Kass fps i cs efter R8-uppdatering?

Permalänk

Kass fps i cs efter R8-uppdatering?

Tjena!

Efter patchen för några dagar sedan har min fps, som jämnt brukar ligga på 300 som jag satt maxfps till, gått ner till ~100.
Jag har följt diverse fixar och flyttat min gamla cfg till den nya cfg-foldern, utan resultat. Jag har även skruvat tillbaka mina videoinställningar till mina gamla vanliga, eftersom de efter patchen ställt in sig på auto.

Här är ett exempel, med net graph på. Detta är inspelat med shadowplay, så min fps har inte direkt påverkats något av inspelningsprogrammet.

https://www.youtube.com/watch?v=qP-79PxXP-w&feature=youtu.be

Specs ser ni signaturen, tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Tjena!

Efter patchen för några dagar sedan har min fps, som jämnt brukar ligga på 300 som jag satt maxfps till, gått ner till ~100.
Jag har följt diverse fixar och flyttat min gamla cfg till den nya cfg-foldern, utan resultat. Jag har även skruvat tillbaka mina videoinställningar till mina gamla vanliga, eftersom de efter patchen ställt in sig på auto.

Här är ett exempel, med net graph på. Detta är inspelat med shadowplay, så min fps har inte direkt påverkats något av inspelningsprogrammet.

https://www.youtube.com/watch?v=qP-79PxXP-w&feature=youtu.be

Specs ser ni signaturen, tack på förhand

Vilken patch pratar vi om?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Vilken patch pratar vi om?

Kanske inte patch, men uppdateringen som introducerade R8-revolvern i onsdags

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm om du har 300 i fps?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Skrivet av kriller007:

Vad har du för skärm om du har 300 i fps?

Jag har en 144hz-skärm från asus, så med de 100 fps jag har just nu är det ospelbart jämfört med mina vanliga 300..

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Kanske inte patch, men uppdateringen som introducerade R8-revolvern i onsdags

Har du testat

https://steamcommunity.com/app/730/discussions/0/494631873666...

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Yep, funkade inte alls

Permalänk
Avstängd
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Tjena!

Efter patchen för några dagar sedan har min fps, som jämnt brukar ligga på 300 som jag satt maxfps till, gått ner till ~100.
Jag har följt diverse fixar och flyttat min gamla cfg till den nya cfg-foldern, utan resultat. Jag har även skruvat tillbaka mina videoinställningar till mina gamla vanliga, eftersom de efter patchen ställt in sig på auto.

Här är ett exempel, med net graph på. Detta är inspelat med shadowplay, så min fps har inte direkt påverkats något av inspelningsprogrammet.

https://www.youtube.com/watch?v=qP-79PxXP-w&feature=youtu.be

Specs ser ni signaturen, tack på förhand

Känner samma sak. Gick ned från nästan 300 stabilt till närmare 150-200 FPS på min dator och brorsan gick från 200 stabilt till under 100 FPS. Hur är det ens möjligt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

multicore rendering är disable? tror det är det

Permalänk
Skrivet av vvuk:

multicore rendering är disable? tror det är det

Yes, visar att det är av i klippet. Många säger att det har med muticore renderinga att göra, men det har varit av hela tiden

Permalänk

patchen återställde dina grafikinställningar:P det är bara det!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Du är inte ensamm. Stänger jag av muilticore rendering så värkar den lägga alt på core 1 istället för 2 som borde vara ett vättigare aternativ. Slår jag på så måste jag starta om spelet innan det slår igenom. så värkar den använda 1, halva 2 lite 3 och 4a. Minns inte hur gamla grafen såg ut men har då jag står still mot en vägg minna normala 290+- till 300 och konstant cpu belastning på core 1 (0) Har bara testat tdm. och fick ca 90-120fps på vissa.

Vet inte vad de gjort. Men fick intryket av att med tanke på vilka cores some belastades att de försöker få bättre prestanda ur bärbara och icke klockade cpuer. Belasta så att de olika power statsen kan akriveras. T.ex att core 1 ska maxas så den får max turbo. core 2 lite mer än valigt så den kan gå i ett medelvärde och sedan rästen på sparlåga så vi kan få max Mhz på 1 och 2.

TA DETTA MED TVÅ SKOPPOR SALT.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

patchen återställde dina grafikinställningar:P det är bara det!

Nej om du kollar på videon så ser du att jag ställt tillbaka till mina gamla inställnigar, utan resultat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

patchen återställde dina grafikinställningar:P det är bara det!

Har tidigare i tråden konstaterats att det inte är orsaken. Hur förklarar du att jag kör på samma inställningar men med halva FPS:en på min dator?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Yes, visar att det är av i klippet. Många säger att det har med muticore renderinga att göra, men det har varit av hela tiden

Ok, när jag har den disable så är min fps 80-140 med enable så är den 200-300

( med 970 och 4790k)

Permalänk
Skrivet av vvuk:

Ok, när jag har den disable så är min fps 80-140 med enable så är den 200-300

( med 970 och 4790k)

Jaha, jag missförstod dig isåfall! När jag drog på den höjdes min fps, så nu är den mellan 140 och 300 vilket gör det spelbart igen! Dock är den inte nära så stabil som den var förut, men det kan jag inte göra något åt antar jag. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Du är inte ensamm. Stänger jag av muilticore rendering så värkar den lägga alt på core 1 istället för 2 som borde vara ett vättigare aternativ. Slår jag på så måste jag starta om spelet innan det slår igenom. så värkar den använda 1, halva 2 lite 3 och 4a. Minns inte hur gamla grafen såg ut men har då jag står still mot en vägg minna normala 290+- till 300 och konstant cpu belastning på core 1 (0) Har bara testat tdm. och fick ca 90-120fps på vissa.

Vet inte vad de gjort. Men fick intryket av att med tanke på vilka cores some belastades att de försöker få bättre prestanda ur bärbara och icke klockade cpuer. Belasta så att de olika power statsen kan akriveras. T.ex att core 1 ska maxas så den får max turbo. core 2 lite mer än valigt så den kan gå i ett medelvärde och sedan rästen på sparlåga så vi kan få max Mhz på 1 och 2.

TA DETTA MED TVÅ SKOPPOR SALT.

Multicore rendering är vad du läser använda flera kärnor. Sedan andelen är att de inte riktigt lyckas belasta de senare kärnor då du har spelets tråd som förmodligen hamnar på första, och rendering thread (själva drivrutinen) som hamnar på andra, (Något Vulkan kan lösa).

På Linux med OpenGL så ser det ut att den använder 4 kärnor.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.