Ja båda har ju wifi så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vilker router?

Hej

Jag ska köpa en ny router till min nya lägenhet. Förutsättningarna är 100 Mbit fiber, 80 kvm trea och ganska många betongväggar.

Jag vill ha bra täckning i alla rum trots routerns placering i hallen. All min utrusning kommer kopplas trådlöst. Det innebär TV apparater för streaming, stationär dator, bärbara datorer, surfplattor och mobiler mm.

Maxpris är väl runt 2500 SEK, men det vore bra om det blev billigare. Det vore också bra om varan fanns i lager i Stockholmsområdet.

Finns där någon som är mer uppdaterad än mig på dessa saker som har något förslag?

Tack

Visa signatur

NZXT H2, Intel Core i7 2600K, Zalman CNPS-9900 MAX, MSI P67A-C45,
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB, Sapphire Radeon HD 6950,
Crucial m4 SSD 128GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack:

Hej

Jag ska köpa en ny router till min nya lägenhet. Förutsättningarna är 100 Mbit fiber, 80 kvm trea och ganska många betongväggar.

Jag vill ha bra täckning i alla rum trots routerns placering i hallen. All min utrusning kommer kopplas trådlöst. Det innebär TV apparater för streaming, stationär dator, bärbara datorer, surfplattor och mobiler mm.

Maxpris är väl runt 2500 SEK, men det vore bra om det blev billigare. Det vore också bra om varan fanns i lager i Stockholmsområdet.

Finns där någon som är mer uppdaterad än mig på dessa saker som har något förslag?

Tack

Jag kan rekommendera Netgear R7000. Sjukt bra täckning, 2.4ghz signalerna når ett par hundra meter utanför huset och den växlar automatiskt mellan 5 ghz och 2.5 ghz, 5 ghz är snabbare men har sämre räckvidd.

Hastigheten är magnifik och den är stabil som tusan! Helt klart den bästa routern jag har ägt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Skrivet av HiGrip:

Jag kan rekommendera Netgear R7000. Sjukt bra täckning, 2.4ghz signalerna når ett par hundra meter utanför huset och den växlar automatiskt mellan 5 ghz och 2.5 ghz, 5 ghz är snabbare men har sämre räckvidd.

Hastigheten är magnifik och den är stabil som tusan! Helt klart den bästa routern jag har ägt.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, efter jag uppdaterat fw (den kopplade ner lan titt som tätt, med en fw runt januari förra året när den var nyköpt 2015).

Asus ac68u är inte dålig, men att usb porten är så instabil är inte bra. För allt på routen enligt mig borde fungera fint, även om det inte används mycket.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att även om just Du har väldigt bra räckvidd på de trådlösa signalerna så kanske nästa person som läser era inlägg har en hel del betongväggar och då blir det ju inte riktigt lika bra.
Så en liten asterisk i inläggen kanske skulle vara bra, t.ex :
" *Väldigt lite betongvägg i vägen. "

Eller liknande.

Väl mött.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

Tänk dock på att även om just Du har väldigt bra räckvidd på de trådlösa signalerna så kanske nästa person som läser era inlägg har en hel del betongväggar och då blir det ju inte riktigt lika bra.
Så en liten asterisk i inläggen kanske skulle vara bra, t.ex :
" *Väldigt lite betongvägg i vägen. "

Eller liknande.

Väl mött.

Har betong på 14 cm hemma minst

Men tog inte upp wifi mottagningen alls, räcker hela lägenheten på 57 kvadrat, men kör också med extra router som ap (dumt och slänga fungerande router). Men har kollat nyligen just r7000 och den når ändå hela lägenheten själv och då ligger den i ett plåtskåp (med öppen dörr).

Men den räcker även ut, runt 5/10 meter ca för mig mot den vägg som är närmast min router.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Det är inte illa, trevligt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

@Broken-arrow: Det är inte illa, trevligt.

Ja, när man kommer över 1000kr får man betydligt bättre wifi (verkar vara mer router prestanda som ökar sen i högre prisklasser).

Fick den för 990kr, kunde inte hålla mig och det var det värt, när man ser på dagens priser. Tror att asus ac68 är trevlig med, men enligt mig räcker det inte riktigt fram, samt klarar inte 1Gbit utan ligger lägre än R7000, bara för cpu:n är klenare).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

bara att hålla med r7000 netgear bor på 120 kvadrat i två våningar och den täcker hela huset så är helnöjd med denna router

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag har en Asus RT-AC66U. Tycker den funkar ok. Jag har alla finesser avstängda och har ingen HD ansluten.

Bra sprutt LAN-WAN. Har en 100/100 lina och den maxar iaf den. Stabiliteten är ok, Wifi har spårat ur nån gång (gick inte att ansluta på 2,4GHz, men väl på 5GHz, funkade efter omstart). Min åldrande laptop tappar Wifi anslutning ibland, men jag tror att det lika gärna kan bero på min laptop, för min sambo har inte klagat.

Jag upplever inte att den är lika stabil som t.ex. gamla Linksys WRT-54GL, men den är helt ok och Wifi-anslutningen kan man få förvånansvärt bra sprutt på

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag tycker den är ok och hyfsat prisvärd för dom pengarna.

Har en också en RT-AC66U och kör 100/100 fiber från Telia. Wifi är katastrofalt dåligt hos mig, sitter 20 cm från routern och får ca 45/40...

Lust att dela med dig av din config eller dylikt? Annars flyger den här routern som en frisbee SNARAST!

Som det är i nuläget skulle jag inte rekommendera den här routern om den så var gratis. Överväger att pilla fram den gamle Technicolor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snekliv:

Har en också en RT-AC66U och kör 100/100 fiber från Telia. Wifi är katastrofalt dåligt hos mig, sitter 20 cm från routern och får ca 45/40...

Lust att dela med dig av din config eller dylikt? Annars flyger den här routern som en frisbee SNARAST!

Som det är i nuläget skulle jag inte rekommendera den här routern om den så var gratis. Överväger att pilla fram den gamle Technicolor...

Förmodligen är du ansluten mot 2,4 Ghz då är det helt ok när det gäller hastighet. Testa däremot 5 Ghz då kommer du få ut 100 utan problem

En bra guide för hur man kan fixa detta snackas om här:

http://www.kjell.com/se/fraga-kjell/teman/poddradio-battre-tr...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021