Bethesda lanserar Fallout 4

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Nvidia har inte släppt nya drivrutinen för spelet. Undrar när det kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

5 inlägg ovan...

Skrivet av DunderHoken:

Version: 358.91 WHQL
Release Date: 2015.11.9
Operating System: Windows 10 64-bit
Language: English (UK)
File Size: 287.24 MB

Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix possible makes it into the Game Ready driver. As a result, you can be sure you’ll have the best day-1 gaming experience for your favorite new titles.

Game Ready
Learn more about how to get the optimal experience for Fallout 4, Star Wars: Battlefront, and StarCraft II: Legacy of the Void.

http://www.nvidia.co.uk/content/DriverDownload-March2009/conf... = win10 x64

Release 358 Graphics Drivers
for Windows, Version 358.91
RN-W35891-01v01 | November 9, 2015
Windows 10 / Windows 8.1 / Windows 8 / Windows 7 / Windows Vista
Release Notes
http://uk.download.nvidia.com/Windows/358.91/358.91-win10-win...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Dom har ju inte misslyckats med marknadsföringen till detta, ska bli några hundra timmar underhållning för några få väl spenderade pengar åter igen.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Min egen guide till Fallout:

Fallout 2 > Fallout: New Vegas > Fallout 1 >>>>>>> Fallout 3.

Rekar helt klart folk att spela Fallout 2 och Fallout New vegas om man inte gjort det. New Vegas har massor med mods på nexus också. Fallout 2 är ett fantastiskt RPG spel och när man väl vant sig vid grafiken är det lätt att bli "lost" i det

Permalänk
Medlem

Har väntat en smärre livslängd på detta och har gått på varenda releasebluff men nu äntligen är det dags!

Den verkliga releasen att vänta på är dock det nya Creation Kit som släpps nästa år så att man kan börja modda.
För min del så är det mod vänligheten som gör Bethesda´s spel till oslagbara

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Nej, jag kräver att alla tycker som mig!... Gör jag det verkligen? Tycker en skall få yttra sina åsikter utan sådana där påhopp! Tack.

Påhopp? Anmäl mitt inlägg till moderator då.
Om du tycker mitt inlägg var ett påhopp så har du aldrig blivit utsatt för ett påhopp.

Jösses, kids today.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Fallout 2 är ett fantastiskt RPG spel

Fallout 2 är ett av de bästa spelen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Påhopp? Anmäl mitt inlägg till moderator då.
Om du tycker mitt inlägg var ett påhopp så har du aldrig blivit utsatt för ett påhopp.

Jösses, kids today.

Du kan upphöra med lägga orden i munnen på mig med dina härskartekniker nu, gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Klockan 00.01 är den tid jag läst överallt, inte 01.00?

Tidszoner Svartdroid, tidszoner

Permalänk
Medlem

Denna länken var intressant!
FPS test för PC.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2177-fallout-4-pc-video...

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk

Julklappar till barnen eller Fallout 4? Hmm...

Permalänk
Medlem

Undra när AMD släpper sina drivers till fallout 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Fallout 4 PS4 vs Xbox One Frame-Rate Test
https://www.youtube.com/watch?v=OPZXkdD1RwQ

Here's how Fallout 4 looks on PS4 and Xbox One, with the 1.01 patch installed. It's a capped 30fps, but with a somewhat inconsistent read-out - plus some strange momentary freezes on the Microsoft platform.

OJ det ser ut som SKIIIIIT på konsol! o.o

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

OJ det ser ut som SKIIIIIT på konsol! o.o

Förvänta dig inget mer till PC förutom aning bättre skuggor samt mer AA o.s.v. om du nu vill ha det samt mer en 60 FPS.

Överlag dock så ser spelet mer eller mindre lika ut på alla plattformar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

OJ det ser ut som SKIIIIIT på konsol! o.o

Skulle nog vilja se det irl eller ett okomprimerat videoklipp innan man kommer med ett sådant påstående...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Jag vet inte vad som hände men när jag såg alla Fallout 4 reviews och klipp så blev jag dösugen att spela igen och köpte Fallout 4. Det ser ut som min 3 månaders speltorka är över :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Själv är man 180mil iväg från sin pc ca 1månad till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Skulle nog vilja se det irl eller ett okomprimerat videoklipp innan man kommer med ett sådant påstående...

Men snälla du, jag ser ju att texturerna ser ut som skit på mils avstånd...

naturligtvis räddar ju högre fps på PC det rejält, men som jag förstår det så ser det grafiskt daterat ut oavsett platform.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Förvänta dig inget mer till PC förutom aning bättre skuggor samt mer AA o.s.v. om du nu vill ha det samt mer en 60 FPS.

