Corsair Hydro H100i GTX

Permalänk
Melding Plague

Corsair Hydro H100i GTX

Med plattform från Asetek och det inbyggda styrsystemet Link hoppas Corsair nå nya framgångar med vattenkylaren Hydro H100i GTX. Häng med när modellen tar plats i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eh? Hur tänkte Corsair här egentligen?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Eh? Hur tänkte Corsair här egentligen?

Vill du utveckla lite? Det är inte helt glasklart vad du syftar på?
Men du kanske bara ville bli först med en kommentar...

Permalänk

Riktigt högljudd är den jämfört med NH-D15. Absolut inte värt den prislappen.

Permalänk
Inaktiv

Var är prestandatesterna? Ser bara grafen för varvtal ju 😞

Permalänk
Medlem

@anon41947:
Precis under grafen med varvtal.

Permalänk
Inaktiv

Min Windows phone verkar inte fixa två staplar samtidigt 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vill du utveckla lite? Det är inte helt glasklart vad du syftar på?
Men du kanske bara ville bli först med en kommentar...

Ja, för swec skickar ett paket hem till mig med datorkomponenter när jag är först med att kommentera.

Nej, jag skrev det jag tänkte på när jag kollade igenom artikeln.
Produkten är helt enkelt inte bra sett till vad man betalar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Inte Skylake som test?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Inte Skylake som test?

För stora variabler med en processor som inte har fastlödd IHS.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Slutna vattenkylningssystem känns fortfarande som en nischprodukt för trånga byggen. Så länge det finns plats och god luftgenomströmning verkar det finnas få fördelar gentemot en kvalitativ luftkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Min Windows phone verkar inte fixa två staplar samtidigt 😉

Som WP användare kan ja säga att ja ibland (rätt ofta) fungerar inte graferna ordentligt åtminstone på min L920... Tyvärr, men är man minoritets användare så vänjer man sig vid att många sidor anppasas och testas för Android och IOS men inte WP ... Men blir till att läsa sig till svaren eller dra fram Android plattan :/ ... Kanske ska lägga in det som förlsag på förbättring "gör alla grafer synliga på WP"

Permalänk
Medlem

Finns ju lite av ett "vill ha" begär för enkel vattenkylning men när man redan sitter på en NH-D15 så känns det rätt ovärt.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd

Ännu en produkt som misslyckas med att visa varför man ska köpa sluta vattensystem. Min NH-D14 sitter fortfarande säkert.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Är inte det den gamla loggan? Skulle inte corsair byta? Eller blev det inget byte av alls till slut istället för svärd eller segel?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

@Finkelzvin:
Exakt, folk köper dem för att dem är fanboys av dem eller att de inte har plats för towerkylare i ett nisch chassi.
Det finns inga fördelar med en closed loop kylare, alla har irriterande genomträngande pumpljud som läcker ut på ett helt annat sätt än dovt brus från fläktar. Man vill definitivt inte sova i samma rum som en dator med en sådan kylare.

Dyrare, ingen meningsfull förbättring, pump som kommer att gå sönder med tid, risk för läckage, irriterande ljud. Det finns ingen anledning att köpa en sådan över en towerkylare.

Permalänk

Vad kul att se att utvecklingen av slutna vattenkylningssystem går frammåt!

Permalänk
Medlem

Denna produkt blir så mycket bättre med ordentliga fläktar. Har själv bytt till sp120 quiet som går i ca 1200 rpm. Kör pumpen i quiet mode och detta är tillräckligt för att hålla min 3570k@4.5ghz i ca 70 grader i full load.

Prisvärt? Nää, inte direkt. Men vill man inte ha en vanlig ful tornkylare utan nånting annat som är lite häftigare och snyggare så är detta en riktigt bra produkt.

Permalänk
Medlem

Har en Corsair H50 som hängt med sen -09. Knäpptyst o kyler bra. Verkar inte som att det hänt så mycket de senaste åren?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Att de inte säljer kylarna utan fläktar när man ändå måste byta ut dem. Sedan pumpmissljud är det som håller mig borta ifrån AOI kylarna.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Detta är ett väldigt bra system som är väldigt tyst och lätt att montera.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

När ljudnivåerna fortfarande är som de är på AIO vattenkyling så ser jag ingen anledning att ha det över kvalitets luftkylning. Custom loop är en helt annan femma dock, men lite högre prisklass på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Har en Corsair H50 som hängt med sen -09. Knäpptyst o kyler bra. Verkar inte som att det hänt så mycket de senaste åren?

Önskar att jag bara hade behållt min H50 och gett fullaste fan i att köpa en H110i GT. Har bara varit krångel och elände med åbäket.

Skrivet av Raymond:

Att de inte säljer kylarna utan fläktar när man ändå måste byta ut dem. Sedan pumpmissljud är det som håller mig borta ifrån AOI kylarna.

Och kollar du deras supportforum är det helt proppfullt med folk som har problem följt av samma jävla tjomme från Corsair som skriver spydiga kommentarer om att han bestämt ALDRIG hört om något liknande fel! Sök och hitta 100+ trådar om samma problem. Du bemöts som att du inte har någon aning om vad du pratar om när du pratar om missljud från pumpen men väl inne på deras RMA-sida har de en helt sektion bara för missljud från pumpar...

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

men vilket jävla namn, låter ju jättelöjligt.

blev inte jätteimponerad av temperatuerna precis och sen fick man se att den var högljudd också, denna blir nog att undvika

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Bytte från första generationen H100 till H100i GTX. Båda körd i quiet mode eftersom det ger mer än tillräcklig kylning för min processor och överklockningsgrad. Kan bara säga att det var som natt och dag, nu är det tyst på tomgång och bara lite vindsus när jag kör nått krävande och den här kyler bättre, ca 5-8 grader kallare.
Jag är mycket nöjd.

Edit: Verkar som det är lite hit or miss med pumpen för folk. Den jag har är totalt tyst i quiet mode. Låter betydligt i maxläge dock, ett väldigt störande högljudt brummande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Detta är ett väldigt bra system som är väldigt tyst och lätt att montera.

om du läste artikeln så framgår det väl ändå att den inte är särksilt tyst, däremot bland de mer högljudda modellerna, samtidigt kostar den ett par hundralappar mer än de stora luftkylarna

2600rpm i maxläge kan inte vara tyst.

och "quiet mode" är ungefär samma RPM som stora luftkylares 12v fullt fräs

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Var inte jätte imponerad av dom resultaten.
Har själv en i7 2600k 4.5ghz 1.35v ligger på 64c full belastning någon timme med min Cooler Master Seidon 120XL.

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Medlem

Denna kylare sen 4st FD fläktar för push/pull med CLU håller iaf vännens 5820k under 65c vid 4.5ghz/1.30v. Och då hörs den knappt. Pumpen är inställd på lågt varvtal.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Har en Corsair H50 som hängt med sen -09. Knäpptyst o kyler bra. Verkar inte som att det hänt så mycket de senaste åren?

Har en Corsair H60 som jag är nöjd med.

Pumpen på den hörs inte... vilket gör en mer orolig än lugn. Men temperaturen säger iallafall att den fungerar.

Nästa gång blir det dock en vanlig tornkylare... tror jag, men det tar emot lite. De här vattenkylarna är ju så mycket smidigare. Men man har blivit nojig när man läst om dem som haft otur med läckage och dylikt.

Permalänk
Medlem

Slaget av Corsairs eget Hydro H110

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/