Permalänk
Medlem

Smileys?

Jag tycker att det borde finnas en knapp i "avancerad redigering" där man kan se vilka olika smileysar det finns på forumet. Har för mig att det funnits tidigare och att detta även noterats av fler medlemmar i annan tråd (vilken jag nu inte kan hitta).

Om så är fallet och jag därmed verkar "tjatig" ber jag om ursäkt, men jag kan inte hitta tråden alls ...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Det tackar jag för! Jag vidhåller dock min åsikt om att en knapp borde införas vid avancerad redigering då det är mkt enklare än att leta runt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Var finner jag listan idag?

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av M1NT:

Var finner jag listan idag?

Den finns här numera:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1367916-faq-sweclockers...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Väcker den här tråden lite #Biberu
Finns det nåt sätt att stänga av smileys helt och hållet? Har för mig att det fanns i en tidigare version?
Jag finner de irriterande att finna i varje tråd, speciellt dryghetssmileyn som jag kallar den som utgörs av följande kommando ; ) minus mellanslaget då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Legendarisk

@Adam West: Tidigare kunde författare välja att inaktivera smilies eller automatiska länkar i sina inlägg (anledningen till det var att den gamla formatteraren som presenterar texterna för webbläsare kunde få problem i vissa situationer), men det gick inte att välja som läsare (däremot kunde man välja att inaktivera signaturer eller avatarer).

I den här versionen är författarens alternativ borttaget eftersom att det inte längre behövs, och det hade inte heller löst ditt problem eftersom att det bara påverkade de inlägg du skrev och aktivt valde det för. Dessvärre finns det ingen inbyggd funktion för att välja hur smilies ska presenteras, utan det är bara det förvalda temat som används, däremot skulle det gå att lösa med egna stylesheets eller scripts om din webbläsare har stöd för sådana plugins.

( OT: @text notifierar någon, #text indikerar ett ämne )

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

#Biberu
Tack för svaret

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu letar jag efter listan! @albert

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Litenskit:

Nu letar jag efter listan! @albert

En sådan lista finns numera i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539788-faq-sweclocker....

Permalänk
Medlem

@Albert:
Tack!
En :evil: skulle inte sitta helt fel!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Litenskit:

@Albert:
Tack!
En :evil: skulle inte sitta helt fel!

😈 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Typ ja men den är väl inte en officiell?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej @Litenskit,

Den är inte "officiell" enligt vår hemsida men är en del av Unicode standarden och är inga problem att använda på forumet. Man måste dock ta omvägen att besöka deras hemsida för att hitta alla. Jag lyfter frågan med mina kollegor när de börjar ramla in efter semestern, om vi skall uppdatera gubbarna.

Mvh
Johan

https://unicode.org/emoji/charts/full-emoji-list.html
https://emojipedia.org/

Permalänk
Inaktiv

Sitter man vid datorn (Windows 10) kan man få upp emojis genom att trycka Win+. (punkt)

Permalänk
99:e percentilen

Detta finns numera i Better SweClockers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers