Bahnhof byter till privata IP-Adresser.

Permalänk
Medlem

Hej, har kopplat mitt bredband till en router sedan vidare till en filserver. Loggar jag in på routern har den wan-ip 100.x och från filserver om jag surfar på whatismyip.com blir det 81.x någonting.

Hur gör jag för att lättast komma åt tex en ftp-server utifrån? Måste jag ha dyndns eller liknande som lirar med routern eller går det lösa från filservern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobo:

Hej, har kopplat mitt bredband till en router sedan vidare till en filserver. Loggar jag in på routern har den wan-ip 100.x och från filserver om jag surfar på whatismyip.com blir det 81.x någonting.

Hur gör jag för att lättast komma åt tex en ftp-server utifrån? Måste jag ha dyndns eller liknande som lirar med routern eller går det lösa från filservern?

Steg ett är att få en publik ip-adress, du sitter just nu bakom deras CGN vilket betyder att du inte kan nå din router från internet. Kontakta Bahnhof.

Permalänk
Medlem

Jag är lite confused ang detta.

Jag har ip 109.228.xxx.xxx med Bahnhof Itux fiber. (Ipv4)
Men jag har aldrig haft problem med att nå saker som FTP, mina D-link webkameror utifrån via ex mobilt nät osv.

Har även FTP som andra kan logga in på utan problem med vanlig 21 portöppning i routern.

Vad för "IP" har jag egentligen, det verkar ju inte vara privat enligt dessa
The main class groups are
Class A: IP Range - 10.0.0.0 to 10.255.255.255
Class B: IP Range - 172.16.0.0 to 172.31.255.255
Class C: IP Range - 192.168.0.0 to 192.168.255.255

Har inte haft problem med något med mitt nät hitills ang åtkomst osv.
Sitter jag ändå bakom något konstigt?

Bredband2 har erbjudande nu 6 mån halva priset och funderar lite på att byta, men dom kanske är lika kassa på denna frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag är lite confused ang detta.
Jag har ip 109.228.xxx.xxx med Bahnhof Itux fiber. (Ipv4)
Vad för "IP" har jag egentligen,

Du har en publik internet address, bahnhof har ett spann i 109.228.x.x och jag får det själv ibland, oftast så växlar det mellan 3st olika nät för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Du har en publik internet address, bahnhof har ett spann i 109.228.x.x och jag får det själv ibland, oftast så växlar det mellan 3st olika nät för min del.

Tack så mycket, då behöver jag inte kladda med något då

Permalänk

Hej, jag är lite förvirrad. Vore schyst om nån kunde hjälpa mig:

Jag har Banhof 250/100 och kan i många spel inte hosta server (listen server) så att mina kompisar kan joina.

Just nu har vi en liten apparat (modem?) som man kopplar in sin nätverkskabel i. Till den har vi kopplat en router och sedan våra datorer (3st) till routern. När vi öppnar portar på routern o så fungerar det ändå inte att hosta games.

Så vi misstänkte att det hade nåt att göra med publikt IP-adress.

1.Vi har besökt den där DHCP.banhof sidan där ni på sweclockers säger att man kan ändra till publikt IP. vilken mac adress ska jag ange där? jag tror att vi angav routerns mac adress förut, ska dubbelkolla.

2. Om vi fixar det, kan alla datorer hosta games då?

Permalänk
Skrivet av constipation:

Hej, jag är lite förvirrad. Vore schyst om nån kunde hjälpa mig:

Jag har Banhof 250/100 och kan i många spel inte hosta server (listen server) så att mina kompisar kan joina.

Just nu har vi en liten apparat (modem?) som man kopplar in sin nätverkskabel i. Till den har vi kopplat en router och sedan våra datorer (3st) till routern. När vi öppnar portar på routern o så fungerar det ändå inte att hosta games.

Så vi misstänkte att det hade nåt att göra med publikt IP-adress.

1.Vi har besökt den där DHCP.banhof sidan där ni på sweclockers säger att man kan ändra till publikt IP. vilken mac adress ska jag ange där? jag tror att vi angav routerns mac adress förut, ska dubbelkolla.

2. Om vi fixar det, kan alla datorer hosta games då?

Antar att du har 250/100mbit via en fiber/mediakonverter i boendet?.

Så din koppling är isf.

Fiberkonverter <-> "modem"?? <-> eran-router <-> 3st datorer?

