Permalänk
Medlem

Gaming headsett 2000kr

ska köpa headsett och ge bort i present!! vad ska jag köpa till en tonåring!

Permalänk
Medlem

@pab1878:

Allting som det står gaming på, själva kvaliteten brukar inte vara det huvudsakliga, i alla fall så har du lite val som inte vi kan svara på.

1. Konstruktion: Sluten, Halvöppen, Helöppen, Trådlös, Audio Bone / On, Over, In Ear
2. Anslutningar: USB, 6.35mm, 3.5mm med utan adapter?
3. Mic inkluderad eller inte (finns modmic, om du vill få lite mer för pengarna) nu skrev du gaming headset men tog med det i alla fall
4: Extra funktioner, noise cancellation, surround, med mera.

En gaming lur är ofta slutna, over ear, USB, med mic, och lite andra funktioner, ofta surround, men det är ingenting jag hade valt.
Kanska passar hans preferenser eller kanske inte, kanske vore bra med ett presentkort eller liknande?

Jag hade kollat på 1 och 2 främst (och mest troligt valt en hörlur utan mic istället, stereo) och beroende på valen där sedan funderat på om något saknas, eller om det är något som behövs. (3 och 4) alltså i grunden en bra stereo lur som sitter bekvämt över allt annat (men han kanske prioriterar Surround, vill ha noice cansellation, stängda obekväma lurar)

Tyvärr tycker jag modmic är dåligt så jag har två lurar, en generellt och en billig när jag behöver kommunicera. Jag har också extremt känsliga öron / får riktigt ont efter 5-10min. Så mina preferenser blev som dom blev, kanske hade suttit men en gaming lur själv annars

Här har du fullt av info från Head-Fi http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Permalänk
Medlem

har titta på Logitech 930! Kan det vara något! Grabben kommer i huvudsak spela och chatta! trådlöst är väll bra!!!

Permalänk
Medlem

Det ska ju komma ett nytt Logitech headset, det kanske är intressant.
http://www.inet.se/produkt/6607661/logitech-g633-artemis-spec...

Eller den trådlösa varianten, dock släpps den mycket senare.
http://www.inet.se/produkt/6607662/logitech-g933-gaming-heads...

Permalänk
Medlem

@pab1878
Vet du vilka typer av spel han lirar? T.ex. om det främst är skjutarspel eller om han föredrar spel som Skyrim/Witcher/etc eller är det kanske sportspel han uppskattar mest?

När måste du senast genomföra köpet? Logitech G933 som ovan länkade såg intressant ut men är en månad bort.

Permalänk

är ganska plastiga i kvaliteten, har själv logitech g95 lr vad den heter, vill han ha trådlöst lr kvittar det? tycker själv steelseries sibira är skitbra har haft ett nu i 5år dock så har mic sladden blivit överkörd för många gånger.-:)

Permalänk
Avstängd

Ge honom ett par riktiga hörlurar + modmic!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

vart lite biligare Steels eries sibera v3 prism, kvitto om han inte e nöjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pab1878:

vart lite biligare Steels eries sibera v3 prism, kvitto om han inte e nöjd

Fyfaaan..

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

@pab1878: Kika lite recensioner http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=654571 verkar vara problem med trådlösa, stereo läget ska enligt detta vara okej.

Hittar man ett par lurar som inte tappar kontakten, kan leva med att ladda batterier, och att forskningsläget kring strålning för mobiltelefoner/wifi samt rekommendationer är begränsad användning speciellt för barn, huruvidare det skiljer sig från ett headset vet jag inte. Bara något att tänka på

Du kommer att få 1000 olika svar, tycker fortfarande att du kanske skulle ta med honom och prova lite lurar eller säga att han får själv kolla upp och beställa vilka lurar han vill för max xxxx kr.
Det är ju ändå han som ska använda dom ingen annan

EDIT såg nu att du skrev kvitto om han inte är nöjd, det fungerar ju det med

Permalänk
Medlem

jag skulle titta på Audio technica ath50x + mod mic

Permalänk
Medlem

Vad du än gör köp inte någonting som heter gaming headset.

Skulle jag köpa något för den budgeten hade det varit ifrån AKG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pab1878:

ska köpa headsett och ge bort i present!! vad ska jag köpa till en tonåring!

Mitt første gaming headset satt ganske hardt rundt ørene den første uken, siden tilpasset seg materialet (formbar skumplast pga av kroppsvarmen) rundt mine øren og i dag merker jeg ikke noe til det lengre. Det beste er altså å la din teenager selv føle etter hvilke headset/lurer der vil passe hodeform og over ørene med reservasjon for at det kan ta litt tid innen materialet vil forme seg etter brukeren, og ikke kun gå etter hva som er "best" rent teknisk. Det kan også bli rett varmt rundt ørene dersom din teenager spiller/lytte på musikk etc flere timer i strekk, så halvåpne med myk formbar skumplast er nok bedre enn hard fake skinn. Helt lukkede lurerer har fordelen å gi bedre klang, men til priset for mer varme rundt ørene. Med andre ord: det eksisterer ikke noen perfekte lurer der vil passe (ergonomisk og teknisk) alle mennesker i alle bruks situasjoner.

Mitt headset bruker en USB kobling med en lydkort mellom (der er en 3.5 mm inngang) der gjør at jeg også kan bruke headsettet på min mobil. Fordelen med trådløst (større bevegelsefrihet) kan ha baksiden at vekten på lurene vil bli litt tyngre, noe en kanskje først vil merke etter noen timers bruk. Be altså om å få ta hjem lurene på "öppet köp", dersom du ville kjøpe i butikk!

Kan si at jeg er rett fornøyd med mitt Turtle Beach Z60 headset. Kostet også bare rundt 700 kr under en kampanje jevnført mot normal pris på rundt 1000 kr (ved det tidspunkt jeg kjøpte headset).

Selv ville jeg ikke lagt 2000 kr på noe der med stor sannsynlighet kan bli ødelagt dersom hen bruker headsettet ute på byen med mobil, spiller mye datamaskinen og glemmer av og til å ta av seg headsetet innen hun/han skal hente noe etc. Du burde kunne finne helt ok headset for rundt 1000 kr i dag med mikrofon der i hvert fall vil gi godt nok lyd for mottakeren. Ved 2000 kr, så begynner du å bevege deg inn på mere profesjonelle lurer og da er ikke "gaming" headset lengre like aktuelt.