Corsair Hydro H100i GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

På pumpen?

Ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Inte på fläktarna då, utan på pumpen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Inte på fläktarna då, utan på pumpen?

Standardfläktarnas maxvarv ska vara 2435 +- 10 % rpm enligt specifikationerna.

Permalänk
Medlem

varför vill man ha vattenkylning när det finns så bra luftkylare på marknaden ?

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

varför vill man ha vattenkylning när det finns så bra luftkylare på marknaden ?

För att man inte vill vara så inskränkt..?

Varför vill man ha en 5960X, när man klarar sig med en gammal 2600K?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

För att man inte vill vara så inskränkt..?

Varför vill man ha en 5960X, när man klarar sig med en gammal 2600K?

Nja den liknelsen fungerar faktiskt inte alls i detta fallet. Den må kyla några grader bättre men ljudnivån är o andra sidan inte acceptabelt. Din liknelse bygger tyvärr bara på jämförelse i temperatur prestanda men tar inte hänsyn till andra faktorer.

Så det där med inskränkt tycker ja du ska revidera och byta ton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Murvel: ännu mer förvirrande

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Alltid skoj att läsa test med vattenkylning.
Saknar dock Antec och NZXT i diagramen.
Använder själv en Kraken x61 som jag är väldigt nöjd med, har även haft Antec 920 och 1220.
Men "CAM" som kommer med NZXT har enligt mig överlägsen UI, jämfört med Antec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

@Murvel: ännu mer förvirrande

Vad är mer förvirrande?

Att göra ett test och ge en produkt ett minus pga att pumpen låter högt, när pumpen i själva verket kan köras med lägre varvtal och således inte låta speciellt mycket alls. Det är inget som är förvirrande, det är en snedvriden recension eftersom denna vitala del saknas.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nja den liknelsen fungerar faktiskt inte alls i detta fallet. Den må kyla några grader bättre men ljudnivån är o andra sidan inte acceptabelt. Din liknelse bygger tyvärr bara på jämförelse i temperatur prestanda men tar inte hänsyn till andra faktorer.

Så det där med inskränkt tycker ja du ska revidera och byta ton.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte alls jag behöver byta ton.. Många som gnäller över AIO-vattenkylning har aldrig testat själva och vet oftast inte vad de pratar om. Det finns många fördelar, men även nackdelar med dessa.. det ska man inte sticka under stol med..

Själv har jag använt denna typ av vattenkylning i många år nu och är supernöjd sen start. De kyler bra, låter inget (förutom en H80, som hade luft i pumpen i början. Men det gick att åtgärda genom att luta chassit en stund.) och det ser framför allt snyggt ut.

De behöver inget underhåll och de bara går och går, om man inte fått ett måndagsex..

En av de största nackdelarna är väl att moderkorten är gjorda för luftkylning, då fläktarna pressar ner luft över moderkortet och där igenom kyler komponenterna på dessa. Med vattenkylning försvinner denna kylning runt processorsockeln... men kan åtgärdas med chassifläktar i ett bra ventilerat chassi.

Ni som tjatar om att de låter mycket.. Återigen! Om man byter fläktar, så hörs det knappt ingenting. Har bytt varenda fläkt på mina processorkylare i många, många år. Oavsett luft/vatten, så ser inget problem..?

För övrigt så låter den 1 decibel mindre än Noctua NH-D15 dualfan i load och lika mycket i idle, enligt denna test.
Performancemode handlar om +3 decibel, vilket jag kan leva med, även om jag inte använder det för närvarande.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Tycker inte alls jag behöver byta ton.. Många som gnäller över AIO-vattenkylning har aldrig testat själva och vet oftast inte vad de pratar om. Det finns många fördelar, men även nackdelar med dessa.. det ska man inte sticka under stol med..

Själv har jag använt denna typ av vattenkylning i många år nu och är supernöjd sen start. De kyler bra, låter inget (förutom en H80, som hade luft i pumpen i början. Men det gick att åtgärda genom att luta chassit en stund.) och det ser framför allt snyggt ut.

De behöver inget underhåll och de bara går och går, om man inte fått ett måndagsex..

En av de största nackdelarna är väl att moderkorten är gjorda för luftkylning, då fläktarna pressar ner luft över moderkortet och där igenom kyler komponenterna på dessa. Med vattenkylning försvinner denna kylning runt processorsockeln... men kan åtgärdas med chassifläktar i ett bra ventilerat chassi.