Eller är det fiberkonvertern som syftar till med "modem"?

Och dhcp.bahnhof.se ska automatiskt föreslå MAC address på den enhet som den ser först ansluten och där trafiken kommer ifrån till deras portal.

Permalänk
Medlem

Läste denna tråd innan jag fick mitt nya fiber indraget för att veta vad jag skulle välja. Nätet är ett öppet stadsnät från IP-Only. Blev lite fundersam när en ISP väljer att köra NAT men visst, du har valet att ändra. Körde på Bahnhof trots allt, löste ut ett publikt IP och var sedan nöjd, till en början. En morgon fick jag inget IP längre, provade allt för att försöka felsöka själv, men fick till slut kontakta support, vilket var början på en lång marddröm. Lite kort kan man beskriva felet som att om jag ändrade MAC-adressen, så funkade det. Om jag bytte router temporärt, så funkade det - Tills omstart, sedan inget publik IP. Fick en bonus IP av supporten, har egentligen bara en publik IP, och med den så funkade det alltid, men när jag gick tillbaka till min vanliga MAC-adress och vanliga publika IP så strulade det. Bahnhofs svar, mitt problem. Trots att de kunde konstatera att det aldrig var några problem med interna NATade IP. Tydligen så är de NATade IPena från stadsnätet och INTE från Bahnhof. Det borde vara en tydlig signal att något är snett. Dessutom tar det ca 1h i kö att ringa support varje gång, minst, och så så klart en timma att ringa å säga upp det. Valde att prova Ownit nu, hoppas de är bättre. Tog 1min att få hjälp via deras chat, 1min att ringa deras support, ville verkligen ha det bekräftat att vad de sa på chatten stämde, och 20 sekunder att komma fram å beställa.

Summa sumarum. Bahnhof måste ha växtvärk eller blivit feta grisar. De må ha bra rykte idag, men mitt förtrående är borta och jag skulle inte rekommendera dem pga deras NAT-skräp, 1!! publikt IP efter förfråga och deras hutlöst långa supportsvarstider.

Ownit har förövrigt 5 publika adresser i mitt nät, i princip inga supportköer, har kollat sporadiskt för att se då de skriver ut det på hemsidan och billiigare pris. Nu återstår att se hur stabila de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a.bergr:

Läste denna tråd innan jag fick mitt nya fiber indraget för att veta vad jag skulle välja. Nätet är ett öppet stadsnät från IP-Only. Blev lite fundersam när en ISP väljer att köra NAT men visst, du har valet att ändra. Körde på Bahnhof trots allt, löste ut ett publikt IP och var sedan nöjd, till en början. En morgon fick jag inget IP längre, provade allt för att försöka felsöka själv, men fick till slut kontakta support, vilket var början på en lång marddröm. Lite kort kan man beskriva felet som att om jag ändrade MAC-adressen, så funkade det. Om jag bytte router temporärt, så funkade det - Tills omstart, sedan inget publik IP. Fick en bonus IP av supporten, har egentligen bara en publik IP, och med den så funkade det alltid, men när jag gick tillbaka till min vanliga MAC-adress och vanliga publika IP så strulade det. Bahnhofs svar, mitt problem. Trots att de kunde konstatera att det aldrig var några problem med interna NATade IP. Tydligen så är de NATade IPena från stadsnätet och INTE från Bahnhof. Det borde vara en tydlig signal att något är snett. Dessutom tar det ca 1h i kö att ringa support varje gång, minst, och så så klart en timma att ringa å säga upp det. Valde att prova Ownit nu, hoppas de är bättre. Tog 1min att få hjälp via deras chat, 1min att ringa deras support, ville verkligen ha det bekräftat att vad de sa på chatten stämde, och 20 sekunder att komma fram å beställa.

Summa sumarum. Bahnhof måste ha växtvärk eller blivit feta grisar. De må ha bra rykte idag, men mitt förtrående är borta och jag skulle inte rekommendera dem pga deras NAT-skräp, 1!! publikt IP efter förfråga och deras hutlöst långa supportsvarstider.

Ownit har förövrigt 5 publika adresser i mitt nät, i princip inga supportköer, har kollat sporadiskt för att se då de skriver ut det på hemsidan och billiigare pris. Nu återstår att se hur stabila de är.

Antingen så kommer skillnaden i priset visa sig någonstans, kanske i stabilitet eller något annat, eller så är Bahnhof helt enkelt överprisade och lever på gamla meriter. Men jag håller tummarna att du blir nöjd med Ownit.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jag har hört att Bredband2 ska vara bra. Men har dålig support.

BredBand2 har fungerat hyfsat här i rätt många år nu. Men deras support, och information om tjänsteförändringar är rakt igenom usel. Överlämningen mellan Öresundskraft och BB2 hade regelbundna bekymmer, som gjorde att kunderna blev utan uppkoppling ett par timmar någon natt var månad. Eftersom jag råkade vara vaken så passade jag på att felsöka lite lätt, och pekade med hela handen på vilken nod det var som tappade trafiken. Skickade samma meddelande till BB2 och Öresundskraft. BB2's formulär åt upp halva texten utan att ge någon varning om att meddelandet var för långt, de hörde av sig först efter 3 veckor, och tyckte att de skulle hålla mig i handen för att "hjälpa mig felsöka". Jo kyss mig mitt i röven. Felsök ni ett fel som uppstår vid en ganska slumpmässig tidpunkt mitt i natten, någon gång i månaden, genom att hålla mig i handen och be mig låta dem fjärrstyra saker. Jag erbjöd mig förövrigt att på nytt skicka den information jag hade stoppat in i deras formulär, som jag hade tillgänglig i min emails skickat låda, eftersom jag ju samtidigt hade e-postat den till Öresundskraft. Det var man inte intresserad av att ta emot.

I sammanhanget bör det sägas att det tog 6 timmar att få ett svar från Öresundskraft som tackade, och informerade om att de hade skickat mitt mail till en tekniker för åtgärd. Det är nu snart ett halvår sedan, och problemet har inte dykt upp igen.
Eftersom Öresundskraft inte är min tjänsteleverantör kunde de helt enkelt ha skitit i mig, men det ser åtminstone ut som om de tog det på allvar...

Tjänsten från BB2 fungerar oftast helt ok. Deras support... Det är bättre att låtsas som om det regnar och leva med eventuella problem, det ger klart lägre effekter i form av stress och ilska än att ha med supporten att göra...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a.bergr:

Tydligen så är de NATade IPena från stadsnätet och INTE från Bahnhof. Det borde vara en tydlig signal att något är snett.

Uppfattade jag dig rätt i att det är IP-Only som inte get dig public ip? Har beställt öppen fiber med IP-Only till mitt hus, men kan välja Telia öppet nät också, borde jag kanske köra på Telia även fast dom kostar några kronor mera pr månad?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Uppfattade jag dig rätt i att det är IP-Only som inte get dig public ip? Har beställt öppen fiber med IP-Only till mitt hus, men kan välja Telia öppet nät också, borde jag kanske köra på Telia även fast dom kostar några kronor mera pr månad?

Nej, det publika IP delas ut av Bahnhof, men som default får du ett NATat IP istället. Det systemet med NATade IP funkar klockrent, om man nu vill ha NAT IP, och hela NATsystemet kommer från IP-ONlY tydligen, som sedan vidarebefodrar det till din ISP, dvs bahnhof.

Mitt problem var att jag inte alltid fick något puplikt IP av Bahnhof.

Ip-only har jag arbetat med ganska nära som kund och deras nät är det absolut inget fel på, helt sjukt bra. Du kommer nog bli mycket nöjdade med IP-ONlY och deras öppna nät än Telia iom att du kan faktiskt byta ISP om du har problem, något du får lite svårare med när du kör Telia antar jag.

Permalänk
Medlem

Sorry för bump.

Men tänkte kolla om jag har en privat eller public adress.
Står såhär på whatsmyip.org
Your Host Name:
h-60-250.a185.priv.bahnhof.se
94.254.61.250

Har host name priv något att göra med privat ip adress eller är det annat?
kan ej logga in på dhcp.bahnhof.se, står att jag ej ska finnas med där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Sorry för bump.

Men tänkte kolla om jag har en privat eller public adress.
Står såhär på whatsmyip.org
Your Host Name:
h-60-250.a185.priv.bahnhof.se
94.254.61.250

Har host name priv något att göra med privat ip adress eller är det annat?
kan ej logga in på dhcp.bahnhof.se, står att jag ej ska finnas med där.

Användarnamn och lösenord efterfrågas av http://h-60-250.a185.priv.bahnhof.se. Platsen meddelar: ”RT-N56U”

Svar den så om du har en sådan router så har du en public ip

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Användarnamn och lösenord efterfrågas av http://h-60-250.a185.priv.bahnhof.se. Platsen meddelar: ”RT-N56U”

Svar den så om du har en sådan router så har du en public ip

Stämmer bra att det är min router ja. Tack så mycket :>

Permalänk
Medlem

Fått ett skumt problem från och med en vecka sedan. Inga sidor där man streamar cams till varandra, exempelvis chattroullette, omegle osv fungerar längre. Jag kan se möjligtvis 1 utav 50 användares webcam, annars är det bara svart och de kan inte se min heller.

Provat på flera enheter och webbläsare. Testat satt min dator i DMZ men fungerar fortfarande inte.
Såg då att min router har fått IP: 100.XXX.XX.XX och via whatismyip hemsidor får jag en på 90.XX.
Har för mig att det stått samma i min router som via whatismyip men så är inte fallet längre. Börjar ana att deras NAT strular till det för jag har inte gjort några som helst ändringar på något sedan det började strula.

Någon som vet något om detta?

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Stämmer bra att det är min router ja. Tack så mycket :>

Det är dock inte helt bra, routern ska helst inte svara på anslutningsförsök från internet på så vis. Endast via ditt lokala nätverk ska du kunna logga in på den.

Antingen finns en inställning i den för att förhindra anslutning till administrationsdelen utifrån, eller så är det inte helt rätt kopplat hemma hos dig. Man kan få såna där konstiga grejer om man kopplat bredbandskabeln till någon av portarna på routern som är avsett för lokalt nätverk. Kolla så den sitter i rätt port och att du inte har någon annan konstig koppling med en switch eller liknande inblandat någonstans.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Det är dock inte helt bra, routern ska helst inte svara på anslutningsförsök från internet på så vis. Endast via ditt lokala nätverk ska du kunna logga in på den.

Antingen finns en inställning i den för att förhindra anslutning till administrationsdelen utifrån, eller så är det inte helt rätt kopplat hemma hos dig. Man kan få såna där konstiga grejer om man kopplat bredbandskabeln till någon av portarna på routern som är avsett för lokalt nätverk. Kolla så den sitter i rätt port och att du inte har någon annan konstig koppling med en switch eller liknande inblandat någonstans.

Tack för tipset, ska kolla på det.
Den är kopplat i rätt port (finns bara en) sen resten lokala så att säga.

Men ska kolla på inställningarna när jag kommer hem :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

BredBand2 har fungerat hyfsat här i rätt många år nu. Men deras support, och information om tjänsteförändringar är rakt igenom usel. Överlämningen mellan Öresundskraft och BB2 hade regelbundna bekymmer, som gjorde att kunderna blev utan uppkoppling ett par timmar någon natt var månad. Eftersom jag råkade vara vaken så passade jag på att felsöka lite lätt, och pekade med hela handen på vilken nod det var som tappade trafiken. Skickade samma meddelande till BB2 och Öresundskraft. BB2's formulär åt upp halva texten utan att ge någon varning om att meddelandet var för långt, de hörde av sig först efter 3 veckor, och tyckte att de skulle hålla mig i handen för att "hjälpa mig felsöka". Jo kyss mig mitt i röven. Felsök ni ett fel som uppstår vid en ganska slumpmässig tidpunkt mitt i natten, någon gång i månaden, genom att hålla mig i handen och be mig låta dem fjärrstyra saker. Jag erbjöd mig förövrigt att på nytt skicka den information jag hade stoppat in i deras formulär, som jag hade tillgänglig i min emails skickat låda, eftersom jag ju samtidigt hade e-postat den till Öresundskraft. Det var man inte intresserad av att ta emot.

I sammanhanget bör det sägas att det tog 6 timmar att få ett svar från Öresundskraft som tackade, och informerade om att de hade skickat mitt mail till en tekniker för åtgärd. Det är nu snart ett halvår sedan, och problemet har inte dykt upp igen.
Eftersom Öresundskraft inte är min tjänsteleverantör kunde de helt enkelt ha skitit i mig, men det ser åtminstone ut som om de tog det på allvar...

Tjänsten från BB2 fungerar oftast helt ok. Deras support... Det är bättre att låtsas som om det regnar och leva med eventuella problem, det ger klart lägre effekter i form av stress och ilska än att ha med supporten att göra...
B!

Tyvärr börjar även BB2 med detta skit..Har privat ip nu och hart noll kontroll över portar osv...
Ringa in imorgon och be om public igen vägrar dom byter jag ISP

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Hallå, hur är bhnhof i dagens läge när man vill surfa anonymt på webben? Är deras vpn något att ha?

Atm har jag telia och vet att dom lagrar information.
Just nu går jag i tankar till att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Antar att detta är anledningen till att jag inte kommer åt min plex server utanför lanet.
Routern har wan ip 100.126.22.xxx
externa ip 176.10.249.xxx
hostname xxx.na.cust.bahnhof.se

Så det är bara att slå en signal till bahnhof och säga att man vill ha ett publikt ipnummer.

Permalänk

@Zeraphin: Det ska nog räcka att gå in på dhcp.bahnhof.se. Minns inte urlen exakt och jag är inte hemma för tillfället, men den lär finnas nånstans i den här tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

@Zeraphin: Det ska nog räcka att gå in på dhcp.bahnhof.se. Minns inte urlen exakt och jag är inte hemma för tillfället, men den lär finnas nånstans i den här tråden

Tack. Har testat den sidan och då står det såhär

Redan aktiverad?
Du verkar redan vara aktiverad på Sundsvall, och borde inte komma till denna sida längre. Starta om datorn och eventuell bredbandsdelare/router och testa igen.

Har testat starta om router men samma problem kvarstår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Tack. Har testat den sidan och då står det såhär

Redan aktiverad?
Du verkar redan vara aktiverad på Sundsvall, och borde inte komma till denna sida längre. Starta om datorn och eventuell bredbandsdelare/router och testa igen.

Har testat starta om router men samma problem kvarstår

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe.

Jag kliade mig lite i håret när jag fick min fiber till villan från vårt stadsnät. Gick in på dhcp sidan för att se om det var en publik ip eller CGN.

"Vi känner inte igen din ip-adress."
"Du har abonnemang på ViaEuropa Hassleholm, men denna ip ska inte kunna förekomma där. Därför kan vi inte aktivera din dator."

Tro det eller ej. Helt publik IPv4 från Bahnhof i ett helt nytt stadsnät. Inget CGN.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Tjena, gammal tråd men samma problem.

Jag försöker få igång en ARK-server på en burk men av någon anledning så kommer jag inte åt den utifrån LANet. Port 80 fungerar, så jag kan köra en Webserver utan problem, men ingen annan port verkar funka. Jag testade att lägga till 8080 i IIS men det fungerar inte (sidan hittas inte).

Jag har för mig att jag en gång för länge sedan (typ januari 2015, alternativt december 2014 när jag flyttade in) gick in på dhcp.bahnof.se och fixade så att jag fick en publik IP och det funkade då. Sedan gick det ett tag innan jag behövde något liknande igen och nu verkar det som sagt var inte fungera.

När jag går till dhcp.bahnhof.se i dag får jag följande meddelande:

Du verkar redan vara aktiverad på Itux Gothnet Göteborg, och borde inte komma till denna sida längre. Starta om datorn och eventuell bredbandsdelare/router och testa igen.

Min nuvarande externa IP börjar på 34.123.xxx.xx

Behöver jag ringa Bahnhof igen för att göra något? Har de helt lagt ner stöd för trafik på alla portar utan 80?

Permalänk
Medlem

Snabbt samtal till Bahnhof löste detta för mig. Sedan om man vill ha en massa publika saker så kan man ju lätt sätta upp en domän mot sin ip och rota olika underdomäner till olika servrar osv. Funkar ju till och med med dynamisk ip i så fall.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Haft problem med NAT type STRICT i flera spel nu, framförallt i For Honor och Rainbow Six, och detta förklarar ju saken. Gick in här https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/problems och hittade fram till "Beställ publik IP" där jag fyllde in informationen de bad om. Hoppas det löser sig nu

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

@H4tten: Löste det sig eller fortfarande problem? Är lite nyfiken själv då jag funderar på att skaffa Bahnhof.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

@HatMine: Löste det sig eller fortfarande problem? Är lite nyfiken själv då jag funderar på att skaffa Bahnhof.

Det löste sig, fick en publik IP efter något dygn eller så och det har flytit på sedan dess och gör det ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

@H4tten: Tack snälla för svar, låter bra!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED