Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Jaha, då fick sagan om billiga 13.90kr Raspberry Pi 2 chassi ett slut för oss godtrogna som kanske lite naivt beställde och hoppades på en tidig julklapp. Ville dela med denna lite komiska mejl jag fick för en stund sedan.

Hej R****t!

P.g.a. våra ambitioner att låta finländare ta del av vår fina shop, råkade euro-priserna bli i svenska kronor. vilket också är skälet till att är jag tvungen att avbryta din order. Eftersom det var så många som önskade köpa Raspberry Pi samtidigt blev din order avlyst från Payson.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för denna fadäs skickar jag med en rabattkupong i fall du trots allt skulle vilja handla av oss en annan gång.
Med vänlig hälsning

K***n A****s***
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svar:
Hej K***n.
Du är möjligtvis inte släkt med personen i länken som jag bifogar?
https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE
Mvh, Robert
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som avslut vill jag tacka r-pi.se för att de krediterat mig snabbt och 45:- rabattkupong's goodwill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Jaha, då fick sagan om billiga 13.90kr Raspberry Pi 2 chassi ett slut för oss godtrogna som kanske lite naivt beställde och hoppades på en tidig julklapp. Ville dela med denna lite komiska mejl jag fick för en stund sedan.

Hej R****t!

P.g.a. våra ambitioner att låta finländare ta del av vår fina shop, råkade euro-priserna bli i svenska kronor. vilket också är skälet till att är jag tvungen att avbryta din order. Eftersom det var så många som önskade köpa Raspberry Pi samtidigt blev din order avlyst från Payson.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för denna fadäs skickar jag med en rabattkupong i fall du trots allt skulle vilja handla av oss en annan gång.
Med vänlig hälsning

K***n A****s***
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svar:
Hej K***n.
Du är möjligtvis inte släkt med personen i länken som jag bifogar?
https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE
Mvh, Robert
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som avslut vill jag tacka r-pi.se för att de krediterat mig snabbt och 45:- rabattkupong's goodwill.

Tänk att heta "Knas"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Jaha, då fick sagan om billiga 13.90kr Raspberry Pi 2 chassi ett slut för oss godtrogna som kanske lite naivt beställde och hoppades på en tidig julklapp. Ville dela med denna lite komiska mejl jag fick för en stund sedan.

Hej R****t!

P.g.a. våra ambitioner att låta finländare ta del av vår fina shop, råkade euro-priserna bli i svenska kronor. vilket också är skälet till att är jag tvungen att avbryta din order. Eftersom det var så många som önskade köpa Raspberry Pi samtidigt blev din order avlyst från Payson.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för denna fadäs skickar jag med en rabattkupong i fall du trots allt skulle vilja handla av oss en annan gång.
Med vänlig hälsning

K***n A****s***
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svar:
Hej K***n.
Du är möjligtvis inte släkt med personen i länken som jag bifogar?
https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE
Mvh, Robert
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som avslut vill jag tacka r-pi.se för att de krediterat mig snabbt och 45:- rabattkupong's goodwill.

Haha, klockrent mail

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Varning angående Z3+, har värmeproblem som leder till lagg etc. Telefonen är imo värd max 2500-3000:- ingen större skillnad mot vanliga Z3

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd

1st router beställt

Tackar för tipset

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Är verkligen det ett bra erbjudande? Den kostade väl 3490 när den släpptes förra året?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av SuperFlugan:

Tack för tipset! Drog iväg en beställning nyss.

144 Hz, IPS, 1440p och 27" för den pengen får anses vara prisvärt. Tyvärr stödjer ju inte mitt Nvidia kort Freesync, men det närmsta man kan komma dessa specs och G-sync är väl Acer XB270HU och den kostar ju 3000 kr mer i dagsläget. Så då kan jag gott klara mig utan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Tack för tipset! Drog iväg en beställning nyss.

144 Hz, IPS, 1440p och 27" för den pengen får anses vara prisvärt. Tyvärr stödjer ju inte mitt Nvidia kort Freesync, men det närmsta man kan komma dessa specs och G-sync är väl Acer XB270HU och den kostar ju 3000 kr mer i dagsläget. Så då kan jag gott klara mig utan det.

Fick hem min idag, är kanon nöjd. Otroligt bra skärm för det priset. Väntar bara på att min "speldator" kommer hem

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av DiamondDogs:

Tack för tipset! Drog iväg en beställning nyss.

144 Hz, IPS, 1440p och 27" för den pengen får anses vara prisvärt. Tyvärr stödjer ju inte mitt Nvidia kort Freesync, men det närmsta man kan komma dessa specs och G-sync är väl Acer XB270HU och den kostar ju 3000 kr mer i dagsläget. Så då kan jag gott klara mig utan det.

Skrivet av BlommaNN:

Fick hem min idag, är kanon nöjd. Otroligt bra skärm för det priset. Väntar bara på att min "speldator" kommer hem

No problemo! Väldigt nöjd med min också

Permalänk
Avstängd

Philips 55PUS7909 uppgavs som ett fynd och 7999kr för 55 tum är lågt pris för 4k, jag var intresserad, den har har hdmi 2.0 och 3d. Om du vill spela på denna tvn så är den definitivt inte rekommendabel, 3d passiv är bra när den fungerar som den skall det gör den däremot inte på denna modellen. Recensionen är för 49tummaren men storleken är den enda skillnaden mot 55.
https://translate.google.com/translate?hl=sr&sl=nl&tl=en&u=ht...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Är verkligen det ett bra erbjudande? Den kostade väl 3490 när den släpptes förra året?

Det är väl generellt ett ganska dåligt tillfälle att köpa elektronik just nu så som dollarn ser ut.
400 spänn billigare än en ny får anses vara ett rätt bra pris med full garanti.
Frågan är sen om man vill ha ett returexemplar av en processor.
Det kan ju vara så att någon skickar tillbaka den på grund av att den överklockar dåligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aene:

INTEL S3700 SSD 800GB 2.5 7mm OEM

Osäker på exakt hur bra den är, men för närvarande har Webhallen 1 för 4990:-
Anbnars kostar den från 15000 och uppåt enligt Prisjakt.

Den är främst gjord för DC (Datacenter/serverhallar) så det är därför de är rätt dyra:
http://www.intel.se/content/www/se/sv/solid-state-drives/soli...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Philips 55PUS7909 uppgavs som ett fynd och 7999kr för 55 tum är lågt pris för 4k, jag var intresserad, den har har hdmi 2.0 och 3d. Om du vill spela på denna tvn så är den definitivt inte rekommendabel, 3d passiv är bra när den fungerar som den skall det gör den däremot inte på denna modellen. Recensionen är för 49tummaren men storleken är den enda skillnaden mot 55.
https://translate.google.com/translate?hl=sr&sl=nl&tl=en&u=ht...

Det står inte vilket grafikkort de använde i sitt test. De behöver minst GeForce 960 i 4K över första HDMI porten för att bli bra har jag för mig. Jag skall få min idag och kan utforska saken lite bättre.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på vart man kan få tag ett fyndpris på en ny blu-ray läsare/brännare som är slim version med slot-in. Behöver ha tag på en till ett Fractal design node 605 bygge

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/ickemodul...

Cooler Master B600 V2 600W 399:-

inget 80+ men riktigt billigt från ett vettigt företag

Använder en sådan i ca 3 år nu. Inga problem alls, låter inte speciellt mycket, men kan vara tystare. Pålitligt, men som sagt, inget speciellt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk

BlueRay-brännare

@FlashTec:
Jag har köpt denna, leveransen tog ett par veckor:
http://www.aliexpress.com/item/UJ265-Brand-New-12-7mm-slot-in...

Permalänk
Medlem

Varför ska inget företag ha vad man vill ha på kampanj är ute efter en lg g4, el giganten hade den för 4500 för 2 veckor sedan men ja missade detta helt.
Och köper den lätt för 4500 men ingen har haft det den senaste tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Den (så länge man inte får nån kopia då) är samma brännare som Silverstones SST-SOB02 kan vara intressant att veta.
(möjligen får man med nån extra strömkontakt och mjukvara med Silverstonen dock)

Helt sjukt dyra priser på SST-SOB02 i Sverige just nu!
Vad jag minns är det extremt sällan de är på rea också. Jag kan bara minnas nån enstaka gång 2014 att de dippade ner runt ca 600 spänn och sen dess verkar det bara gått utför.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eastlin:

Varför ska inget företag ha vad man vill ha på kampanj är ute efter en lg g4, el giganten hade den för 4500 för 2 veckor sedan men ja missade detta helt.
Och köper den lätt för 4500 men ingen har haft det den senaste tiden

Mytrendyphone har den ju dock nu för endast ca 4700:- med frakt inräknat

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel56:

Det va ett jäkla bra pris, fast nu blev jag osäker på om det är slot-in eller tray jag ska ha

Eller det kanske inte spelar någon roll?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Den är främst gjord för DC (Datacenter/serverhallar) så det är därför de är rätt dyra:
http://www.intel.se/content/www/se/sv/solid-state-drives/soli...

Disken har något otroligt med P/E tålighet dock, så pålitligheten är det nog inte fel på, då det är Intels egen krets, beprövad (nu), och e-MLC NAND. De prata något om att disken skulle tåla skriva "hela sig själv" varje dag i 5 år vill jag minnas, inom garantin.
Men för en hemanvändare så är det kanske lite "overkill"

Skrivet av FlashTec:

Det va ett jäkla bra pris, fast nu blev jag osäker på om det är slot-in eller tray jag ska ha

Eller det kanske inte spelar någon roll?

Tray klarar även 8cm skivor, och har ju utmatad släde. Slot-in har en tendens ibland att slita på skivorna (om de inte är bra gjorda), men de har ofta bättre tålighet som spelare, samt mer vibrationssäkra. Därför sitter ofta slot-in i bilar.

Permalänk
Medlem

@Gunior Tack för tipset om 20% hos Cdon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Disken har något otroligt med P/E tålighet dock, så pålitligheten är det nog inte fel på, då det är Intels egen krets, beprövad (nu), och e-MLC NAND. De prata något om att disken skulle tåla skriva "hela sig själv" varje dag i 5 år vill jag minnas, inom garantin.
Men för en hemanvändare så är det kanske lite "overkill"

Tray klarar även 8cm skivor, och har ju utmatad släde. Slot-in har en tendens ibland att slita på skivorna (om de inte är bra gjorda), men de har ofta bättre tålighet som spelare, samt mer vibrationssäkra. Därför sitter ofta slot-in i bilar.

Ok men dom passar i samma hål så att säga så storleksmässigt kan man välja vilket som?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

CDON 20 % rabatt på spel, första 5000 orders eller tills slut på lager:
http://cdon.se/spel/helgerbjudande_v37/

( Talade med kundtjänst och enligt dem gäller bara det som är på framsidan ( dvs mgs 5, kontrollers m.fl ) , inte andra produkter om man trycker på " Visa fler ", men jag har lyckats aktivera bland annat PSN vouchers så testa er fram om ni lyckas med annat )

Jag tror du har missat att PSN vouchers är med på första sidan...
Kanske samma sak med denna, Polk - N1 SurroundBar Black att den ligger med i nån underkategori, går på 2 632:- med kod, jämfört med 3 749:- (Hos Fyndiq)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Allt inkl "mer" går att få med rabatt. Det är bara att lägga i kundvagnen och testa. Upp till 3 st på 1 order. Beställde själv igår.

Permalänk
Entusiast

Hoppas att det dyker upp ett EVGA 970 SSC på kampanjen också, då blir det nog ett köp.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Någon som har G502 musen och vet ifall man kan programmera om dpi-knapparna till att göra något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket detta hjälper men, jag har G602 musen och på den kan man programera om dpi knapparna. Borde ju vara samma programvara i 502:an så "borde" funka.

Skrivet av Bakgrund:

Någon som har G502 musen och vet ifall man kan programmera om dpi-knapparna till att göra något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som har G502 musen och vet ifall man kan programmera om dpi-knapparna till att göra något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har den och har home&end på dpi+- Logitechs mjukvara är rätt enkel att ha att göra med!

Permalänk
Medlem

@XTRO:

Hmm när jag tittade fanns inte 200 krs vouchers på framsidan ( kollade såklart även nere på PS3 ), ja kanske dem lagt i det i efterhand om något tagit slut. Ja värt att prova iallafall !