GTA V på Steam eller Rockstar?

Permalänk
Medlem

GTA V på Steam eller Rockstar?

Tja!
Funderar på att inköpa mig GTA V nu till vintern men jag har svårt att bestämma mig om vilken jag ska välja. dvs Rockstar eller på Steam?
Prisskilnaden är ju ganska stor med tanke på att Rockstar versionen kostar 33.98 Euro medans Steams kostar 55.55 Euro
Några tips? För o nackdelar typ
Kollar för tillfället endast på G2A.
Steam: https://www.g2a.com/grand-theft-auto-v-steam-cd-key-global.ht...
Rockstar: https://www.g2a.com/grand-theft-auto-v-cd-key-global.html

Permalänk
Medlem

Du kommer ändå behöva köra det igenom Social Club oavsett om du köper på Steam eller via Rockstar. Fördelar? Enda jag kan se är att du kommer ha det i ditt steam bibliotek om du går för den dyrare nyckeln. Om det är värt de extra pengarna är ju upp till dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det kostar £20.90 (~270kr) på GreenManGaming, vilket är en "legitim" butik.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/grand-t...
22% rabattkod: WINTER-ISCMNG-22PERC

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det kostar £20.90 (~270kr) på GreenManGaming, vilket är en "legitim" butik.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/grand-t...
22% rabattkod: WINTER-ISCMNG-22PERC

oj, tack så mycket
btw är detta för steam eller rockstar hittar ingen info angående det?

edit: såg det nu, är tydligen blind haha

Permalänk
Skrivet av sattez:

oj, tack så mycket
btw är detta för steam eller rockstar hittar ingen info angående det?

Jag köpte mitt på liknande sätt och det fungerar inte i steam. Ångrar mig varje gång jag formaterat.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av sattez:

oj, tack så mycket
btw är detta för steam eller rockstar hittar ingen info angående det?

"This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play."

Skrivet av SimpanDirr:

Jag köpte mitt på liknande sätt och det fungerar inte i steam. Ångrar mig varje gång jag formaterat.

Går att säkerhetskopiera GTAV.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av m4gnify:

"This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play."

Går att säkerhetskopiera GTAV.

Om han bara har sin OS disk? Kan rekommendera att skaffa det på steam även om det svider lite

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Om han bara har sin OS disk? Kan rekommendera att skaffa det på steam även om det svider lite

Vad är skillnaden i det fallet? Han måste ladda ner det från R*SC istället för Steam? Oj.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av m4gnify:

Vad är skillnaden i det fallet? Han måste ladda ner det från R*SC istället för Steam? Oj.

Alla mina kompisar hade problem med R SC men de kanske är fixat nu så långt efter lansering , samma spel bara skönare och enklare att ha på steam.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

550:- för Steam är dyrt. Skulle rekommendera köpa på reddit men kolla alltid på deras omdömen.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andra94:

Alla mina kompisar hade problem med R SC men de kanske är fixat nu så långt efter lansering , samma spel bara skönare och enklare att ha på steam.

På vilket sätt då? Om man ändå måste öppna det via Rockstar Social Club så är det bara ytterligare än omväg, det gör det knappast skönare eller enklare.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Alltid lika roligt att läsa om dessa DRM-älskande personer som gärna har 2 DRM istället för 1 och dessutom betalar mycket mera för det..

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

Köpte via Rockstar och det funkar fint här tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

"This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play."

Går att säkerhetskopiera GTAV.

Jag menar att det hade varit smidigare att bara ha det i steam då alla andra spel jag äger finns där

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

håller med om att det är bekvämare med steam osv troligtvis därför det är dyrare också. Men hur som helst så bestämde jag mig att köpa från dendär greenmangaming, funkade bra. Nu ska man bara ladda ner spelet på 60 gig
tack för hjälpen !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

Jag menar att det hade varit smidigare att bara ha det i steam då alla andra spel jag äger finns där

De ligger på din dator installerade på hårddisken oavsett, vad gör saken smidigare ifall du måste öppna ett program för att sedan välja vilket spel du vill spela mot att ha en ikon på aktivitetsfältet och bara starta det direkt?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Alla mina kompisar hade problem med R SC men de kanske är fixat nu så långt efter lansering , samma spel bara skönare och enklare att ha på steam.

Vid releasen hade de feta problem med kapaciteten. Gick långsamt att tanka klienten, väldigt långsamt. Är dock fixat nu sen ett tag tillbaka och jag maxar alltid min 100mbit anslutning när jag tankar från rockstar.

Om du köper via steam får du steam achievements, att du har det i din katalog bland alla dina andra spel plus att du slipper bry dig om att tanka klienten separat.

Permalänk
Medlem

Om det är värt extra pengar kan bara du avgöra. Personligen köpte jag spelet från greenmangaming IGÅR.

Om jag vill starta GTA V så trycker jag "Windowsknappen"-> Gra-> "Enter"
Då startar spelet utan extra knapptryck, dvs minst lika enkelt som om man har det på steam.

