[Löst med Windows 10 ominstallation] Razer Naga 2014, nummer sidoknapparna slutade fungera idag.

Permalänk
Medlem

[Löst med Windows 10 ominstallation] Razer Naga 2014, nummer sidoknapparna slutade fungera idag.

Jag kommer ta med all information vad jag gjort med datorn idag och igår innan jag stängde av den

Min Naga 2014 var inköpt mars detta år och har fungerat felfritt.

Hej, idag så installerade jag en ny grafikkortskylare till mitt AMD 290x, då var jag tvungen att köpa en Molex splitter då jag ej hade uttag för strömmen till GPU kylaren (vattenkylt)

När jag var klar så startade jag datorn och då hade mina Nagas sidoknappar slutat fungera, har funkat felfritt tills jag startade den idag.

Igår så laddade jag ner Illustrator från piratbukten (Fy på mig), då var jag tvungen att ändra i Hosts filen under "windows/system32/drivers/etc", detta borde ej ha bråkat med min Naga.

Idag har jag testat följande för att få igång den igen:

Testat om den funkar i en annan dator och det gör den, två olika datorer.
Installerat Razer Synapse, förbannat dåligt program då jag inte lyckades få fram musinställningarna, har ej haft det installerat tidigare.
Resetat CMOS.
Startat om datorn ofantliga många gånger.
Bytt USB portar, även dragit ur alla andra sladdar jag har i, med omstart.

Använder Avira som brandvägg om det spelar någon som helst roll.

Om någon har någon helst idé vad som kan ha hänt så är det såklart bara o skriva.

Sista Nagaprodukten jag kommer äga.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Jag fick ominstallera Windows 10 för att fixa problemet.

Riktigt tråkigt, rekommenderar inte Razer oavsett produkt pga den dåliga mjukvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

tack för infon

tack för infon