Roccat släpper ny version av spelmusen Kova

Permalänk
Melding Plague

Roccat släpper ny version av spelmusen Kova

Inget mindre än elva programmerbara knappar och en ambidexter design för såväl höger- som vänsterhänta står i fokus när Roccat släpper nya Kova.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har endast använt möss som har 4 sidoknappar. Är det inte väldigt lätt att av misstag klicka på en knapp när det är så många?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag har endast använt möss som har 4 sidoknappar. Är det inte väldigt lätt att av misstag klicka på en knapp när det är så många?

Men den var snygg!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Men den var snygg!

Ja, då får man väl trösta sig med att man tryckte fel med stil.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag som tänkte på Razer när jag såg denna musen?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd

Behöver man verkligen en 32 bitars processor i en mus? :S

wth

Permalänk
Medlem

wow den vita va ju ruskigt läcker!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag har endast använt möss som har 4 sidoknappar. Är det inte väldigt lätt att av misstag klicka på en knapp när det är så många?

Beror på designen. Använder själv G602 som har 6 tumknappar men jag har inga problem att särskilja dom utan att kolla så mängden i sig är inget problem.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk

Måste ju säga att den har ett väldigt häftigt utseende.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Förstår varför dem finns men ambidextra designer är inget jag skulle skaffa, skönare att ha något som är byggt för ens egna grepp än att vara universell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Behöver man verkligen en 32 bitars processor i en mus? :S

wth

Självklart. Nästa generation blir dubbelkärnig till och med!

Permalänk
Medlem

Vore det inte lättare att göra en mus för vänsterhänta och en för högerhänta, invertera designen? Med en sån här mus så passar den ju varken eller.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

För dom som vill ha lite mer ingående information:
http://www.overclock.net/t/1576310/new-roccat-mice-kova-kiro-...
Kova verkar använda 3320 sensorn.

Dom släpper även en ny mindre mus Kiro, dock med sämre sensor än 3320 enligt vad man hittat hitills.

Sen kan man ju säga att många föredrar ambidextri design.
Jag föredrar det i alla fall över ergonomiska möss.

Dom finns av en anledning, och det är inte bara för det ska passa vänster och högerhänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ja, då får man väl trösta sig med att man tryckte fel med stil.

Haha ja, var lite åt det hållet jag tänkte med

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Dom där uppviken ser sköna ut för fingrarna. Kanske blir ett köp även om jag nu har en ganska ny Roccat Kone Pure.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Men den var snygg!

Smaksak däremot är den knappast ur en designsynpunkt direkt snygg. Till att börja med så skulle en stor del av de som använder musen riskera skavsår av kanterna vid musknapparna..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Gillar inte designen, ser mycket obekväm ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Förstår varför dem finns men ambidextra designer är inget jag skulle skaffa, skönare att ha något som är byggt för ens egna grepp än att vara universell.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man kör med palm grip (och kanske claw grip) kan jag förstå att man vill ha en mus som passar handen när man vilar hela handflatan på musen. Tycker dock inte detta är speciellt relevant när man kör med fingertip grip (som jag gör) och då passar ambidextra möss alldeldess utmärkt. Kanske till och med bättre då jag inbillar mig att det blir lättare att hålla något som är symetriskt med fingertopparna (tumme, ringfinger och lillfinger). Ambidextra möss är ofta lite mindre också vilket är skönt med fingertip grip.

Skrivet av KKay:

Vore det inte lättare att göra en mus för vänsterhänta och en för högerhänta, invertera designen? Med en sån här mus så passar den ju varken eller.

Som jag skrev ovan så finns det dom helt enkelt föredrar ambidextra möss, jag är en av dom. Rätt säker på att det har med produktionskostnad kontra efterfrågan att göra och sen är det nog inte så billigt och enkelt som det låter att invertera designen alla maskinerna som tillverkar mössen. Billigare att tillverka möss som kan användas av både vänster och högerhänta då.

Angående musen i nyheten så har jag inte mycket över för musdesign med massa konstiga kanter, skarvar och öppningar i skalet, men det kan ju vara en bra mus rent tekniskt trots allt. Fler möss med optisk sensor är ju alltid välkommet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psiko:

Om man kör med palm grip (och kanske claw grip) kan jag förstå att man vill ha en mus som passar handen när man vilar hela handflatan på musen. Tycker dock inte detta är speciellt relevant när man kör med fingertip grip (som jag gör) och då passar ambidextra möss alldeldess utmärkt. Kanske till och med bättre då jag inbillar mig att det blir lättare att hålla något som är symetriskt med fingertopparna (tumme, ringfinger och lillfinger). Ambidextra möss är ofta lite mindre också vilket är skönt med fingertip grip.

Som jag skrev ovan så finns det dom helt enkelt föredrar ambidextra möss, jag är en av dom. Rätt säker på att det har med produktionskostnad kontra efterfrågan att göra och sen är det nog inte så billigt och enkelt som det låter att invertera designen alla maskinerna som tillverkar mössen. Billigare att tillverka möss som kan användas av både vänster och högerhänta då.

Angående musen i nyheten så har jag inte mycket över för musdesign med massa konstiga kanter, skarvar och öppningar i skalet, men det kan ju vara en bra mus rent tekniskt trots allt. Fler möss med optisk sensor är ju alltid välkommet.

Angående produktionskostnaden så ligger det nog något i det du säger, tänkte inte inte så långt att maskinerna måste anpassas till detta också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Smaksak däremot är den knappast ur en designsynpunkt direkt snygg. Till att börja med så skulle en stor del av de som använder musen riskera skavsår av kanterna vid musknapparna..

Det är möjligt. Testpiloterna får väl avgöra den saken innan man säger bu eller bä.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Kände på en Roccat Tyon för ett par dagar sedan i butik och måste säga att den var mycket bekväm. Kan mycket väl tänka mig att uppdatera mig lite grann, gamle Logitech MX 518 har hängt med riktigt länge nu! Felfritt, vilket är skönt. Men vill ha något som känns mer exklusivt med fräcka leds etc.

Valet står mellan Logitech G502 och Roccat Tyon för närvarande, men kan nog tänka mig den där nya Kova också, den ser åtminstone bra och bekväm ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Självklart. Nästa generation blir dubbelkärnig till och med!

Nejnej, nästa har en vattenkyld i7:a såklart, met hdmi utgång och inbyggda högtalare. Behöver man ändra inställningar så kopplar du in skärmen i musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Behöver man verkligen en 32 bitars processor i en mus? :S

wth

Har du inte hört det senaste? Alla handhållna enheter ska ha ARM och uppkoppling mot Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Har du inte hört det senaste? Alla handhållna enheter ska ha ARM och uppkoppling mot Facebook.

Bara en fluga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vore det inte lättare att göra en mus för vänsterhänta och en för högerhänta, invertera designen? Med en sån här mus så passar den ju varken eller.

jag är vänsterhänt, men jag kör med höger och jag föredrar ambidex möss över dedikerade höger möss.

jag vill kinna hålla handen och musen på det sätt som jag föredrar över en preset form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

jag är vänsterhänt, men jag kör med höger och jag föredrar ambidex möss över dedikerade höger möss.

jag vill kinna hålla handen och musen på det sätt som jag föredrar över en preset form.

Är högerhänt och föredrar en ambidexter design. Tacka vet jag Microsoft IntelliMouse, introducerades för 16 år sedan, först med fram- och bakåtknappar, scrollhjul och en design som passar både höger- och vänsterhänta. Microsoft IntelliMouse 1.1SE är en riktig legend inom fps-genren, bild från google:

Köpte ett Roccat Kulo-headset för några år sedan, visade sig vara ett av mina mindre bra datorrelaterade köp, fruktansvärt plastiga och obekväma, kändes som ett skämt. Tveksamt om jag prövar mig på det företaget igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeeq:

Är högerhänt och föredrar en ambidexter design. Tacka vet jag Microsoft IntelliMouse, introducerades för 16 år sedan, först med fram- och bakåtknappar, scrollhjul och en design som passar både höger- och vänsterhänta. Microsoft IntelliMouse 1.1SE är en riktig legend inom fps-genren, bild från google:

http://s.sk-gaming.com/image/album/580555/353b7b3defd9a025.jpg

Köpte ett Roccat Kulo-headset för några år sedan, visade sig vara ett av mina mindre bra datorrelaterade köp, fruktansvärt plastiga och obekväma, kändes som ett skämt. Tveksamt om jag prövar mig på det företaget igen.

med tanke på Func tangentbordet är suveränt, medans musen och headsetet är inget att tala om så har jag lärt mig att bedöma produkter individuellt (förutom razer produkter, razer deathhadder excluded).

Permalänk
Medlem

Kova på finska betyder tuff/hård.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta nånstans i Norden att beställa detta.. släpptes för en vecka sedan ju?

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.