Om du vill kunna starta spelet från steam-klienten är det ju bara att lägga till genvägen till ditt Steam-bibliotek.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Alltid lika roligt att läsa om dessa DRM-älskande personer som gärna har 2 DRM istället för 1 och dessutom betalar mycket mera för det..

Steam är inte synonymt med DRM. GTA V kör t.ex. sitt DRM enbart via Rockstars tjänst, och många Steam-spel körs helt utan DRM.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

De ligger på din dator installerade på hårddisken oavsett, vad gör saken smidigare ifall du måste öppna ett program för att sedan välja vilket spel du vill spela mot att ha en ikon på aktivitetsfältet och bara starta det direkt?

Tycker det är smidigare att ha gta v också i steam är det svårt att förstå? Ska köpa det där också så kommer ha två kopior

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Testpilot

Fördel med Steam:
1. Cloud Saving.
2. Du får det samlat på samma "katalog" som resten av ditt bibliotek.
3. Steam Achievements.

Om det är värt dubbla summan, det är upp till var och en känner jag. Själv köpte jag via G2PLAY för ca. 380kr på releasedagen med pre-order bonus. Detta var via RSC då, och enda gången jag "ångrar" att jag snålat är om jag formaterat datorn då det inte är det enklaste att återställa save-files.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det kostar £20.90 (~270kr) på GreenManGaming, vilket är en "legitim" butik.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/grand-t...
22% rabattkod: WINTER-ISCMNG-22PERC

Kommer detta vara via Steam eller bara social club?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Kommer detta vara via Steam eller bara social club?

Ser ut som endast Rockstar och priset tyder på det också.

Via den länken nu står det -33%, undrar om man kan använda den där koden ändå med -22%. Men det vore kanske att hoppas på för mycket.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@kevve1: Det kan man

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Tycker det är smidigare att ha gta v också i steam är det svårt att förstå? Ska köpa det där också så kommer ha två kopior

Köpte fysiska utgåvan vid release. Sedan köpte jag det nyligen på STEAM också. Det är smidigt att ha alla spel där när man som jag ofta installerar om datorn. Även om nu GTA V laddas ned via Rockstars egna programvara så hämtar man den via STEAM.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

Tycker det är smidigare att ha gta v också i steam är det svårt att förstå? Ska köpa det där också så kommer ha två kopior

Exakt vad är det som gör det smidigare? Jag ser inget som ger det smidigare.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

På vilket sätt då? Om man ändå måste öppna det via Rockstar Social Club så är det bara ytterligare än omväg, det gör det knappast skönare eller enklare.

Håller med, läskigt hur folk tycker det är skönt med ett extra lager drm.

Skrivet av phoenixdisciple:

Fördel med Steam:
1. Cloud Saving.
2. Du får det samlat på samma "katalog" som resten av ditt bibliotek.
3. Steam Achievements.

Om det är värt dubbla summan, det är upp till var och en känner jag. Själv köpte jag via G2PLAY för ca. 380kr på releasedagen med pre-order bonus. Detta var via RSC då, och enda gången jag "ångrar" att jag snålat är om jag formaterat datorn då det inte är det enklaste att återställa save-files.

Nackdelar med steam:

1.Du kan inte styra vilka uppdateringar du ska ha.
2.Ditt konto kan bli hackat eller avstängt.
3.Fler program som ligger i bakgrunden och äter resurer.
4.Övervakas säkert och skickar info till Valve hur klienten används osv.
5.Spelet är borta när servararna stänger ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Alla mina kompisar hade problem med R SC men de kanske är fixat nu så långt efter lansering , samma spel bara skönare och enklare att ha på steam.

Det är bara att lägga till det som 'non-Steam game', så är den saken löst. Jag har inte haft ett enda problem med Social Club sedan lanseringsdagen av spelet.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Exakt vad är det som gör det smidigare? Jag ser inget som ger det smidigare.

Man formaterar, loggar in på ett ställe och spelen laddas ner.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Baxtex:

Nackdelar med steam:

1.Du kan inte styra vilka uppdateringar du ska ha.
2.Ditt konto kan bli hackat eller avstängt.
3.Fler program som ligger i bakgrunden och äter resurer.
4.Övervakas säkert och skickar info till Valve hur klienten används osv.
5.Spelet är borta när servararna stänger ner.

1. Kan du inte göra via RSC heller.
2. Samma sak där. Blev själv bannad 2 veckor för hacking.
3. Tycker Steams overlay och sociala funktioner är värt de lilla resurserna det tar. Aldrig varit med om att någon klagat på att Steam varit "hungrig" Då drar Chrome betydligt mer.
4. Det gör även Origin, Uplay och Battle.net med.
5. Samma sak som Origin, Uplay, RSC eller Battle.net igen då.

Enda chansen att slippa ovanstående är att köra spelen via konsol med skiva (vilket heller inte fungerar riktigt längre då med att skivorna inte räcker för spelens storlekar), eller DRM fritt via typ GOG.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >