Roccat lanserar spelmusen Kiro med justerbar form

Roccat lanserar spelmusen Kiro med justerbar form

Justerbar formgivning och 3D-utskrift står i fokus när Roccat lanserar ytterligare en ny spelmus för såväl höger- som vänsterhänta.

Läs hela artikeln här

Shit, det enda jag vill ha är en ENORM gaming-mus, liksom större än en Func! Men vilken datamus jag än testar så är det alltid obekvämt för antingen lillfingret eller handflatan..

Skrivet av Mynameislol:

Shit, det enda jag vill ha är en ENORM gaming-mus, liksom större än en Func! Men vilken datamus jag än testar så är det alltid obekvämt för antingen lillfingret eller handflatan..

Jag använder lillfingret som stabilisator Jag får bättre precision om jag kan småjustera med lillfingret.

Bra för de som är vänsterhänta men inget för mig.

@Stenkul:
Samma här. Träffar inte med AWP annars, hehe.

För en gångs skull känns inte priset orimligt. Det kan nog bli något det här

Detta är en direktion jag gillar. Speciellt 3D utskrift support för ytterligare möjligheter till utformning! Kanske jag äntligen hittar en MX518/G400(s) ersättare nu som passar lika bra i handen (som handen i handsken dvs). Har redan testat en hel massa möss men inget tycks funka. Om jag kunde designa formen åt mig själv vore riktigt riktigt najs. Dock i denna modell är det endast sidopanelen som kan justeras men jag kan tänka mig i framtiden kanske vi får t.o.m. designa egna utbytbara möss skal.

Skrivet av Dreijer:

@Stenkul:
Samma här. Träffar inte med AWP annars, hehe.

Sänk zoom sens annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer köpa denna som dom flesta mindre ambi möss.

Jag behöver en mus som 5k pro med stort lillfingerstöd, annars är musarmen framme och jäklas

Skickades från m.sweclockers.com

inget direkt nytt tycker jag, min Naga 2012 gjorde samma sak och jag kan bara anta att inte heller den var först ut med utbytbara sidor. Dock var den endast utbytbar på högersida, med tre val.

Fast finns det några bra plaster för 3D utskrift som är trevliga att hålla i en längre tid? De utskrifter med enkla 3D-skrivare jag känt på har varit rätt hårda och lätt räfflade från extruderingen.

Skrivet av Mynameislol:

Själv vill man ha avlånga möss. Inte överdrivet bred men en jämn rundning och inte den skarpa rundning som Roccat kör med. Dessutom är deras möss allt för smala för min smak.. Det inkluderar deras musknappar.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Detta är en direktion jag gillar. Speciellt 3D utskrift support för ytterligare möjligheter till utformning! Kanske jag äntligen hittar en MX518/G400(s) ersättare nu som passar lika bra i handen (som handen i handsken dvs). Har redan testat en hel massa möss men inget tycks funka. Om jag kunde designa formen åt mig själv vore riktigt riktigt najs. Dock i denna modell är det endast sidopanelen som kan justeras men jag kan tänka mig i framtiden kanske vi får t.o.m. designa egna utbytbara möss skal.

Har samma problem. Ersättaren till min gamla G400S blev en Deathadder Chroma. Är typ bara Logitech och Razer som gör möss som passar mina händer och nu har Logitech bytt ut formen från gamla goda MX500 tiden mot en ohyggligt ful och värdelös design i sina G402s.. De borde inte få slakta serien på det sättet.

Skrivet av Tumnus:

Själv vill man ha avlånga möss. Inte överdrivet bred men en jämn rundning och inte den skarpa rundning som Roccat kör med. Dessutom är deras möss allt för smala för min smak.. Det inkluderar deras musknappar.

Har samma problem. Ersättaren till min gamla G400S blev en Deathadder Chroma. Är typ bara Logitech och Razer som gör möss som passar mina händer och nu har Logitech bytt ut formen från gamla goda MX500 tiden mot en ohyggligt ful och värdelös design i sina G402s.. De borde inte få slakta serien på det sättet.

Hehe, jag håller med. Det är verkligen trist att en så fin serie raseras. Jag har haft MX510, MX518, två G400s. Båda G400s gick sönder inom ett par månader, sen när Logitech gick över till G-serien, blev det ganska dåligt. I dagsläget sitter jag med en MX518 som jag lyckades komma över, haha.

Skrivet av Tumnus:

Kör fortfarande med min URSPRUNGLIGA MX518 som säkert är 7 år gammal eller något sånt och bytt ut mouse skatez även från mina gamla MX510 som fick problem med högra musknappen kanske efter sisådär 4-5 år. Har dendär "Gaming Grade" 1600 dpi MX518 versionen med mindre mouse skatez (jag föredrar denna, är också aningen lättare i vikt och blir bättre glid på de flesta tygmattor)

Köpte en G400s som backup men föredrar marginellt MX518 pga den känns typ 2 gram lättare och glider marginellt bättre.

Instämmer helt med Tumnus gällande Roccat känns aningen för kantig där bak, iallafall "Savu" modellen jag testade. Dock är jag ganska intresserad utav Kone Pure Military modellerna, har du eller någon annan testat som kan kommentera, den ser ju på bilderna ganska lika till formen vad gäller Logitech mössen, dock aningen mindre vilket är OK för mig, vill bara ha själva formen likadann men optimalt kunde den vara lite mindre (någorlunda kortare) för mig.

Skrivet av Mynameislol:

Du har Ace Edge 3200 som är underbar för lillfingret.

Just nu är nog Edge 3200 ur produktion. Men finns massvis med alternativ då självaste musskalet har använts av flera företag.
T.ex Arachnid Neoscona som säljs på Teknikmagasinet.

Äh, jäkla trams... Jag hoppades att den även skulle vara justerbar på längden, inte bara bredden.
Vi med stora händer kommer alltid ha problem med möss...

även jag har för stora händer för alla pytte mös. slutar med att man efter en dag har jäkligt ont i handen. någon som har tips på någon större mus? större på längden helst.

Skrivet av hårdnackad:

även jag har för stora händer för alla pytte mös. slutar med att man efter en dag har jäkligt ont i handen. någon som har tips på någon större mus? större på längden helst.

Jag köpte en steelseries rival just pga att den är lång. För jag håller med dig, alla gör ju pytte möss idag...