Roccat lanserar spelmusen Kiro med justerbar form

Permalänk
Melding Plague

Roccat lanserar spelmusen Kiro med justerbar form

Justerbar formgivning och 3D-utskrift står i fokus när Roccat lanserar ytterligare en ny spelmus för såväl höger- som vänsterhänta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Shit, det enda jag vill ha är en ENORM gaming-mus, liksom större än en Func! Men vilken datamus jag än testar så är det alltid obekvämt för antingen lillfingret eller handflatan..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mynameislol:

Shit, det enda jag vill ha är en ENORM gaming-mus, liksom större än en Func! Men vilken datamus jag än testar så är det alltid obekvämt för antingen lillfingret eller handflatan..

Jag använder lillfingret som stabilisator Jag får bättre precision om jag kan småjustera med lillfingret.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Avstängd

Bra för de som är vänsterhänta men inget för mig.

Permalänk
Medlem

@Stenkul:
Samma här. Träffar inte med AWP annars, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

För en gångs skull känns inte priset orimligt. Det kan nog bli något det här

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta är en direktion jag gillar. Speciellt 3D utskrift support för ytterligare möjligheter till utformning! Kanske jag äntligen hittar en MX518/G400(s) ersättare nu som passar lika bra i handen (som handen i handsken dvs). Har redan testat en hel massa möss men inget tycks funka. Om jag kunde designa formen åt mig själv vore riktigt riktigt najs. Dock i denna modell är det endast sidopanelen som kan justeras men jag kan tänka mig i framtiden kanske vi får t.o.m. designa egna utbytbara möss skal.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

@Stenkul:
Samma här. Träffar inte med AWP annars, hehe.

Sänk zoom sens annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Kommer köpa denna som dom flesta mindre ambi möss.

Permalänk
Medlem

Jag behöver en mus som 5k pro med stort lillfingerstöd, annars är musarmen framme och jäklas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

inget direkt nytt tycker jag, min Naga 2012 gjorde samma sak och jag kan bara anta att inte heller den var först ut med utbytbara sidor. Dock var den endast utbytbar på högersida, med tre val.

Permalänk
Entusiast

Fast finns det några bra plaster för 3D utskrift som är trevliga att hålla i en längre tid? De utskrifter med enkla 3D-skrivare jag känt på har varit rätt hårda och lätt räfflade från extruderingen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mynameislol:

Shit, det enda jag vill ha är en ENORM gaming-mus, liksom större än en Func! Men vilken datamus jag än testar så är det alltid obekvämt för antingen lillfingret eller handflatan..

Själv vill man ha avlånga möss. Inte överdrivet bred men en jämn rundning och inte den skarpa rundning som Roccat kör med. Dessutom är deras möss allt för smala för min smak.. Det inkluderar deras musknappar.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Detta är en direktion jag gillar. Speciellt 3D utskrift support för ytterligare möjligheter till utformning! Kanske jag äntligen hittar en MX518/G400(s) ersättare nu som passar lika bra i handen (som handen i handsken dvs). Har redan testat en hel massa möss men inget tycks funka. Om jag kunde designa formen åt mig själv vore riktigt riktigt najs. Dock i denna modell är det endast sidopanelen som kan justeras men jag kan tänka mig i framtiden kanske vi får t.o.m. designa egna utbytbara möss skal.

Har samma problem. Ersättaren till min gamla G400S blev en Deathadder Chroma. Är typ bara Logitech och Razer som gör möss som passar mina händer och nu har Logitech bytt ut formen från gamla goda MX500 tiden mot en ohyggligt ful och värdelös design i sina G402s.. De borde inte få slakta serien på det sättet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Själv vill man ha avlånga möss. Inte överdrivet bred men en jämn rundning och inte den skarpa rundning som Roccat kör med. Dessutom är deras möss allt för smala för min smak.. Det inkluderar deras musknappar.

Har samma problem. Ersättaren till min gamla G400S blev en Deathadder Chroma. Är typ bara Logitech och Razer som gör möss som passar mina händer och nu har Logitech bytt ut formen från gamla goda MX500 tiden mot en ohyggligt ful och värdelös design i sina G402s.. De borde inte få slakta serien på det sättet.

Hehe, jag håller med. Det är verkligen trist att en så fin serie raseras. Jag har haft MX510, MX518, två G400s. Båda G400s gick sönder inom ett par månader, sen när Logitech gick över till G-serien, blev det ganska dåligt. I dagsläget sitter jag med en MX518 som jag lyckades komma över, haha.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Själv vill man ha avlånga möss. Inte överdrivet bred men en jämn rundning och inte den skarpa rundning som Roccat kör med. Dessutom är deras möss allt för smala för min smak.. Det inkluderar deras musknappar.

Har samma problem. Ersättaren till min gamla G400S blev en Deathadder Chroma. Är typ bara Logitech och Razer som gör möss som passar mina händer och nu har Logitech bytt ut formen från gamla goda MX500 tiden mot en ohyggligt ful och värdelös design i sina G402s.. De borde inte få slakta serien på det sättet.

Kör fortfarande med min URSPRUNGLIGA MX518 som säkert är 7 år gammal eller något sånt och bytt ut mouse skatez även från mina gamla MX510 som fick problem med högra musknappen kanske efter sisådär 4-5 år. Har dendär "Gaming Grade" 1600 dpi MX518 versionen med mindre mouse skatez (jag föredrar denna, är också aningen lättare i vikt och blir bättre glid på de flesta tygmattor)

Köpte en G400s som backup men föredrar marginellt MX518 pga den känns typ 2 gram lättare och glider marginellt bättre.

Instämmer helt med Tumnus gällande Roccat känns aningen för kantig där bak, iallafall "Savu" modellen jag testade. Dock är jag ganska intresserad utav Kone Pure Military modellerna, har du eller någon annan testat som kan kommentera, den ser ju på bilderna ganska lika till formen vad gäller Logitech mössen, dock aningen mindre vilket är OK för mig, vill bara ha själva formen likadann men optimalt kunde den vara lite mindre (någorlunda kortare) för mig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av Mynameislol:

Shit, det enda jag vill ha är en ENORM gaming-mus, liksom större än en Func! Men vilken datamus jag än testar så är det alltid obekvämt för antingen lillfingret eller handflatan..

Du har Ace Edge 3200 som är underbar för lillfingret.

Just nu är nog Edge 3200 ur produktion. Men finns massvis med alternativ då självaste musskalet har använts av flera företag.
T.ex Arachnid Neoscona som säljs på Teknikmagasinet.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Äh, jäkla trams... Jag hoppades att den även skulle vara justerbar på längden, inte bara bredden.
Vi med stora händer kommer alltid ha problem med möss...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

även jag har för stora händer för alla pytte mös. slutar med att man efter en dag har jäkligt ont i handen. någon som har tips på någon större mus? större på längden helst.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

även jag har för stora händer för alla pytte mös. slutar med att man efter en dag har jäkligt ont i handen. någon som har tips på någon större mus? större på längden helst.

Jag köpte en steelseries rival just pga att den är lång. För jag håller med dig, alla gör ju pytte möss idag...

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!