Permalänk
Medlem

Köper man kopior så stödjer man den illegala verksamheten som tjänar miljoner på att göra kopior det är bara så jävla lågt, självklart är det inget fel att vilja ha en dyr fin klocka men då ska du köpa the real deal och ingen sunkig jävla kopia då! den där känslan om du köper en dyr klocka som du har sparat länge till är nog värt det ska du se, du är ju rätt ung så du har många år på dig att spara till en sån köp annars nåt från Seiko dom har väl modeller som liknar den eller nåt, en kopia skulle jag inte ens vilja ha på mig gratis det är bara så pinsamt.

Permalänk

Den här är den mest Rolex liknande klockan jag känner till som inte är fake:

Riktigt trevlig klocka med fönster och allt. Tror klockan såldes för 120 dollar. Sen får betala frakt/moms och kanske tull.

Permalänk

@FreakyLeo: Tack! Får dra och kika på en när jag har lite pengar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Det har ingenting att göra med huruvida du ser skillnaden eller inte. Rolex, precis som andra snordyra statusprodukter är en del av en image och ingenting som går att kopiera. En Rolexkopia är inte en Rolex, den saknar betydelsen som en Rolex har.

Visst kan man tycka att Submariner är världens snyggaste klocka och köpa en kopia bara för utseendet, men då finns det som sagt bättre alternativ. Att köpa en klocka som är märkt "Rolex", som egentligen är ett skal, är skämmigt. Inte för att det inte ser ut som en Rolex (för kopior brukar vara rätt trogna originalet), utan för att det inte är en statusprodukt ö.h.t. Det är en polerad bajskorv.

Du kan fortfarande inte se skillnaden på en bra replika och en äkta rolex, hur än vattentäta dina argument är.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Du kan fortfarande inte se skillnaden på en bra replika och en äkta rolex, hur än vattentäta dina argument är.

Jag kan. Vad försöker du säga? Själva poängen är dock inte kan om man kan eller inte utan att det bara är jävligt dumt att köpa en kopia.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

@FreakyLeo: Tack! Får dra och kika på en när jag har lite pengar

Ingen orsak. Googla den först och se om du håller med.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Äkta i all ära men frågan är ju hur länge den goda känslan egentligen infinner sig. Själv kände jag mig snuskigt lycklig när jag lyckades lägga fingrarna på en limiterad red bull utgåva av någon seiko eller vad det va, tror den kostade runt 4000 ny så inga stora summor i jämförelse med Rolex och sånt men tror jag använt den typ 5 gånger och just nu samlar den damm i en byrålåda.

Kopiornas vara eller inte vara tror jag i många fall hänger på personen i sig. Ta till exempel en snubbe som håvar in ordentligt med pengar varje månad, då kanske det inte är några större problem att efter ett tag köpa en äkta Rolex för säg 100k. Tar vi istället en ensamstående person med tre ungar och ett lågavlönat jobb på någon gammal fabrik där det mest lönsamma är att hosta ur sig allt gjutjärnsdamm personen dragit ner i lungorna och sälja det som järnskrot till det lokala gjuteriet men som ändå vill ha något som ser riktigt nice ut på armen den där gången per år då han äntligen fått tag på en dejt att bjuda på middag, då skulle jag nog kunna tänka mig att personen mera tänker att det är kul att ha något snyggt på armen än sitter och är deprimerad över att det är en kopia som bara kostade typ 1000 kr.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Har ett par bättre "fejk" klockor från kina (köptes från TTW888, vilket inte längre finns), och där kan jag helt enkelt säga att kvalitén är ypperligt god. Köpte först en för att jämföra lite med den riktiga varan, och visst, det går, men det är ganska svårt om du inte har någon referens eller håller den i handen och synar den ytterst noga.

Köpte därefter en Patek kopia (nautilus) och en Audemars kopia, har inget att jämföra med, men det är absolut inget jag skulle kalla "kinaskit". Jag gillar klockor och har ett par ganska dyra sådana, men mitt intresse stannar vid ordet accessoar. Har absolut inget lust att slänga 250k på en klocka.

Permalänk
Inaktiv

@amanito:

Spelar ingen som helst roll..... är emot allt som har med plagiat att göra.. och just klockor är ett stort intresse. Och som Tidigare nämnts. Varför inte köpa en homage ???! Vrf gynna en kriminell maknad?

Permalänk

@FreakyLeo:
Gjorde det och höll med men vill känna och se Irl innan jag ev köper

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av amanito:

Ja, för jag säger sanningen.

Ja det har jag och de kunde inte se skillnad på replika och originalet.

Anonymitet har inget med feghet att göra, jag vill inte bli trakasserad av idioter som dig.

Bespara mig ditt moralsnack och ta det någon annanstans. Är du en sån som säger att allt "Made in China" är bara skräp? Titta var din tröja och skor är tillverkade nästa gång. Klart du kan köpa en homage, det har jag inte sagt att du inte kan göra. Faktum kvarstår dock att det finns riktig bra replikor av rolex där ute.

Trevlig attityd du har..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Men numera får du en otroligt exakt klocka på OK macken för 49:-

Skillnaden på en 49:- klocka, och en exklusiv klocka är betydande. Och har inte ett dugg med att göra hur exakt den är när man köper den, hur snygg den är, eller ens vilken skrytfaktor den har. Det har däremot en enorm massa att göra med vad det är för material i lagringarna internt i klockan.
En kvalitetsklocka, även i den billigare skalan, har ett par (syntetiska) ädelstenar i sig. Och de syns inte ens. De är bara där för att förlänga livslängden på klockan.

Sen kan man ju tycka att det är löjligt med 32 rubiner invändigt i en klocka för 30-40 000:-, även om den överlever längre än vad man gör själv. Det går ju att köpa en helvetes massa 49:- klockor för de pengarna, och lämna, inte en klocka i arv, utan tio till alla man känner...

Skrivet av FreakyLeo:

Inte någonstans i tråden säger du att en replika funkar lika bra som en äkta.

Tur det, eftersom det inte hade varit sant. en äkta rolex är något som kan gå i arv, generation efter generation. Även en dyr kopia kommer troligtvis förlora livet under ens egen livstid. Jag ser inte riktigt vitsen med så dyra klockor, men det ÄR en kvalitetsskillnad.

Skrivet av amanito:

Ja det har jag och de kunde inte se skillnad på replika och originalet.

Det tar inte många minuter att öppna klockan och titta efter. Det är absolut inga svårigheter att avgöra vad som är äkta, eller inte, även om utsidan är aldrig så identisk. Fast, det var kanske det du menade. Att när de ligger på bänken, eller sitter på din handled, så är de bra nog för att inte gå att skilja från en äkta. Och det finns säkert så bra kopior, det har jag inget problem att gå med på.

Skrivet av amanito:

Faktum kvarstår att det finns riktig bra replikor av rolex där ute.

Det finns bra kopior på det mesta. Men det är kopior för en anledning. Kvalitén är inte densamma, eftersom materialen, och tolleranerna inte är de samma.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Skillnaden på en 49:- klocka, och en exklusiv klocka är betydande. Och har inte ett dugg med att göra hur exakt den är när man köper den, hur snygg den är, eller ens vilken skrytfaktor den har. Det har däremot en enorm massa att göra med vad det är för material i lagringarna internt i klockan.
En kvalitetsklocka, även i den billigare skalan, har ett par (syntetiska) ädelstenar i sig. Och de syns inte ens. De är bara där för att förlänga livslängden på klockan.

Sen kan man ju tycka att det är löjligt med 32 rubiner invändigt i en klocka för 30-40 000:-, även om den överlever längre än vad man gör själv. Det går ju att köpa en helvetes massa 49:- klockor för de pengarna, och lämna, inte en klocka i arv, utan tio till alla man känner...

Tur det, eftersom det inte hade varit sant. en äkta rolex är något som kan gå i arv, generation efter generation. Även en dyr kopia kommer troligtvis förlora livet under ens egen livstid. Jag ser inte riktigt vitsen med så dyra klockor, men det ÄR en kvalitetsskillnad.

Det tar inte många minuter att öppna klockan och titta efter. Det är absolut inga svårigheter att avgöra vad som är äkta, eller inte, även om utsidan är aldrig så identisk. Fast, det var kanske det du menade. Att när de ligger på bänken, eller sitter på din handled, så är de bra nog för att inte gå att skilja från en äkta. Och det finns säkert så bra kopior, det har jag inget problem att gå med på.

Det finns bra kopior på det mesta. Men det är kopior för en anledning. Kvalitén är inte densamma, eftersom materialen, och tolleranerna inte är de samma.
B!

Bra replikor använder samma urverk som original Rolex. Dessa är självklart mycket dyrare men inte lika dyra som original. Dessa brukar kallas i folkmun "Franken replicas" Även replikor kan fungera i generationer om service görs rätt.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

Bra replikor använder samma urverk som original Rolex. Dessa är självklart mycket dyrare men inte lika dyra som original. Dessa brukar kallas i folkmun "Franken replicas" Även replikor kan fungera i generationer om service görs rätt.

Eh.... en Franken Replica är en klocka som antingen har delar utbytta mot delar som inte är orginal eller en replika som fått orginal delar. Rolex säljer inga urverk, därför kan inte någon tillverka replikor med rolex urverk så tillvida de inte tar urverket från en rolex som de redan har, Rolex urverk används enbart i nyproducerade klockor från Rolex eller klockor reparerade av Rolex som får sin verk utbytta. Även dessa skulle falla snabbt i en snabb koll hos en AD då serienummer o.dyl ej matchar. Sen visst går det att förfalska en Rolex så att den är i princip omöjlig att särskilja, men det skulle nog kosta mer än att bara köpa en motsvarande över disk. Frågan kvarstår dock varför du tar den replikadiskussionen till så absurda nivåer? Är det så att set är en sån replika du tycker att TS skall köpa istället för en äkta?

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreakyLeo:

Eh.... en Franken Replica är en klocka som antingen har delar utbytta mot delar som inte är orginal eller en replika som fått orginal delar. Rolex säljer inga urverk, därför kan inte någon tillverka replikor, Rolex urverk används enbart i nyproducerade klockor från Rolex eller klockor reparerade av Rolex som får sin verk utbytta. Även dessa skulle falla snabbt i en snabb koll hos en AD då serienummer o.dyl ej matchar. Sen visst går det att förfalska en Rolex så att den är i princip omöjlig att särskilja, men det skulle nog kosta mer än att bara köpa en motsvarande över disk. Frågan kvarstår dock varför du tar den replikadiskussionen till så absurda nivåer? Är det så att set är en sån replika du tycker att TS skall köpa istället för en äkta?

TS kan göra vad han känner för, jag tycker inte att det är fel att köpa en replika eller Franken för den delen. Det är absolut inget fel på bra franken klockor men då ska man veta vad man letar efter.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Den återförsäljaren ska man alltså undvika. Är man något sånär insatt i klockvärlden så är det inte svårt att se skillnaden mellan original och kopia. För gemene man är det dock ofta helt omöjligt, vilket leder till att många blir lurade på stora summor. En av många anledningar till varför piratkopior ska förstöras och inte stödjas.

Det finns ju mängder av finfina klockor, både nya och begagnade som inte kostar en hel förmögenhet för den vanlige knegaren.

Skulle personligen aldrig ens fundera på att köpa en klocka för ett femsiffrigt belopp, då ett kvartsur från t.ex. Certina för 2000-3000 kr håller väldigt hög kvalité och oftast är mer exakt i tidhållningen till skillnad från dyra automatur. Men så använder jag också klocka av endast en anledning, för att se tiden.

För dem som vill betala mer för en klocka är detta inte det som är viktigt. Där är klockan en accessoar, ett smycke. Eller så kan det vara någon som bryr sig om vad som finns inuti klockan, urverket, hantverket som ligger bakom.

Som sagt, AD kan alltid kontrollera serienummret i databasen och ja, det finns många AD som inte kan se skillnad på en replika och original. Ska du köpa en sådan klocka så är det bäst att du kollar upp serienumret hos en AD.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Har en svaghet för aqua terra men som 20åring har jag inte riktigt ekonomin..
Medans vi ändå har lite klocknördar här ställer jag frågan:
Har certina eller Tissot någon som är lik den?

Seiko SARX017 är ganska lik tycker jag

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu raderat närmare 20 inlägg av otrevligheter, personangrepp och citat/svar på dessa.

Det är nog på hög tid att vi fräschar upp minnet med forumets regler:

Citat:

§1 Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Om dessa regler inte följs kommer vi tyvärr tvingas låsa tråden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av amanito:

Jo för att du som gemene man kan skilja på en 1:1 replika och original?

Tänkte väl det....

99% av alla Rolex-klockor där ute i sverige är replikor. Så det första jag tänker på när jag ser en "Rolex" ute på stan är; "snygg klocka, är det en thailex eller är den köpt på nätet?"

Så ett tips för "gemene man" är att så fort ni ser en "Rolex"-klocka på stan så kan ni vara till 99% säkerhet att det är en billig replika. För någon som däremot är intresserad av klockor så är det väldigt lätt att se skillnad på en äkta Rolex och en replika, särskilt om ni får möjligheten att hålla i klockan. Det tar inte mer än tio sekunder för någon klockintresserad att kunna avgöra om klockan är äkta eller ej. Så dåliga är replikorna.

Så vem försöker de som köper replikor att lura egentligen?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Valiumballong:

Det handlar inte om huruvida man ser att något är en kopia eller inte, den som bär den vet att det är en kopia. En kopierad statuspryl är skämmigt.

Eller så köper man en kopia av något för det är snyggt?

Så bara för jag köpt tex. Convers-kopior så ska jag skämmas alltså, bara för det inte råkar stå "convers" med 'äkta' stämpel på dem?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

@iaken: den var väldigt Nice!
Verkar inte finnas i Sverige bara?
Edit: Verkar finnas en schysst säljare på tradera man kan köpa från, ska nog slå till

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon nämnt det, men kika på Invictas klockor, finns på. Amazon.
Äger en själv som tuffat på i tre år med mekaniskt urverk. Den har också varit nere på 45 meters djup och håller än
http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=2594068011

Permalänk
Medlem

Har själv både äkta och kopior och anledningen till att jag har några kvalités kopior är för att det finns modeller som är så mycket snyggare än vanliga klockor aka. Cerina, Seiko osv.

För mig är det inte märket på klockan utan designen som räknas.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barren Wuffet:

99% av alla Rolex-klockor där ute i sverige är replikor.

Inte en enda Rolex-klocka är en replika. Tänk efter lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Kopior allmänt tycker jag är larvigt. Köp en Seiko/Certina/Tissot istället så slipper du skämmas.

Skrivet av amanito:

Du kan fortfarande inte se skillnaden på en bra replika och en äkta rolex, hur än vattentäta dina argument är.

Jo, det oftast inga som helst problem i verkligheten. På bild kan det vara svårt så klart, men tänk på att många som säljer kopior säkert lägger ut bilder på äkta klockor på hemsidan och sedan säljer någonting helt annat.

Skrivet av amanito:

Bra replikor använder samma urverk som original Rolex. Dessa är självklart mycket dyrare men inte lika dyra som original. Dessa brukar kallas i folkmun "Franken replicas" Även replikor kan fungera i generationer om service görs rätt.

Nej, bara nej. Det gör de inte. Har du någon aning om vilka produktionskostnader det är på ett urverk av den kvalité som sitter i t.ex. Rolex? Toleranserna är otroligt små och ställer extremt höga krav på maskinerna som används vid tillverkningen. Ska du inte dra den om att det är klockor från samma fabrik men som tillverkats på nattskiftet också?

Skrivet av Barren Wuffet:

99% av alla Rolex-klockor där ute i sverige är replikor. Så det första jag tänker på när jag ser en "Rolex" ute på stan är; "snygg klocka, är det en thailex eller är den köpt på nätet?"

Så ett tips för "gemene man" är att så fort ni ser en "Rolex"-klocka på stan så kan ni vara till 99% säkerhet att det är en billig replika. För någon som däremot är intresserad av klockor så är det väldigt lätt att se skillnad på en äkta Rolex och en replika, särskilt om ni får möjligheten att hålla i klockan. Det tar inte mer än tio sekunder för någon klockintresserad att kunna avgöra om klockan är äkta eller ej. Så dåliga är replikorna.

Så vem försöker de som köper replikor att lura egentligen?

Nej, jag tror absolut inte att 99% av alla Rolex du ser på stan är fake. Jag har nog personligen aldrig stött på en Rolex som uppenbart är replikor, däremot många som utan tvekan har varit original. Varför tror du att så många har replikor?

Skrivet av FreakyLeo:

Spara till en beggad "Subba", få den ordentligt ompysslad av en urmakare och du kommer att bli mer nöjd med den än något annat du köper om det är den klockan du gillar. Sen till skillnad från de absolut flesta andra klockor (och i princip alla andra prylar du köper) är det inte samma sak som att kasta pengarna i sjön. En submariner behåller sitt värde och skulle du få för dig att sälja den och du har skött den väl så får du tillbaka de pengar du betalade när du köpte den beggad.

Sen de som här i tråden uttrycker att det är idiotiskt att lägga pengar på en bra klocka tycker jag har fel. En klocka är snygg och fyller sin funktion samt om man handlar smart så behåller den sitt värde. Köp aldrig en kopia oavsett hur bra den är, för då slänger du verkligen mycket pengar i sjön. Värt att tänka på när du köper en beggad rolex är dock att du skall vara jävligt försiktig så att du inte köper en kopia och betalar för en äkta, d.v.s. att du inte köper en blocket eller tradera utan från en urmakare komplett med intyg och sen får den kollad innan du slutför köpet.

Sen ytterligare en tanke till de som förespråkar kopior eller billigare klockor med tanke på att vi befinner oss på SweC: Kan ni tänka er att lägga 20-30-40 tusen på en dator? Det finns billigare kina-alternativ där med. Sen när ni säljer er monsterdator efter ett par år, hur mycket pengar får ni då tillbaka?

Det stämmer så klart inte. Är man inte ordentligt insatt i begagnatmarknaden och olika modeller/ref-nummer/vad tillbehör är värda etc. så kan man förlora en skaplig slant. De senaste åren har priserna på begagnade Rolex stuckit iväg ordentligt, det hängde delvis ihop med att SEK blev lägre värderad men även mätt i €/$ så har de blivit dyrare. Finns ingenting som säger att priserna inte kan vända åt andra hållet. Lägg sedan till att någon som inte är insatt knappast vet vad en specifik modell/ref brukar gå för så kan man förlora en hel del pengar.

Permalänk
Medlem

Har personligen inte heller världens bästa ekonomi.
Och har aldrig varit en större klockälskare. Tills jag såg min nuvarande klocka..
Långt över din budget, och långt över min egna också.
Men fixade en bra deal med 24 månaders avbetalning räntefritt och tar fakturorna via mailen så man slipper även pappersavgiften på 50kr i månaden.

Iallafall.
Gällande det här med äkta eller inte.
Jag skulle inte känna mig bra med en fejkad klocka på handleden.
Det är dock helt personligt och speglar då enbart mina tankar och åsikter.
Jag skulle köra på något billigare, men äkta om jag var du.

Du hade använt den med känsla och inte bara slängt på dig den som om den vore något skräp,
vilket med tiden, kommer du inte ens orka bry dig om att använda den, och en dag kommer du tänka "-Vad fan går jag runt med en fejk-Rolex för?.."

Satsa på en budget som passar dig, där du kanske kan fixa en bra deal med avbetalning.
Skall iallafall försöka hitta ett par klockor till dig som egentligen inte ens är min smak av klockor.
Ger det ett försök iallafall.

Oris Aquis Date 01.733.7653.4155.MB (Rätt saftigt pris)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1031520

TAG Heuer Formula 1 WAU1110.BA0858
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1173470

Longines Hydro Conquest L3.642.4.56.6
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=398798

Longines Hydro Conquest L3.640.4.56.6
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=398742

Tissot PRC200 Automatic Chrono T055.427.11.057.00
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2059160

Sen 2st klockor som kanske inte alls är din stil men rätt läckra.

Victorinox Chrono Classic XLS 241653
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2577713

Victorinox Chrono Classic XLS 241650
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2577707

Är lite sportigare klockor helt uteslutna?
Måste det vara Rolexliknande?
Färg på klockan?

Permalänk
Hjälpsam

Jag har aldrig varit så mycket för dykarklockor, för 15 år sedan eller så blev jag lite kär i Rado Ceramica. Svart ceramiskt arband med ett par visare på. I 35års present till mig själv gav jag mig en. Inte snuskigt dyr "bara" 2000$ ungrfär på rea av en utgående modell (Rado Ceramica Chronograph).

Mycket imponerad av det ceramiska materialet i en del av Rados klockor. Kasta ett öga på Rado Hyperchrome Chronograph. Både jäkligt snygg och tekniskt intressant. Här betalar du mer för material och kvalité och mindre för märket i sig Helt repfri, samma typ av material i armband och skalet som i värmesköldarna på rymdfärjor.
http://www.rado.com/en/watches/hyperchrome-chronograph/hyperc...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Nej, jag tror absolut inte att 99% av alla Rolex du ser på stan är fake. Jag har nog personligen aldrig stött på en Rolex som uppenbart är replikor, däremot många som utan tvekan har varit original. Varför tror du att så många har replikor?

99% är så klart en överdriven siffra men en överväldigande majoritet av dem är fake eftersom att Rolex är det mest replikerade klockmärket i världen. Sitter det dessutom en Rolex-klocka på en ung och solbränd kille i 25 års åldern, klädd i en billig tigerkostym med dålig passform så drar jag väldigt snabbt slutsatsen att hans "Rolex" är köpt under senaste backpack-resan i asien.

Under mina senaste tio år inom en väldigt statusdriven bransch med många unga personer så har jag sett säkert ett hundratal thailex-klockor på kontoren och på ovan beskrivna stereotyp. Det mer eller mindre bekräftade för mig att majoriteten av Rolex-klockor därute är fake.

Sen har jag ju givetvis sett många äkta också men då har de inte suttit på någon 20-åring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Jag har aldrig varit så mycket för dykarklockor, för 15 år sedan eller så blev jag lite kär i Rado Ceramica. Svart ceramiskt arband med ett par visare på. I 35års present till mig själv gav jag mig en. Inte snuskigt dyr "bara" 2000$ ungrfär på rea av en utgående modell (Rado Ceramica Chronograph).

Mycket imponerad av det ceramiska materialet i en del av Rados klockor. Kasta ett öga på Rado Hyperchrome Chronograph. Både jäkligt snygg och tekniskt intressant. Här betalar du mer för material och kvalité och mindre för märket i sig Helt repfri, samma typ av material i armband och skalet som i värmesköldarna på rymdfärjor.
http://www.rado.com/en/watches/hyperchrome-chronograph/hyperc...

Du fick mig att gå få från: "Varför ha en klocka, löjligt" till "Den vill jag ha!".

Permalänk
Medlem

Om du absolut måste ha en klocka så är mitt råd att köpa den billigaste kopian du kan hitta och spendera resten av pengarna på upplevelser