Ni som tjatar om att de låter mycket.. Återigen! Om man byter fläktar, så hörs det knappt ingenting. Har bytt varenda fläkt på mina processorkylare i många, många år. Oavsett luft/vatten, så ser inget problem..?

För övrigt så låter den 1 decibel mindre än Noctua NH-D15 dualfan i load och lika mycket i idle, enligt denna test.
Performancemode handlar om +3 decibel, vilket jag kan leva med, även om jag inte använder det för närvarande.

Såja.
Nu hade du ju ifall ett konkret motivering varför som tillför tråden något.
Sedan var det ju faktiskt pumpen som lät i just detta testet och då hjälper ju tyvärr inte fläktarna så mycket ;/
3 dBa är kanske inte låter så mycket men det är trots allt en fördubbling av ljudet fast att kanske inte örat uppfattar det som det. Men vid lägre ljudnivåer som är konstanta är det enligt mig klart hörbar skillnad som vid framförallt låg last gör det onödigt störande. Helt enkelt inte värt de extra graderna kallare din hårdvara blir enligt mig. Skall man på det byta fläktar som också är en extra kostnad kanske det helt enkelt börjar bli läge att titta på ett riktig customloop. Då kan man ju ta med grafikkortet också som brukar vara det som i load låter mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Såja.
Nu hade du ju ifall ett konkret motivering varför som tillför tråden något.
Sedan var det ju faktiskt pumpen som lät i just detta testet och då hjälper ju tyvärr inte fläktarna så mycket ;/
3 dBa är kanske inte låter så mycket men det är trots allt en fördubbling av ljudet fast att kanske inte örat uppfattar det som det. Men vid lägre ljudnivåer som är konstanta är det enligt mig klart hörbar skillnad som vid framförallt låg last gör det onödigt störande. Helt enkelt inte värt de extra graderna kallare din hårdvara blir enligt mig. Skall man på det byta fläktar som också är en extra kostnad kanske det helt enkelt börjar bli läge att titta på ett riktig customloop. Då kan man ju ta med grafikkortet också som brukar vara det som i load låter mest.

Själv förstår jag inte varför den skulle låta så mycket.. känns mer som att SC fått ett måndagsexemplar. För jag känner inte igen mig i beskrivningen, när jag jämför med min..

Enligt testet jag länkade var den till och med tystare än Noctuas värsting, med stockfläktar... och 3-4dB högre när man pressar upp den.
Då inkluderas även pumpljudet..

Själv hör jag bara ett svagt susande från fläktarna i min burk. Aldrig hört pumpen, eller överhuvudtaget reagerat på att den skulle låta.
Har semi-passivt nätagg, som är knäpptyst. Tysta fläktar rakt igenom på alla platser utom grafikkortet, så om den lät skulle jag hört det. Hör grafikkortets fläktar dra upp i varv när jag spelar något krävande spel, men det är allt..

Det du missar är snygghetsfaktorn.. Att skaffa en riktig customloop, som är betydligt dyrare, gör man om man vill ha det allra värsta och samtidigt får man mer underhåll och måste sätta sig in i hur saker fungerar. Med en AIO-kylare är det bara att montera och köra igång.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Själv förstår jag inte varför den skulle låta så mycket.. känns mer som att SC fått ett måndagsexemplar. För jag känner inte igen mig i beskrivningen, när jag jämför med min..

Enligt testet jag länkade var den till och med tystare än Noctuas värsting, med stockfläktar... och 3-4dB högre när man pressar upp den.
Då inkluderas även pumpljudet..

Själv hör jag bara ett svagt susande från fläktarna i min burk. Aldrig hört pumpen, eller överhuvudtaget reagerat på att den skulle låta.
Har semi-passivt nätagg, som är knäpptyst. Tysta fläktar rakt igenom på alla platser utom grafikkortet, så om den lät skulle jag hört det. Hör grafikkortets fläktar dra upp i varv när jag spelar något krävande spel, men det är allt..

Det du missar är snygghetsfaktorn.. Att skaffa en riktig customloop, som är betydligt dyrare, gör man om man vill ha det allra värsta och samtidigt får man mer underhåll och måste sätta sig in i hur saker fungerar. Med en AIO-kylare är det bara att montera och köra igång.

