Får ej Bluetooth mellan Urbanears Plattan ADV Wireless och Sony KDL-43W755C att fungera

Permalänk
Medlem

Får ej Bluetooth mellan Urbanears Plattan ADV Wireless och Sony KDL-43W755C att fungera

Hej!

Jag köpte Urbanears Plattan ADV Wireless-hörlurar på Spotify-rean i julas. Tänkte koppla dem till min TV, en Sony Bravia KDL-43W755C BAEB. Dock hittas inte lurarna av TV:n. Den står i "searching for accessories" och lurarna i pairing-mode, jag håller lurarna helt mot TV:n men ingen kontakt hur jag än försöker.

Har testat att blåtands-koppla lurarna till mobilen utan problem. Även så hittas mitt Apple Wireless-tangentbord som jag har till HTPC:n av TV:n, så båda enheternas blåtand funkar med andra prylar.

Har googlat om detta men hittar bara att några gnäller i kommentarerna på https://www.youtube.com/watch?v=88VvSGiZXCU:
"755c cant search for bluetooth headphones", "i been having problems conecting my bravia to a harman/kardon aura speaker, its in pairing mode but the tv won't find it", " Nope....my tv isnt able to find the headphones".

Är det hörlurarna som har någon blåtandsprofil som Bravian inte klarar av? Jag har redan ett par högtalare kopplade till TV:n via 3,5 mm-jacket så att skaffa en sådan Bluetooth-adapter går ej.

Hur göra?