Mic problem "En usb-enhet känns inte igen"

Permalänk
Medlem

Mic problem "En usb-enhet känns inte igen"

Hej,

Jag har nyligen varit och inhandlat en mic till datorn och när jag ska ansluta den så får jag meddelandet "En usb-enhet känns inte igen". Ibland kommer micen upp under inspelningsenheter men inga gröna staplar rör på sig.

Jag har provat:

Avinstallera drivrutin i enhetshanteraren
Testat att avinstallera och installera alla usb-styrenheter i enhetshanteraren.
Har testat alla usb uttag på datorn. Med och utan andra usb enheter.
Testat den i en bärbar dator och då fungerade den som den ska så jag tror inte att de är något fel på själva micen.

Micen är en Trust gxt 210.

Lite info:

Moderkort: MSI Z97-G45 GAMING
Hörlurar: Philips Fidelio x2
Windows 10

Permalänk

Om du har USB 3.0, pröva en USB 2.0 port.

Permalänk
Medlem

@FallenKnight:

Provat dock samma problem.

Permalänk

Har precis samma problem med min Blue Yeti mic, hittade du någon lösning? Får snart spelet här, ska vara PnP men oavsett port och hur mycket jag avinstallerar och installerar drivrutinerna så vill det inte fungera.

Visa signatur

t0resten

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaveLancher.:

Har precis samma problem med min Blue Yeti mic, hittade du någon lösning? Får snart spelet här, ska vara PnP men oavsett port och hur mycket jag avinstallerar och installerar drivrutinerna så vill det inte fungera.

Vad har du för MB samt OS?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, har Windows 10 och mikrofonen känns inte igen. Samma mic som TS dessutom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500