Skulle säga att just snygghetsfaktorn kan bli ännu bättre med customloop
Men i ärlighetens namn när man får spendera närmare 2000kr för en aio + fläktar, så kanske inte just priset egentligen är det största problemet
Skall du även ta med det i faktorn så vinner ju luftkylningen än mer då det är ganska mycket billigare.
Underhållet håller ja med dig om. Har själv ägt just en customloop för 9 år sedan och då de inte var så utvecklade krävde en än mer underhåll än dagens.
Håller faktiskt på att projja ett helt "ljudlöst" sådant till min datorstuga. Men pengar samt ganska mycket projekterande för det bygger gör att det ligger en tid framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Skulle säga att just snygghetsfaktorn kan bli ännu bättre med customloop
Men i ärlighetens namn när man får spendera närmare 2000kr för en aio + fläktar, så kanske inte just priset egentligen är det största problemet
Skall du även ta med det i faktorn så vinner ju luftkylningen än mer då det är ganska mycket billigare.
Underhållet håller ja med dig om. Har själv ägt just en customloop för 9 år sedan och då de inte var så utvecklade krävde en än mer underhåll än dagens.
Håller faktiskt på att projja ett helt "ljudlöst" sådant till min datorstuga. Men pengar samt ganska mycket projekterande för det bygger gör att det ligger en tid framöver.

Visst kan det bli ännu snyggare med customloop.. men merjobbet och pengarna, gör att jag inte väljer det.
Annars har jag valt AIO-kylare för att de just är snygga, tysta och kyler bra.

Hade jag haft mer tid att sätta mig in i vattenkylningsvärlden, kanske man hade gjort ett försök..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

varför vill man ha vattenkylning när det finns så bra luftkylare på marknaden ?

Eftersom man monterar själva kylaren mot chassits baksida eller tak så blir det lite bättre utrymme.

Då när jag skaffade min vattenkylning så fanns det ingen luftkylare som presterade lika bra samtidigt som den var kompatibel med just det moderkortet/minnen jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Eftersom man monterar själva kylaren mot chassits baksida eller tak så blir det lite bättre utrymme.

Då när jag skaffade min vattenkylning så fanns det ingen luftkylare som presterade lika bra samtidigt som den var kompatibel med just det moderkortet/minnen jag hade.

Man kan även montera radiatorn i fronten på många chassin, vilket jag gjort..

Kom med ovanstående kommentar på ytterligare en sak på +sidan.. Vikten. Att ha en tung tornskylare monterad på moderkortet, gör att det inte är så lämpligt att ta med sig datorn några längre sträckor. Själv brukar jag ta med mig datorn ibland och en AIO-vattenkylare belastar inte moderkortet med någon nämvärd tyngd.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Murvel: Att tekniken går framåt med förbättring överlag...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Man kan även montera radiatorn i fronten på många chassin, vilket jag gjort..

Kom med ovanstående kommentar på ytterligare en sak på +sidan.. Vikten. Att ha en tung tornskylare monterad på moderkortet, gör att det inte är så lämpligt att ta med sig datorn några längre sträckor. Själv brukar jag ta med mig datorn ibland och en AIO-vattenkylare belastar inte moderkortet med någon nämvärd tyngd.

Ja precis. Det passar bra för LAN-datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

@Murvel: Att tekniken går framåt med förbättring överlag...

Seriöst så vet jag inte vad du svamlar om. Är du säker på att du har citerat rätt person?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Var gång jag läser recensioner om slutna vattenkylningspaket så är jag glad att jag redan sitter på en NH-D15.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Standardfläktarnas maxvarv ska vara 2435 +- 10 % rpm enligt specifikationerna.

...och pumpen fick du in i varvtalet...hur?!

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Bytte nyligen ut en gammal H50 med störigt högt pumpljud mot en NH-D15 och kan ju säga att tester som dessa får det att kännas som ett sjukt bra val att återgå till luftkylning igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

...och pumpen fick du in i varvtalet...hur?!

Va?

Du skrev först att man skulle vara orolig om pumpen låg på 2600 rpm.

Jag menade att det inte är någon fara då max är 3000 rpm.

Quiet-mode ska vara 1800-1900 rpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Den loggan gällde endast deras gaming-serie, dvs tangentbord och möss för gaming, ingenting annat.

Corsair gör fler gamingprodukter än möss och tangentbord.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Om pumpen snurrar i 2600 varv per minut så borde man faktiskt vara orolig eftersom den inte ska snurra alls. Fläktarna på radiatorn däremot..

Det var ett skämt från @Rajat's som tydligen mer än en person missade.

Skrivet av DaBone:

För att man inte vill vara så inskränkt..?

Varför vill man ha en 5960X, när man klarar sig med en gammal 2600K?

Nu är väl frågan ganska befogad ändå när lite mer påkostade tornkylare oftast presterar identiskt om inte bättre än dessa lösningar och kostar betydligt mindre. Den enda fördel jag ser med denna lösning idag är att den inte tar upp vissa minnesplatser som större tornkylare ibland gör.

Skrivet av Triton242:

Nja den liknelsen fungerar faktiskt inte alls i detta fallet. Den må kyla några grader bättre men ljudnivån är o andra sidan inte acceptabelt. Din liknelse bygger tyvärr bara på jämförelse i temperatur prestanda men tar inte hänsyn till andra faktorer.

Så det där med inskränkt tycker ja du ska revidera och byta ton.

Skickades från m.sweclockers.com

I de flesta fallen handlar det inte ens om att kyla bättre utan något sämre. Absolut inget som skulle försvara den höga prislappen.

Skrivet av Murvel:

Vad är mer förvirrande?

Att göra ett test och ge en produkt ett minus pga att pumpen låter högt, när pumpen i själva verket kan köras med lägre varvtal och således inte låta speciellt mycket alls. Det är inget som är förvirrande, det är en snedvriden recension eftersom denna vitala del saknas.

Pumpen snurrar dock inte. Så något varvtal är det inte frågan om utan en högljudd pump går inte att justera så enkelt. I de flesta fall måste man byta ut den och ha tur att få en ny som inte låter lika mycket. Så nej. Inte en snedvriden recension på så sätt eftersom det är ett lotteri om pumpen faktiskt låter eller inte.

Skrivet av Kaine_Uro:

Va?

Du skrev först att man skulle vara orolig om pumpen låg på 2600 rpm.

Jag menade att det inte är någon fara då max är 3000 rpm.

Quiet-mode ska vara 1800-1900 rpm.

Pumpen snurrar fortfarande inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Text.

Pumpen snurrar fortfarande inte.

Det är angiven RPM på pumpen, se Corsair Link;

http://www.corsair.com/en-us/blog/2013/february/corsair-link-...

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garvey:

Corsair gör fler gamingprodukter än möss och tangentbord.

Fler och fler, jag glömde skriva headset, men du förstod i alla fall min poäng.

Skrivet av Kaine_Uro:

Va?

Du skrev först att man skulle vara orolig om pumpen låg på 2600 rpm.

Jag menade att det inte är någon fara då max är 3000 rpm.

Quiet-mode ska vara 1800-1900 rpm.

Ska vi ta det till dessa ytterligheter eftersom du missförstod mig från början (som var menat som ett skämt) så ska den lilla fläkten i pumphuset gå konstant i 2200-2400 RPM, fläkten i pumphuset är inte ställbar utan satt till best conditions and performance.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Fler och fler, jag glömde skriva headset, men du förstod i alla fall min poäng.

Samt musmattor. Sorry om jag är dryg, bakfylla kan göra mig lite stingslig.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ska vi ta det till dessa ytterligheter eftersom du missförstod mig från början (som var menat som ett skämt) så ska den lilla fläkten i pumphuset gå konstant i 2200-2400 RPM, fläkten i pumphuset är inte ställbar utan satt till best conditions and performance.

På den här bilden kan vi se att pumpens hastighet ligger på 2910 rpm. Pumpen är ställbar i två lägen, "silent- eller performance mode".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murvel:

Fortfarande. Pumpen snurrar inte.

Skrivet av Rajat:

Fler och fler, jag glömde skriva headset, men du förstod i alla fall min poäng.

Ska vi ta det till dessa ytterligheter eftersom du missförstod mig från början (som var menat som ett skämt) så ska den lilla fläkten i pumphuset gå konstant i 2200-2400 RPM, fläkten i pumphuset är inte ställbar utan satt till best conditions and performance.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds