Vilken internetleverantör rekommenderas för fiber 250/100?

Permalänk
Medlem

Vilken internetleverantör rekommenderas för fiber 250/100?

Som rubriken lyder skall jag nu beställa ett fiber avtal... Jag har bestämt mig för hastigheten 250/100.
Jag har kollat närmare på Banhof, T3 och Bredband 2 kvittar det vilken av dessa jag väljer eller ska jag välja någon annan operatör?
Vill även påpeka att endast bredband skall beställas.

Permalänk
Medlem

Bahnhof utan tvekan, stabilt, bra support, billigt.
Står även för personlig integritet.

T3 och BB2 har jag aldrig läst något bra om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Bahnhof utan tvekan, stabilt, bra support, billigt.
Står även för personlig integritet.

T3 och BB2 har jag aldrig läst något bra om.

Skickades från m.sweclockers.com

T3 är riktigt bra. Bra support, ofta billigast, inga ISP relaterade störningar med T3(över 7år för mig). Dock svinkassa telefondosor om man nu ska ha telefon. Lite snåla på IP-adresser bara, men det är ju alla nuförtiden.
Så nu har du läst det.

Men alla är bra. Bahnhof har ju tex sin LEX Integrity tjänst som är gratis. Sen så ger dom ju ut privata ip-adresser om man inte frågar om annat. (Men det kan ju ha ändrats, vad vet jag).

Permalänk
Medlem

@macken88:
skrev precis ett inlägg i denna tråden ang detta
#15849365

Jag skulle aldrig välja och rekommendera Bahnhof, just pga deras NAT å deras urkassa köer till support.
Sedan att något är knas för mig med deras DHCP gör ju att jag skulle rekommendera dig vilken annan lev som helst, dock inte dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a.bergr:

@macken88:
skrev precis ett inlägg i denna tråden ang detta
#15849365

Jag skulle aldrig välja och rekommendera Bahnhof, just pga deras NAT å deras urkassa köer till support.
Sedan att något är knas för mig med deras DHCP gör ju att jag skulle rekommendera dig vilken annan lev som helst, dock inte dem.

Bara att du frågar om att få en eller två vanliga ip's så löser dom det var aldrig nåt problem för mig
Du kan till och med gå in på deras hemsida och göra det utan att ringa dom (dock bara för 1 ip) mer så ring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobado:

Bara att du frågar om att få en eller två vanliga ip's så löser dom det var aldrig nåt problem för mig
Du kan till och med gå in på deras hemsida och göra det utan att ringa dom (dock bara för 1 ip) mer så ring

Nej, jag gjorde ju det, ringde alltså och de har strikta order att inte dela ut mer än ett! Trist, dessutom ska man inte ens behöva sitta en timme i kö och be om att få ett till att börja med. Pinsamt, de borde ha gått över till ipv6 för länge sedan om de nu har problem med antalet adresser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a.bergr:

Nej, jag gjorde ju det, ringde alltså och de har strikta order att inte dela ut mer än ett! Trist, dessutom ska man inte ens behöva sitta en timme i kö och be om att få ett till att börja med. Pinsamt, de borde ha gått över till ipv6 för länge sedan om de nu har problem med antalet adresser.

Kanske beror lite på hur du frågar om fler ? ..

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Skrivet av Kimpur:

Bahnhof utan tvekan, stabilt, bra support, billigt.
Står även för personlig integritet.

T3 och BB2 har jag aldrig läst något bra om.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Skrotnisse92:

T3 är riktigt bra. Bra support, ofta billigast, inga ISP relaterade störningar med T3(över 7år för mig). Dock svinkassa telefondosor om man nu ska ha telefon. Lite snåla på IP-adresser bara, men det är ju alla nuförtiden.
Så nu har du läst det.

Men alla är bra. Bahnhof har ju tex sin LEX Integrity tjänst som är gratis. Sen så ger dom ju ut privata ip-adresser om man inte frågar om annat. (Men det kan ju ha ändrats, vad vet jag).

Skrivet av a.bergr:

@macken88:
skrev precis ett inlägg i denna tråden ang detta
#15849365

Jag skulle aldrig välja och rekommendera Bahnhof, just pga deras NAT å deras urkassa köer till support.
Sedan att något är knas för mig med deras DHCP gör ju att jag skulle rekommendera dig vilken annan lev som helst, dock inte dem.

Skrivet av Mobado:

Bara att du frågar om att få en eller två vanliga ip's så löser dom det var aldrig nåt problem för mig
Du kan till och med gå in på deras hemsida och göra det utan att ringa dom (dock bara för 1 ip) mer så ring

Skrivet av a.bergr:

Nej, jag gjorde ju det, ringde alltså och de har strikta order att inte dela ut mer än ett! Trist, dessutom ska man inte ens behöva sitta en timme i kö och be om att få ett till att börja med. Pinsamt, de borde ha gått över till ipv6 för länge sedan om de nu har problem med antalet adresser.

Skrivet av Mobado:

Kanske beror lite på hur du frågar om fler ? ..

Jag kommer att beställa nätverk från banhof

Permalänk
Medlem

@Mobado:
jo, och det skrev jag juh, och fick en till i alla fall temporärt. De har strikta order att inte lämna ut fler. Kan förstå om man inte kan få fler än en, men de borde ALDRIG börjat med NAT. Så länge de använder NAT kommer jag i alla fall inte rekommendera dem till någon, som gjort för strul.

Permalänk
Medlem

@macken88:
Lycka till, blir säkert bra, men se till att du slipper NAT-IP, bara ring deras support.
Bra att veta ang byte i stadsnätet, i alla fall IP-only's nät, de byter på minuten, jag sa som sagt upp Bahnhof till kl 9 på morgonen och 9.01 tar nästa vid. Om det nu kommer funka så är det sjukt smidigt, vill får väl se:)