Överlag dock så ser spelet mer eller mindre lika ut på alla plattformar.

https://www.youtube.com/watch?v=JQ4oz8Y1Z8Q

Dock där moddning kommer in i bilden

Inte så värst stor skillnad nu just vid släpp men det kommer när folk börjar producera mesh replacements, high resolution textures osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Släpps kl 01.00 inatt? Jag förväntar mig en prestandarapport till frukosten!

Kan komma med en rapport efter drygt 5 timmars spelande.
Crossfire, no go. Får knappt 30 fps med Crossfire påtvingat. Kör i 3440 allt på ultra.
Ett kort pendlar mellan 45 å 65, men stundtals även under 30. Spelbart, men skulle sitta bra med nya drivare! Samt gärna stöd för xfire

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Spelet kommer ut till sverige om 39 minuter )))

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kollat lite gameplay på YouTube. Urk, kommer nog tycka lika illa om 4:an som 3:an.

Återigen så har Bethesda misslyckats (verkar iofs inte som att de ens försöker) med att återskapa det som gjorde Fallout 2 till ett så bra spel. Varken gameplay eller dialogerna verkar vara något att hänga i julgranen. Blir lite smått äcklad av det nya dialogsystemet som inte låter en veta vad man kommer säga förrän efter att man valt.

Förstår verkligen inte hypen runt detta spel, men av någon anledning så får man leta väldigt länge om man vill hitta en större "circlejerk". Precis som med 3:an så räcker det väl med häftiga vapen och möjligheten att spränga folk i bitar för att många ska skrika GOTY.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Kan komma med en rapport efter drygt 5 timmars spelande.
Crossfire, no go. Får knappt 30 fps med Crossfire påtvingat. Kör i 3440 allt på ultra.
Ett kort pendlar mellan 45 å 65, men stundtals även under 30. Spelbart, men skulle sitta bra med nya drivare! Samt gärna stöd för xfire

Skickades från m.sweclockers.com

Testa att stänga av motion blur och temporal aliasing. De bygger på föregående bildruta och fungerar inte så bra med CF därför.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Testa att stänga av motion blur och temporal aliasing. De bygger på föregående bildruta och fungerar inte så bra med CF därför.

Tack, bra tips! Testar de när jag kommer hem

Kan bara tillägga att jag inte haft så kul i ett spel på jag vet inte hur länge. De har kvar 100% av fallout-känslan, och combat är mycket mer smooth än det var i f3/fnv.

Lite smågrejer som man önskar de hade gjort annorlunda, men allt som allt ett ruskigt bra spel.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Och där krävde man en refund
Spelet är designat runt vsync påtvingat, stänger man av vsync buggar spelet ur helt.. 7 jävla år har dem haft på sig och inte löst det största problemet med creative motorn, vsync krav.

Permalänk
Medlem

Funkar spelet i "udda" upplösningar? Använder 2560x1080, någon som provat det?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Och där krävde man en refund
Spelet är designat runt vsync påtvingat, stänger man av vsync buggar spelet ur helt.. 7 jävla år har dem haft på sig och inte löst det största problemet med creative motorn, vsync krav.

Dåligt att det är så, men jag tycker inte att det är ett speciellt stort problem på ett spel som fallout.

Permalänk
Medlem

@adzer:
Det är inte ett stort problem på ett spel som skyrim, där man slåss med svärd. Det är ett grundläggande problem i en shooter där man absolut måste ha en responsiv mus.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill:
Nu tycker inte jag att fallout är den typen av shooter. I CS, COD mm absolut, men i fallout så är det för lågt tempo och man slåss mot korkade AI så det spelar mindre roll. Fortfarande dåligt gjort av dem, men ingen "deal breaker" för min del.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av adzer:

@str8forthakill:
Nu tycker inte jag att fallout är den typen av shooter. I CS, COD mm absolut, men i fallout så är det för lågt tempo och man slåss mot korkade AI så det spelar mindre roll. Fortfarande dåligt gjort av dem, men ingen "deal breaker" för min del.

Fast det är ju irriterande med en såsig mus oavsett. Det tycker iaf jag. Sjukt irriterande när man inte upplever den responsen som man förväntar sig. Det kan inte vara så svårt med RAW mouse input kan man tycka. Det är garanterat konsol-tjafs som ligger och stör för att mjuka upp rörselse med D-paden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Dinoman:
Nej det är av tekniska anledningar med Creation spelmotorn, vsync är vad som binder allt samman. Spelmotorn i sig är designad runt att vsync måste vara påslaget, det finns Noll chans att Fallout 4 kommer att fixas, det är designat med den defekta spelmotorn från start.

Även framtida Betheseda titlar kommer lida av detta så länge folk går "men det är väl OK ändå!", det är ofattbart att folk accepterar det.